Hoi, ik was ook een eeuw op zoek naar Fantaghiro op DVD, ik vond de serie geweldig toen ik het op RTL4 zag, had RTL4 zelfs nog gebeld om te vragen waar ik het in godsnaam kopen kon, of dat ik kopieeen van hun banden kon krijgen op een of andere manier, maar dat kon helaas niet, wat ik al verwacht had op zich.
Eindelijk heb ik 2 dagen geleden de boxset met alle 5 DVDS (nouja...2 in 1 hoesje) gevonden! 55 euro maar worth it. Alleen hebben de 3e en 5e DVD geen Engelse versie erop, dus ik ben op zoek naar een subtitler. Ik hoop dat dat lukt, dan zal ik DVD's maken met Engelse ondertiteling bij de Italiaanse versie, en die zet ik dan op marktplaats en dan verkoop ik die voor 50 euro per DVD. (Grapje....als het me ooit lukt zal ik de ondertiteling op internet zetten, ben niet zo'n geld wolf...en dat mag wel toch?? ondertitels op internet zetten?)
Overigens, dacht ik dat de engelse versie dus een dub was, maar toen ik de italiaanse keek klopte daar helemaal niks van, toen ik de engelse keek klopte het toch iets meer..maar bij sommige characters niet. Dus ik concludeerde maar dat het toch een engels gesproken serie is, maar dat ze het engels ook gedubbed hebben omdat ze dat in die tijd veel deden (ook bij veel nederlandse films)
heeft iemand anders dit gemerkt? iemand anders een theory? ik snap ook niet echt waarom ze bij de zussen van fantaghiro als ze kinderen zijn de stemmen hebben laten inspreken voor volwassen vrouwen, klinkt voor geen meter! haha
Het lijkt dus een italiaanse productie met italiaanse acteurs die Engels spraken maar vervolgens gedubbed zijn in het italiaans (met eigen stem?) en engels??
heeft iemand anders al success gehad met het vinden van de Engelse Fantaghiro op DVD?? vind het wel heel jammer dat dvd 3 en 5 geen engelse versie hebben. hopelijk lukt het subtitle project!

Groetjes!