Ik zit nu in de Rode/Focusrite Platinum categorie en wil dus upgraden. Budget hangt af van de verbetering, maar Brauner VMA met een GML channelstrip is nog wel wat te duurquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:09 schreef paulmatthijs het volgende:
ik weet je budget niet, maar je kan eens kijken naar een tweedehands voicemaster (pro), of mindprint of die zilvere dbx (386 ofzo). alledrie komen met enige regelmaat langs op marktplaats. of zit je in andere categorien te denken?
Ik ga eens even kijken! dank voor je tips!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:11 schreef paulmatthijs het volgende:
als focusrite je bevalt zou ik zeker voor een isa gaan. ook te gek: een midas xl42, een (dual) preamp met eq. kom je niet vaak tegen in de studio, maar komt uit de live wereld en heeft de beste eq die er is (in het live segment).
Gaaf artikel. Laast een groot vergelijk gehouden voor drum preamps en voor drums is api echt de BOM! Helaas vond ik de api's voor vocals helemaal niet fijn klinken (zowel met een Neumann u87 als met een AKG 414).quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:19 schreef Svyatagor het volgende:
Voor de mensen die van het productiewerk achter Tool houden is dit wel een leuk verhaal:
http://mixonline.com/recording/projects/audio_making_tools_days/
Vet zo'n Juno! Ik ben zelf op zoek naar synths. Weet alleen niet zo goed waar ik naar moet zoeken omdat ik qua geluid voor mijn muziek zoekende ben en niet zomaar een synth wil kopen. Ik check marktplaats veel de laatste tijd. Nog tips voor goedkope ietwat oude synths iemand?quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:06 schreef Adidah het volgende:
Ik kan het niet laten om hier even een link te dumpen [TK] Studio apparatuur (Synthesizers en draaitafels).
voor live onames moet je dan meteen je hele pc meesjouwen denk ik (als je afgaat op vorige posts)quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:43 schreef Svyatagor het volgende:
n00bvraagje: als ik mijn band live wil opnemen, maar wel de instrumenten per spoor wil kunnen splitsen voor volume/eq/effecten etc, wat heb ik dan aan hardware nodig? We hebben wel eens eerder opnames gemaakt, maar dan werkten we zo: instrumenten -- mengtafel -- line in -- één spoor in Cubase SX...kortom, de complete mix op één track. Klonk wel aardig, maar verre van ideaal natuurlijk. Hoe kan ik dat hardware - en softwarematig splitsen?
Over welke geluidskaarten heb je het dan?!?quote:Op zondag 10 september 2006 21:56 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
En... De meeste geluidskaarten voegen echt ontiegelijk veel ruis toe aan de opnamen. Dat is zeker iets om te onthouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |