abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34650591
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:04 schreef Justme33 het volgende:
en nu ik hier toch ben, nog een vraagje:D

Ik heb op mijn mixer 48V fantom zitten, ik heb een behringer B1. Zover ik weet staat er alleen fantom spanning op de XLR ingangen van mijn mixer, klopt dit? En ik heb in een 6,3mm ingang ook een dynamische microfoon zitten, verder zit er een digitale piano, mijn pc erop ( voor muziek en opname ) Als ik nu wat wil openmen met mijn B-1 dan zet ik fantom aan en dan krijg ik zo'n irritante *PIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiEeeeeeeeeeeP* Weet iemand hoe dit komt? wat doe ik verkeerd?

Mvgr,

Gerben
een dynamische microfoon heeft geen fantoom nodig.. dus die kan je gewoon uitlaten.

maar die piep is dat niet gewoon feedback? probeer je speakers ff anders neer te zetten zodat je microfoon niet naar je speakers wijst..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:22:43 #102
24054 search64
Avec le grande
pi_34650601
Eerste vraag is ja. Dat gepiep klinkt als een eenvoudige feedbackloop. Maw, als je opneemt zet dan je speakers uit, en zet een koptelefoon op.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_34650615
fantoomstroom zit niet op jack ingangen, dat klopt dus

en piieeeeeeeep klinkt als feedback.. speakers zachter?
pi_34650625
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:02 schreef NiekL het volgende:

[..]

Daar stond ie al op. Ik heb ook nog even de andree Surround optie gekozen, maar daar deed ie het ook niet bij. Ik heb ook bij de instellingen van de geluidskaart gekeken en daar heb ik ook de 5.1 test gedaan, waarbij je een stem uit elk speakertje hoort, dus die doet het ook. Echt vaag.
Ik kan wel 5.1 mixen maken met zo'n Ac3 decoder (soft encode of iets dergelijks) Maar dat is heel onhandig aangezien je op het gevoel moet mixen. Je moet namelijk 5 mono wave bestanden inladen. Dus dat is helemaal niet efficïent. En bovendien gaan stereo effecten verloren
staan je cubase instellingen goed? dat is het enige wat ik nog kan bedenken... probeer anders ableton live kan je ook erg relaxt surround mee mixen..
pi_34650800
ook ff een vraagje ik ben van plan om de Evolution MK 449 C midi keybord te kopen hij is erg afgeprijsd bij feedback.. iemand ervaring met dit ding..?
pi_34651086
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:23 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

staan je cubase instellingen goed? dat is het enige wat ik nog kan bedenken... probeer anders ableton live kan je ook erg relaxt surround mee mixen..
Is ableton live een programma? Zo ja, kan ik dan in realtime mixen? Of moet ik dan 5 mono wave's maken en dan maar afwachten hoe het klinkt.
pi_34651144
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:38 schreef NiekL het volgende:

[..]

Is ableton live een programma? Zo ja, kan ik dan in realtime mixen? Of moet ik dan 5 mono wave's maken en dan maar afwachten hoe het klinkt.
yupz is een programma.. www.ableton.com
en je kan realtime mixen...
pi_34651196
Waar kan ik die cubase instellingen voor de geluidskaart oid vinden dan?
Sorry als ik irritant ben
pi_34651198
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:39 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

yupz is een programma.. www.ableton.com
en je kan realtime mixen...
Cool, tnx. Ik zal eens kijken
pi_34651222
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:29 schreef IrfieJ het volgende:
ook ff een vraagje ik ben van plan om de Evolution MK 449 C midi keybord te kopen hij is erg afgeprijsd bij feedback.. iemand ervaring met dit ding..?
Ik heb em, maar dan in de oude uitvoering. De oude uitvoering is redelijk. Gaat het je om hele pianostukken spelen of is het enkel het inspelen van wat riffjes en dergelijke? De toetsen hebben namelijk niet de 'feel' van een echt klavier en zijn toch wel wat plastiek, maar voor het inspelen van wat melodietjes is het prima te doen.

Ook de potmeters en knopjes zijn zeer simpel in de bediening.
pi_34651247
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef NiekL het volgende:
geen idee ik werk niet met cubase...
pi_34651288
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:42 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik heb em, maar dan in de oude uitvoering. De oude uitvoering is redelijk. Gaat het je om hele pianostukken spelen of is het enkel het inspelen van wat riffjes en dergelijke? De toetsen hebben namelijk niet de 'feel' van een echt klavier en zijn toch wel wat plastiek, maar voor het inspelen van wat melodietjes is het prima te doen.

Ook de potmeters en knopjes zijn zeer simpel in de bediening.
het gaat om ableton, reason en traktor dj stuio 3 aan te sturen... niet hele stukken gewoon wat riffjes en om wat soft synths aan te sturen.
dus een goede deal voor die 140 euro denk ik zo...
pi_34651651
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:44 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

het gaat om ableton, reason en traktor dj stuio 3 aan te sturen... niet hele stukken gewoon wat riffjes en om wat soft synths aan te sturen.
dus een goede deal voor die 140 euro denk ik zo...
Dat is een prima koopje dan. De toetsen en potmeters werken prima.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:41:35 #114
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34688263
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef NiekL het volgende:
In de handleiding van je kaart en die van cubase

maar anders in de device setup!
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:42:30 #115
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34688294
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:49 schreef Z het volgende:
Ik zag op de Line6 site dat ze daar Reason verkopen. Is het ook zo dat line6 Propellerhead overgenomen heeft? Als dat zo is zou dat kunnen resulteren in een opnamemogelijkheid binnen reason aangezien line6 behoorlijk bezig is met z'n guitarports en UX1/UX2 enz (ik begin te kwijlen).
Volgens mij is propellorheads van L6 ja, maar het is wel tot heden toe nog een hele losse doelgroep. Wie weet kan dat natuurlijk wel in de toekomst veranderen!
pi_35446704
Ik zit er aan te denken om een Phonic Helixboard 18 FireWire te kopen.
Ik kan echter vrij weinig info vinden over dit apparaat.
Weet iemand of het iets is, of heeft iemand er ervaring mee?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 17:07:22 #117
24054 search64
Avec le grande
pi_35449086
Ik ken dit ding niet, maar Phonic's naam is zo mogelijk nog slechter dan die van Behringer. Dus zoals bij alles wat dit betreft geldt; ga eerst luisteren.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_35450307
Ah oke. Maar is firewire verder wel ideaal?

De dingen die ik wil doen:
- Meerdere inputs tegelijkertijd opnemen.
- Ik wil zeg maar de faders ed. in Cubase met apparaat zelf bedienen
- Zo laag mogelijk latency
- Rond de 600 euro

En natuurlijk zo'n goed mogelijk geluid
  zaterdag 25 februari 2006 @ 18:22:29 #119
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_35483419
Niet echt apparatuur, maar reken het er voor het gemak maar wel onder:
vandaag Nuendo 3 met studentenkorting gekocht. Erg fijn, scheelt ongeveer 800 euro. Moest snel gebeuren want over een paar maanden ben ik afgestudeerd
  maandag 6 maart 2006 @ 17:07:17 #120
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35779242
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:42 schreef NiekL het volgende:
Ah oke. Maar is firewire verder wel ideaal?

De dingen die ik wil doen:
- Meerdere inputs tegelijkertijd opnemen.
- Ik wil zeg maar de faders ed. in Cubase met apparaat zelf bedienen
- Zo laag mogelijk latency
- Rond de 600 euro

En natuurlijk zo'n goed mogelijk geluid
mm misschien ff doorsparen voor die yamaha interface, ik ben ff zijn naam kwijt, maar dat beestje doet alles wat je opsomt. Kost ongeveer 1000 euro is en super geintergreerd met cubase!

Wie o wie weet de naam?
  maandag 6 maart 2006 @ 17:12:13 #121
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35779402
de yamaha 01x dus! na even zoeken!
pi_35780996
Heeft er nog iemand interesse in deze Focusrite TrakMaster Pro Pre-Amp/Compressor?
Hij is 8 maanden oud en in perfecte staat. Incl. aankoopbon.

Zie ook : [TK] Focusrite TrakMaster Pro (Pre-Amp/Compressor)
  maandag 6 maart 2006 @ 20:08:22 #123
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35786075
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:05 schreef PhoenixPerry het volgende:
Heeft er nog iemand interesse in deze Focusrite TrakMaster Pro Pre-Amp/Compressor?
Hij is 8 maanden oud en in perfecte staat. Incl. aankoopbon.

Zie ook : [TK] Focusrite TrakMaster Pro (Pre-Amp/Compressor)
Helaas,

Heb al een platinum pre/comp. Maar moet er wel bijzetten dat het fijne dingen zijn!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:42:32 #124
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_35801930
Interesse zeker. Maar ik ben momenteel compleet blut.

...en mijn Alesis M-ones willen niet meer aan sinds de stroomuitval
pi_35925612
Ik heb toch die Phonic Helixboard 18 gekocht, op aanraden van een collega van m'n vader die geluidstechnicus is. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik 'm fatsoenlijk moet laten werken.

Ik heb er op cdtje Cubase LE bijgekregen. Maar ik heb een hekel aan die versie. Ik heb 'm toch maar geinstalleerd en aangezet. Ik heb 't geconfigureerd, en de ASIO driver op Phonic gezet.
En toen heb ik bij VST Input (F5) gekeken en daarbij kon ik 4 kanalen selecteren (aangezien LE maar 4 kanalen simultaan kan opnemen)
Als ik dan bij de track bij input keek zag ik ook Ch 1 tm 4 staan. (En als ik kanaal 1+2 en 5+6 aangaf zag ik ch 1 ch 2 ch 5 en ch6) Dus dat leek te werken.

Toen heb ik het met Cubase SX2 geprobeerd. Waarvan ik een gekraakte versie heb (Dankje H2O).
Daar heb ik 't ook geconfigureerd door de Phonic driver te kiezen en vervolgens op Switch te klikken. In Cubase SX Kon ik datzelfde F5 venster niet vinden maar ik zag bij VST Inputs in het Device Setup venster wel gewoon de 16 kanalen van m'n mixer staan, dus ik nam aan dat dat goed was. Dan klik ik vervolgens op een track om een input te kiezen. Ik klik op track 2 (mono) en klik op In: Daar zie ik niet de 16 kanalen staan die ik zou moeten zien (Bij SE zag ik 4 kanalen) maar nu zag ik gewoon de 2 kanalen die ik ook zag met m'n Creative Live (gewoon links en rechts dus)

Toen heb ik na heel veel kutten geprobeerd om gewoon bussen aan te maken, alhoewel ik niet het idee heb dat het zo echt zou moeten. Ik druk op F4 om naar de inputs te gaan. Daar maak ik 16 nieuwe mono bussen aan en ik laat de ASIO Device Ports zeggen vanaf welk kanaal op m'n Phonic hij moet opnemen. Vervolgens heb ik dit Bus ding opgeslagen zodat ik dat niet elke keer hoef te doen.

Ik heb niet echt het idee dat dit zo hoort. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik atlijd met een gewone simpele geluidskaart heb gewerkt, en nooit met een multitrack mixer. Ik heb ook nog geen speakers voor m'n mixer. Ik heb altijd m'n geluidskaart+computer speakers gebruikt. Maar ik kan nu alleen buiten cubase m'n speakers nog gebruiken. In de mixer kun je ook speakers steken. Maar die heb ik geen. Dus nu heb ik m'n koptelefoon in de Phones gestopt.

Ook stond in de handleiding (Waar echt geen ruk in stond) dat ik op Channel On op de mixer moest drukken om het kanaal aan te zetten. Maar het maakt niks uit of ik 't aan of uit heb staan. Ik hoor niks. Behalve als ik op solo druk. Dan hoor ik pas iets, en als ik dan de volume fader beweeg maakt het helemaal geen verschil. Bij de fader van het kanaal, en de master fader niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')