WWI monument.quote:Op zondag 25 december 2005 09:49 schreef wendytje het volgende:
wat is dat?
en ja voor iedereen HELE FIJNE DAGEN
En WWII, Waldfriedhof te Aachen.quote:
Hmm, ik meende een 18 te kunnen herkennen op de sokkel.quote:
Jaquote:Op zondag 25 december 2005 15:03 schreef wonko het volgende:
[..]
Hmm, ik meende een 18 te kunnen herkennen op de sokkel.
quote:Kerst in loopgraaf
AMSTERDAM - Geen aandoenlijke familietafereeltjes bij de kerstboom of opvlammende passie onder de mistletoe in de nieuwe film van de Franse cineast Christian Carion. 'Merry Christmas' is een oorlogsfilm en wel een heel bijzondere.
Verbroedering van vijanden in Merry Christmas.
Kerstavond 1914. De slachtpartijen in de loopgraven in het door de Duitsers bezette Noord-Frankrijk zijn in volle gang, maar op verschillende plaatsen aan het front ontstaat spontaan vrede op aarde. De Duitsers, Fransen en Britten leggen hun wapens neer en trakteren elkaar op wijn, chocola en gezang. En staan elkaar toe de vele doden te begraven. De Duitse acteur Daniël Brühl ('Good Bye Lenin!') voelt als officier Horstmayer na de ontmoeting met de vijand zoveel vriendschap en sympathie, dat aanvallen ondenkbaar is geworden. Hij nodigt de vijand zelfs uit in de Duitse loopgraven te komen schuilen als hij weet dat er bommen gaan vallen. De romantiek komt van Benno Fürmann en Diane Krüger, die een Duitse tenor en een Deense operazangeres spelen die de troepen vergasten met een optreden. Die scène, waarin vriend en vijand smelten bij de klanken van 'Stille Nacht', en er een ingetogen, universeel verdriet voelbaar wordt, is meteen het hoogtepunt van de bijzondere, drietalige film.
Regisseur Christian Cairon geeft een zo getrouw mogelijk beeld van de historische verbroedering, die door de legerleiding zwaar werd veroordeeld. De helden werden beschouwd als lafaards. Carion maakt hen met deze indringende en hartverwarmende film in twee uur weer tot helden.
Och, ik zal niet raar staan te kijken als ze deze film al kent.quote:Op zondag 25 december 2005 23:07 schreef nietzman het volgende:
Ik vraag me af of het slim is Yvonne zo tegen je in het harnas te jagen, LodewijkNapoleon.
Oplettend wezentje van mequote:Op zondag 25 december 2005 23:07 schreef nietzman het volgende:
Ik vraag me af of het slim is Yvonne zo tegen je in het harnas te jagen, LodewijkNapoleon.
quote:Op zondag 25 december 2005 11:14 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
En voor Wendytje, mijn voorbeeld van de super moeder nog een extra knuffel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |