quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:58 schreef Étoile het volgende:Ziet ze zelf wel in dat er iets niet goed gaat? Dat zou een hoop schelen, dan kan je haar aanraden om zelf (of met je vader) naar de huisarts te gaan om te praten.
Anders kan jij met je vader eens met de huisarts praten, omdat het op jullie gezin zoveel effect heeft.
Waarschijnlijk voelt ze zelf ook wel dat het 'niet' helemaal lekker gaat, maar het is voor veel mensen een grote stap om te erkennen dat er 'in je hoofd' iets niet helemaal goed zit.
nope.
k zal je ff een voorbeeld geven wat dus cht gebeurt is :
Ze was jarig,en zoals het hoort komen er op een verjaardag mensen. Ik zat lekker met mn vriend,en een goeie vriendin van me voor op de bank.Terwijl de rest van de visite achter aan tafel zat. Nu heb ik een oom,wiens dochter pas haar relatie heeft verbroken (er is een kind in het spel tussen de dochter en haar ex) nu is het bekent dat die oom daar nogal graag over zeikt,en die ex van haar graag overal de schuld van geeft.
Nu zaten wij (ik,die vriendin en mn vriend) dus heerlijk aangeschoten op de bank,de meest idiote conversatie's te voeren. Terwijl het aan de tafel voor opeens ging over die dochter van mn oom. (geen idee wie die discussie nou starte,mn oom,of mn moeder) Opeens worden de stemmen verheffen van beide kanten (zowel mn oom als mn moeder) en willen ze beide gelijk halen (oke,goed,mn oom was dronken maar dan nog) nadat er 5 mensen (ik,mn vriend,mn zus,mn vader,en de buurvrouw) zeiden dat ze moesten ophouden,begonnen ze nog harder tegen elkaar te schreeuwen.
Zoals ze hadden kunnen verwachten werdt er iemand goed zat van. (in dit geval mn zus). Ze stond op,sloeg met de hand op tafel,en deelde mee dat ze vertrok. Waarop haar vriend volgde,mn oma volgde,mn andere oma volgde,en de buurman en buurvrouw ook besloten te gaan.
En zoals altijd,konden we haar niet duidelijk maken dat het haar eigen schuld was dat iedereen vertrok
![]()
iedereen had volgens haar schuld,behalve zijzelf
![]()
En nog iets leuk :
Ze belde me net op : " JE MOET THUIS KOMEN WANT JE VADER HEEFT MN REKENING GEBLOKKEERD"
ik heel kalm " kan niet,bank is dicht.En hij blokkeerd echt niet zomaar jouw rekening. En mocht het zo zijn dat hij het dus wel heeft gedaan,is het je eigenschuld"
Toen kreeg ik naar mn oren gesmeten dat ik altijd de gene die goed voor me was (ik denk dat ze daar zichzelf mee bedoelt.Oke,ik weet het zeker) overal de schuld van gaf. En vervolgens hangt ze op.
Afijn,ik bel mn vader op,leg uit dat mn moeder heeft gebelt,en vraag of hij de rekening heeft geblokkeerd.
Er blijkt helemaal geen flikker van waar te zijn
![]()
edit : ooh ja,ze had volgens mn vader dus de kerstboom door het huis gesmeten. Toen ik dit aan haar vroeg,zegt ze doodleuk " niet waar! dies omgevallen! hij verdraait alles"