abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:22:31 #1
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33365555
Goed ik ken dus iemand die de volgende verschijnselen met zich mee brengt :

Van het een op het andere moment slaat haar stemming van normaal,tot extreem pissig over. Zonder dat daar een normale aanleiding voor is. Voorbeeld : Ze komt terug van haar werk,ontdekt dat er nog een hoopje zand in de gang ligt,omdat iemand die vergeten is op te zuigen. En ze flipt enorm.Ze begint te schreeuwen,te dreigen,en te schelden. Vervolgens wordt dat hoopje opgezogen,en 4 uur later is alles weer oke.

Ze geeft dingen weg,en zodra er ook maar 1 meningsverschil is wil ze het weggeven ding weer terug. Met de woorden " DAT DNG IS VAN MIJ!" komt ze het ding terug eisen.

Ze krijgt van het 1 op het andere moment zomaar aanvallen als je niet op de manier waarop zij het wil tegen dr in gaat. Voorbeeld : Ze scheldt voelkt en tierd,iemand gaat er ipv te schelden,laconiek op in..en ze flipt.

Ze gooit dingen stuk,zonder dat het nut heeft. Voorbeeld : Iemand besuit weg te gaan,pakt zn kleren in,stapt in de auto,en wil gaan. Maar bedenkt dat de persoon wat vergeten is. Zij pakt de telefoon van des betreffende persoon (die dus vergeten was) en smijt hem stuk.Knipt de oplader door,sleurt de kerstboom inclusief ballen door de kamer,en dreigt de hond die ze hebben los te laten lopen.

Zo zijn er nog tig andere dingen. Als ik die allemaal moet opnoemen,ben ik vanaaf nog bezig met typen. Dit is al jaren zo. Dat ze ruzie maakt,een ravage aanricht, en naar afloop spijt heeft.

Kan dit wijzen op bordeliner vraag ik mij af? of is het meer dat de persoon in kwestie extreem,maar dan ook extreem overspannen is?

Zwaffel
pi_33365637
Volgens mij moet ze opgesloten worden..
pi_33365663
Stemmingswisselingen hoeven niet perse op borderline te wijzen, maar dit lijkt me ook niet helemaal in orde. Al eens aan haar gevraagd wat er aan de hand is??
pi_33365667
gelly; inderdaad; beetje sicko.. zou zekers eens contact met een maatschappelijk werkster (ggz oid) opnemen... denk dat ze niet helemaal lekker is... zo ken ik ook iemand die daar ook een handje van heeft... gelukkig valt er na een kwartier met haar te praten maar goed... niet dat ik met haar ga praten ofzo... daar zijn professionals voor nodig in mijn opinie!..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:17:29 #5
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33366730
@ MM-Luna :

Been there,done that, Je kan beter uit dr buurt blijven en als je vraagt waarom ze zo doet,moet ik mn bek houden
pi_33366803
Het is in ieder geval geen normaal gedrag. Of er een ziektebeeld tegenover staat, is een tweede. Ondervindt ze er in andere situaties (bijv. werk, school) geen moeilijkheden van? Of kan ze zich dan wel beheersen?
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  zaterdag 24 december 2005 @ 13:03:28 #7
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33367855
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 12:20 schreef Fling het volgende:
Het is in ieder geval geen normaal gedrag. Of er een ziektebeeld tegenover staat, is een tweede. Ondervindt ze er in andere situaties (bijv. werk, school) geen moeilijkheden van? Of kan ze zich dan wel beheersen?
daar heeft ze absoluut geen moeite mee.Het is alleen ik,mn vader,en mn zussen. Inclusief onze partners. Niemand van onze partners deugt,of is goed genoeg. Totdat ze iets van hun krijgt. Dan is het een uur lang " wat een schat en leuyke jongen is het toch" en daarna begint ze weer
pi_33368089
Zeg dan oe jij het ervaart. Volgens mij is ze dan wel slim genoeg om zich te realiseren dat het niet kan. En als ze het weer doet moet je haar echt vreem aankijken, van: "Wtf doe je, mèn!".
pi_33368134
Ah je hebt het over je moeder. En meteen realiseer ik me dat die van mij ook wel eens van die rare uitbarstingen heeft en dat ik het nog semi-normaal vind ook... Terwijl als ik het over andermans moeder lees, dan denk ik "die spoort niet".

Stomme vraag misschien maar ik meen het serieus: is ze misschien in de overgang? Want dat verklaart bij die van mij erg veel...
  zaterdag 24 december 2005 @ 13:18:04 #10
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33368185
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:15 schreef Fling het volgende:
Ah je hebt het over je moeder. En meteen realiseer ik me dat die van mij ook wel eens van die rare uitbarstingen heeft en dat ik het nog semi-normaal vind ook... Terwijl als ik het over andermans moeder lees, dan denk ik "die spoort niet".

Stomme vraag misschien maar ik meen het serieus: is ze misschien in de overgang? Want dat verklaart bij die van mij erg veel...
nou,niet dat ik weet maar ze doet al jaaaaaaaaaaren zo. Al vanaf dr 49ste ofzo. En ze is nu 54. soms als je iets vraagt bijvoorbeeld "moet je nog naar de winkel?" Krijg je een " NEE! Hou je bek!"
pi_33368203
Overgang.

Mijne is ook redelijk gestoord trouwens. Maar ze draagt nog wel tampons en zo.
pi_33368215
En ze is 48 of zo.
pi_33368279
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:18 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

nou,niet dat ik weet maar ze doet al jaaaaaaaaaaren zo. Al vanaf dr 49ste ofzo. En ze is nu 54. soms als je iets vraagt bijvoorbeeld "moet je nog naar de winkel?" Krijg je een " NEE! Hou je bek!"
Overgang kan 8 tot 10 jaar duren...
  zaterdag 24 december 2005 @ 13:26:20 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33368369
R&P (of FOK! in het algemeen) is niet de plek om diagnoses te vragen dan wel stellen.
Het zou dit, het zou dat kunnen zijn.
Maar feit is dat je geen deskundige diagoses op een internetforum kunt én mag verwachten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_33368548
het klinkt in ieder geval niet als een serie positieve eigenschappen.... gaat het over je moeder?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:25:12 #16
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33369832
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:22 schreef Fling het volgende:

[..]

Overgang kan 8 tot 10 jaar duren...
tering

en ja,het gaat over mn moeder.Hoorde net van mn vader dattie ewr een punt achter gaat zetten
pi_33370413
Als het echt aan de overgang ligt (Wat op zich zou kunnen, al vind ik het wel heel erg extreem), bestaan er medicijnen om bepaalde effecten tegen te gaan. Als ik het zo hoor kan ze sowieso het beste eens met haar huisarts praten, en zien wat er aan de hand is, want normaal is het sowieso niet.
pi_33370451
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:25 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

tering

en ja,het gaat over mn moeder.Hoorde net van mn vader dattie ewr een punt achter gaat zetten
Da's kut ey! Hoe oud ben jij?
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:56:26 #19
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_33370640
dit is niet normaal. laat maar eens onderzoeken bij een psycholoog.

straks steekt ze je nog neer!
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_33370708
Ziet ze zelf wel in dat er iets niet goed gaat? Dat zou een hoop schelen, dan kan je haar aanraden om zelf (of met je vader) naar de huisarts te gaan om te praten.
Anders kan jij met je vader eens met de huisarts praten, omdat het op jullie gezin zoveel effect heeft.

Waarschijnlijk voelt ze zelf ook wel dat het 'niet' helemaal lekker gaat, maar het is voor veel mensen een grote stap om te erkennen dat er 'in je hoofd' iets niet helemaal goed zit.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 24 december 2005 @ 16:31:00 #21
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33373104
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:58 schreef Étoile het volgende:
Ziet ze zelf wel in dat er iets niet goed gaat? Dat zou een hoop schelen, dan kan je haar aanraden om zelf (of met je vader) naar de huisarts te gaan om te praten.
Anders kan jij met je vader eens met de huisarts praten, omdat het op jullie gezin zoveel effect heeft.

Waarschijnlijk voelt ze zelf ook wel dat het 'niet' helemaal lekker gaat, maar het is voor veel mensen een grote stap om te erkennen dat er 'in je hoofd' iets niet helemaal goed zit.
nope. k zal je ff een voorbeeld geven wat dus cht gebeurt is :

Ze was jarig,en zoals het hoort komen er op een verjaardag mensen. Ik zat lekker met mn vriend,en een goeie vriendin van me voor op de bank.Terwijl de rest van de visite achter aan tafel zat. Nu heb ik een oom,wiens dochter pas haar relatie heeft verbroken (er is een kind in het spel tussen de dochter en haar ex) nu is het bekent dat die oom daar nogal graag over zeikt,en die ex van haar graag overal de schuld van geeft.

Nu zaten wij (ik,die vriendin en mn vriend) dus heerlijk aangeschoten op de bank,de meest idiote conversatie's te voeren. Terwijl het aan de tafel voor opeens ging over die dochter van mn oom. (geen idee wie die discussie nou starte,mn oom,of mn moeder) Opeens worden de stemmen verheffen van beide kanten (zowel mn oom als mn moeder) en willen ze beide gelijk halen (oke,goed,mn oom was dronken maar dan nog) nadat er 5 mensen (ik,mn vriend,mn zus,mn vader,en de buurvrouw) zeiden dat ze moesten ophouden,begonnen ze nog harder tegen elkaar te schreeuwen.

Zoals ze hadden kunnen verwachten werdt er iemand goed zat van. (in dit geval mn zus). Ze stond op,sloeg met de hand op tafel,en deelde mee dat ze vertrok. Waarop haar vriend volgde,mn oma volgde,mn andere oma volgde,en de buurman en buurvrouw ook besloten te gaan.

En zoals altijd,konden we haar niet duidelijk maken dat het haar eigen schuld was dat iedereen vertrok iedereen had volgens haar schuld,behalve zijzelf

En nog iets leuk :

Ze belde me net op : " JE MOET THUIS KOMEN WANT JE VADER HEEFT MN REKENING GEBLOKKEERD"
ik heel kalm " kan niet,bank is dicht.En hij blokkeerd echt niet zomaar jouw rekening. En mocht het zo zijn dat hij het dus wel heeft gedaan,is het je eigenschuld"

Toen kreeg ik naar mn oren gesmeten dat ik altijd de gene die goed voor me was (ik denk dat ze daar zichzelf mee bedoelt.Oke,ik weet het zeker) overal de schuld van gaf. En vervolgens hangt ze op.

Afijn,ik bel mn vader op,leg uit dat mn moeder heeft gebelt,en vraag of hij de rekening heeft geblokkeerd.

Er blijkt helemaal geen flikker van waar te zijn

edit : ooh ja,ze had volgens mn vader dus de kerstboom door het huis gesmeten. Toen ik dit aan haar vroeg,zegt ze doodleuk " niet waar! dies omgevallen! hij verdraait alles"
  zaterdag 24 december 2005 @ 16:31:24 #22
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33373114
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:50 schreef Koewam het volgende:

[..]

Da's kut ey! Hoe oud ben jij?
bijna 17
pi_33373802
Damn, wat een lastige situatie zeg

Ik zou er echt met de huisarts over praten, samen met je vader, want dit loopt echt uit de hand zoals ik het lees en wil niet weten wat ze doet als je vader echt ermee stopt

Sterkte ermee!
pi_33374051
oef ben blij dat ik niet in zo een situatie zit,maar je ma moet echt contact maken met je huisarts,maar of ze dat vrijwillig zal doen..
Ze ziet namelijk niet zelf in dat ze fout bezig is

Maar onder tussen lijd het hele gezin er onder.
Kan je pa niet met de huisarst praten zodat jullie misschien wel een idee krijgen van wat ze mankeert
de overgang
depressief
Overspannen
Kijk wij kunnen gissen met wat er aan de hand is,maar jullie huisarts weet het beter.
Salsa Española
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:14:54 #25
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33374233
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:08 schreef Salsagirl het volgende:
oef ben blij dat ik niet in zo een situatie zit,maar je ma moet echt contact maken met je huisarts,maar of ze dat vrijwillig zal doen..
Ze ziet namelijk niet zelf in dat ze fout bezig is

Maar onder tussen lijd het hele gezin er onder.
Kan je pa niet met de huisarst praten zodat jullie misschien wel een idee krijgen van wat ze mankeert
de overgang
depressief
Overspannen
Kijk wij kunnen gissen met wat er aan de hand is,maar jullie huisarts weet het beter.
mja,idd dat zei mn vriend dus ook al.Dinsdag maar ff bellen denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')