Dat is dus niet de gothic waar we het hiet over heben. Dát is gothicmetal. (alhoewel ook daar veel op af valt te dingen)quote:Op woensdag 28 december 2005 00:36 schreef Sport_Life het volgende:
Nightwish, Within Temptation, Epica & After Forever luister ik regelmatig.
Nightwish, WT & AF heb ik live gezien.
Ach de helft van wat hier genoemd wordt is geen Gothic.. boeiend. Hoewel Nightwish zeker WEL een aantal (opera-) gothic nummers heeft..quote:Op woensdag 28 december 2005 01:36 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Dat is dus niet de gothic waar we het hiet over heben. Dát is gothicmetal. (alhoewel ook daar veel op af valt te dingen)
Jeetje wat een goede muzieksmaak zeg!!quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:01 schreef nightdaughter het volgende:
nou als ze vragen waar ik naar luisteren krijg ik toch vaak een rare reactie maar ik zal een aantal bands opnoemen die ik goed vind( het is niet allemaal gothic): Nightwish, ACDC, Metallica, The Birthday massacre, Helium vola, Epica, After Forever, Rammstein, MM, System of a down, Autumn, Coldplay, Greenday, Type o Negative, L'ame immortelle,Tori Amos, Enya en keltische muziek...ik ben vast nog een hoop bands vergeten![]()
Zelfs daar gaat dit topic niet overquote:Op woensdag 28 december 2005 01:41 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hoewel Nightwish zeker WEL een aantal (opera-) gothic nummers heeft...
quote:Op woensdag 28 december 2005 01:56 schreef Sport_Life het volgende:
Whatever.. ben maar eens aan het downloaden gegaan met trefwoorden uit de TS... Ben benieuwd!
Download van Dead can dance maar het album Within the realm of a dying sun.quote:Op woensdag 28 december 2005 02:07 schreef Sport_Life het volgende:
Kun je specifieke nummers aangeven van je artiesten? Ik krijg het idee dat ik een beetje zooi aan het binnenhalen ben (een of ander solo fluit concert van Dead can dance, niet slecht maar geen goth wat ik zoek).
quote:Op woensdag 28 december 2005 05:20 schreef augurkenkoning het volgende:
Dulce Liquido – Antichristianos
Fisherspooner – Emerge
Ladytron – seventeen
Conflict – azoic (combichrist remix)![]()
Wumpscut – black death![]()
Covenant – call the ships to port
Virtual embrace – grief cry
Reaper – Angst
Combichrist – This shit will fcuk you up![]()
Dulce Liquido – Reaxxxion
Icon of coil – Simmulated
Feindflug – Aetherkrieg
Grendel – Soilbleed
Neurotic fish –skin
Apoptygma Berzerk – Eclipse
SITD –Rchfest
Nightwish is powermetal, geen gothic.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:36 schreef Sport_Life het volgende:
Nightwish, Within Temptation, Epica & After Forever luister ik regelmatig.
Nightwish, WT & AF heb ik live gezien.
Ik was naar het LVC (in Leiden), ik ben wel een keer naar de Baroeg geweest voor een feest maar het is zo afgelegen en de zaal vind ik niet zo heel geweldig, wat mij betreft is het meer een concertzaal.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:02 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Waar was je dan? Baroeg toevallig?
Trouwens, iemand met Nieuwjaar naar baroeg? Mono no Aware komt. Beukende industrial van de bovenste plank!
Jezus, wat een goede lijst.quote:Op woensdag 28 december 2005 05:20 schreef augurkenkoning het volgende:
Mijn laatste setlist op een 'cybergothic' feestje..
Ik wil dus niet zeggen dat alles hier op cybergothic is...(vooral het eerste uur niet)
*lange lijst*
van Coil kan ik de cd's 'Musick to play in the dark' deel 1 en 2 aanraden.quote:Op woensdag 28 december 2005 02:29 schreef the900 het volgende:
Nu ik het topic doorblader zie ik ook Skinny Puppy en Coil. Skinny Puppy heb ik altijd ondergedeeld in Industrial, maar ik ben dus niet erg thuis in Gothic. Daar zal het aan liggen.
Van Coil heb ik alleen "...And The Amnbulance Died In His Arms", waar ik niet veel aan vind eigenlijk.
Ik zie er anders veel Goths en Metalheads, ja.. wel een paar 'normale' mensen, maar gewoon lachen dat die 't ook leuk vinden. niets mis mee.quote:Op woensdag 28 december 2005 09:56 schreef Anton het volgende:
LVC vind ik niet denderend eigenlijk, daar komen ook massa's mensen die er elke week komen en dan toevallig ook maar naar Freitag gaan. De laatste die de moeite waard was, was alweer anderhalf jaar geleden. Ik ben dit jaar nog wel regelmatig naar Epicentre geweest, maar dat is helaas ook over. En dat was de opvolger van een van de meest geweldige feesten die het ook niet lang heeft uitgehouden: Medusa. Dat was een schitterende zaal. Maar het mooiste feest, dat hopelijk in januari weer gehouden wordt, is Gothoord, lekker moeilijk bereikbaar in Ruigoord bij Amsterdam.
quote:Op woensdag 28 december 2005 10:43 schreef Anton het volgende:
Kunnen we het gewoon bij de muziek houden? Ik dacht dat er eindelijk een topic over gothic muziek kwam dat wel de moeite waard was om te lezen.
Dat topic is er al lang en breed geweest met een deeltje of 3 en de eindconclusie was destijds bij velen, 'ja maar ik vind het gothic!' *stampvoetje*.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:39 schreef nightdaughter het volgende:
Pumpkin Ruby schreef:Ik ben ook altijd mezelf...mag ik dan nu alsjeblieft bij jouw groepje horen ? Muziek is niet belangrijk, als we maar samen kunnen filosoferen hoe romantisch de dood wel niet is, hoeveel creatiever dan andere mensen we wel niet zijn, dat alleen wij en onze medegoths echt onszelf zijn en dat al die gemene mensen niet begrijpen dat wicca je met de krachten van de aarde in contact laat komen enzo.
Waarom denk je dat dit topic in MUZ staat en niet in LIF ?
sorry dat ik het hier neer heb gezet, maar aangezien je me ging aanvallen doordat ik naar bands als nightwish epica enz. luister, dacht ik dan is het misschien duidelijk waarom....
Dus misschien moeten we een nieuwe topic in Lifestyle zetten om erachter te komen wat gothic voor mensen inhoud....![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |