Zeg!quote:Op zondag 25 december 2005 17:23 schreef Vogue het volgende:
9: Zwijndrecht, Dordrecht, Papendrecht, die omgeving
quote:Op zondag 25 december 2005 17:23 schreef Vogue het volgende:
...
Top 10 lelijkste plaatsen
...
quote:Op woensdag 28 december 2005 10:36 schreef Hik het volgende:De polders van de Alblasserwaard, 's ochtends heel vroeg in de mist (met de molens natuurlijk)
Ook weer allemaal oude plekken!Ik wil haast wedden dat de bewoners toen deze plekken bebouwd werden ook zeiden dat het allemaal kut was en nou vindt men het mooi......quote:Op maandag 26 december 2005 12:19 schreef DutchTrain het volgende:
Is natuurlijk altijd een discussie wat mooi is... architectonisch, landschappelijk of sfeervol...
Mijn lijstje wb steden:
Top 10 minst mooie plaatsen:
1. Amsterdam Centrum (driehoek Dam - Nieuwmarkt - Waterlooplein
2. Lelystad (Centrum)
3. Roermond
4. Zoetermeer (Stadshart)
5. Hoofddorp (Beukenhorst + station)
4. Assen (alles)
6. Emmen (behalve de dierentuin)
7. Tilburg (hoogbouw)
8. Alphen aan den Rijn (parkeergarages)
9. Den Helder (Haven + station)
10. Spijkenisse ('skyline')
10 mooiste steden / plekken in de stad
1. Den Haag (Resident, Binnenhof, Groenmarkt, Noordeinde, Clingendael, Duttendel)
2 Rotterdam (Delfshaven, Noordereiland en de skyline)
3 Deventer (historische binnenstad)
4 Delft (idem)
5 Utrecht (Oude Gracht)
6 Breda (Grote Markt + Park)
7 Dordrecht (Havenfront)
8 Zwolle (vesting)
9 Gouda (Markt en Waag)
10 Arnhem (Sonsbeek, zeker niet het centrum)
Ook mooi:
Meyendel
Kinderdijk + Biesbosch
Loonse en Drunende duinen
Drentsche Aa
Noordoostpolder (vanuit het vliegtuig)
Noord-Veluwe
De Resident / Nieuw Centrum Den Haag is van 1995, skyline van Rotterdam verandert nog elke dag.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:49 schreef LowJoe het volgende:
Ook weer allemaal oude plekken!Ik wil haast wedden dat de bewoners toen deze plekken bebouwd werden ook zeiden dat het allemaal kut was en nou vindt men het mooi......
Wat moet iemand uit Tilburg hierquote:Op zondag 25 december 2005 12:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Minst mooi: (plaatsen waar ik depressief van word)
1. Hoofddorp - station Hoofddorp
Ik zie dat we het over meer dingen eens zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:36 schreef Hik het volgende:
Ik heb niet echt een volgorde, maar ik doe m'n best:
Móói
De grachten van Amsterdam De skyline van Rotterdam (CMT, we zijn het ééns! )
Beelden aan Zee in Scheveningen, en de duinen er omheen
Lelijk
Zoetermeer Almere
Eindhoven
Getver!quote:Op donderdag 29 december 2005 05:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik zie dat we het over meer dingen eens zijn.
Zelfkastijnding. En dan heb ik het niet eens over het stationquote:Op donderdag 29 december 2005 01:04 schreef sannydude het volgende:
[..]
Wat moet iemand uit Tilburg hier
het is idd niet echt mooi hier nee
maar soms heeft het toch wel iets![]()
foto uit eigen collectie
(klikken op de foto, kwaliteit is dan beter)
[afbeelding]
Het station van Tilburg daarentegen is wel een mooi stukje architectuur van ir. Van der Gaast met het zogenaamde 'kroepoekdak'quote:Op donderdag 29 december 2005 12:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zelfkastijnding. En dan heb ik het niet eens over het station![]()
Oh ja, dan voeg ik ook even het 'centrum' van Geleen toe aan mijn lijstje. Dat lijkt echt helemaal nergens op.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:43 schreef Rory78 het volgende:
+1 Vijlenerbos bij Epen (L)
+2 De Duinen op Schouwen-Duiveland (Z)
+3 Het Onze Lieve Vrouwenplein in Maastricht (L)
-1 De A2 bij knooppunt Leenderheide (NB)
-2 De industrie bij Ijmuiden (NH)
-3 De industrie bij Geleen (L)
Ik vindt Almere niet echt mooi of lelijk,maar jij overdrijft....quote:Op donderdag 29 december 2005 21:59 schreef Smaakpolitie het volgende:
Ik zie dat Lelystad en Almere het slecht doen.![]()
In mijn optiek zijn dat toch de twee mooiste steden van Nederland op Amsterdam na dan.![]()
Want daar staan je laptop, Amerikaanse koelkast, Stereo met Dolby 5.0, dvd, PS2, PSP, TV, eierwekker en beertender?quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:20 schreef WesHell het volgende:
1 - mijn kamer
de rest is allemaal dom
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Want daar staan je laptop, Amerikaanse koelkast, Stereo met Dolby 5.0, dvd, PS2, PSP, TV, eierwekker en beertender?
Zwijndrecht + Papendrecht is idd een dertien-in-een-dozijn-omgeving, maar Dordrecht is de oudste stad van Holland, met veel historie, heel veel mooie oude geveltjes en historisch havengebied, waar andere oude steden (Haarlem. Delft. Breda, A'dam etc.) niet aan kunnen tippen.quote:Op zondag 25 december 2005 17:23 schreef Vogue het volgende:
Top 10 lelijkste plaatsen
Kortom een museum!quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:41 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Zwijndrecht + Papendrecht is idd een dertien-in-een-dozijn-omgeving, maar Dordrecht is de oudste stad van Holland, met veel historie, heel veel mooie oude geveltjes en historisch havengebied, waar andere oude steden (Haarlem. Delft. Breda, A'dam etc.) niet aan kunnen tippen.
Wat is er nu lelijk aan het knooppunt Leenderheide?quote:Op donderdag 29 december 2005 15:43 schreef Rory78 het volgende:
+1 Vijlenerbos bij Epen (L)
+2 De Duinen op Schouwen-Duiveland (Z)
+3 Het Onze Lieve Vrouwenplein in Maastricht (L)
-1 De A2 bij knooppunt Leenderheide (NB)
-2 De industrie bij Ijmuiden (NH)
-3 De industrie bij Geleen (L)
Dat hangt af van je smaak. Een uitgestrekt natuurgebied vind ik in Nederland nauwelijks boeiend. De Amazone is leuk, 'n bos in Nederland niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:50 schreef Stansfield het volgende:
Is het niet makkelijker om gebieden te vergelijken. Dus natuurgebieden, skylines, binnensteden enz?
Nu vergelijk je een kantorencomplex met een natuurgebied. Logisch toch dat dat natuurgebied dan in het lijstje mooi komt en het kantorencomplex in het lijstje minst mooi.
Wat iser mis mee??quote:Op zondag 25 december 2005 14:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lastig om een top 10 te maken, omdat het lastig is alles in de juiste volgorde te zetten en ik vast wel wat vergeet, maar dit is wel 'n aardig topic, dus doe ik even mijn best.
Top 10:
1. Den Bosch - binnenstad
2. Maastricht - binnenstad
3. Valkenburg - centrum
4. Rotterdam - skyline
5. Schiphol
6. Scheveningen - strand
7. Veluwe
8. Amsterdam - grachten
9. Volendam - De Dijk
10.Rotterdam- haven
Flop 10:
1. Tilburg
2. Utrecht - Kanaaleiland
3. Drenthe
4. Groningen
5. Friesland
6. Rotterdam - Spangen
7. Lelystad
8. Almere
9. Nieuwegein
10.Zoetermeer
Veel bossen in Nederland zijn bomenakkers.....quote:Op maandag 2 januari 2006 16:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat hangt af van je smaak. Een uitgestrekt natuurgebied vind ik in Nederland nauwelijks boeiend. De Amazone is leuk, 'n bos in Nederland niet.
Ik ben bij Veere/Noord Beveland geweestquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:27 schreef ParanoidEv het volgende:
Iedereen noemt Zeeland in 1x. Dan hebben ze vast nog niet heel Zeeland gezien, want het kan enorm verschillen waar in Zeeland je bedoelt...
Ik vind Zeeuws Vlaanderen best leuk. Verder vind ik de meeste Zeeuwse steden en dorpen ook totaal niet lelijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:27 schreef ParanoidEv het volgende:
Iedereen noemt Zeeland in 1x. Dan hebben ze vast nog niet heel Zeeland gezien, want het kan enorm verschillen waar in Zeeland je bedoelt...
De seksshops zeker?quote:Op woensdag 4 januari 2006 05:05 schreef TLC het volgende:
Mooist ;
1. Maastricht
2. De Veluwe
3. Breskens
4. Valkenburg
5. Sluis (in Zeeland)
6. De Deltawerken
7. Drielandenpunt in Vaals
Minder mooi ;
1. Het NS station van Tilburg![]()
2. Venlo
3. Heerlen
Nope, Sluis is meer dan seksshops hoorquote:
Die ken ik niet. Ik vind Sluis altijd zo sekshop-achtig. Daar staat het in België ook om bekend.quote:Op woensdag 4 januari 2006 05:21 schreef TLC het volgende:
[..]
Nope, Sluis is meer dan seksshops hoor![]()
Had het meer over die molen daar waar je heerlijke pannenkoeken kunt eten![]()
![]()
Volgens mij komen we uit dezelfde streek. 's Nachts op het strand van Velsen / Wijk aan Zee en dan de Hoogovens op de achtergrond.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:16 schreef Richie_Rich het volgende:
Mooi
- Beemstergebied
- Strand van Velsen, met aan de achterkant de hoogovens![]()
- Amsterdam (Grachten, Oud-Zuid, Rivierenbuurt maar ook Zuidas)
Niet zo mooi
- Havens bij IJmuiden
- recreatiegebied Spaarnwoude![]()
Waar staat Middelburgquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:09 schreef A.Petacchi het volgende:
Mooi:
-Amsterdam centrum, Zuid, Plantage buurt, hier en daar wat straten.
-Muiderberg
-Laren
-Maastricht Centrum (let op: alleen het centrum, de rest op enkele wijken na is zwaar verpauperd!)
-Paterswolderse meer
-Zuid-Limburgse Heuvels, maar vooral niet Valkenburg
-Schiermonnikoog
-Delft centrum
-Alkmaar
-Groningen
Lelijk:
-Amsterdam Noord, Bijlmer, Slotervaart e.d
-Utrecht (Centrum is wel redelijk, maar alles daar buiten)
-Kakkerlakkenstad (Rotterdam)
- alle andere steden
Even vergetenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |