abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 december 2005 @ 13:01:33 #1
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33392550
In navolging van de Metal, Punk/Hardcore, Stoner en vele andere lange reeksen met muziektopics verbaasde me over het feit dat er tot nu toe nog geen topics zijn geopend over Gothic muziek,.. dus hierbij open ik er een.

Wat luisteren jullie zoal?

TS begint:
Grendel (EBM)
Suicide Commando (EBM)
Hocico (EBM)
Neuroticfish (EBM/Darkwave)
The Crüxshadows (Darkwave)
Blutengel (Darkwave)
Mortiis (Darkwave)
Type O Negative (Gothic/Doom/Metal)
Ram-Zet (Goth/Post-Black)
Skyfire (Goth/Melo-Death)

Verder natuurlijk ook de vraag of jullie regelmatig naar feesten gaan?, die als je het nog niet wist te vinden zijn op www.kagankalender.com

De feesten tot nu toe in het LVC waren bijzonder goed, ik kijk al weer naar de volgende, helaas alleen dat zoals meer gelegenheden dit maar 1x in de 2 maanden is.

Nog geen uitgebreide OP, maar dat komt wellicht later nog wel.
En een Punker die Goth-topic opent, what's that all about?
Bespreek!

Nu is dit topic natuurlijk bedoeld voor serieuze reacties over de muziek en niet de stereotype standaard "Goths stinken " reacties, daar staat de KLB al vol van.

Edit: laat ik gelijk toevoegen dat Marilyn Manson en Nightwish geen Gothic zijn maar respectievelijk Shock Rock en Power Metal, beide vallen dus niet onder de grote noemer Gothic.

[ Bericht 3% gewijzigd door OFfSprngr op 25-12-2005 13:22:26 ]
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_33392607
Within temptation & After forever?

[ Bericht 11% gewijzigd door renz0r op 25-12-2005 13:36:08 ]
pi_33392916
Ten eerste gooi ik er maar een taboe tegen aan, want ik mag graag luisteren naar bepaalde gothic-metal acts (After Forever, Autumn, The Sins Of Thy Beloved en zelfs Within Temptation). Gothic-metal valt voor mij onder de noemer gothic, en niet onder metal (Alhoewel puristen van alletwee waarschijnlijk nu "omgwtfbbq ;r: r;R ::R;r" doen.)

Daarnaast luister ik ook vaar naar dingen zoals Inkubus Sukkubus, The Birthday Massacre, The Crüxshadows en dergelijke. Beetje gothic-rock/darkwave is dat, gok ik. Zelfde geldt voor Infernosounds. Daarnaast is een van mijn favoriete bands Dead Can Dance, alhoewel die niet echt in het rijtje passen, natuurlijk.

Dit jaar voor het eerst naar Summer Darkness geweest. Dat was erg leuk. Volgend jaar waarschijnlijk weer. Sinds 2003 ga ik naar November Rain in Zwolle, ook fijn. Mm. Dat was het wel weer.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_33394460
Diverse posts gewist: als je 't niet over je hart kunt verkrijgen om normaal te reageren, dan gelieve NIET reageren.
(Un)masking for the greater good.
pi_33394822
Wat maakt Gothic Gothic?
Aldus.
  zondag 25 december 2005 @ 15:39:37 #6
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_33395971
Ik geloof niet dat mijn post helemaal begrepen werd, jammer.

Bands als Type O Negative kan ik prima waarderen.
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:01:39 #7
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_33435322
nou als ze vragen waar ik naar luisteren krijg ik toch vaak een rare reactie maar ik zal een aantal bands opnoemen die ik goed vind( het is niet allemaal gothic): Nightwish, ACDC, Metallica, The Birthday massacre, Helium vola, Epica, After Forever, Rammstein, MM, System of a down, Autumn, Coldplay, Greenday, Type o Negative, L'ame immortelle,Tori Amos, Enya en keltische muziek...ik ben vast nog een hoop bands vergeten
Dark Blessings from the other world
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:03:23 #8
99410 nightdaughter
pi_33435366
maar ja, mensen kunnen vaak geen defenitie geven van wat gothicmuziek is, ik denk dat het per persoon verschillend is
pi_33435599
D.A.F., Nitzer Ebb, Front Line Assembly, Skinny Puppy, Sisters of Mercy, Fields of the Nephilim, Psyche, Test Dept., Bauhaus, Cabaret Voltaire, Anne Clark, (Clan of) Xymox, Helium Vola, Deine Lakaien en Coil zijn toch wel mijn favo 'goth'-bands.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_33435657
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:03 schreef nightdaughter het volgende:
maar ja, mensen kunnen vaak geen defenitie geven van wat gothicmuziek is, ik denk dat het per persoon verschillend is
Allmusic.com heeft er een mooi stukje over:

Frequently misunderstood in its aesthetics and misapplied as a term, goth rock is an offshoot of post-punk that existed primarily during the early to mid-'80s. Its reputation as the darkest and gloomiest form of underground rock is largely deserved, though today that reputation stems more from the visual theatricality of its bands and black-clad followers. Sonically, goth rock took the cold synthesizers and processed guitars of post-punk and used them to construct foreboding, sorrowful, often epic soundscapes. Early on, its lyrics were usually introspective and intensely personal, but its poetic sensibilities soon led to a taste for literary romanticism, morbidity, religious symbolism, and/or supernatural mysticism. Goth rock was generally not a critically acclaimed style, given its penchant for florid poetry, relentlessly mournful dirges, and melodramatic excess. However, it spawned a devoted, still-thriving subculture that kept its aesthetics alive long after the music's initial heyday had passed. The godfathers of goth-rock were British post-punkers Joy Division, whose bleak, remote, obsessively introspective music and lyrics laid the initial foundation for goth. But for all intents and purposes, the true birth of goth rock was "Bela Lugosi's Dead," the 1979 debut single by Bauhaus. Already chilly post-punk outfits like the Cure and Siouxsie & the Banshees became full-on goth bands around the same time, and their heavy, menacing makeup and dark clothes became an important part of their fans' expression. As goth rock's popularity spread among a certain segment of sensitive, alienated youth (first in the U.K., where most of its bands came from, then in the U.S.), its fashion sense grew more and more outlandish, and the original sound evolved somewhat. The Cure, Siouxsie & the Banshees, and the Mission UK incorporated more pop and alternative elements in their music, while the Sisters of Mercy, Fields of the Nephilim, and the American band Christian Death took a heavier, sometimes metal-influenced approach. By the end of the '80s, the original goth-rock movement had ceased to exist, but the music mutated into new forms and continued to influence many of rock's darker subgenres. During the '90s, the goth sound began to cross-pollinate with industrial music, producing hybrids that appealed to both sides, as well as the darkwave subgenre (which also incorporated '80s synth-pop and dream-pop). The latter half of the '90s also saw goth rock's influence cropping up all over heavy metal; a new breed of progressive black metal bands drew heavily from goth's sound and style, while some alternative metal bands also borrowed from goth rock's visual imagery (including Marilyn Manson, who -- despite countless news reports to the contrary -- is not a goth-rock artist).

---------------------
en dan heb je nog 'gothic rock' als genre (zoals hierboven) en de muziek uit de goth-scene, wat dan weer wat breder is (o.a. EBM, New Wave, Postpunk en Industrial).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_33436984
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:03 schreef nightdaughter het volgende:
Wishful thinking omdat de muziek waar jij naar luistert vooral metal is en je bijna niks noemt wat is voortgekomen uit new wave of postpunk wat toch de voorlopers van het gothic genre zijn. De meeste dingen die jij noemt vallen wat mij betreft niet onder gothic maar vind ik ook nog wel te pruimen, net zoals de doorsnee zomerfestivalbezoeker die zich toch echt niet als gothic afficheert. Vind jij jezelf dan gothic omdat je veel eyeliner gebruikt en regelmatig een fluwelen gewaad draagt ? Een van de redenen waarom de meeste goths van voor de Eftelingmetal hype zich liever niet meer zo noemen is dat er dan gelijk gedacht wordt dat ze in het weekend met corpsepaint op lekker bij Cradle of Filth de dramaqueen (m/v) uit staan te hangen. Noem mij maar post-wave ofzo dan.

Qua niet gothic dingen die wel populair zijn in de scene houd ik van de meer underground jaren 80, new wave, postpunk, electroclash etc. Van de bands die zich wat meer nadrukkelijk in het gothic genre bewegen luister ik het liefst naar Clan of Xymox, Deine Lakeien, Helium Vola, Cruxshadows, kan het betere stampwerk ook wel waarderen maar meer op feestjes dan thuis.
pi_33438830
Skinny Puppy, Suicide commando, Sisters of Merci, Cruxshadows etc. Beetje nieuw allemaal voor mij. Maar bevalt wel.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:39:57 #13
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_33439797
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:04 schreef renz0r het volgende:
Within temptation & After forever?
Is geen gothic.

WT is geeneens metal meer.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:41:34 #14
125126 Mr-Coffee
pi_33439854
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wishful thinking omdat de muziek waar jij naar luistert vooral metal is en je bijna niks noemt wat is voortgekomen uit new wave of postpunk wat toch de voorlopers van het gothic genre zijn. De meeste dingen die jij noemt vallen wat mij betreft niet onder gothic maar vind ik ook nog wel te pruimen, net zoals de doorsnee zomerfestivalbezoeker die zich toch echt niet als gothic afficheert. Vind jij jezelf dan gothic omdat je veel eyeliner gebruikt en regelmatig een fluwelen gewaad draagt ? Een van de redenen waarom de meeste goths van voor de Eftelingmetal hype zich liever niet meer zo noemen is dat er dan gelijk gedacht wordt dat ze in het weekend met corpsepaint op lekker bij Cradle of Filth de dramaqueen (m/v) uit staan te hangen. Noem mij maar post-wave ofzo dan.

Qua niet gothic dingen die wel populair zijn in de scene houd ik van de meer underground jaren 80, new wave, postpunk, electroclash etc. Van de bands die zich wat meer nadrukkelijk in het gothic genre bewegen luister ik het liefst naar Clan of Xymox, Deine Lakeien, Helium Vola, Cruxshadows, kan het betere stampwerk ook wel waarderen maar meer op feestjes dan thuis.
Volgens mij is de hele term Efteling metal door The Gathering in stand gekomen, vanwege de af en toe dromerige sfeer op Mandylion en Nighttime Birds.
Set Sail, For Fail.
pi_33439892
Combichrist
Feindflug
Suicide Commando
Dulce Liquido
en natuurlijk, oeh oeh oeh oeh
Qntal !
en nog zo'n 100 anderen =)

goed topic
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_33442856
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:41 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Volgens mij is de hele term Efteling metal door The Gathering in stand gekomen, vanwege de af en toe dromerige sfeer op Mandylion en Nighttime Birds.
Dat was wel wat eerder dan de hele hype waar ik op doelde, wanneer begon dat, 2001 ? Eerst brak Within Temptation bij het grote publiek door, toen After Forever en Epica, Nightwish werd bekender in Nederland, Evanescence en dat soort bandjes werden en masse geadopteerd door de tienerpopulatie die de verkeerd geinformeerde media napraatten, die riepen om het hardst "gothic ! gothic !" omdat de zangeres van Within Temptation graag baljurken draagt. De nederlandse goth scene werd ineens overspoeld met in Laughing Vampire jurkjes gestoken metalmeisjes die op feestjes de DJ vroegen wanneer de "echte" gothicmuziek nu eens gedraaid zou worden. Maar de protesten van de goths dat gothicmuziek meer te maken heeft met punk/wave/industrial etc hebben natuurlijk minder effect dan de stukken in de Hitkrant of op TMF over die vet kewle gothics van Nightwish, dat soort verslaggeving heeft nu eenmaal een groter bereik.
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:43:31 #17
117776 OFfSprngr
pi_33443344
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

De nederlandse goth scene werd ineens overspoeld met in Laughing Vampire jurkjes gestoken metalmeisjes die op feestjes de DJ vroegen wanneer de "echte" gothicmuziek nu eens gedraaid zou worden.
[..]
Mierenneukerig wellicht, maar dat soort chicks luisteren ook geen echte Metal, maar beschouwen wel MM ed als Metal terwijl ze net zo goed een CD van Krezip/Di-Rect/Kane/(noem nog een NL baggerband) in hun CD speler hebben.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  dinsdag 27 december 2005 @ 17:11:42 #19
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33444275
Waarom schminken die gekken zich als een stel wandelende lijken? Als je nou een bekende artiest was die het deed voor de gimmick, zoals Kiss...

Eigenlijk zijn jullie gothics-gepeupel gewoon veredelde Kiss-fans.
weg
pi_33445694
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 17:11 schreef Forumschorem het volgende:
Waarom schminken die gekken zich als een stel wandelende lijken? Als je nou een bekende artiest was die het deed voor de gimmick, zoals Kiss...

Eigenlijk zijn jullie gothics-gepeupel gewoon veredelde Kiss-fans.
uit 'Everyday is Halloween' van Ministry
quote:
well any time, any place, anywhere that I go
all the people seem to stop and stare
they say 'why are you dressed like it's halloween?
you look so absurd, you look so obscene'

o, why can't I live a life for me?
why should I take the abuse that's served?
why can't they see they're just like me
it's the same, it's the same in the whole wide world

well I let their teeny minds think
that they're dealing with someone who is over the brink
and I dress this way just to keep them at bay
cos halloween is everyday
it's everyday
pi_33446060
Ik luister van alles wat met goth te maken heeft, behalve goth-metal... de geschminkte josties dus van 16 jaar Daar heb ik niet zoveel mee, zowel met het uiterlijk als de muziek niet.

Favoriete acts zijn: decoded feedback, dulce liquido, apoptygma berzerk, assemblage 23, VAC en op t traditionele vlak sisters of mercy, dead can dance, bauhaus, x-mal deatschland, etc..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:22:05 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33446406
Bah, gothic, zacht gedoe . Doe mij maar keiharde stampende industrial zoals combichrist of dulce liquido.

Die feesten zijn alleen weinig voor mij. Ik heb helemaal niks met die kledij en die mensen en ik voel me dan ook altijd totaal niet op mijn plaats daar in mijn normale kleding. Word er ook nog wel eens raar aangekeken door dat volk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 december 2005 @ 18:22:35 #23
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_33446420
ik luister alleen Saviour Machine & Virgin Black en Calmando Qual enz
en nog wat cybergoth zoals: Eve Of Destiny,Art Marju Duchain
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:28:17 #24
125126 Mr-Coffee
pi_33446578
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dat was wel wat eerder dan de hele hype waar ik op doelde, wanneer begon dat, 2001 ? Eerst brak Within Temptation bij het grote publiek door, toen After Forever en Epica, Nightwish werd bekender in Nederland, Evanescence en dat soort bandjes werden en masse geadopteerd door de tienerpopulatie die de verkeerd geinformeerde media napraatten, die riepen om het hardst "gothic ! gothic !" omdat de zangeres van Within Temptation graag baljurken draagt. De nederlandse goth scene werd ineens overspoeld met in Laughing Vampire jurkjes gestoken metalmeisjes die op feestjes de DJ vroegen wanneer de "echte" gothicmuziek nu eens gedraaid zou worden. Maar de protesten van de goths dat gothicmuziek meer te maken heeft met punk/wave/industrial etc hebben natuurlijk minder effect dan de stukken in de Hitkrant of op TMF over die vet kewle gothics van Nightwish, dat soort verslaggeving heeft nu eenmaal een groter bereik.
Toen werd die term inderdaad weer uit de kast getrokken ja.
Set Sail, For Fail.
pi_33446712
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:22 schreef ethiraseth het volgende:
Bah, gothic, zacht gedoe . Doe mij maar keiharde stampende industrial zoals combichrist of dulce liquido.

Die feesten zijn alleen weinig voor mij. Ik heb helemaal niks met die kledij en die mensen en ik voel me dan ook altijd totaal niet op mijn plaats daar in mijn normale kleding. Word er ook nog wel eens raar aangekeken door dat volk.
Maar ns bij machinefest op bezoek dan

Maar extreem uitgedoste mensen stoor ik me niet zo vlug aan hoor... die horen nu eenmaal bij extreme muziek
  dinsdag 27 december 2005 @ 19:53:03 #26
117776 OFfSprngr
pi_33449579
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:22 schreef ethiraseth het volgende:

Ik ervaar zelf niet dat ik raar wordt aangekeken met mn Metalshirt, hanekam, skateschoenen en 3/4 broek, maar als je er zowieso heen gaat met zwarte kleding wordt je denk ik niet raar aangekeken, paar feesten geleden waren er ook 2 ballen met witte shirts aan die waarvan ik in eerste instantie van dacht dat ze gewoon 'aapjes kwamen kijken' gingen de hele avond volledig uit hun dak waarna ze zelfs op het podium gingen dansen.
Juist de feesten zijn onwijs gaaf, dr wordt echt wel harde beukende Industrial doorheen gegooid, vandeweek zelfs best wat Industrial Hardcore, k'zei nog tegen een vriend dat ze er makkelijk een oude Gabber tussen konde gooien en dat ie vervolgens volledig uit zn dak zou kunnen gaan.
Gothic is heel breed en raakt heel veel vlakken van andere 'normale' muziek zoals Electro, IDM, Industrial, Industrial Hardcore, New Wave etc.
.
.
  dinsdag 27 december 2005 @ 19:58:00 #27
135389 AtraBilis
Met stille trom vertrokken.
pi_33449748
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:42 schreef Kemania het volgende:
Combichrist
Feindflug
Suicide Commando
Dulce Liquido
en natuurlijk, oeh oeh oeh oeh
Qntal !
en nog zo'n 100 anderen =)

goed topic
FeindFlug Gothic? De betreffene 'scenes' liggen dicht bij elkaar; maar Gothic? Net zo Gothic als VNV Nation wat mij betreft. Wél stoer. Maar Qntal natuurlijk en Helium Vola! Umbra et Imago; Lacrimosa; Goethes Erben; Das Ich; Bruno Kramm; Veljanov; L'âme Immortelle en Erblast.
Het is tijd voor wat anders.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:00:19 #28
117776 OFfSprngr
pi_33449820
EBM is wat mij betreft net zo goed Gothic, alleen eigenlijk CyberGothic.
.
.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:11:00 #29
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33450189
Puick topique
Vampire Romance O+
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:20:20 #30
117776 OFfSprngr
pi_33450570
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:11 schreef MouseOver het volgende:
Puick topique
Ik vroeg me al af waar je reactie zou blijven, wat luister je eigenlijk?
.
.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:24:49 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33450740
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:20 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af waar je reactie zou blijven, wat luister je eigenlijk?
Ik eet ook wel eens

Ik luister eigenlijk naar alles muv hiphop. Gothic is daar maar een onderdeel van. Wat goth-like muziek betreft vind ik zowel medieval als cyber leuk. Al moet ik zeggen dat ik het echt rauwe industrial spul zoals Feindflug voor thuisgebruik wat saai vind. Dat moet hard beuken en niet op de achtergrond spelen. Momenteel staat Qntal - Fruhling op. Hierna staat Blutengel in m'n playlist en daarna The Corrs .

Ohja, en de kleding vind ik bij dames erg mooi
Vampire Romance O+
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:30:53 #32
117776 OFfSprngr
pi_33450953
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:24 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik eet ook wel eens

Ik luister eigenlijk naar alles muv hiphop. Gothic is daar maar een onderdeel van. Wat goth-like muziek betreft vind ik zowel medieval als cyber leuk. Al moet ik zeggen dat ik het echt rauwe industrial spul zoals Feindflug voor thuisgebruik wat saai vind. Dat moet hard beuken en niet op de achtergrond spelen. Momenteel staat Qntal - Fruhling op. Hierna staat Blutengel in m'n playlist en daarna The Corrs .

Ohja, en de kleding vind ik bij dames erg mooi
Qntal is ook al eerder genoemd maar heb ik nog niet gehoord, ik zal op zoek gaan.
Menig CyberGoth chick is al half-kwijlend door mij aangestaard.
.
.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:36:40 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33451161
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:30 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Menig CyberGoth chick is al half-kwijlend door mij aangestaard.

Ik vind trouwens dat de meeste goth heren wat betreft kleding de plank hopeloos misslaan. Het meeste ziet er verwijfd of gewoon niet mooi uit, het staat slechts enkelen goed. Als je je tot dat soort "donkere" kleding aangetrokken voelt dan zou bijvoorbeeld een smoking met bloedrood of paars overhemd veel mooier zijn.
Vampire Romance O+
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:06:58 #34
99410 nightdaughter
pi_33452152
Muziek is niet het enige wat een gothic maakt wat hij niet of wel is....Het is niet alleen muziek en kleding....en ik weet dat de muziek waar ik naar luister misschien niet de gothic muziek is, maar ik geloof dat gothic ook is wat je er zelf van maakt. Voor de ene gothic betekent gothic iets heel anders dan voor de ander. Voor mij is het een uiting, iets waar ik creativteit en mezelf in kwijt kan. Het is een deel van me...Ik heb nooit mezelf mogen zijn en op een gegeven moment heb ik gezegd: Ik doe het niet meer, ik doe nu wat ik zelf wil en zo ben in de gothic in gerold en ja dat was in de tijd van Within Temptation, maar er zijn maar weinig mensen die weten wat het voor iemand kan betekenen. Ik ben ook al vaak nep genoemd, maar ik vraag me af hoe mensen over je kunnen oordelen als ze je niet eens kennnen...
pi_33453271
Ik ben ook altijd mezelf...mag ik dan nu alsjeblieft bij jouw groepje horen ? Muziek is niet belangrijk, als we maar samen kunnen filosoferen hoe romantisch de dood wel niet is, hoeveel creatiever dan andere mensen we wel niet zijn, dat alleen wij en onze medegoths echt onszelf zijn en dat al die gemene mensen niet begrijpen dat wicca je met de krachten van de aarde in contact laat komen enzo.

Waarom denk je dat dit topic in MUZ staat en niet in LIF ?
pi_33453299
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:36 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik vind trouwens dat de meeste goth heren wat betreft kleding de plank hopeloos misslaan. Het meeste ziet er verwijfd of gewoon niet mooi uit, het staat slechts enkelen goed. Als je je tot dat soort "donkere" kleding aangetrokken voelt dan zou bijvoorbeeld een smoking met bloedrood of paars overhemd veel mooier zijn.
Sommige mannen kunnen er erg elegant uitzien in een zwart schort of leren jurk idd... maar die zie ik steeds minder. De meesten zijn er gewoon niet sophisticated genoeg voor

Maar ik vind het meeste van wat nu onder "goth" kleding wordt geschaard nogal lachwekkend eigenlijk.. vaak is het niet meer dan een black metal tenue met wat cyber-elementen erdoor.

