abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33459933
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:36 schreef Sport_Life het volgende:
Nightwish, Within Temptation, Epica & After Forever luister ik regelmatig .

Nightwish, WT & AF heb ik live gezien .
Dat is dus niet de gothic waar we het hiet over heben. Dát is gothicmetal. (alhoewel ook daar veel op af valt te dingen)
pi_33459987
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:36 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Dat is dus niet de gothic waar we het hiet over heben. Dát is gothicmetal. (alhoewel ook daar veel op af valt te dingen)
Ach de helft van wat hier genoemd wordt is geen Gothic.. boeiend. Hoewel Nightwish zeker WEL een aantal (opera-) gothic nummers heeft.. . Maar dat zijn de wat oudere albums. (k heb ze allemaal ).
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:01 schreef nightdaughter het volgende:
nou als ze vragen waar ik naar luisteren krijg ik toch vaak een rare reactie maar ik zal een aantal bands opnoemen die ik goed vind( het is niet allemaal gothic): Nightwish, ACDC, Metallica, The Birthday massacre, Helium vola, Epica, After Forever, Rammstein, MM, System of a down, Autumn, Coldplay, Greenday, Type o Negative, L'ame immortelle,Tori Amos, Enya en keltische muziek...ik ben vast nog een hoop bands vergeten
Jeetje wat een goede muzieksmaak zeg!! Komt zo'n beetje 80% overeen met die van mij! Mis alleen The cranberries & Flogging Molly .

Wel beetje offtopic dit, sorry daarvoor .
pi_33460075
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:41 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hoewel Nightwish zeker WEL een aantal (opera-) gothic nummers heeft.. .
Zelfs daar gaat dit topic niet over

Misschien moet er even in de TT en de OP in DIKKE VETTE HOOFDLETTERS vermeld worden dat Nightwish, After Forever, Within Temptation en Epica verboden woorden zijn in dit topic
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_33460115
Of misschien moet het woord Gothic gewoon helemaal weg, dat verzand namelijk altijd in dezelfde twee discussies hier op Fok
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_33460176
Whatever.. ben maar eens aan het downloaden gegaan met trefwoorden uit de TS... Ben benieuwd!
pi_33460197
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:56 schreef Sport_Life het volgende:
Whatever.. ben maar eens aan het downloaden gegaan met trefwoorden uit de TS... Ben benieuwd!

en sla vooral de bands/artiesten die verderop in het topic genoemd worden niet over
pi_33460321
Kun je specifieke nummers aangeven van je artiesten? Ik krijg het idee dat ik een beetje zooi aan het binnenhalen ben (een of ander solo fluit concert van Dead can dance, niet slecht maar geen goth wat ik zoek ).
  woensdag 28 december 2005 @ 02:20:02 #58
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33460482
quote:
Op woensdag 28 december 2005 02:07 schreef Sport_Life het volgende:
Kun je specifieke nummers aangeven van je artiesten? Ik krijg het idee dat ik een beetje zooi aan het binnenhalen ben (een of ander solo fluit concert van Dead can dance, niet slecht maar geen goth wat ik zoek ).
Download van Dead can dance maar het album Within the realm of a dying sun.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_33460572
Ik luister wel eens naar Type-O-Negative
Ik ben niet zo bekend in het Gothic genre eigenlijk, meer in de industrial (cybergoths )

Gezien TS mij laatst al wat goede metalbands aan heeft kunnen raden, heb je ook wat Gothic dat ik echt eens zou moeten proberen?
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_33460619
Nu ik het topic doorblader zie ik ook Skinny Puppy en Coil. Skinny Puppy heb ik altijd ondergedeeld in Industrial, maar ik ben dus niet erg thuis in Gothic. Daar zal het aan liggen.
Van Coil heb ik alleen "...And The Amnbulance Died In His Arms", waar ik niet veel aan vind eigenlijk.
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_33460715
Project Pitchfork
Implant
Die Sektor
Infected Mushroom
Skinny Puppy
Pride and Fall
Haujobb
Aslan Faction
Rotersand
Mind In A Box
Agonoize
Leæther Strip
Black Heaven
Funker Vogt
Das PST
Kiew
Covenant
Culture Kultür

Nu kunnen jullie wel weer even vooruit met downloaden lijkt me..
Le roi est mort, vive le roi!
pi_33461432
Mijn laatste setlist op een 'cybergothic' feestje..
Ik wil dus niet zeggen dat alles hier op cybergothic is...(vooral het eerste uur niet)

daVid
Anathema – Empty
Dreamside – Gates of dawn
Radiohead- Creep
Ben christophers – good day for the hopeless
Sunglasses at night – Tiga & Zyntherius
Cloud – Fisherspooner
I predict a Riot – Kaiser Chiefs
Kaltes Klares Wasser – Chickls on speed/malaria
Antony Rother – Father
Angels and agony – Karma
Accessory – Livesafer
Heimataerde – Ich habe die nacht
Grendel – End of ages

Denniz
Will – furnace of souls
The last dance – distantly
Implant – tune up your chips and circuits (electric universe mix)
Contrast – insecure
Painbasterd – nervenkrieg (reaper mix)
E craft – electrocution
Diva destruction - the broken ones
Syrian – Enforcer
Tyske ludder – monotone
Marilyn manson – Disposable teens
Rammstein – Links 234
Interlace – Master
Assemblage 23 - document

daVid
Suicide Commando – Evildoer
Dulce Liquido – Antichristianos
Centhron – Gott du schlampe
This morn omina – one eyed man
Fisherspooner – Emerge
Ladytron – seventeen
Welle erdball – super8
Storm – Rotersand
Conflict – azoic (combichrist remix)
Ophidian – predator and prey
Converter – monster
Wumpscut – black death

Denniz
Blutengel – Seelenschmerz
Diorama – Friens we used to know (Flozen plasma remix)
Covenant – call the ships to port
Project pitchfork – requiem
Virtual embrace – grief cry
Reaper – Angst
Combichrist – This shit will fcuk you up
Unter Null – Sick Fuck (tamtrum rmx)
Dulce Liquido – Reaxxxion
Icon of coil – Simmulated
Placebo – The bitter end
The editors – munich
IAMX - Your joy is my low

daVid
Alter ego – Rocker
T. raumschmiere – monstertruck driver
Peaches – fuck the pain away
Manufactura – Forever Darkness
Feindflug – Aetherkrieg
Tamtrum – le son de la pluie
Grendel – Soilbleed
Suicide commando – cause of death suicide (club mix)
Omkara techichi – UV act
Ophidian – Phaseshift
Schnarph – redet und atmet
Welle Erdball – monoton und minimal

Denniz
VNV nation – Structures
Statisky – I came to bring you pain
Terminal choice – fleisch macht
Wolfsheim – once in a lifetime
Echo Image – standing alone
Neurotic fish –skin
Apoptygma Berzerk – Eclipse
The cruxshadows – Winterborn
SITD –Rchfest
Rotersand – Dare to live
Xaphan – bloempotdekselpindakaas
Asche – Kiss the whip (SINA rmx)
Imminent Starvation – Tentacle Two
  woensdag 28 december 2005 @ 05:28:17 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33461445
quote:
Op woensdag 28 december 2005 05:20 schreef augurkenkoning het volgende:
Dulce Liquido – Antichristianos
Fisherspooner – Emerge
Ladytron – seventeen
Conflict – azoic (combichrist remix)
Wumpscut – black death
Covenant – call the ships to port
Virtual embrace – grief cry
Reaper – Angst
Combichrist – This shit will fcuk you up
Dulce Liquido – Reaxxxion
Icon of coil – Simmulated
Feindflug – Aetherkrieg
Grendel – Soilbleed
Neurotic fish –skin
Apoptygma Berzerk – Eclipse
SITD –Rchfest
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 28 december 2005 @ 07:21:41 #64
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_33461753
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:36 schreef Sport_Life het volgende:
Nightwish, Within Temptation, Epica & After Forever luister ik regelmatig .

Nightwish, WT & AF heb ik live gezien .
Nightwish is powermetal, geen gothic.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  woensdag 28 december 2005 @ 07:24:15 #65
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_33461758
Aangezien Dead Can Dance al een aantal keren werd genoemd in dit topic, wie heeft de The Lotus Eaters Tribute cd?

Echt een zeer gaaf album.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  woensdag 28 december 2005 @ 09:45:12 #66
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33462688
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:02 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Waar was je dan? Baroeg toevallig?

Trouwens, iemand met Nieuwjaar naar baroeg? Mono no Aware komt. Beukende industrial van de bovenste plank!
Ik was naar het LVC (in Leiden), ik ben wel een keer naar de Baroeg geweest voor een feest maar het is zo afgelegen en de zaal vind ik niet zo heel geweldig, wat mij betreft is het meer een concertzaal.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 28 december 2005 @ 09:51:02 #67
117776 OFfSprngr
pi_33462783
quote:
Op woensdag 28 december 2005 05:20 schreef augurkenkoning het volgende:
Mijn laatste setlist op een 'cybergothic' feestje..
Ik wil dus niet zeggen dat alles hier op cybergothic is...(vooral het eerste uur niet)

*lange lijst*
Jezus, wat een goede lijst.
MUV Rammstein en MM.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_33462864
LVC vind ik niet denderend eigenlijk, daar komen ook massa's mensen die er elke week komen en dan toevallig ook maar naar Freitag gaan. De laatste die de moeite waard was, was alweer anderhalf jaar geleden. Ik ben dit jaar nog wel regelmatig naar Epicentre geweest, maar dat is helaas ook over. En dat was de opvolger van een van de meest geweldige feesten die het ook niet lang heeft uitgehouden: Medusa. Dat was een schitterende zaal. Maar het mooiste feest, dat hopelijk in januari weer gehouden wordt, is Gothoord, lekker moeilijk bereikbaar in Ruigoord bij Amsterdam.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_33463025
quote:
Op woensdag 28 december 2005 02:29 schreef the900 het volgende:
Nu ik het topic doorblader zie ik ook Skinny Puppy en Coil. Skinny Puppy heb ik altijd ondergedeeld in Industrial, maar ik ben dus niet erg thuis in Gothic. Daar zal het aan liggen.
Van Coil heb ik alleen "...And The Amnbulance Died In His Arms", waar ik niet veel aan vind eigenlijk.
van Coil kan ik de cd's 'Musick to play in the dark' deel 1 en 2 aanraden.
vooral 'are you shivering?' en 'Broccoli' zijn aanraders van die cd's.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 28 december 2005 @ 10:20:54 #70
117776 OFfSprngr
pi_33463236
quote:
Op woensdag 28 december 2005 09:56 schreef Anton het volgende:
LVC vind ik niet denderend eigenlijk, daar komen ook massa's mensen die er elke week komen en dan toevallig ook maar naar Freitag gaan. De laatste die de moeite waard was, was alweer anderhalf jaar geleden. Ik ben dit jaar nog wel regelmatig naar Epicentre geweest, maar dat is helaas ook over. En dat was de opvolger van een van de meest geweldige feesten die het ook niet lang heeft uitgehouden: Medusa. Dat was een schitterende zaal. Maar het mooiste feest, dat hopelijk in januari weer gehouden wordt, is Gothoord, lekker moeilijk bereikbaar in Ruigoord bij Amsterdam.
Ik zie er anders veel Goths en Metalheads, ja.. wel een paar 'normale' mensen, maar gewoon lachen dat die 't ook leuk vinden. niets mis mee.
Ben nog niet naar een feest in Amsterdam geweest, kga wel een keer kijken bij een goed feest.
.
.
  woensdag 28 december 2005 @ 10:39:38 #71
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_33463604
Pumpkin Ruby schreef:Ik ben ook altijd mezelf...mag ik dan nu alsjeblieft bij jouw groepje horen ? Muziek is niet belangrijk, als we maar samen kunnen filosoferen hoe romantisch de dood wel niet is, hoeveel creatiever dan andere mensen we wel niet zijn, dat alleen wij en onze medegoths echt onszelf zijn en dat al die gemene mensen niet begrijpen dat wicca je met de krachten van de aarde in contact laat komen enzo.

Waarom denk je dat dit topic in MUZ staat en niet in LIF ?

sorry dat ik het hier neer heb gezet, maar aangezien je me ging aanvallen doordat ik naar bands als nightwish epica enz. luister, dacht ik dan is het misschien duidelijk waarom....
Dus misschien moeten we een nieuwe topic in Lifestyle zetten om erachter te komen wat gothic voor mensen inhoud....
Dark Blessings from the other world
pi_33463705
Kunnen we het gewoon bij de muziek houden? Ik dacht dat er eindelijk een topic over gothic muziek kwam dat wel de moeite waard was om te lezen.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_33463750
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:43 schreef Anton het volgende:
Kunnen we het gewoon bij de muziek houden? Ik dacht dat er eindelijk een topic over gothic muziek kwam dat wel de moeite waard was om te lezen.
pi_33463770
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:39 schreef nightdaughter het volgende:
Pumpkin Ruby schreef:Ik ben ook altijd mezelf...mag ik dan nu alsjeblieft bij jouw groepje horen ? Muziek is niet belangrijk, als we maar samen kunnen filosoferen hoe romantisch de dood wel niet is, hoeveel creatiever dan andere mensen we wel niet zijn, dat alleen wij en onze medegoths echt onszelf zijn en dat al die gemene mensen niet begrijpen dat wicca je met de krachten van de aarde in contact laat komen enzo.

Waarom denk je dat dit topic in MUZ staat en niet in LIF ?

sorry dat ik het hier neer heb gezet, maar aangezien je me ging aanvallen doordat ik naar bands als nightwish epica enz. luister, dacht ik dan is het misschien duidelijk waarom....
Dus misschien moeten we een nieuwe topic in Lifestyle zetten om erachter te komen wat gothic voor mensen inhoud....
Dat topic is er al lang en breed geweest met een deeltje of 3 en de eindconclusie was destijds bij velen, 'ja maar ik vind het gothic!' *stampvoetje*.
De muziekstromingen die onder de goth-noemer vallen staan aardig vast en de kledingsstijl ook dus er zou praktisch geen discussie mogelijk kunnen zijn lijkt me? Als ik in mijn duistere crypte in mijn doodskist onder het genot van opium en absinth naar Britney Spears luister wordt Britney er ook niet gothicer op
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_33464575
Ik vind gothic muziek wel leuk. Alhoewel ik naar best wel veel genres luister, is gothic denk ik wel het hoofd-genre en zijn de andere genre's er in enige mate aan verbonden. Mijn favoriete bands zijn: The Cure, Joy Division, Bauhaus, Echo and the Bunnymen, Dead can Dance, Wolfsheim, Diary of Dreams, Diorama, Clan of Xymox, The Crüxshadows, Cocteau Twins, Deine Lakaien, Depeche Mode, Nick Cave, This Mortal Coil, Interpol, Stoa etc.

Gaan er nog mensen naar het concert van Bauhaus op 11 februari in de Patronaat? Ik heb mijn kaartje al klaarliggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')