Oké, ik wil hem trouwens cadeau gaan geven. En ik hoef hem pas begin januari te kopen. Dus ik wil voorkomen dat ik hem bijvoorbeeld vandaag koop en dat hij dan over twee weken opeens ¤ 100 minder kost.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:25 schreef LoggedIn het volgende:
hmm, ok
maar uit de compact-camera's van nikon lijkt deze wel het beste, als ik zo kijk
Bedankt voor de tip. Ik zal eraan denken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:34 schreef LoggedIn het volgende:
[quote]dan meot je em idd begin januari kopen.. kans dat ie dan in de aanbieding is is best groot, iig zal die wel goedkoper zijn
Nee, voor m'n moeder.quote:wel duur cadeau trouwensis het voor je vriendin?
Ik weet wel wat ik wil. Ik wil namelijk de beste compace Nikon Coolpix.quote:Op zondag 25 december 2005 16:54 schreef LoggedIn het volgende:
jij weet ook niet wat je wil
je zit nu wel in 3 verschillende prijsklasses te kijken.. de L1 is het goedkoopste, en ook het minst goede van de 3. De P1 en 7900 hebben allebei voor- en nadelen ten opzichte van elkaar. P1 is een stuk duurder, maar heeft geen optische viewfinder en kan niet handmatig focussen (vind ik raar, maar nikon site zelf zegt daar niets over.. zal wel kloppen).. Hij heeft wel iets meer mogelijkheden met de shuttertime en aperture range, maar dit is minimaal en vind ik niet opwegen tegen niet handmatig kunnen focussen
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=nikon_cp7900%2Cnikon_cpp1%2Cnikon_cpl1&show=all
Óké, bedankt. Tot nu toe blijft het voor mij geloof ik de 7900.quote:Op zondag 25 december 2005 17:04 schreef LoggedIn het volgende:
op dpreview.com bij buying guide kiezen voor side by side
Oké, bedankt. Weet jij trouwens of de 7900 (binnenkort) een opvolger krijgt? En of Nikon helemaal is afgestapt van de optische viewer (als ik het goed formuleer)? En wat het verschil is tussen digitale en optische zoom?quote:Op zondag 25 december 2005 17:18 schreef LoggedIn het volgende:
er staat dat de digitale zoom tot 4x kan, optische zoom is 3x.
het verschil tussen de aperture range van de 7900 en p1 is heel klein, daar hoef je het niet voor te doen.. bij beide camera's zijn ze nogal beperkt, maar dat heb je voor zo ver ik zie bij alle nikon compacts
Nee, dat weet ik niet. Optische viewfinder is op zich niet spannend, tis meer 'handig als je em wel hebt'..quote:Op zondag 25 december 2005 17:32 schreef girllover het volgende:
Oké, bedankt. Weet jij trouwens of de 7900 (binnenkort) een opvolger krijgt? En of Nikon helemaal is afgestapt van de optische viewer (als ik het goed formuleer)? En wat het verschil is tussen digitale en optische zoom?
Oké, bedankt. Wat voor camera heb jij trouwens en ben jiij zelf nog op zoek naar een nieuwe camera?quote:Op zondag 25 december 2005 17:43 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. Optische viewfinder is op zich niet spannend, tis meer 'handig als je em wel hebt'..ding doet niet veel anders als ongeveer laten zien waar je camera naar 'kijkt'
Optische zoom is de lens die zoomt, levert gewoon goede kwaliteit fotos op.. Digitale zoom betekent dat je camera gaat rommelen met de foto, levert (zeer) slechte kwaliteit fotos op. Denk dat iedereen in FOT je wel zal afraden digitale zoom te gebruiken
Hasselblad is wel heel bekend, maar niet in de mainstream. Da's echt behoorlijk duur volgens mij. Hoeveel kost die Canon EOS 5d?quote:Op zondag 25 december 2005 19:09 schreef LoggedIn het volgende:
Hasselbladnooit van gehoord
maar ik loop nog maar kort mee in de fotografie scene.. schiet zelf dan ook nog met een Canon Powershot, de A610
als ik de lotto gewonnen heb of een vaste baan als piloot heb gekregen, koop ik een Canon EOS 5d
tot die tijd blijf ik het voorlopig nog ff doen met deze
wel een goede camera trouwens die A610
Ja, inderdaad, maar wat kost 'ie dan precies?quote:Op zondag 25 december 2005 19:57 schreef LoggedIn het volgende:
lol.. dude, het woord "lotto" moet je wel een hint geven hoe duur een canon eos 5d is
Oh, da's een bescheiden loterijtje vind ik.quote:Op zondag 25 december 2005 20:30 schreef LoggedIn het volgende:
¤2,838.00, komen de geheugenkaart en de lenzen nog bij
onderschat de prijs van een paar lenzen niet..quote:Op zondag 25 december 2005 21:01 schreef girllover het volgende:
Oh, da's een bescheiden loterijtje vind ik.Maar niettemin veel geld.
Ja, da's ook waar.quote:Op maandag 26 december 2005 00:42 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
onderschat de prijs van een paar lenzen niet..
het valt trouwens tegen, met lager als de 3e prijs kom je er niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |