op het moment ook mijn favo, weet niet als het altijd zo blijftquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:43 schreef BUG80 het volgende:
De Telecaster is mijn favoriet en zal dat waarschijnlijk altijd blijven
Die heb ik, maar dan als Telequote:Op vrijdag 23 december 2005 14:51 schreef guitarist.nl het volgende:
american delux in sunburst
Volgens mij vergeet je 1 of meerdere merken, of is het puur de bedoeling om echt alleen deze 4 te vergelijken?quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:22 schreef guitarist.nl het volgende:
Telecaster, Stratocaster, Les Paul, SG
de 4 meest gebruikte gitaren, welke is jouw favoriet?
ja de meest gebruikte gitarenquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet je 1 of meerdere merken, of is het puur de bedoeling om echt alleen deze 4 te vergelijken?
Ik zie vaker een Ibanez dan een SG voorbij komen hoor, gemiddeld genomen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ja de meest gebruikte gitaren
omdat er heel veel arme mensen zijn die kiezen voor een ibanezquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:06 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik zie vaker een Ibanez dan een SG voorbij komen hoor, gemiddeld genomen.![]()
idd, waarom een ibanez, wil je zo graag een scheurmonsten ehm kies dan voor een sg, of een strat met humbucker op brug positie ofwel fat stratocasterquote:Op vrijdag 23 december 2005 18:19 schreef googoodoll het volgende:
[..]
omdat er heel veel arme mensen zijn die kiezen voor een ibanez![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
idd, waarom een ibanez, wil je zo graag een scheurmonsten ehm kies dan voor een sg, of een strat met humbucker op brug positie ofwel fat stratocaster
jah nou als je echt wil scheuren moet je een mesa boogie dual rectifier nemenquote:
dunne hals hmmz tja heeft een strat ook wel, als je een fender fat(humbucker) stratocaster met floyd rose brug vergelijkt met een ibanez rg, volgens mij zijn de enigste verschillen dan dat de rg wat hoekeriger is en 2 huumbuckers heeft, ik zou dan kiezen voor de fender 'fat' stratquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:30 schreef BUG80 het volgende:
Ik denk dat zaken als bespeelbaarheid (dunne hals) en sustain de doorslaggeven bij Ibanez.
Maar ik ben zelf geen liefhebber, misschien kan een Ibanez liefhebber daar meer over vertellen.
jah ik weet het, volgende poll wordt wel fender, gibson, ibanez ofzo maar de echte kenners gaan toch voor fenderquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:40 schreef Litpho het volgende:
Stratocaster, maar het is wel heel erg een Fender/Gibson poll zo.
Diezelfde kenners die vrijwel direct de stock elementen eruit slopen om een echt geluid te krijgen bedoel je?quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
jah ik weet het, volgende poll wordt wel fender, gibson, ibanez ofzo maar de echte kenners gaan toch voor fender
Whehehe geen commentaar enzoquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
jah ik weet het, volgende poll wordt wel fender, gibson, ibanez ofzo maar de echte kenners gaan toch voor fender
Wat een kinderachtige bullshit hier!!!!!quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:19 schreef googoodoll het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niet te wachten op een goed woord van iemand over Ibanez. Helemaal niet nodig; mijn keuzes zijn heeeeeeeel lang geleden al gemaakt. In een topic als dit is objectiviteit altijd ver te zoeken! Iedereen prijst zijn eigen waar als het beste. Logisch natuurlijk, want wie koopt nou iets dat ie niet goed vind? En de gitaren die jij opsomt als zijnde 'meest gebruikt' zijn dit dus absoluut niet! Ik heb hier in het zuiden (wel bij metaloptredens) nog nooit iemand op een strat zien spelen. Heel af en toe eens een SG of LP, maar dan heb je het ver gehad.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:49 schreef guitarist.nl het volgende:
nou vooruit nog ff een goed woord over ibanez: de tubescreamer
Dat had ik al wel min of meer aangegeven, alhoewel metal natuurlijk maar een klein stukje is van gitaarmuziek en ik ESP eigenlijk ook vrij weinig daarbuiten tegenkom. Ibanez wordt wel meer allround gebruikt (op dat belachelijke handvat op de Jem's na zijn het tenslotte prima gitaren), maar heeft ook imago tegen. Iets waar zelfs een op-en-top-musicus als Paul Stanley weinig aan heeft weten te veranderen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:58 schreef Ibanez het volgende:
Het is wel duidelijk zo, neem ik aan: wederom weer een poll om je rot bj te lachen!!
Ik heb jaren lang een Gibson Les Paul en een Ibanez EX gehad, de Ibanez heb ik nog, maar die Les Paul heb ik verkocht omdat die 5 jaar lang alleen uit de koffer kwam voor onderhoud, beetje zonde voor zo'n gitaar.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:19 schreef googoodoll het volgende:
[..]
eens.....quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
... alhoewel metal natuurlijk maar een klein stukje is van gitaarmuziek en ik ESP eigenlijk ook vrij weinig daarbuiten tegenkom. Ibanez wordt wel meer allround gebruikt
Kort samengevat, laat de wereld die niets anders dan Fender/Gibson kan zien toch fijn aan hun lot over.
ik zei al eerder kammeraad van me heeft 2 esp's waarvan ook een 7 snaar, nah das echt een super gitaar, vaste brug gelijmde hals, zo dicht als die snaren op de hals liggen, zo dicht red je nooit met een gitaar met een tremelo! speelt echt super, al heb ik het zelf niet zo met 7 snarige gitaren!quote:Op zondag 25 december 2005 13:55 schreef Ibanez het volgende:
[..]
betere 7 snaren als Ibanez zijn er mijn inziens niet....
Nee, die vallen in de categorie "kopiëren wat werkt en uitbrengen onder je eigen label" natuurlijkquote:Op zondag 25 december 2005 13:55 schreef Ibanez het volgende:
(we hebben het hier sowiesoe steeds over de RG volgens mij, want er zijn ook o.a. jazz gitaren of gitaren ala Gretsch die Ibanez maakt. Ik neem aan dat die niet in de categorie scheur-gitaar vallen?)
het is een geweldige gitaar die jij hier noemt, maar ik snap de verwijzing niet goed naar een lage actie. Punt 1 is dat persoonsgebonden en punt 2 krijg ik op elke gitaar een lage actie: nog op de grootste kut-gitaar. Ook bij een gitaar met tremolo is een net zo lage actie te verkrijgen, sterker nog: bij een string-trhough-body brug systeem heb ten alle tijden een brugkam nodig. BIj een tremolo (floyd) ligt dat punt waar de snaren uit de brug komen bijna gelijk aan de body (misschien 1 a 2 mm hoger) en dan zonder brugkam.quote:Op zondag 25 december 2005 14:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
, zo dicht als die snaren op de hals liggen, zo dicht red je nooit met een gitaar met een tremelo! !
zo past er op ieder potje wel een dekselquote:Op maandag 26 december 2005 12:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
het is een geweldige gitaar die jij hier noemt, maar ik snap de verwijzing niet goed naar een lage actie. Punt 1 is dat persoonsgebonden en punt 2 krijg ik op elke gitaar een lage actie: nog op de grootste kut-gitaar. Ook bij een gitaar met tremolo is een net zo lage actie te verkrijgen, sterker nog: bij een string-trhough-body brug systeem heb ten alle tijden een brugkam nodig. BIj een tremolo (floyd) ligt dat punt waar de snaren uit de brug komen bijna gelijk aan de body (misschien 1 a 2 mm hoger) en dan zonder brugkam.![]()
quote:Op maandag 26 december 2005 13:36 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb ze alle 4 en speel de laatste tijd alleen nog maar op de strat ('50s re-issue MiM, beste strat die ik ooit gehad heb), uiteindelijk het meest veelzijdige instrument.
mooie gitaar, ik hou zelf meer van sunburst, maarja het gaat uiteindelijk om hoe hij speeltquote:Op maandag 26 december 2005 13:46 schreef SingleCoil het volgende:
veel te duur, die de luxe (voor mij dan). Ik ben al jaren verliefd op de '57 strat van een goede vriend, ik heb wel 20 strats geprobeert (of 100, of zo, vrij veel), van allerhande prijsklassen, voordat ik deze vond, tweedehands en behoorlijk doorleefd, voor 375 euro, die uiteindelijk het meest in de buurt kwam.
Fotooo:
[afbeelding]
Ach, ik weet beterquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:47 schreef guitarist.nl het volgende:
toch jammer dat de strat zover onderaan staat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |