Lord Kitchener, de man die het Concentratiekamp uitvond, toch? En voor het eerst toepaste in de Boerenoorlog.quote:Op maandag 26 december 2005 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij was dat Kitchener...
Afrikaner meisiesquote:Op maandag 26 december 2005 19:11 schreef the_witch het volgende:
[..]
Welke Zuid Afrikaanse Forum dan?
Ek is 'n regte Afrikaaner en wil graag weet wat se Afrikaanse forum julle besoek het.
Ja, ons voel nie veel vir Nederland in Suid Afrika nie, omdat julle ons in die steek gelaat het in die apartheid era. Ons was geisoleer en so het ons Afrikaaners verander en nog meer afstand geneem.
In die jare 90 was daar nog 'n politieke party, genaamt AWB. Hulle het nog hulle Khaki uniforms gedra en geprotisteer teen die Engelse, maar toe die ANC populariteit wen het hulle die stryd verander en begind beg teen die swartes. Die party het uit mekaar geval na die inweiding van Nelson Mandela en die leier van die AWB (Eugene Terblanche) is trinok toe (die bak in, zoals julli het zegt)
Groete van 'n regte Suid Afrikaanse meisie
Uit mijn opmerking zou iemand inderdaad een verkeerde conclusie kunnen trekken.quote:Op zaterdag 31 december 2005 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Boeren droegen trouwens helemaal geen uniformen...
Nogmaals voor zover ik weet droegen de Boeren gewoon hun 'dagelijkse kleding'. Hun onzichtbaarheid waar de Brittenm zo op hamerden kwam voort uit hun superieure kennis van het terrein en het feit, dat ze in kleine groepje werkten. Britten gooiden er hele regimenten tegenaan, inclusief wagentreinen, en die verberg je niet. Boeren werkten met Commando's, kleine groepen op pony's, die de guerilla taktiek volgden: Opduiken, toeslaan en verdwijnen. Daarom ook giongen de Britten over tot interneren van de families van de strijdenden. Het was de enige manier waarop ze vat konden krijgen op de Commando's.quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:16 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Uit mijn opmerking zou iemand inderdaad een verkeerde conclusie kunnen trekken.
Het woord camouflagekleding is in deze meer van toepassing.
Fijn dat L_V de puntjes op de i wil zetten.
Onderstaande quote was voor mij eigenlijk aanleiding om mijn vraag te stellenquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals voor zover ik weet droegen de Boeren gewoon hun 'dagelijkse kleding'. Hun onzichtbaarheid waar de Brittenm zo op hamerden kwam voort uit hun superieure kennis van het terrein en het feit, dat ze in kleine groepje werkten. Britten gooiden er hele regimenten tegenaan, inclusief wagentreinen, en die verberg je niet. Boeren werkten met Commando's, kleine groepen op pony's, die de guerilla taktiek volgden: Opduiken, toeslaan en verdwijnen. Daarom ook giongen de Britten over tot interneren van de families van de strijdenden. Het was de enige manier waarop ze vat konden krijgen op de Commando's.
Bron: www.geschiedenis.nlquote:Hoewel de Britten hier in eerste instantie door werden overrompeld pasten zij, in de loop van de volgende twee jaar, hun strategie aan en sloegen terug met soortgelijke technieken.
Dad's Armyquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je naar Dad´s Army had gekeken, dan zou je hebben geweten dat algemene camouflage door de britten is ingevoerd voor legereenheden in India. Men had daar last met de felgekleurde uniformen, zodat je met modder en stof werden ingewreven om minder op te vallen. Khaki komt uit het Urdu en betekend stoffig, vuil of modder ofzoiets, Korporaal Jones verteld altijd dit soort weetjes.
Ten tijden van de Boerenoorlog begonnen de britten het voor het hele britse leger in te voeren.
Vraag beantwoord, thnx.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk eens
http://en.wikipedia.org/wiki/Khaki
:-)
Korporaal Jones had gelijk!!
Slim Jannie?quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:38 schreef Witchfynder het volgende:
Laten we het over Jan Smuts gaan hebben dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |