Die jojo 't gewoon verderquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:35 schreef Sportguy het volgende:
Die oprah winfrey gaat ze gebruiken heb ik begrepen, ben erg benieuwd wat er met die jojo gaat gebeuren.
Ik ben hiet niet eens met het taalgebruik van sommigen hier, maar wat je nu zegt is gewoon niet waar. Je kunt een andere bouw hebben dan je broer, je kunt minder eten dan je broer, maar je wordt niet dikker dan je broer terwijl jullie precies hetzelfde doenquote:Op woensdag 28 december 2005 10:55 schreef Springsteen27 het volgende:
Wat een nobody die boekenworm... Mijn broer eet drie keer zoveel dan ik, maar hij komt geen grammetje aan. Ben ik best jaloers op. Hij kan alles eten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet altijd je eigen fout is dat je 'dik of te dik wordt. Ik ben iemand die al dikker wordt als ik naar een reep chocolade kijk...doe je niks aan, is gewoon zo.
@Kwakveense: Misschien is dit wel het gewicht wat bij me past. Maar dat neemt niet weg dat een paar kilootjes eraf geen kwaad kunnen. Gewoon een paar confectiematen naar beneden. Ik heb thuis een paar broeken liggen waar ik weer dolgraag in zou willen passen. Daar is het nog even werken naar.
Denk ook niet dat het nemen van zo'n pil dan ook per definitie ongezond hoeft te zijn. Ook dat zal per persoon en per individu verschillen. Met mijn 'levensstijl', veel sporten en bewegen' hoef ik niet zo gek veel te veranderen aan mijn dagelijks patroon als ik eenmaal aan dit soort middeltjes zou beginnen. We gaan het wel zien...en ik wacht de resultaten geduldig af!
Verklaar me dan eens waarom ik tot mijn 30ste vrat als een bootwerker en broodmager bleef, expert?quote:Op woensdag 28 december 2005 12:08 schreef Muertez het volgende:
[..]
Ik ben hiet niet eens met het taalgebruik van sommigen hier, maar wat je nu zegt is gewoon niet waar. Je kunt een andere bouw hebben dan je broer, je kunt minder eten dan je broer, maar je wordt niet dikker dan je broer terwijl jullie precies hetzelfde doen![]()
Hij zegt het eronder...quote:Op woensdag 28 december 2005 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verklaar me dan eens waarom ik tot mijn 30ste vrat als een bootwerker en broodmager bleef, expert?
Je at niet genoeg om je hoge energieverbruik te compenseren en hetgeen je wel at was naw niet zodanig uitgekient qua koolhydraten/eiwitten/vetten dat je in staat was massa aan te zetten.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verklaar me dan eens waarom ik tot mijn 30ste vrat als een bootwerker en broodmager bleef, expert?
Mijn broer is leraar op een basisschool, zit de hele dag in zijn luie stoel, vreet ongezond en is zo mager als een lat! I rest my case... No way dat die gast meer beweegt dan ik in een week...quote:Op woensdag 28 december 2005 12:08 schreef Muertez het volgende:
[..]
Ik ben hiet niet eens met het taalgebruik van sommigen hier, maar wat je nu zegt is gewoon niet waar. Je kunt een andere bouw hebben dan je broer, je kunt minder eten dan je broer, maar je wordt niet dikker dan je broer terwijl jullie precies hetzelfde doen![]()
Voor iedereen geldt hetzelfde verhaal: Meer eten dan je bij jou activiteiten zal verbranden = opslag van energie in de vorm van vet.
Jouw broer is dus waarschijnlijk veel actiever op een dag dan jij , hij verbruikt veel meer energie en heeft daarom ook meer nodig. Dat is niet altijd bewust, zo blijkt dat veel 'drukke' mensen niet vaak dik zijn omdat ze door het druk zijn veel meer energie gebruiken.
Een reep chocolade levert hem net zoveel energie op als jou, maar hij gebruikt die energie blijkbaar direct. Als jij hetzelfde effect wilt moet jij bewust meer gaan bewegen waar hij dit waarschijnlijk onbewust al doet.
Daarbij komt dat regelmatig eten juist heel goed is voor de verbranding. Dat voedingscentrum geleuter met eet 3x per dag en zo min mogelijk tussendoortjes, is zo erg achterhaald dat het genant is dat ze dit nog durven promoten.
Eet liever 6x per dag iets minder en kies je eten zo uit dat dit weinig suiker en verzadigd vet heeft, zodat je niet na een half uurtje alweer honger krijgt, en dwing jezelf 30 minuten per dag te bewegen (zelfs wandelen is al ok) en je zult zien dat ook met jouw 'moeilijke' bouw je prima op gewicht kunt blijven.![]()
Ectomorph: Short upper body, long arms/legs, long/narrow feet and hands, very little fat, narrow chest and shoulders, long, thin muscles. Ectomorphs are very hard gainers. I will get into that later.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:07 schreef Springsteen27 het volgende:
[..]
Mijn broer is leraar op een basisschool, zit de hele dag in zijn luie stoel, vreet ongezond en is zo mager als een lat! I rest my case... No way dat die gast meer beweegt dan ik in een week...
misschien was je ook echt een bootwerker?quote:Op woensdag 28 december 2005 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat lijkt me niet de meest objectieve doelgroep in deze kwestie. Leg je deze kwestie voor aan een groepje Weight Watchers als het ware, dan komen er hele andere antwoorden uit de bus natuurlijk, die ongetwijfeld meer onze kant op neigen.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:05 schreef Muertez het volgende:
[..]
misschien was je ook echt een bootwerker?
maarre, jij en springsteen hoeven niet zo verontwaardigd te doen, wat klopt er niet aan mijn verhaal dan?
In de fitness- en bodybuildwereld zijn ze het aardig met me eens en daar zitten toch vaak mensen die wel het een en ander afweten van lichaamsbouw, dieten en bewegen
Dan vrat je niet als een bootwerker, want als je voldoende vreet zet je echt wel vet aan.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor dat hoeft écht niet, een van mijn kinderen kan vreselijk veel * inladen * en 't is een tengere spriet om te zien. Hij werkt zonder blikken of blozen dezelfde hoeveelheid naar binnen als z'n pa.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:58 schreef frenkck het volgende:
[..]
Dan vrat je niet als een bootwerker, want als je voldoende vreet zet je echt wel vet aan.
In de groei is je metabolisme NOG hoger, meestal na de groeispurt kunnen sommige pubers wat dikker worden, zoals ik gehad hebquote:Op woensdag 28 december 2005 16:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hoor dat hoeft écht niet, een van mijn kinderen kan vreselijk veel * inladen * en 't is een tengere spriet om te zien. Hij werkt zonder blikken of blozen dezelfde hoeveelheid naar binnen als z'n pa.![]()
Pa weegt ruim 80 kg bij 1.85 m lengte en zoon 38 kg en is 1.50 m
Het staat er inderdaad ook niet goed, mijn verhaal is gewoon afkomstig van wetenschappelijke onderzoeken en dat de fitness en bodybuild wereld daar het meest gebruik van maakt spreek natuurlijk voor zich.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:53 schreef Springsteen27 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat lijkt me niet de meest objectieve doelgroep in deze kwestie. Leg je deze kwestie voor aan een groepje Weight Watchers als het ware, dan komen er hele andere antwoorden uit de bus natuurlijk, die ongetwijfeld meer onze kant op neigen.
En ik zeg niet dat je verhaal niet klopt. Maar je kunt onze verhalen ook moeilijk naar het Rijk der fabelen verwijzen, want het zijn gewoon klinkklare feiten. Dat het dan niet strookt met wat voor normaal hoort door te gaan, wil natuurlijk niet zeggen dat wij dan maar wat uit onze mouw schudden...
Ja idd, zo kun je blijven betalen voor die pillen, maar letten op je eetgewoontes doe je dan al helemaal niet meer! "Ach joh, dan neem ik wel weer zo'n pilletje"quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:
De vraag is meer of het effect blijvend is, wanneer je stopt met die pillen.
Anders is het enigzins nutteloos. Afvallen kan ik ook zonder pillen. Het op gewicht blijven is het grote probleem.
Jawel dat is wel zo, op een gegeven moment zit je gewoon te hoog in je calorieën en dan ga je echt wel vet aanzetten. Veel mensen denken dat ze veel eten, maar als je het dan gaat bekijken eten ze 3x per dag en stampen ze zich in die 3x helemaal vol tot ze niet meer kunnen. Andere mensen eten 6/7x per dag, maar hoeven niet 2x minder te eten. Netto gezien eet de laatste groep meer, maar het lijkt alsof ze minder eten. Ook ligt het aan het soort voeding of het wel nut heeft. Jje volstoppen met groenten is uiteraard goed voor de vitaminen en mineralen, maar voor de koolhydraten/vette/eiwitten hoef je het niet te doen.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hoor dat hoeft écht niet, een van mijn kinderen kan vreselijk veel * inladen * en 't is een tengere spriet om te zien. Hij werkt zonder blikken of blozen dezelfde hoeveelheid naar binnen als z'n pa.![]()
Pa weegt ruim 80 kg bij 1.85 m lengte en zoon 38 kg en is 1.50 m
Tja als ze er geld voor over hebben en het kunnen betalen, mijn probleem is het dan niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:50 schreef Dreuzel het volgende:
[..]
Ja idd, zo kun je blijven betalen voor die pillen, maar letten op je eetgewoontes doe je dan al helemaal niet meer! "Ach joh, dan neem ik wel weer zo'n pilletje"![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |