abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:25:23 #251
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_34902046
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:20 schreef MLF het volgende:

[..]

maar bij concerten komen bij dit soort muziek veel Goth's
Ik heb de laatste 2 keer vooral metalheads gezien, maar misschien kijk ik verkeerd. Het is ook een soort folk-polka-blackmetal en ook de voorprogramma's waren van black tot vikingmetal.
[KNE]-Mod
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:26:39 #252
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_34902096
Als je terug gaat denken zouden de glam-rock/metal bands van toen nu ook abusievelijk gothic worden genoemd.
[KNE]-Mod
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:40:30 #253
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34902516
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:26 schreef ThE_ED het volgende:
Als je terug gaat denken zouden de glam-rock/metal bands van toen nu ook abusievelijk gothic worden genoemd.
Qua glimdingen en roze verfjes eerder cyberfluffywoei
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_34903241
Is Europe dan ook Gothic?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:04:34 #255
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34903322
natuurlijk! Fuck The Sisters, Bauhaus, Joy Division! Europe is da goffik bomb!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_34903368
Cool! Dan ben ik vorig jaar naar the best Goffic band from Sweden geweest!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_34903655
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:22 schreef Devlinsect het volgende:

Echte 'gothic muziek' bestond eind 1970 en 80'er jaren. In deze jaren is het begonnen. Nu worden alle bands met leden die zwarte kleren en een lijn zwarte eye-liner gebruiken als gothic beschouwd.
Precies! Exact de reden om dit dus tegen te spreken... anders zijn we nogal ver van huis.

SP vind ik overigens veel meer met grunge gemeen hebben muzikaal dan evanesense (of hoe je het schrijft) met goth. En dát is op basis van muziek geoordeelt, voel je het verschil?
quote:
Voor een lijst met 'gothicbands': http://www.nyx.net/~astoker/gothmusic.html. Jammer dat er niet in de OP wordt genoemd wat gothic bands zijn (en dus niet voorbeelden noemen).
De topics waarin wordt uitgelegd wat goth is en wat niet zijn al uit ten treure langsgekomen de laatste jaren, zovéél zelfs dat ik de searchfunctie niet eens durf te gebruiken

Maar mensen lopen toch alleen maar achterna wat hen wordt voorgekauwd door anderen.. ik heb dit al heel erg vaak gezegd (in al die andere topics): maar de meeste mensen hebben waarschijnlijk nog nooit échte goth gehoord (incluis het gros van de zwartgeklede breezermeisjes op elfjesfeejses)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34903721
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef Ceased2Be het volgende:
You lucky bastard!
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:13:23 #259
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34903729
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef Ceased2Be het volgende:
Dan ben jij bij deze ook über
pi_34903772
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:13 schreef kamagurka het volgende:

[..]

You lucky bastard!
Daar gaat m'n reputatie

Favo-band van m'n wederhelft... dan krijg je dat. Was haar wraak omdat ik haar had meegesleept naar Laibach.
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:21:36 #261
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34904094
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Daar gaat m'n reputatie

Favo-band van m'n wederhelft... dan krijg je dat. Was haar wraak omdat ik haar had meegesleept naar Laibach.
En ik was er niet met mijn vleermuisrugzakje, ze was zeker best teleurgesteld?
pi_34904215
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:21 schreef Elegy het volgende:

[..]

En ik was er niet met mijn vleermuisrugzakje, ze was zeker best teleurgesteld?
Nogal, dat moet ik elke maand nog wel een keer aanhoren... dat ding vond ze echt geweldig
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:32:08 #263
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34904537
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nogal, dat moet ik elke maand nog wel een keer aanhoren... dat ding vond ze echt geweldig
vleermuisversierrugzakje, zeg maar
pi_34904606
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:32 schreef Elegy het volgende:

[..]

vleermuisversierrugzakje, zeg maar
Andere mannen gebruiken daar puppies of kleine kinderen voor...

(het versieren, niet hetgene wat er wel eens na komt)
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:37:16 #265
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34904711
Die moet je eten geven, en je kan er geen spullen in stoppen (naja, kán wel, maar dan krijg je gezeik van allerlei belangengroepen enzo )
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:38:12 #266
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34904760
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Andere mannen gebruiken daar puppies of kleine kinderen voor...

(het versieren, niet hetgene wat er wel eens na komt)
Ik dacht eerst even...
pi_34904939
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:38 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik dacht eerst even...
Had het niet voor niks vlug ge-edit. Dacht zelf ook 'ehm...'
Natuurlijk ook een kunst om zoveel mogelijk taboes in 1 te pakken dus dat je een soort pedo-bestiali-necrofilie-neiging hebt ofzo...

oftewel 'ik stop m'n leuter graag in kleine dode beestjes'
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:47:30 #268
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34905179
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Had het niet voor niks vlug ge-edit. Dacht zelf ook 'ehm...'
Natuurlijk ook een kunst om zoveel mogelijk taboes in 1 te pakken dus dat je een soort pedo-bestiali-necrofilie-neiging hebt ofzo...

oftewel 'ik stop m'n leuter graag in kleine dode beestjes'
Ik leid aan necropedobestiascatbdsmsnuff neiging natuurlijk

en het heeft met de dood te maken, dus nog steeds ontopic
pi_34905359
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:47 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik leid aan necropedobestiascatbdsmsnuff neiging natuurlijk

en het heeft met de dood te maken, dus nog steeds ontopic
Vergeet manisch-depressief niet dat zijn al die goths.

Ontopic:
Ik zie dat Nitzer Ebb een aantal reünie concerten heeft gepland!
WOEHOE!
pi_34906961
* kamagurka gaat ns lekker ontspannen in een heet bad liggen met een stapeltje scheermessen bij de hand en wat swans muziek op de achtergrond
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:40:29 #271
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_34907215
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:32 schreef kamagurka het volgende:
* kamagurka gaat ns lekker ontspannen in een heet bad liggen met een stapeltje scheermessen bij de hand en wat swans muziek op de achtergrond
Ga je je schaamhaar eindelijk scheren.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_34910374
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:40 schreef stefmans het volgende:

[..]

Ga je je schaamhaar eindelijk scheren.
Hoe weet jij dat, ouwe gluurder
pi_34918544
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:22 schreef Devlinsect het volgende:

[..]
Jammer dat er niet in de OP wordt genoemd wat gothic bands zijn (en dus niet voorbeelden noemen).
Oneens. Volgens mij staan er én in de OP en alleen al op de eerste pagina een grote selectie van prima goth bands.

Om ervoor te zorgen dat dit topic niet nog verder afzakt in een slowchat cafe voor goths (Bij de TMF Chatbox is nog een hele leuke gothic chatbox, heren ), hier de eerste bevestigde namen voor Summer Darkness 2006:

Met trots kondigt Summer Darkness exclusieve shows aan van:
futurepop topact VNV Nation
industrialgrootheid Front Line Assembly
minimal 80’s electropoppers Welle:Erball
de brute EBM/industrial van Combichrist
de electropop van Frozen Plasma
en de industrial beats van Reaper
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_34918825
Had de namen ook al gezien. FLA en W:E zijn voor mij reden genoeg om te gaan!
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:36:43 #275
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34921189
Combichrist \m/
Ik zal zeker ook aanwezig zijn.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:37:51 #276
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_34921259
VNV FLA
[KNE]-Mod
pi_34928952
VNV vind ik nu echt geen ene reet aan, weet niet waarom zoveel mensen daarmee weglopen.
overtuig me. welke nummers MOET Ik horen van VNV ? Wellicht heb ik slechte nummers gehoord
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:19:27 #278
117776 OFfSprngr
pi_34929271
Geen idee, ik vind ze ook wat halfslachtig, geef mij maar hele harde EBM/Industrial.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:33:21 #279
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34929575
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:39 schreef Massive het volgende:

[..]

Met trots kondigt Summer Darkness exclusieve shows aan van:
futurepop topact VNV Nation
industrialgrootheid Front Line Assembly
minimal 80’s electropoppers Welle:Erball
de brute EBM/industrial van Combichrist
de electropop van Frozen Plasma
en de industrial beats van Reaper
Ik hoop dat er weer een Koud Vlees podium is, en Der Blutharsch zou ik wel koel vinden
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:38:40 #280
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34929695
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:02 schreef Ceased2Be het volgende:
VNV vind ik nu echt geen ene reet aan, weet niet waarom zoveel mensen daarmee weglopen.
overtuig me. welke nummers MOET Ik horen van VNV ? Wellicht heb ik slechte nummers gehoord
Ik vind ze erg goed omdat ze, voor mij dan, een bepaalde stemming oproepen. Beetje melancholisch. Het nummer Further vind ik daar een goed voorbeeld van. Hoewel veel mensen het waarschijnlijk erg kazig vinden, kunnen de "cyberballads" van ze mij wel bekoren, zoals Beloved en Endless skies.
pi_34932568
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:02 schreef Ceased2Be het volgende:
Luister document of breath of ghosts van assemblage 23

VNV is overrated en de zanger sucked
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:32:44 #282
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_34932878
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:22 schreef kamagurka het volgende:

[..]

VNV is overrated en de zanger sucked
En d'r'r ga je de fout in Zal es wat proberen van Assemblage 23.

er is ook nog een cyberfluff topique in LF
pi_34953123
Assemblage 23 vond ik wel goed klinken, afgelopen week wat tips gekregen van een lid van Generator9.

Flesh Field vind ik persoonlijk ook wel verfrissend klinken. Lekker bombastisch en met een zangeres.
pi_34971575
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:32 schreef Elegy het volgende:

[..]

En d'r'r ga je de fout in Zal es wat proberen van Assemblage 23.

er is ook nog een cyberfluff topique in LF
Nope!

Assemblage is velen malen beter, al is het alleen maar vanwege de zang
Probeer de hele plaat failure maar ns, of defiance.. schopt harde kont!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:41:44 #285
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_34972534
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nope!

Assemblage is velen malen beter, al is het alleen maar vanwege de zang
Probeer de hele plaat failure maar ns, of defiance.. schopt harde kont!
Awake is zo'n geweldig nummer van het Failure album.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_34984573
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:41 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Awake is zo'n geweldig nummer van het Failure album.
King of Insects

Voor electroballad check cocoon van defiance
pi_34984895
Leuk die gothics...

Ziet er gezellig uit
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:59:41 #288
117776 OFfSprngr
pi_34985284
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:44 schreef woeeiiii het volgende:
Leuk die gothics...

[afbeelding]

Ziet er gezellig uit
Mayhem en Rompeprop shirts.. ja.. heel erg Gothic.. jij bent zeker een Emo..
.
.
pi_34988627
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:59 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Mayhem en Rompeprop shirts.. ja.. heel erg Gothic.. jij bent zeker een Emo..
Sterker, tis een wannabe punker..

Jammer dat mensen een muziekforum gaan misbruiken om een groep te kunnen afzeiken, zeker aangezien die mensen zélf tot een zielig subgroepje behoren
  zondag 12 februari 2006 @ 10:46:06 #290
117776 OFfSprngr
pi_34991607
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:34 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Sterker, tis een wannabe punker..

Jammer dat mensen een muziekforum gaan misbruiken om een groep te kunnen afzeiken, zeker aangezien die mensen zélf tot een zielig subgroepje behoren
Tja, als je Metalheads aan ziet als Goths verdien je het ook om Emo genoemd te worden als je wannabe Punker bent,.. dat was de hele grap kama..
.
.
pi_34996460
Bauhaus was f*cking geweldig! WOEI!

*gaat weer verder kateren*
  zondag 12 februari 2006 @ 13:59:00 #292
125053 stefmans
pi_34997049
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:46 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Tja, als je Metalheads aan ziet als Goths verdien je het ook om Emo genoemd te worden als je wannabe Punker bent,.. dat was de hele grap kama..
Je mag mij zo ook wel emo noemen.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_34997211
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:46 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

i know i know
pi_34997246
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:59 schreef stefmans het volgende:

[..]

Die amerikaanse "punkbandjes" van tegenwoordig maken idd ook alleen nog maar jankige emo
  zondag 12 februari 2006 @ 15:43:02 #295
117776 OFfSprngr
pi_35001633
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:59 schreef stefmans het volgende:

[..]

Sterf met je kut Emo, kut Emo.
.
.
  zondag 12 februari 2006 @ 16:32:04 #296
125053 stefmans
pi_35003436
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:04 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Die amerikaanse "punkbandjes" van tegenwoordig maken idd ook alleen nog maar jankige emo
Ja maar ik ben meer van de oude emo Rites of spring etc.
  zondag 12 februari 2006 @ 16:32:49 #297
125053 stefmans
pi_35003461
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:43 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Sterf met je kut Emo, kut Emo.
sterf kut breezer.

Voor het geval je het niet snapt waar het vandaan komt, check je username.
pi_35021797
Iemand nog naar STORM geweest? (www.stormparty.tk)
  maandag 13 februari 2006 @ 00:03:08 #299
117776 OFfSprngr
pi_35022079
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:32 schreef stefmans het volgende:

[..]

Ja maar ik ben meer van de oude emo Rites of spring etc.
Zelfs Minor Threat is geen zak aan.
En nee, ik ben nog niet naar Storm geweest, zal zeker wel de volgende pakken. Industrial Hardcore/EBM.
.
.
  maandag 13 februari 2006 @ 00:05:40 #300
117776 OFfSprngr
pi_35022164
Overigens is deze Gothic topic..
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')