abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2005 @ 04:33:20 #1
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33335174
En nu gaan ze echt te ver.
quote:
The music industry is to extend its copyright war by taking legal action against websites offering unlicensed song scores and lyrics.

The US Music Publishers' Association (MPA), which represents sheet music companies, will launch its first campaign against such sites in 2006.

MPA president Lauren Keiser said he wanted site owners to be jailed.

He said unlicensed guitar tabs and song scores were widely available on the internet but were "completely illegal".

Mr Keiser said he did not just want to shut websites and impose fines, saying if authorities can "throw in some jail time I think we'll be a little more effective".

Bitter battles

The move comes after several years of bitter legal battles against unauthorised services allowing users to download recordings for free.

Publishing companies have taken action against websites in the past, but this will be the first co-ordinated legal campaign by the MPA.

The MPA would target "very big sites that people would think are legitimate and very, very popular", Mr Keiser said.

"The Xerox machine was the big usurper of our potential income," he said. "But now the internet is taking more of a bite out of sheet music and printed music sales so we're taking a more proactive stance."

Music publishers and songwriters will consider all tools under the law to stop this illegal behaviour
David Israelite
National Music Publishers' Association
David Israelite, president of the National Music Publishers' Association, added his concerns.

"Unauthorised use of lyrics and tablature deprives the songwriter of the ability to make a living, and is no different than stealing," he said.

"Music publishers and songwriters will consider all tools under the law to stop this illegal behaviour."

Sandro del Greco, who runs Tabhall.co.uk, said the issue was not serious enough to warrant jail time and sites like his were not necessarily depriving publishers of income.

Learn

"I play the drums mainly but I play the guitar as well. I run the website and I still buy the [tab] books," he said.

"The tabs online aren't deadly accurate so if someone really wants to know it they'll buy the book.

"But most of the bands I listen to don't have tab books to buy so if you get them online, that's the only way you can really learn it unless you work it out yourself."

The campaign comes after lyric-finding software PearLyrics was forced off the internet by a leading music publishing company, Warner Chappell.

'No alternative'

PearLyrics worked with Apple's iTunes, searching the internet to find lyrics for songs in a user's collection.

"I just don't see why PearLyrics should infringe the copyright of Warner Chappell because all I'm doing is searching publicly-available websites," PearLyrics developer Walter Ritter said.

"It would be different if they had an alternative service that also provided lyrics online and also integrated [with iTunes] like PearLyrics did. But they don't offer anything like that at all."

A Warner Chappell statement said the company wanted to ensure songwriters were "fairly compensated for their works and that legitimate sites with accurate lyrics are not undermined by unlicensed sites".

"We have requested that PearWorks provide us with information regarding the sources of their lyrics, and have further asked that they discontinue the service if these sources are operating without a licence."
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/4508158.stm

You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_33335314
greed... an indication that things are getting worse
Free people own guns! Slaves do not!
pi_33335536
kunt gij het even vertalen? Ben te lui om het zelf te doen... dus kan ik de tekst niet lezen, dus kan ik niet reageren
- ..mux.. -
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:53:09 #4
117776 OFfSprngr
pi_33335779
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 06:51 schreef whizzer2250 het volgende:
kunt gij het even vertalen? Ben te lui om het zelf te doen... dus kan ik de tekst niet lezen, dus kan ik niet reageren
WTF?
Om het HEEL kort te maken, er kunnen nu rechtzaken worden aan gespannen worden tegen sites die tabs en teksten van muziek op internet hebben staan en er blaat zelfs iemand dat je er voor in de gevangins moet omdat mensen anders niet leren dat teksten en tabs bestuderen diefstal is.

Ben momenteel nog steeds te boos om hier normaal op te kunnen reageren.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_33336075
Ze zetten wel heel erg hoog in. De tijd van zachte aanpak en praten is voorbij. Tijd dus om keihard terug te vechten. Alleen hoe?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 23 december 2005 @ 08:40:02 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33336096
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 06:51 schreef whizzer2250 het volgende:
Geen engels gehad op school?? Lyrics verbieden. Belachelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_33336179
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Geen engels gehad op school?? Lyrics verbieden. Belachelijk.
Man, ze lopen nu miljoenen mis door gemiste verkoop van tabs en lyrics. Of zouden ze gewoon alles in eigen hand willen houden en het publiek verstoken willen laten van deze dingen? Als de smerige aasgieren die het zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 december 2005 @ 09:05:58 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_33336426
Ik snap niet waarom ze sites met tabs verbieden, eigenlijk. Die zorgen ervoor dat mensen de nummers sneller kunnen naspelen -> sneller coveren in hun bandje -> sneller geld afdragen voor het spelen van een cover.
Maar ach, zover wordt niet nagedacht. Het gaat toch van "dit is van ons, afblijven. Kopiėren=kopiėren=slecht"

Voor songteksten valt nog enigzins was te zeggen ("je koopt de cd maar, meestal staan ze in het boekje") maar ook dat is vrij onzinnig om aan te pakken. Vooral als de artiest de teksten zelf op de site heeft staan, zoals ook vaak genoeg voor komt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:17:33 #9
117776 OFfSprngr
pi_33336577
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:05 schreef Tokus het volgende:
Ik snap niet waarom ze sites met tabs verbieden, eigenlijk. Die zorgen ervoor dat mensen de nummers sneller kunnen naspelen -> sneller coveren in hun bandje -> sneller geld afdragen voor het spelen van een cover.
Maar ach, zover wordt niet nagedacht. Het gaat toch van "dit is van ons, afblijven. Kopiėren=kopiėren=slecht"

Voor songteksten valt nog enigzins was te zeggen ("je koopt de cd maar, meestal staan ze in het boekje") maar ook dat is vrij onzinnig om aan te pakken. Vooral als de artiest de teksten zelf op de site heeft staan, zoals ook vaak genoeg voor komt.
De muziek industrie staat op een stoel, de stoel zijn de muziekanten, de industrie is aan 't proberen om de stoel weg te trappen terwijl er een galg om hun nek zit.
.
.
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:39:32 #10
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33336909
Boehoehoehoeh...

Nooit meer effe snel een nummertje op zoeken om te spelen met de band

En nee, we hebben geen gigs, t'is puur voor de lol, er zit geen winstbejag achter.

NEE, EERST NAAR DE MUZIEKWINKEL OM UBERHAUPT EEN BOEK TE VINDEN en dan te kopen.

Hoewel zelf uitzoeken ook best leuk is.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_33336950
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:39 schreef Hallulama het volgende:
Boehoehoehoeh...

Nooit meer effe snel een nummertje op zoeken om te spelen met de band

En nee, we hebben geen gigs, t'is puur voor de lol, er zit geen winstbejag achter.

NEE, EERST NAAR DE MUZIEKWINKEL OM UBERHAUPT EEN BOEK TE VINDEN en dan te kopen.

Hoewel zelf uitzoeken ook best leuk is.
Ach, gewoon net als vroeger kopietjes uitwisselen met medemuzikanten...werkte toen ook dus waarom zou dat nu niet meer werken?
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:45:28 #12
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33337000
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:42 schreef wonko het volgende:

Ach, gewoon net als vroeger kopietjes uitwisselen met medemuzikanten...werkte toen ook dus waarom zou dat nu niet meer werken?
Ja, als je mainstream speelt is dat werkbaar.
pi_33337011
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:45 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ja, als je mainstream speelt is dat werkbaar.
Tja, dan je eigen materiaal schrijven. Ik verwacht niet dat de boekenwinkel wat anders dan mainstream zal kunnen leveren.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:56:41 #14
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33341023
Jawel, we worden hoe dan ook aangespoord om creatief te zijn
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:15:17 #15
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33341445
Ondertussen:

Frankrijk: downloaden van muziek legaliseren

Vrijdag 23 december 2005, 11:00 - Het Franse parlement heeft een wetsvoorstel ingediend waarbij het downloaden van auteursrechtelijk materiaal gelegaliseerd wordt.

Door Jeroen Doorn

De inhoud van het wetsvoorstel is als volgt: "Auteurs kunnen het reproduceren van hun werk online niet verbieden wanneer dit een non-commercieel karakter heeft." Indien het voorstel wordt aangenomen, betekent het dat het downloaden via bijvoorbeeld p2p-netwerken legaal wordt, zo meldt CNet.

Volgens de Franse auteurswet mogen consumenten voor eigen gebruik een backup maken. Het debat draait nu rond de vraag of downloads ook vallen onder deze backup-mogelijkheid. Om artiesten toch te compenseren pleiten organisaties voor een 'internetbelasting' die wordt afgedragen door internetproviders. Naar alle waarschijnlijkheid beslist de Franse overheid in januari of het voorstel een wet wordt.

Bron: WebWereld

---

Ik stem voor.

Kom maar op met je Internet belasting, als het leven daardoor eenvoudiger wordt.
pi_33344027
Haal alle boeken met bladmuziek dan ook maar direct uit de schappen. Belachelijk dit.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:52:11 #17
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33344236

Ik lach me alweer kapot.. het wordt steeds erger in deze debiele maatschappij.

Een tab is een stukje sheetmuziek, zoals een amateurgitarist denkt dat je een bepaald liedje moet spelen. Het is niet officieel, het wordt niet verkocht en vaak zijn ze niet eens correct Straks gaan ze je verbieden om pythagoras te gebruiken... want dat mag je niet kopieren

Kansloze mateėralistische kutmuziekmaatschappijen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:34:33 #18
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_33345652
Damn, worden we dadelijk nog gearresteerd omdat we illegaal een liedje gaan zingen.
Waar houdt het op!
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_33348752
Ik zal nog effe 20 nieuwe rips uploaden naar "een beveiligd mp3 netwerk"

F#ck de RIAA en platenmaatschappijen.

Hoe willen ze trouwens in godsnaam tabs verbieden? Die zijn meestal door andere mensen gemaakt op gehoor. Het zijn nooit de echte tabs, maar de interpretatie van luisteraars die muziek weer op papier willen zetten. Volgens mij is het niet verboden om naar muziek te luisteren en vervolgens de noten op te schrijven, of wel?! En die noten op het web te plaatsen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:57:33 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33355458
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:22 schreef StefanP het volgende:
Ik zal nog effe 20 nieuwe rips uploaden naar "een beveiligd mp3 netwerk"

F#ck de RIAA en platenmaatschappijen.

Hoe willen ze trouwens in godsnaam tabs verbieden? Die zijn meestal door andere mensen gemaakt op gehoor. Het zijn nooit de echte tabs, maar de interpretatie van luisteraars die muziek weer op papier willen zetten. Volgens mij is het niet verboden om naar muziek te luisteren en vervolgens de noten op te schrijven, of wel?! En die noten op het web te plaatsen.
Waarschijnlijk zullen ze wel iets lomps doen als pogen te verbieden om de namen van artiesten en songs op die sites te zetten, aangezien dat copyrighted namen/songtitels zijn. Ik zie ze er in elk geval voor aan.

Ook echt dat die advocaat gevangenisstraffen wilt voor het online zetten van wat teksten, die mensen sporen totaal niet. Als het niet echt waar was zou ik me rot lachen om zoveel stompzinnigheid.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 23 december 2005 @ 22:26:49 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33356257
'Wij vinden dat het niet mag dus gebeurt het ook niet meer'
'Het is vast wel ethisch hier of daar te verantwoorden'
'eigenlijk is het gewoon diefstal, copyrightschending'
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')