een dynamische microfoon heeft geen fantoom nodig.. dus die kan je gewoon uitlaten.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:04 schreef Justme33 het volgende:
en nu ik hier toch ben, nog een vraagje:D
Ik heb op mijn mixer 48V fantom zitten, ik heb een behringer B1. Zover ik weet staat er alleen fantom spanning op de XLR ingangen van mijn mixer, klopt dit? En ik heb in een 6,3mm ingang ook een dynamische microfoon zitten, verder zit er een digitale piano, mijn pc erop ( voor muziek en opname ) Als ik nu wat wil openmen met mijn B-1 dan zet ik fantom aan en dan krijg ik zo'n irritante *PIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiEeeeeeeeeeeP* Weet iemand hoe dit komt? wat doe ik verkeerd?
Mvgr,
Gerben
staan je cubase instellingen goed? dat is het enige wat ik nog kan bedenken... probeer anders ableton live kan je ook erg relaxt surround mee mixen..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:02 schreef NiekL het volgende:
[..]
Daar stond ie al op. Ik heb ook nog even de andree Surround optie gekozen, maar daar deed ie het ook niet bij. Ik heb ook bij de instellingen van de geluidskaart gekeken en daar heb ik ook de 5.1 test gedaan, waarbij je een stem uit elk speakertje hoort, dus die doet het ook. Echt vaag.
Ik kan wel 5.1 mixen maken met zo'n Ac3 decoder (soft encode of iets dergelijks) Maar dat is heel onhandig aangezien je op het gevoel moet mixen. Je moet namelijk 5 mono wave bestanden inladen. Dus dat is helemaal niet efficïent. En bovendien gaan stereo effecten verloren
Is ableton live een programma? Zo ja, kan ik dan in realtime mixen? Of moet ik dan 5 mono wave's maken en dan maar afwachten hoe het klinkt.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:23 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
staan je cubase instellingen goed? dat is het enige wat ik nog kan bedenken... probeer anders ableton live kan je ook erg relaxt surround mee mixen..
yupz is een programma.. www.ableton.comquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:38 schreef NiekL het volgende:
[..]
Is ableton live een programma? Zo ja, kan ik dan in realtime mixen? Of moet ik dan 5 mono wave's maken en dan maar afwachten hoe het klinkt.
Cool, tnx. Ik zal eens kijkenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:39 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
yupz is een programma.. www.ableton.com
en je kan realtime mixen...
Ik heb em, maar dan in de oude uitvoering. De oude uitvoering is redelijk. Gaat het je om hele pianostukken spelen of is het enkel het inspelen van wat riffjes en dergelijke? De toetsen hebben namelijk niet de 'feel' van een echt klavier en zijn toch wel wat plastiek, maar voor het inspelen van wat melodietjes is het prima te doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:29 schreef IrfieJ het volgende:
ook ff een vraagje ik ben van plan om de Evolution MK 449 C midi keybord te kopen hij is erg afgeprijsd bij feedback.. iemand ervaring met dit ding..?
geen idee ik werk niet met cubase...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef NiekL het volgende:
Waar kan ik die cubase instellingen voor de geluidskaart oid vinden dan?
Sorry als ik irritant ben
het gaat om ableton, reason en traktor dj stuio 3 aan te sturen... niet hele stukken gewoon wat riffjes en om wat soft synths aan te sturen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:42 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik heb em, maar dan in de oude uitvoering. De oude uitvoering is redelijk. Gaat het je om hele pianostukken spelen of is het enkel het inspelen van wat riffjes en dergelijke? De toetsen hebben namelijk niet de 'feel' van een echt klavier en zijn toch wel wat plastiek, maar voor het inspelen van wat melodietjes is het prima te doen.
Ook de potmeters en knopjes zijn zeer simpel in de bediening.
Dat is een prima koopje dan. De toetsen en potmeters werken prima.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:44 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
het gaat om ableton, reason en traktor dj stuio 3 aan te sturen... niet hele stukken gewoon wat riffjes en om wat soft synths aan te sturen.
dus een goede deal voor die 140 euro denk ik zo...
In de handleiding van je kaart en die van cubasequote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef NiekL het volgende:
Waar kan ik die cubase instellingen voor de geluidskaart oid vinden dan?
Sorry als ik irritant ben
Volgens mij is propellorheads van L6 ja, maar het is wel tot heden toe nog een hele losse doelgroep. Wie weet kan dat natuurlijk wel in de toekomst veranderen!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:49 schreef Z het volgende:
Ik zag op de Line6 site dat ze daar Reason verkopen. Is het ook zo dat line6 Propellerhead overgenomen heeft? Als dat zo is zou dat kunnen resulteren in een opnamemogelijkheid binnen reason aangezien line6 behoorlijk bezig is met z'n guitarports en UX1/UX2 enz (ik begin te kwijlen).
mm misschien ff doorsparen voor die yamaha interface, ik ben ff zijn naam kwijt, maar dat beestje doet alles wat je opsomt. Kost ongeveer 1000 euro is en super geintergreerd met cubase!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:42 schreef NiekL het volgende:
Ah oke. Maar is firewire verder wel ideaal?
De dingen die ik wil doen:
- Meerdere inputs tegelijkertijd opnemen.
- Ik wil zeg maar de faders ed. in Cubase met apparaat zelf bedienen
- Zo laag mogelijk latency
- Rond de 600 euro
En natuurlijk zo'n goed mogelijk geluid
Helaas,quote:Op maandag 6 maart 2006 18:05 schreef PhoenixPerry het volgende:
Heeft er nog iemand interesse in deze Focusrite TrakMaster Pro Pre-Amp/Compressor?![]()
Hij is 8 maanden oud en in perfecte staat. Incl. aankoopbon.
Zie ook : [TK] Focusrite TrakMaster Pro (Pre-Amp/Compressor)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |