abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33323546
quote:
Aangifte hakenkruis in arm blijkt vals

Een 16-jarige jongen die twee weken geleden beweerde in Zwolle door een groepje 'getinte jongens' een hakenkruis in de arm gekrast te hebben gekregen, blijkt het voorval te hebben verzonnen. De jongen, afkomstig uit het in de buurt gelegen Hattem, heeft de verwonding zelf aangebracht, zo meldt de politie.

De Hattemer verklaarde van de fiets te zijn getrapt, waarna hij door vijf of zes personen werd mishandeld. Hij zou daarbij zijn uitgemaakt voor nazi. Het incident zou plaats hebben gevonden in een tunnel onder de snelweg A28. "Uit nader onderzoek is gebleken dat het om een valse aangifte gaat. De jongen heeft bij zichzelf de verwondingen aangebracht", verklaarde een woordvoerder van de politie IJsselland vandaag.

Het is de tweede keer deze week dat een geruchtmakende mishandeling verzonnen blijkt door het 'slachtoffer'. Dinsdag kwam uit dat een 49-jarige gehandicapte vrouw uit het Zuid-Hollandse Spijkenisse een overval in scène had gezet, en zelf verantwoordelijk was voor de dood van haar hondje.
Wordt dit een nieuwe rage ofzo? Eerst de mevrouw en haar hondje, nu dit

Overigens werd er in dit verhaal METEEN gewezen naar 'getinten' (zie ook het topic: Getinten krassen Hakenkruis in onderarm jongen ), dit ook in verband met de verklaring van het zogenaamde slachtoffer. Terwijl in het verhaal van het opgehangen hondje deze conclusie alleen in de bijbehorende nieuwsposts/topics werd getrokken door vele users.

Ik heb het idee dat het originele nieuwsbericht bij meer mensen blijft hangen dan de 'rectificatie'... maar dat is niets meer dan een gevoel.

Probleem is dat dit niet alleen allochtonen onterecht een nog slechtere naam geeft, het heeft ook nadelige gevolgen mbt de geloofwaardigheid bij de gevallen waar WEL echt iets is gebeurd.
Krekker is de bom!
  donderdag 22 december 2005 @ 22:06:25 #2
136711 Amsterdam_Love
You really wanna be a wannabe?
pi_33324173
Er is via de media geen kijk meer op wat nou echt is of wat niet. Ik bedoel, er is zoveel positieve discriminatie, stiltebeleid etc. dat het gewoon niet meer duidelijk is. Waarom zou deze jongen zelf dat hakenkruis krassen en er dan mee naar de politie gaan? Aandacht? Gewoon een gek?
Ik geloof het niet meer zo...
Hoezo is anderhalf uur geen vluggertje?
pi_33324196
Schandalig .

en kijk eens naar de vorige reacties ze moeten zich diep schamen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_33324210
dat had ik al verwacht
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_33324315
wannabee nazi dus.
  donderdag 22 december 2005 @ 22:10:33 #6
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_33324365
Wat een verrassing.. Maar veel mensen (ook op Fok!) geloofden al niet veel van het verhaal.

Het is wel een irritante trend aan het worden met al die valse aangiftes.
  donderdag 22 december 2005 @ 22:11:30 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33324425
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat had ik al verwacht
Ik ook, helaas. Die getikte gehandicapte met haar hanghondje kwam wat meer from the left field, in ieder geval.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33324477
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ook, helaas. Die getikte gehandicapte met haar hanghondje kwam wat meer from the left field, in ieder geval.

V.
die gehandicapte kwam voor mij out of the blue, maar dit had ik al verwacht, zodra ik het hoorde. waarom weet ik niet, klonk waarschijnlijk té vreemd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_33325873
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:07 schreef Meki het volgende:
Schandalig .

en kijk eens naar de vorige reacties ze moeten zich diep schamen
Ik denk dat diegenen die zich het meest moeten schamen, degenen zijn die valse aangiften doen. Simpele generalisaties (als in 'bijna alle allochtonen tuig') zijn naar mijn mening altijd achterlijk, of zo'n verhaal nu wel of niet waargebeurd is.

Belangrijk verschil tussen dit voorval en het opgehangen hondje, is dat hier het zogenaamde slachtoffer de daders zelf als 'getint' bestempelde.
In het geval van het hondje werd nergens iets gerept over afkomst. En toch waren ook daar velen op Fok! die TOCH meteen de schuld op allochtonen schoven. DAT vind ik wel een stuk kwalijker.

Dat de schuld in dit geval op allochtonen werd geschoven kan ik me nog wel voorstellen, immers het zogenaamde slachtoffer gaf dit zelf aan met zijn omschrijving.

Maar goed, wat ik al zei, niet alleen allochtonen zijn de dupe van dit soort valse aangiften/beschuldigingen, ook ECHTE slachtoffers worden hier de dupe van. Hun geloofwaardigheid wordt naarmate valse aangiften steeds vaker voorkomen, immers een stuk kleiner.

Hard aanpakken dus dit soort valse aangiften.
Krekker is de bom!
pi_33326191
Ik heb een kras in mijn enorm omdat de kat vanavond enorm schrok en zich afzette op mijn arm. Ben er nog niet helemaal uit wat voor teken het is.
Het is geen getinte kat trouwens maar een Amerikaanse. Zal wel een Klu Klux Kat zijn.

Overweeg ook aangifte te doen
  donderdag 22 december 2005 @ 22:49:30 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33326653
Wat blijft het hier stil. In het andere topic hierover, toen sommigen nog dachten dat het wel waar was, had men na een uur al bijna een pagina (50 posts hier) vol.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 22 december 2005 @ 22:54:29 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33326895
Humble pie eten kunnen bepaalde Fok!'ers niet zo goed.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33327406
Ik heb ook het idee dat de beschuldiging bij veel meer mensen blijft hangen dan deze rectificatie. Er worden al veel ongenuanceerde reacties gegeven op Fok, nu laten velen het afweten. Het is ernstig wat die jongen heeft gedaan. Het is niet bepaald een vorm van mekaar gaan begrijpen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33330478
Over de zogenaamde "slachtofferrol" gesproken. Het lijkt wel of de rollen omdraaien, ik hoor de allochtonen nu al klagen.
pi_33331453
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wordt dit een nieuwe rage ofzo? Eerst de mevrouw en haar hondje, nu dit
Vergeet niet de expres in het gebrekkig Nederlands geschreven dreigbrieven naar Sail en naar dat Formule 1 gebeuren in Rotterdam die uiteindelijk toch van gewone autochtone medemensen te zijn. Niet dat het helemaal hetzelfde is, maar wel in die trant. Net zo triest.
PWBF
pi_33331466
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vergeet niet de expres in het gebrekkig Nederlands geschreven dreigbrieven naar Sail en naar dat Formule 1 gebeuren in Rotterdam die uiteindelijk toch van gewone autochtone medemensen bleken te zijn. Niet dat het helemaal hetzelfde is, maar wel in die trant. Net zo triest.
PWBF
  vrijdag 23 december 2005 @ 03:29:21 #17
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_33334773
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vergeet niet de expres in het gebrekkig Nederlands geschreven dreigbrieven naar Sail en naar dat Formule 1 gebeuren in Rotterdam die uiteindelijk toch van gewone autochtone medemensen te zijn. Niet dat het helemaal hetzelfde is, maar wel in die trant. Net zo triest.
Idd, walgelijk gewoon en vergeet overigens niet dreigfaxen door politici's en dreigbrieven die door een hindoestaanse extremist is verstuurd namens een islamitische groepering
Schijt aan iedereen
  vrijdag 23 december 2005 @ 03:31:47 #18
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33334793
Goh... wat een verassing zeg...

Leuk ook hoe mensen reageerden toen we dit gelijk al riepen.

Getinten krassen Hakenkruis in onderarm jongen
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 23 december 2005 @ 03:37:30 #19
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_33334834
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:31 schreef HAL9000S het volgende:
Goh... wat een verassing zeg...

Leuk ook hoe mensen reageerden toen we dit gelijk al riepen.

Getinten krassen Hakenkruis in onderarm jongen
daar was ik net nog naar opzoek, hoe toevallig

deze is wel leuk
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:38 schreef Priezt het volgende:
WAAROM KAN ER NIET GEWOON GEZEGD WORDEN DAT HET WEER BUITENLANDERS BETREFT!.....OF KUNNEN DE TERE ZIELTJES VAN LINKS DAT NIET VERWERKEN!!!!! ***
Schijt aan iedereen
pi_33334903
er is ook altijd wel iemand die aandacht tekort heeft
pi_33335086
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:05 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik heb ook het idee dat de beschuldiging bij veel meer mensen blijft hangen dan deze rectificatie. Er worden al veel ongenuanceerde reacties gegeven op Fok, nu laten velen het afweten. Het is ernstig wat die jongen heeft gedaan. Het is niet bepaald een vorm van mekaar gaan begrijpen.
Het verhaal van de "undercover journalist" die zogenaamd was geïnfiltreerd in de dierenrechten beweging, daar bezwarend materiaal gefilmd en als wraak werd gebrandmerkt blijft ook de ronde doen op iternet. De lul heeft zelfs prijzen gekregen voor z'n werk

Stond iets over in het 'dierenrechten teroristen' topic (of hoe het ook noemde), maar dat vind ik niet terug.
  vrijdag 23 december 2005 @ 04:28:41 #22
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33335155
Debiel zal er iig wel altijd aan herinnerd worden hoe dom ie is geweest, wat bijna al genoeg straf is.
Daarnaast zul je natuurlijk ook de rest van je leven raar aangekeken worden.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:09:31 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33335605
Wel opmerkelijk dat rechts Nederland de laatste tijd ook dit soort methodes toepast.
Voorheen was dat een monopolie van de linksen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:54:19 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33335785
Ik begin het al te leren door niet bij elk [NWS] bericht als een te gaan reageren en wacht eerst totdat het verhaal geverifeerd is.
De slachtoffercultuur begint wel grotske vormen aan te nemen. De media heeft het er maar druk mee, om elk nieuws bericht 2x te plaatsen (mogelijke oorzaak en de ontkenning daarvan).

[BSB mode]
En wat krijgen we straks ?
  • Ik val mijn fiets - schuld van de moslims.
  • Stoot mijn teen of elleboog - ook al de schuld van de moslims
  • Saldo ontoereikend - You know who !!
    [/BSB mode]
  •   vrijdag 23 december 2005 @ 10:52:46 #25
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_33338116
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 03:37 schreef Deadre het volgende:

[..]

daar was ik net nog naar opzoek, hoe toevallig
    Die link staat ook al in de openingspost hoor