abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33354123
quote:
De ministerraad heeft vrijdag ingestemd met een nieuwe rijopleiding. Die moet vanaf 1 september 2006 van kracht worden, verklaarde minister van Mobiliteit Renaat Landuyt na afloop van de laatste ministerraad van het jaar. Het doel is dat iedereen op zijn achttiende verjaardag zijn rijbewijs kan halen, aldus nog de minister. Het huidige systeem van rijopleidingen is erg ingewikkeld, stelde Landuyt. Uit studies blijkt echter dat mensen die hun rijbewijs via vrije begeleiding halen geen slechtere chauffeurs zijn dan zij die via de rijschool hun rijbewijs halen.

Twee systemen
Vanaf 17 jaar kan men een theoretisch examen afleggen, waarna men minstens drie maanden kan oefenen met een begeleider in voorbereiding voor de praktische proef. Die begeleider dient minstens acht jaar rijervaring te hebben. Er zijn twee schoolsystemen. Ofwel volgt men zes uur rijles en kan men dan minimum drie maanden oefenen met een begeleider, ofwel volgt men 20 uur rijles en kan men drie maanden zonder begeleider oefenen indien men ten minste achttien jaar oud is.

Integratie theoretische opleiding
Gedurende het eerste jaar na het behalen van het rijbewijs geldt een nultolerantie inzake verkeerovertredingen. Wie een overtreding van de derde of vierde graad begaat, ziet zijn rijbewijs ingetrokken en dient het theoretische en/of praktische examen opnieuw af te leggen. Landuyt gaat nu een overleg starten met de rijschoolsector om de opleidingen van zes en twintig uur in te vullen. Ook is overleg nodig met de examencentra over de invulling van het rijexamen. Tenslotte stelde de minister dat hij nog met de onderwijsministers van de verschillende gemeenschappen wil praten over de integratie van de theoretische rijopleiding in het onderwijs.

Dat betekent dus dat je naar België mag rijden met je papa en daar lekker mag praktijken? Of vergis ik me? Dat zou wel ideaal zijn. Alhoewel een strop voor de rijschoolhouders aldaar, en in het zuiden. Weet ook niet of dit de verkeersveiligheid zo ten goede komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Koewam op 23-12-2005 21:07:06 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:03:57 #2
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_33354222
Laten ze die bejaarden maar es van de weg halen
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_33354226
Zou inderdaad erg leuk zijn
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_33355538
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:59 schreef Koewam het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat je naar België mag rijden met je papa en daar lekker mag praktijken? Of vergis ik me?
Was dat niet al zo in Belgie dan?
Krekker is de bom!
  zaterdag 24 december 2005 @ 01:04:22 #5
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33360855
Kijk in belgie zijn ze tenminste relaxed. in Nederland moet alles via kut regeltjes
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 24 december 2005 @ 01:59:23 #6
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_33361860
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_33362315
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:03 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik weet niet wat gevaarlijker is, een bejaarde die 40 rijdt in de bebouwde kom of een knaap die net een paar maanden zijn rijbewijs heeft en >80 rijdt binnen de bebouwde kom.
pi_33362830
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:03 schreef pieter_pontiac het volgende:
Stop jij ook maar met je 65e met rijden...
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:19:51 #9
3542 Gia
User under construction
pi_33364504
Dus dan kunnen mijn zonen straks in België op hun 17de theorielessen volgen om vervolgens drie maanden lang regelmatig in België praktijk op te doen samen met mij of Montagui?

Dat gaat voordelig uitpakken!!

Vind dat, denk ik, een goed plan.
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:23:10 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33364528
Goed idee: Belgen zijn al de beste otoobestuurders van Europa, en straks van de hele wereld
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33365005
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Die regeling dat je geen rijschool nodig hebt bestaat al langer, alleen waren (zijn?) er wel regels aan verbonden, zo moest je in elk geval minimaal een half jaar ingeschreven staan als bewoner van belgie. Dat maakt het lessen in Belgie als Nederlander net iets moeilijker
Wat er van die voorwaarden overblijft met de europese regels (vrije verkeer van goederen en diensten, waardoor die voorwaarde van inwoner van belgie te zijn discriminatie is) weet ik niet, kan zijn dat die voorwaarden geschrapt dienen te worden
pi_33365141
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:23 schreef Hyperdude het volgende:
Goed idee: Belgen zijn al de beste otoobestuurders van Europa, en straks van de hele wereld
idd, echt een ramp die belgen.
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:57:36 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_33365192
Is het niet hetzelfde als het amerikaanse learners-permit?
pi_33369416
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:59 schreef Koewam het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat je naar België mag rijden met je papa en daar lekker mag praktijken? Of vergis ik me? Dat zou wel ideaal zijn. Alhoewel een strop voor de rijschoolhouders aldaar, en in het zuiden. Weet ook niet of dit de verkeersveiligheid zo ten goede komt.
Nu mag je daar al gewoon met familie oefenen. Je neemt daar 3 uurtjes rijles en de rest doe je in de auto van 'n oom of van je pa. Hartstikke relaxt.

Laten we nu niet doen alsof Nederlanders helden zijn op de weg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 24 december 2005 @ 15:14:59 #15
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_33371209
waarom willen ze per se jongeren aan de rijbewijs helpen? Aan de ene kant maken ze het minder aantrekkelijk door de hoge accijnzen op brandstoffen en promoten ze OV en carpoolen e.d. Nu zie je dat ze het juist willen gaan stimuleren. Straks krijgen we weer een flinke verhoging van de accijnsprijzen omdat het autoverbruik en dus brandstofverbruik is gestegen, gevolg slecht voor het milieu. Hypocriete volk daar in Den Haag.
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
pi_33373631
Waarom moeten mensen per se meteen op hun 18e aan de auto?????
Het liefste nog op de dag van de verjaardag... pfff...

Lijkt de VS wel... :|
pi_33373654
Belgie blijft een raar land. Er gaan ook stemmen op om jongeren tot 24 jaar in het weekend te verbieden te rijden in de nachtelijke uren, maar dan wel weer dit voorstel... Het blijft een raar volk die Belgen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33373718
Zouden ze ook in Nederland moeten doen
pi_33373840
Zelf ben ik er voor dat iedereen in het laatste jaar van de middelbareschool rijlessen krijgt als vak. Het stimuleerd ook nog eens jongeren af te studeren.
pi_33373907
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:50 schreef LennyKravitz het volgende:
Waarom moeten mensen per se meteen op hun 18e aan de auto?????
Het liefste nog op de dag van de verjaardag... pfff...

Lijkt de VS wel... :|
Nee, daar krijgen ze het op hun 16de.
pi_33373912
De leeftijd optrekken naar 21 jaar lijkt me 'n beter idee en daarnaast ook wat doen aan demente bejaarden in het verkeer. Maximaal aantal examenpogingen op 3 zetten, heb je het dan niet gehaald dan ga je maar lekker te voet, op de fiets of met het OV. Ook even een puntenrijbewijs invoeren op basis van veroorzaakte schade en dan zijn de brokkenpiloten ook mooi van de weg.
pi_33374603
Wat... op je achtiende na 20 uur op de weg sturen, zijn ze gek geworden.:X
Die jonge gasten kunnen niet rijden ook al denken ze van wel. Als ik al zie wat voor opvattingen sommigen hebben op fok!.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33389873
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 02:57 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Stop jij ook maar met je 65e met rijden...
Nou ik denk dat er wel controle moet zijn hoor. Oudjes hebben nogal eens de neiging wat eigenwijs te zijn. Ik denk dat een grote groep gewoon doorrijdt terwijl ze zelf best wel weten dat het eigenlijk niet meer kan. Ze reageren minder snel. Dat doe ik ook als ik alcohol gedronken heb en dat is dan ineens zonder discussie helemaal duidelijk dat ik dan niet meer mag sturen.
pi_33390006
Nee, laat ze het aub naar 21 brengen. Die kut koters kunnen voor geen meter rijden al denken ze van wel.
  Eindredactie Games zondag 25 december 2005 @ 10:25:54 #25
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_33390125
wat een mongolen daar in belgie...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_33390183
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:14 schreef foktastic het volgende:
Hypocriete volk daar in Den Haag.
Shit , zit de Belgische regering nu ook al in Den Haag ? Wordt nog druk daar .....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zondag 25 december 2005 @ 12:06:26 #27
3542 Gia
User under construction
pi_33391466
Iedereen die hier nu zit te beweren dat die kids niet kunnen rijden, wat deden die zelf op hun 18de?
Hebben die zelf allemaal gewacht tot hun 21ste voordat ze hun rijbewijs haalden?

En dat idee "na drie keer zakken, vergeet het dan maar..." is natuurlijk helemaal belachelijk. Dan zou iemand die door examenvrees te vaak zakt, zijn/haar rijbewijs niet kunnen halen.
  maandag 26 december 2005 @ 16:17:26 #28
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33416734
ikzelf had vroeger een eend in de achtertuin staan waarmee ik mocht rijden op eigen terrein. daarnaast mocht ik ook vaak stukjes rijden met mijn vader.

rijles gehad en in een keer geslaagd. ik mocht dus officieel overal rijden.
kon ik rijden .... nee. kleine dorpen simpel maar in de stad is het wennen.
eerste half jaar dat ik mijn rijbewijs had leerde ik pas echt rijden.

dus waarom niet alvast lessen met je pa als examinator? kost niks (beetje benzine/diesel/gas) en je doet ontzettend veel ervaring op....

CBR vind ik maar een een stel geldwolven...
pi_33416777
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:06 schreef Gia het volgende:
Iedereen die hier nu zit te beweren dat die kids niet kunnen rijden, wat deden die zelf op hun 18de?
Hebben die zelf allemaal gewacht tot hun 21ste voordat ze hun rijbewijs haalden?

En dat idee "na drie keer zakken, vergeet het dan maar..." is natuurlijk helemaal belachelijk. Dan zou iemand die door examenvrees te vaak zakt, zijn/haar rijbewijs niet kunnen halen.
Jammer dan, als je na drie keer je examen niet kunt halen dan heb je ook niets te zoeken in het verkeer. Het is druk genoeg op de weg, het is de hoogste tijd dat de zwakke schakels eens verdwijnen. Dan wordt het aantal verkeersdoden misschien ook wat lager.
  maandag 26 december 2005 @ 16:24:44 #30
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33416863
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jammer dan, als je na drie keer je examen niet kunt halen dan heb je ook niets te zoeken in het verkeer. Het is druk genoeg op de weg, het is de hoogste tijd dat de zwakke schakels eens verdwijnen. Dan wordt het aantal verkeersdoden misschien ook wat lager.

ik ken mensen die gewoon heel onzeker zijn en daarom zakken op de meest domme fouten. als ze eenmaal het rijbewijs hebben dan rijden ze goed.

daarnaast ken ik ook genoeg boeren uit de omgeving die in een keer slagen en een opel kopen en daarmee zo onwijs rijden dat er geregeld weer een rouwadvertentie in de plaatstelijke krant staat...
pi_33416932
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:24 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

ik ken mensen die gewoon heel onzeker zijn en daarom zakken op de meest domme fouten. als ze eenmaal het rijbewijs hebben dan rijden ze goed.

daarnaast ken ik ook genoeg boeren uit de omgeving die in een keer slagen en een opel kopen en daarmee zo onwijs rijden dat er geregeld weer een rouwadvertentie in de plaatstelijke krant staat...
Er zijn ook mensen die een paar examens verpesten op hun MAVO-examen, die krijgen dat papiertje ook niet cadeau uiteindelijk.

Naast het weren van mensen die het examen niet binnen drie keer halen, moeten achterlijk rijdende boeren ook van de weg worden gehaald, net zoals bejaarden die niet meer meekunnen met het huidige verkeerd.

Het verkeer zal er een stuk prettiger op worden.
  maandag 26 december 2005 @ 16:34:16 #32
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33417052
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die een paar examens verpesten op hun MAVO-examen, die krijgen dat papiertje ook niet cadeau uiteindelijk.

Naast het weren van mensen die het examen niet binnen drie keer halen, moeten achterlijk rijdende boeren ook van de weg worden gehaald, net zoals bejaarden die niet meer meekunnen met het huidige verkeerd.

Het verkeer zal er een stuk prettiger op worden.
dan moet je de gemiddelde huisvrouw ook niet vergeten ....
pi_33417177
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:34 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

dan moet je de gemiddelde huisvrouw ook niet vergeten ....
Omdat ze huisvrouw is? Dat is nu juist onzin. Als blijkt dat ze niet meekan in het verkeer, dan moet ze eruit gehaald worden, maar niet omdat ze huisvrouw is.
pi_33417740
Van mij mag in de OP wel komen te staan dat dit voor Belgie geldt...

Verder vind ik het een nogal idioot plan, 20 lessen zonder afsluitend examen en je mag 3 maanden in je eentje de weg op
Power perceived is power achieved.
pi_33423673
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:10 schreef Modwire het volgende:
Van mij mag in de OP wel komen te staan dat dit voor Belgie geldt...
pi_33438804
leuk voor die belgen

waar gaat dit over
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:27:34 #37
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33439369
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 01:04 schreef Robbiej het volgende:
Kijk in belgie zijn ze tenminste relaxed. in Nederland moet alles via kut regeltjes
Ja, precies, waar heb je die regels ook voor nodig? Verkeersveiligheid is overrated.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:32:02 #38
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33439530
En dat drie keer niet halen van CMT is natuurlijk domme borrelpraat. Allereerst zorg je er daarmee voor dat mensen veel langer wachten tot ze hun examen doen, waardoor het alleen maar meer geld gaat kosten, daarnaast wordt het belang van je examen halen, zeker de derde keer, veel hoger (ik moet nog een examinator tegenkomen die zegt 'nou, die 5000 euro die u heeft uitgegeven kunt u naar fluiten), en daarnaast heeft dit beleid ook absoluut niet gewenste effect (outcome). Ik ken mensen die in 1 keer slaagden en vervolgens iedere minuut hun motor lieten afslaan en een enorm gevaar op de weg waren, en iemand die 7 keer over z'n rijbewijs gedaan heeft en nu al bijna 35 jaar schadevrij (en veel) rijdt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33440273
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:10 schreef Koewam het volgende:

[..]

Ja, grappig
Power perceived is power achieved.
  dinsdag 27 december 2005 @ 15:01:53 #40
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_33440369
quote:
Op zondag 25 december 2005 10:09 schreef dewd het volgende:
Nee, laat ze het aub naar 21 brengen. Die kut koters kunnen voor geen meter rijden al denken ze van wel.
Ik ben een kutkoter van 20 jaar die volgens anderen toch echt prima en rustig rijdt...Sommige van mijn vrienden ander verhaal ja, die jakkeren wel door. Heb ik geen behoefte aan, kost mij teveel benzine

Dus..ze bestaan wel, jongeren die wel netjes rijden. (maar een geweldig rijder vind ik mezelf niet, te weinig rij ervaring om zoiets te kunnen denken en zeggen)
Drugs are good mkay?
pi_33441251
Ik ben elke werkdag op de A16 te vinden en daar heeft 1 op de 20 auto's dus een vlaams nummerbord.. Dus ik kom best veel Belgen tegen. En mijn mening is dat belgen dus niet kunnen rijden. Of erg Aso of als een kip zonder kop maar vaak een combinatie..

Dus het artikeltje zou moeten zeggen dat de belgen die rijlessen nemen rijden even slecht rijden als mensen die bij hun ouders lessen krijgen..
pi_33461214
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
En dat drie keer niet halen van CMT is natuurlijk domme borrelpraat. Allereerst zorg je er daarmee voor dat mensen veel langer wachten tot ze hun examen doen, waardoor het alleen maar meer geld gaat kosten, daarnaast wordt het belang van je examen halen, zeker de derde keer, veel hoger (ik moet nog een examinator tegenkomen die zegt 'nou, die 5000 euro die u heeft uitgegeven kunt u naar fluiten), en daarnaast heeft dit beleid ook absoluut niet gewenste effect (outcome). Ik ken mensen die in 1 keer slaagden en vervolgens iedere minuut hun motor lieten afslaan en een enorm gevaar op de weg waren, en iemand die 7 keer over z'n rijbewijs gedaan heeft en nu al bijna 35 jaar schadevrij (en veel) rijdt.
Dat mensen langer wachten met hun examen is geen probleem, dat zal de zaak zeker geen slecht doen. Dat vind ik dus totaal geen argument. Dat het geld kost is ook geen argument, auto rijden kost nu eenmaal ook geld, dus als je je rijbewijs al niet kunt betalen, dan zul je ook niet veel kunnen autorijden. Dan moet je je rijbewijs maar halen als je wel geld hebt.

Dat er belang is bij het halen van een examen is normaal natuurlijk. In het verkeer is het ook van belang dat je geen (grote) fouten maakt.

Je laatste argument gaat ook niet op natuurlijk. Ik had al gezegd dat mensen die in één keer slagen en een gevaar op de weg zijn, ook van de weg dienen te worden gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')