Djen was vandaag heel ontspannen ondanks haar boosheid over haar vader die dus ook niet gebeld of gemaild heeft. We hebben heerlijk genoten bij mijn ouders en het ging behoorlijk goed. Ook heeft ze vandaag bekend gemaakt dat ze vanaf 1 januari mag oefenen met mijn achternaam.
Ze wil al jaren de naam van haar vader niet meer en we hebben duidelijk uitgelegd dat je dat maar 1x kan veranderen en dat we dat dan aan de koningin moeten vragen en dat die papieren ervoor behoorlijk wat centjes kosten en dat ze daarom eerst mag "oefenen" en als ze dan echt zeker weet, dat we het dan aan gaan vragen.
Dit is overigens niet zo dat dit nu is aan komen waaien na bijna een jaar haar vader niet zien, hier zit ze dus echt al jaren mee! Ik vind het een moeilijke beslissing omdat juist ik een persoon ben die altijd gezegd heeft, het is en blijft haar vader en hem dus altijd verdedigt heeft. Daarom hebben we ook een "oefenperiode" bedacht, zodat ze het echt zeker weet.
Lady wat is dat moeilijk zeg! Heb je dan niet dat je de hele tijd op dat telefoontje zit te wachten dat je hem moet halen? Ik vind het zo zielig voor de kinderen, je wil ze die pijn besparen en aan de andere kant willen ze het zo graag zelf. Het is zo verdomd moeilijk! Ik hoop voor Luca dat hij toch een leuke logeerpartij heeft!
![]()
Lois het onbegrip van buiten kan behoorlijk pijn doen. Juist als het kind alleen in de rhuis omgeving zulke buien heeft. Ik weet dat Djen dus bij iedereen het lieve, geweldige, hulpzame meisje is, maar thuis knalt het behoorlijk vaak en de omgeving gelooft het gewoon niet omdat ze buiten huis het prinsesje is. En het is dan heel moeilijk om als ouder je verhaal kwijt te kunnen.