Oja, en Qntal is bloedmooie muziek natuurlijk
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:46:10 #37
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33453417
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 19:53 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik ervaar zelf niet dat ik raar wordt aangekeken met mn Metalshirt, hanekam, skateschoenen en 3/4 broek, maar als je er zowieso heen gaat met zwarte kleding wordt je denk ik niet raar aangekeken, paar feesten geleden waren er ook 2 ballen met witte shirts aan die waarvan ik in eerste instantie van dacht dat ze gewoon 'aapjes kwamen kijken' gingen de hele avond volledig uit hun dak waarna ze zelfs op het podium gingen dansen.
Juist de feesten zijn onwijs gaaf, dr wordt echt wel harde beukende Industrial doorheen gegooid, vandeweek zelfs best wat Industrial Hardcore, k'zei nog tegen een vriend dat ze er makkelijk een oude Gabber tussen konde gooien en dat ie vervolgens volledig uit zn dak zou kunnen gaan.
Gothic is heel breed en raakt heel veel vlakken van andere 'normale' muziek zoals Electro, IDM, Industrial, Industrial Hardcore, New Wave etc.
Hmm, heb ik denk ik net een keer pech gehad. Of naja, ik niet, een vriend van me. Die stond er ook in zijn gewone kleren en werd aan hem gevraagd of hij het wel naar zijn zin had omdat hij er zo normaal uit zag. Ik ben jaren een die-hard metalfan geweest, maar het is gewoon wennne als je opeens de overstap maakt naar een andere cultuur. Maar oh wat kan je op zulke muziek snoeihard uit je plaat gaan, heerlijk.

Maar je hebt zeker gelijk dat het heel veel raakvlakken heeft met andere electronische muziek. Ik zou me omgekeerd waarschijnlijk ook best kunnen vermaken op een techno feest waar ze de hardere varianten draaien (geen idee hoe die genres heten, daar ben ik niet echt bekend mee )
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_33454517
Zondagavond (1e kerstdag ja) heerlijk zitten luisteren naar X-Rated op Kink FM, heerlijk duister en weer eens wat anders voor de kerst Meer neo-folk toen, maar een geweldig programma.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  dinsdag 27 december 2005 @ 22:22:11 #39
121653 Fairy_with_boots
Death metal victory!
pi_33454630
Leuk topic, ik heb besloten dat ik me ook een beetje ga verdiepen in gothic muziek, de kleding die 'erbij hoort' vind ik meestal maar niks maar de muziek klinkt vaak best leuk, zo'n feest lijkt me ook best tof.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen qua bands want daar weet ik dus helemaal niks van. Ik heb wat nummers gedownload van een paar bands die hier genoemd werden (willekeurig wat leuk klinkende namen gekozen ) en daarvan vond ik vooral Suicide Commando en Dulce Liquido erg leuk en Blutengel niet zo.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen uitleggen wat het verschil is tussen die bands en wat is er eigenlijk gothic aan Dulce Liquido?
I think I should have no other mortal wants, if I could always have plenty of music. It seems to infuse strength into my limbs and ideas into my brain. Life seems to go on without effort, when I am filled with music.
George elliot
pi_33455713
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hmm, heb ik denk ik net een keer pech gehad. Of naja, ik niet, een vriend van me. Die stond er ook in zijn gewone kleren en werd aan hem gevraagd of hij het wel naar zijn zin had omdat hij er zo normaal uit zag. Ik ben jaren een die-hard metalfan geweest, maar het is gewoon wennne als je opeens de overstap maakt naar een andere cultuur. Maar oh wat kan je op zulke muziek snoeihard uit je plaat gaan, heerlijk.

Maar je hebt zeker gelijk dat het heel veel raakvlakken heeft met andere electronische muziek. Ik zou me omgekeerd waarschijnlijk ook best kunnen vermaken op een techno feest waar ze de hardere varianten draaien (geen idee hoe die genres heten, daar ben ik niet echt bekend mee )
Ligt er vooral aan naar wat voor feesten je gaat, ik ga persoonlijk liever naar 'Boys Do Cry' waar meer de 80s Goth wordt gedraaid dan naar die veredelde house-parties. Hardtrance in mineur = cybergoth .
pi_33455814
quote:

[..]

imo omvat de term 'Gothic' juist die genres. Er is geen stijl die 'gothic' is, het is eerder 'gothic-rock' en daarop voortbordurend. (en vandaar ook dat je zoveel verschillende bands krijgt als je verschillende mensen hun favo goth band laat noemen.)
  dinsdag 27 december 2005 @ 23:52:21 #42
135389 AtraBilis
Met stille trom vertrokken.
pi_33457499
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:22 schreef Fairy_with_boots het volgende:
Leuk topic, ik heb besloten dat ik me ook een beetje ga verdiepen in gothic muziek, de kleding die 'erbij hoort' vind ik meestal maar niks maar de muziek klinkt vaak best leuk, zo'n feest lijkt me ook best tof.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen qua bands want daar weet ik dus helemaal niks van. Ik heb wat nummers gedownload van een paar bands die hier genoemd werden (willekeurig wat leuk klinkende namen gekozen ) en daarvan vond ik vooral Suicide Commando en Dulce Liquido erg leuk en Blutengel niet zo.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen uitleggen wat het verschil is tussen die bands en wat is er eigenlijk gothic aan Dulce Liquido?
Ik zou met klem Qntal willen aanraden. Ze hebben wat wisselende nummers, sommige vrij rustig, sommige zeer dansbaar. Redelijk bekende zijn: "Ad mortem festinamus" en "Ecce gratum". Helium Vola is een band met dezelfde zangeres (en hetzelfde idee); zij hebben onder andere "Veni, veni", "Omnis mundi creatura" en "In lichter farbe steht der Wald". Het is naar mijn mening iets minder industrial c.q. EBM dan de door jou genoemde bands. Het Gothic aspect daarvan is ook, naar mijn mening, dat ze een flinke schare volgelingen hebben binnen de Gothic scene. Wat dat ook mag zijn; alhoewel ik de muziek zelf eerder onder iets met elektronisch zou indelen.
Het is tijd voor wat anders.
pi_33457792
quote:

[..]

Waar was je dan? Baroeg toevallig?

Trouwens, iemand met Nieuwjaar naar baroeg? Mono no Aware komt. Beukende industrial van de bovenste plank!
pi_33457936
Qntal en helium vola zijn natuurlijk zeer begenadigde namen, maar het is wél medieval /electronic. Ook niet echt gothic dus in stricte zin.. ws. bestaat die vorm van muziek ook niet echt, maar is het eerder de kleding/levensstijl in combinatie met een waaier van verschillende muzieksoorten, die allemaal naar donker neigen.

Fields of the nephilim of london after midnight vind ik nog de meest typische gothbands die ik ken..
  Trouwste user 2022 woensdag 28 december 2005 @ 00:27:41 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_33458504
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:06 schreef kamagurka het volgende:

Fields of the nephilim of london after midnight vind ik nog de meest typische gothbands die ik ken..
Ik dacht dat the Sisters of Mercy the godfathers waren met Siouxsie als godmother.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33458736
Nightwish, Within Temptation, Epica & After Forever luister ik regelmatig .

Nightwish, WT & AF heb ik live gezien .
pi_33459097
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik dacht dat the Sisters of Mercy the godfathers waren met Siouxsie als godmother.

Bauhaus niet eerder dan SOM?
Helpt waar hij kan!
  Trouwste user 2022 woensdag 28 december 2005 @ 00:53:18 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_33459199
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:48 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Bauhaus niet eerder dan SOM?
Wel maar wie kent Bauhaus ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33459213
Ik had 1000 punten
pi_33459907
Als ik zo laat in de nacht post is dat dan heel gothic of een heel doorzichtige TVP?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')