Zo veranderlijk als de politiek kan zijn,... eerst overal het blowen dogen, maar op het eind van besluit toch nog een verbod op het roken van wiet. Denken jullie dat het gaat werken? Volgens mij is het nu al te laat. Met dat soort jeugd is het gewoon zo: Je geeft ze een vinger,... ze nemen de hele hand. Ik ben bang dat het er nu nog crimineler gaat worden omdat ze het niet met de gang van zaken eens zijn. Ik heb er niks op tegen hoor dat er een blowtje wordt gerookt,... ieder z'n eigen. Maar vind inderdaad niet dat je het in openbare ruimtes moet doen.quote:AMSTERDAM - Een meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad is donderdag akkoord gegaan met de invoering van een blowverbod voor gebieden waar veel overlast is van wiet rokende jongeren. Burgemeester Cohen mag voor de duur van een jaar een blowverbod afkondigen voor specifieke pleinen of straten.
Als na een jaar blijkt dat het werkt, zal de gemeente het instrument blijven gebruiken. De PvdA, de grootste partij in de hoofdstad, had lange tijd moeite met het voorstel van het college voor een paar jaar een blowverbod in te voeren. Uiteindelijk ging de partij akkoord met een proefperiode van een jaar. De linkse partijen zijn tegen het verbod. Ze menen dat het niet te handhaven is en dat er geen aanwijsbare relatie is tussen blowen en overlast.
ANP | Gepubliceerd op 22 december 2005, 23:11
Laatst bijgewerkt op 23 december 2005, 10:16
Maar buiten op straat moet het gewoon kunnen! Ik vind ook dat je niet naast een basischool met z'n allen moet gaan staan blowen. Maar als ze blowen op straat nu weer in de ban gaan doen (ja, op sommige plaatsen, maar waar houdt dat dan weer op....) nemen we toch een stap terug.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:49 schreef J.K. het volgende:
Ik heb er niks op tegen hoor dat er een blowtje wordt gerookt,... ieder z'n eigen. Maar vind inderdaad niet dat je het in openbare ruimtes moet doen.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is net als huilen bij het hele soft-drugs gebeuren. Allemaal bléren dat het zo vrij is, en dat die kinderen het vast wel allemaal weten door voorlichting, alleen, die voorlichting is er helemaal niet. Er is niet één (!!!) fatsoenlijke objectieve Nederlandse website te vinden gebaseerd op medisch onderzoek betreffende gevolgen voor soft- en harddrugs.
Niet één!
Ik hoorde gister op de radio dat kinderen op middelbare scholen denken dat cocaïne ook een soort partydrug is, en daarmee niet zoveel kwaad kan.
1% gebruikt, hallo, 1%!
En waar is de goede voorlichting? Nergens!
( www.drugsinfo.nl is daar een schrijnend voorbeeld van,
de site doet het niet eens goed, er zit geluid in wat het al fout maakt, en het staat vol met ''jantje vroeg op het schoolplein aan kees of hij wel eens blabla'
http://www.drugsinfo.nl/html/vrij_alcohol.html het is om te huilen zo erg
en http://www.cads.org.nz/Sorted/amphetamines.asp is een voorbeeld hoe het wél kan.)
[..]
Met die vergelijking moet je roken in het openbaar ook overal gaan verbieden.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:23 schreef koffiekoekje het volgende:
Niks mis mee, je mag ook niet in het openbaar alcohol nuttigen. En als de overlast minder wordt in bepaalde gebieden door daar wel streng op te treden is het opzich een goed plan. En het is een test periode.
Omdat het kansloze losers zijn die hun grenzen niet gezet kregen?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:14 schreef Frank-NL het volgende:
Men zou eens moeten kijken waarom die gasten de hele dag op straat hangen.
Als ik het zo wel eens hoor, krijgen ze inderdaad te horen dat tegenwoordig drugs 'evil' is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat het kansloze losers zijn die hun grenzen niet gezet kregen?
Dat jij met bepaalde frustraties zit, heeft niets met deze te maken, het gaat hier om rondhangende en blowende jongeren te maken die vervelend zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als ik het zo wel eens hoor, krijgen ze inderdaad te horen dat tegenwoordig drugs 'evil' is.
Ik leerde al dat je van 1 gram marihuana roken al kon gaan klappertanden, schuimbekken en een aanval van hartritmestornissen kon krijgen. Drugs was gewoon slecht.
Maar dan zie je dus je klasgenoot gebruiken, en zie je wat het doet, en geen schuimbek, dus bestempel je het als 'ooooh dan zal het allemaal wel goed zijn'.
Ik heb nog steeds geen goede nederlandse site van de overheid gezien wat een objectieve voorlichting geeft zoals de nieuw-zeelandse site die ik hierboven gepost heb.
Nu praat ik drugs niet goed, maar als de voorlichting al niet goed is...
Kom eens met een bron dat er wél een goede voorlichting is, want als ik het hier zie is het niet veel:quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jij met bepaalde frustraties zit, heeft niets met deze te maken, het gaat hier om rondhangende en blowende jongeren te maken die vervelend zijn.
Of ga je in een topic over vervelende bezopen hooligans ook posten dat er niets mis is met eens een biertje drinken?
de maatschappij de schuld geven is zoooo 1970quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Kom eens met een bron dat er wél een goede voorlichting is, want als ik het hier zie is het niet veel:
Uitgaan & Vrije tijd
dat jij weet wat het doet, betekend niet dat die scholier van 14 weet wat het doet
en van bier weet iedereen wel wat het doet, dus die vergelijking gaat ook niet op
Ah, dus het kindje van 14 moet zelf maar even via een goede niet bestaande voorlichtingssite gaan leren wat drugs nou allemaal precies voor gevolgen heeft.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
de maatschappij de schuld geven is zoooo 1970
En?quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ah, dus het kindje van 14 moet zelf maar even via een goede niet bestaande voorlichtingssite gaan leren wat drugs nou allemaal precies voor gevolgen heeft.
Of het anders even in Uitgaan&Vrije Tijd vragen, of het even aan een klasgenoot vragen die ook gebruikt, of aan zijn broer die niet gebruikt.
Als het dan uit de hand loopt (zoals nu) verbieden we het wel, nee dat werkt. Helemaal mee eens.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
opvoeden is een taak van ouders, sukkel, niet van voorlichtingssites of de maatschappij
En wat heeft dit met dit topic te maken, huilie?quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Maar moeten ouders zeggen dat drugs fout is omdat het verboden is,
óf
moeten ouders zeggen dat drugs niet goed is want dit en dat zijn de gevolgen, dat is onderzocht,
óf
moeten ouders zeggen dat drugs tot gevolg heeft dat je direct een junkie wordt, en dat de klasgenoot in zijn klas wel een half jaar gebruikt eigenlijk niet bestaat, of liegt?
deels oorzaak / deels gevolg? je zegt het zelf, opvoeding door oudersquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat heeft dit met dit topic te maken
Precies, en dat is niet handig, en moet voorkomen worden, en niet toegestaan worden.quote:, huilie?
Er zijn gewoon verveldende jongeren die overlast veroorzaken
Precies.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je overlast veroorzaakt, dan kan je er op wachten dat het aangepakt wordt.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:16 schreef sp3c het volgende:
ik heb deze weer open gemaakt want die andere ging enkel om meki zijn onzin
Waarom zou je de vrijheid van andere mensen willen beperken wat betreft hun doen en laten? Je kunt die coffeeshops en dergelijke toch gewoon ontwijken?quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit verbod moeten ze in heel Nederland doorvoeren en tevens de coffeeshops sluiten, dan begint het hier steeds meer te lijken op een land waar Bsb graag vertoeft.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |