Dat is geen verstandig idee, omdat mensen gewend zijn om 100km/u te rijden. Op het moment dat je de schaal veranderd naar knopen (wil je alleen de nautical miles gebruiken of ook andere metingen?), krijg je het effect dat mensen 50 knopen/u gaat rijden op een 50km/u weg doordat de verschillen in nieuwere auto's minder goed merkbaar zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind het raar dat er met meer maten wordt gemeten. Altijd als je in de autostapt word je weer geconfronteerd met een snelheidsmeter in km/h Waarom niet gewoon ter land, zee en in de lucht 1 aanduiding gebruiken voor afstanden en snelheden. Het meest logisch is dan de knoop te gebruiken, omdat dit een vast en mooie term is. Het is toch veel makkelijker te zeggen, "ik reed 100 knopen" als " ik reed 184 kilometers per uur" Ik ga bij mijn volgende auto vragen of er niet een knopenmeter in mijn auto kan ipv een snelheidsmeter in km/.h. en dan ook de kilometerteller in nautical miles.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ga bij mijn volgende auto vragen of er niet een knopenmeter in mijn auto kan
Echter zijn de mijlen een engels systeem wat afwijkt van het europese metrische systeem. Dat ze in de lucht en scheepvaart nog gebruikt worden heeft andere redenen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
voor de standaardisering zou het wel goed zijn denk ik.
Knoop in je zakdoek autoquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ga bij mijn volgende auto vragen of er niet een knopenmeter in mijn auto kan ipv een snelheidsmeter in km/.h.
we waren ook gewend om met de gulden te betalen, tegen wil en dank hebben we nu de euro. en kijk eens naar de economie.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:52 schreef optifree het volgende:
[..]
Dat is geen verstandig idee, omdat mensen gewend zijn om 100km/u te rijden. Op het moment dat je de schaal veranderd naar knopen (wil je alleen de nautical miles gebruiken of ook andere metingen?), krijg je het effect dat mensen 50 knopen/u gaat rijden op een 50km/u weg doordat de verschillen in nieuwere auto's minder goed merkbaar zijn.
Het omgekeerde doen kan wel, dat je in eens op de snelweg 150 xx/u mag op de snelweg. Dan zit je namelijk boven de 120 en onder de psychologische grens van 200.
ja en die is dus naar de klote hequote:Op zaterdag 24 december 2005 12:02 schreef JohanV. het volgende:
[..]
we waren ook gewend om met de gulden te betalen, tegen wil en dank hebben we nu de euro. en kijk eens naar de economie.
dat is de grootste misvatting die er bestaat.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:31 schreef SONIC het volgende:
Je rijdt 100 kilometer per uur. je hebt een uur gereden, dus 100 kilometer afgelegd.
Aarde = 40.000 km in omtrekquote:Op zaterdag 24 december 2005 13:06 schreef Catch22- het volgende:
Je kan beter een knoop in je lul laten leggen, want je gebruikt hem toch niet waar het voor bedoeld is
Maar waarom wil je dit? Een kilometer is toch ook wel een redelijke standaardwaarde..
dat klinkt logisch als je et mij vraagt, alleen zijn we et niet gewend en daarom lijkt et zo raarquote:Op zaterdag 24 december 2005 14:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Aarde = 40.000 km in omtrek
De evenaar = een circel van 360 graden
Elke graad = 60 minuten
40.000 / 360 / 60 = 1.851,85 meter oftewel 1 Nautische Mijl
1 nautische mijl per uur = 1 knoop
Het beste is natuurlijk om een zo nauwkeurig mogelijke schaal (in eenheden) aan te houden.
Kilometer < Imperial Mile < Nautical Mile.
Kilometer is dus de meest nauwkeurige eenheid en dus de meest logische om te gebruiken.
NM gebruik je voornamelijk om (echt) te navigeren en da's op de weg zelden nodig.
edit: Verders zijn mijlen (zowel nautisch als imperial) gebaseerd op het metrische systeem. (omtrek aarde > NM » 1 inch = 2,54 cm exact)
en BHFH ... gebruik minder wiet
Alleen die 360 is zo arbitrair. Beter nog om iets te maken dat gebaseerd is op radialen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:22 schreef RIQY het volgende:
[..]
dat klinkt logisch als je et mij vraagt, alleen zijn we et niet gewend en daarom lijkt et zo raar
1 NM/h = 1 knoop. 1 kt = 1 knot = 1 knoopquote:Op zaterdag 24 december 2005 14:32 schreef tupolev141 het volgende:
Niet vergeten jongens dat een 1kt/h een ZEEmijl per uur is.
wel apart dan dat 21.600 nautische mijlen precies 40.000 km isquote:Ben het wel niet eens dat nautische mijlen afgeleid zijn van het metrische systeem. Ik dacht dat het metrische systeem gewwon weer een streek was van Napoleon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |