Waarom niet?
-Ik vind de acteurs helemaal niet passen bij de karakters. Die gast die Legolas speelt bijvoorbeeld, die heeft helemaal geen elfs gezicht. En Gandalf, die ziet er VEEEEL te jong uit...
-Uit principe weiger ik mee te doen aan zo'n hype (of dat een tekortkoming is van mij moet je zelf maar beslissen, ik heb gewoon een afkeer van als iets wat ik al jaren tof vind ineens voor het grote publiek is...) Als ik vorig jaar ik de klas zei dat ik Lord of the Rings liefhebber was, wist bijna niemand waar ik het over had. Nu zegt iedereen: "Oh... van die film!"
-De Orcs zien er niet grof en vijandig genoeg uit. Het lijken meer goblins of zo. Check een game als Warcraft of de cover van Abigor's album "Orkblut" voor echt barbaarse orcs!
-Ik heb in mijn geest al de perfecte voorstelling van hoe Midden Aarde en haar bewoners er uit zien. Ik hoef geen 12,50 te betalen voor een manifestatie die naar mijn mening inferieur is aan mijn eigen voorstelling.
-Omdat het waarschijnlijk is (maar dat hoeft niet) dat ik als ik de film gezien heb en het boek weer lees dan de personages dan ook ga "zien" zoals ze er in de film uitzagen. Wil ik ten alle koste voorkomen.
quote:Een bioscoop waar de kaartjes 12,50 zijn - tja, dan heb je waarschijnlijk slecht geluid en beeld. Vandaar dat je zo'n bioscoop trauma hebt
Op zondag 18 november 2001 00:05 schreef Summoner het volgende:
(...)-Ik heb in mijn geest al de perfecte voorstelling van hoe Midden Aarde en haar bewoners er uit zien. Ik hoef geen 12,50 te betalen voor een manifestatie die naar mijn mening inferieur is aan mijn eigen voorstelling.
Ga zo ff wat luisteren dan vertel ik zo wel wat ik ervan vind
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 18-11-2001 21:54]
quote:Ok first off, ik heb die trailer gezien (en gehoord) met kippenvel als resultaat dus met die muziek zit het wel goed
De soundtrack is goed dus? Hmmm. heb ik tenminste toch nog wat aan die film... Als doorgewinterde Tolkien-fanatic ga ik NIET naar de film.Waarom niet?
-Ik vind de acteurs helemaal niet passen bij de karakters. Die gast die Legolas speelt bijvoorbeeld, die heeft helemaal geen elfs gezicht. En Gandalf, die ziet er VEEEEL te jong uit...
-Uit principe weiger ik mee te doen aan zo'n hype (of dat een tekortkoming is van mij moet je zelf maar beslissen, ik heb gewoon een afkeer van als iets wat ik al jaren tof vind ineens voor het grote publiek is...) Als ik vorig jaar ik de klas zei dat ik Lord of the Rings liefhebber was, wist bijna niemand waar ik het over had. Nu zegt iedereen: "Oh... van die film!"
-De Orcs zien er niet grof en vijandig genoeg uit. Het lijken meer goblins of zo. Check een game als Warcraft of de cover van Abigor's album "Orkblut" voor echt barbaarse orcs!
-Ik heb in mijn geest al de perfecte voorstelling van hoe Midden Aarde en haar bewoners er uit zien. Ik hoef geen 12,50 te betalen voor een manifestatie die naar mijn mening inferieur is aan mijn eigen voorstelling.
-Omdat het waarschijnlijk is (maar dat hoeft niet) dat ik als ik de film gezien heb en het boek weer lees dan de personages dan ook ga "zien" zoals ze er in de film uitzagen. Wil ik ten alle koste voorkomen.
Verder ben ik het deels eens met de punten die jij aandraagt, vooral de eerste en de laatste. Het is idd niet prettig als je een interview met de acteur ziet die Legolas speelt die een taalgebruik heeft van "it aint that kind of shit". Dat doet absoluut af aan de klasse.
Verder ben ik van mening dat je er niet al te zwaar aan moet tillen, het is niet perfect dus daar moet je ook niet van uit gaan. Probeer meer een positieve instelling te hebben wat dat betreft, het kan de ervaring alleen maar ten goede komen. Zie de film als "puur entertainment, niets meer niets minder".
So what dat het een hype is, who gives a damn? Het gaat toch om de ervaring die JIJ er mee hebt, en niet je klasgenootjes. Joh, en anders zeg je toch gewoon dat je liefhebber bent van de silmarillon, komt 99% toch niet doorheen en heb jij weer wat "voor jezelf".
quote:Vervelend hé, principes? En trouwens, als je het kaartspelletje al gespeeld hebt, heb je al genoeg interpretaties van een figuur als Aragorn (ik noem maar willekeurig een personage) gezien, dan kan die uit de film er ook nog wel bij.
De soundtrack is goed dus? Hmmm. heb ik tenminste toch nog wat aan die film... Als doorgewinterde Tolkien-fanatic ga ik NIET naar de film.Waarom niet?
Welk één gruwel! "wil ik ten allen tijden voorkomen" of "wil ik, koste wat het kost, voorkomen" is beter, dunkt me.
En, ik ben iemand die "The Silmarillion" drie keer heeft gelezen én naar de film gaat. Waar hoor ik dan bij?
quote:Erm, bij de fantasy freaks?
Op zondag 18 november 2001 23:36 schreef Hooghoudt het volgende:
Vervelend hé, principes? En trouwens, als je het kaartspelletje al gespeeld hebt, heb je al genoeg interpretaties van een figuur als Aragorn (ik noem maar willekeurig een personage) gezien, dan kan die uit de film er ook nog wel bij.En, ik ben iemand die "The Silmarillion" drie keer heeft gelezen én naar de film gaat. Waar hoor ik dan bij?
Ach, ik vind het ook wel een heel goed boek, absoluut, maar waar het mij om gaat zijn niet zozeer een paar specifieke punten. De "feel" moet gewoon een beetje overeenkomen dan ben ik dik tevreden. Aan de hand van de trailers die ik gezien heb kan ik wel concluderen dat het met de sfeer van de film wel goed zit. De muziek, waar het topic in de eerste plaats over ging, draagt hier absoluut in positieve zin aan bij.
Ze hebben wel Tom Bombadil eruit geschreven, ben benieuwd hoe ze dit gemis opvangen.
Mooiste stuk uit de film? De muziek aan het einde van Bridges of Khazad Dum; in de film wordt dat gespeeld nadat Gandalf net door de Balrog naar beneden is getrokken en de anderen naar buiten vluchten.
quote:denk je daar nu 2 jaar later nog steeds hetzelfde over Summoner?
De soundtrack is goed dus? Hmmm. heb ik tenminste toch nog wat aan die film... Als doorgewinterde Tolkien-fanatic ga ik NIET naar de film.
quote:Niet eens op het jaar gelet
Op woensdag 24 december 2003 21:32 schreef Beathoven het volgende:[..]
denk je daar nu 2 jaar later nog steeds hetzelfde over Summoner?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |