abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33337275
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
meestal wordt een vordering van je salaris ingehouden.
En dat mag dus niet. Zie opmerking van _rally_
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:16:37 #27
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33337460
bij mij gebeurt het ook, ik had een renteloze lening gekregen van de baas om te verhuizen, maandelijks wordt er een deel van ingehouden als aflossing. (in juni gelukkig klaar)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33337498
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bij mij gebeurt het ook, ik had een renteloze lening gekregen van de baas om te verhuizen, maandelijks wordt er een deel van ingehouden als aflossing. (in juni gelukkig klaar)
Dat is dus heel iets anders dan wanneer de werkgever zonder jouw goedkeuring opeens salaris gaat inhouden. Jij hebt een regeling met je werkgever en bent geheel op de hoogte van deze inhoudingen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 december 2005 @ 10:18:50 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33337508
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat is iets anders, daarbij heb je afspraken gemaakt over de inhouding...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_33349815
Ik wacht eerst maar netjes tot ze met een toelichting komen voor ik olie op het vuur ga gooien. Op dit moment heb ik alleen een specificatie.

Eén ding is zeker: wat ze zaaien, zullen ze oogsten. Aan hun de keus
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 december 2005 @ 18:20:35 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33350214
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:05 schreef amr_diab het volgende:
Ik wacht eerst maar netjes tot ze met een toelichting komen voor ik olie op het vuur ga gooien. Op dit moment heb ik alleen een specificatie.

Eén ding is zeker: wat ze zaaien, zullen ze oogsten. Aan hun de keus
Wat denk je nou zelf... dat ze je zomaar ¤1500 zullen kwijtschelden? Het is geld waar jij geen recht op hebt en zij wel. Dus uiteindelijk zul je het hoedanook terug moeten betalen.
pi_33350794

[ Bericht 64% gewijzigd door hisham_abbas op 23-12-2005 18:47:52 ]
pi_33350967
Ja, in een keer of met een lening, dat maakt wel verschil.

TPG Post vond ik toch al slecht bezig zijn (materiaal), nou ik neem lekker op staande voet ontslag als ik een andere baan heb. Dan ook geen opzegtermijn. Ik ga dan ook over om alle reiskosten, niet-geinde fietsvergoedingen en de niet-doorgevoerde loonsverhoging alsnog in mindering op het bedrag te brengen.

Als ze nou gelijk waren gekomen met de naheffing plus een degelijke toelichting en hun fout in de administratie toegeven, dan lag het anders. Maar dat hebben ze vertikt.

Afhankelijk van de betaalregeling zorg ik er wel voor dat ze er zoveel mogelijk moeite voor moeten doen, en mijn collega doet dat ook.
pi_33351134
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:52 schreef amr_diab het volgende:

TPG Post vond ik toch al slecht bezig zijn (materiaal), nou ik neem lekker op staande voet ontslag als ik een andere baan heb. Dan ook geen opzegtermijn. Ik ga dan ook over om alle reiskosten, niet-geinde fietsvergoedingen en de niet-doorgevoerde loonsverhoging alsnog in mindering op het bedrag te brengen.

Als ze nou gelijk waren gekomen met de naheffing plus een degelijke toelichting en hun fout in de administratie toegeven, dan lag het anders. Maar dat hebben ze vertikt.

Afhankelijk van de betaalregeling zorg ik er wel voor dat ze er zoveel mogelijk moeite voor moeten doen, en mijn collega doet dat ook.
Sorry hoor, maar je hebt simpelweg géén recht op het geld! Op de administratie werken ook gewoon mensen, mensen kunnen fouten maken..
pi_33351192
Ach ja, het zal wel een lening worden (ben benieuwd in hoeveel termijnen dan). Zij hebben een fout gemaakt, dus hebben ze niet het recht dit bedrag in één keer terug te vorderen.

Ze kunnen het van mij in één keer krijgen als ze dat willen, maar dan zullen ze drie keer spijt van hun fout krijgen...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 december 2005 @ 19:02:46 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33351213
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:52 schreef amr_diab het volgende:

Om opstaande voet ontslag te nemen, heb je een dringende reden nodig. Heb je die niet, dan kan het bedrijf een schadevergoeding eisen.
pi_33351248
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Om opstaande voet ontslag te nemen, heb je een dringende reden nodig. Heb je die niet, dan kan het bedrijf een schadevergoeding eisen.
Ja, dan leg ik een briefje neer dat ze de niet-gewerkte zaterdagen van mijn meerdienst in mindering moeten brengen

Ook weet ik zeker dat ik niet 1500 euro teveel heb uitbetaald gekregen, msschien 700.

[ Bericht 8% gewijzigd door amr_diab op 23-12-2005 19:10:20 ]
pi_33351364
Ik vind dat je er wel erg licht over nadenkt allemaal. Ik hoop niet dat degene die jullie (juridische) hulp biedt je dit allemaal in het oor fluistert.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_33351601
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:11 schreef Charmian het volgende:
Ik vind dat je er wel erg licht over nadenkt allemaal. Ik hoop niet dat degene die jullie (juridische) hulp biedt je dit allemaal in het oor fluistert.
Oké, hier heb ik ook zelf een verantwoordelijkheid, maar degene die de bron van de fout of het misverstand is, heeft ook een verantwoordelijkheid om die fout binnen een redelijke termijn bekend te maken.

Ik zal het bedrag uiteraard binnen de gevraagde termijn overmaken, maar als lenen geen optie is, zal ik er duidelijk bij vermelden dat zij wel heel onredelijk zijn door pas in december met de naheffing te komen en dat ik hoop dat dit niet nog een keer gebeurt bij enig medewerker.

Ze kunnen dan 300 x 5 euro krijgen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 december 2005 @ 19:29:22 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33351701
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:24 schreef amr_diab het volgende:

[..]

Oké, hier heb ik ook zelf een verantwoordelijkheid, maar degene die de bron van de fout of het misverstand is, heeft ook een verantwoordelijkheid om die fout binnen een redelijke termijn bekend te maken.

Ik zal het bedrag uiteraard binnen de gevraagde termijn overmaken, maar als lenen geen optie is, zal ik er duidelijk bij vermelden dat zij wel heel onredelijk zijn door pas in december met de naheffing te komen en dat ik hoop dat dit niet nog een keer gebeurt bij enig medewerker.

Ze kunnen dan 300 x 5 euro krijgen
En je vindt het zelf niet een beetje onredelijk van jezelf en je collega's dat jullie het teveel overgemaakte geld gewoon gehouden hebben? Je had meteen kunnen reageren en daarmee deze situatie kunnen voorkomen...
pi_33351805
Weet je dan wanneer ze op de hoogte waren van deze fout? Had jij in maart en april niet zoiets van wat heb ik opeens veel salaris gekregen? Heb jij toen aan de bel getrokken?
Zoals ik al eerder toegaf worden er fouten gemaakt, maar soms komt men er pas laat achter of zelfs toevallig.
De redelijke termijn waar jij het over hebt is overigens wettelijk vastgesteld, hangt er van af wie wat op welk moment wist. Volgens mij is dat 2 jaar.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_33351870
Ik weet zeker dat ik in elk geval niet 1500 euro teveel overgemaakt heb gekregen (en mijn collega ook niet).

Ik zat ook te denken aan het feit dat ze de loonsverhoging en reiskostenvergoeding alsnog hebben gestort. Mij werd zojuist verteld dat er vorige week een brief verstuurd is met toelichting, maar tot op heden niets ontvangen.

Oke, zelf had ik wat beter op moeten letten, maar ik heb al zoveel problemen met dit bedrijf gehad dat de maat gewoon vol was.

Ik vermeldde al dat een lening met riante voorwaarden PLUS een gedetailleerde berekening mij een adequate oplossing lijkt. Wat ik verder kan doen, is niet nu al oordelen, maar pas als de brief daadwerkelijk op tafel ligt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 december 2005 @ 19:41:06 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33351985
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef amr_diab het volgende:
Ik weet zeker dat ik in elk geval niet 1500 euro teveel overgemaakt heb gekregen (en mijn collega ook niet).

Ik zat ook te denken aan het feit dat ze de loonsverhoging en reiskostenvergoeding alsnog hebben gestort. Mij werd zojuist verteld dat er vorige week een brief verstuurd is met toelichting, maar tot op heden niets ontvangen.

Oke, zelf had ik wat beter op moeten letten, maar ik heb al zoveel problemen met dit bedrijf gehad dat de maat gewoon vol was.

Ik vermeldde al dat een lening met riante voorwaarden PLUS een gedetailleerde berekening mij een adequate oplossing lijkt. Wat ik verder kan doen, is niet nu al oordelen, maar pas als de brief daadwerkelijk op tafel ligt.
Hou er wel rekening mee dan dat een renteloze lening niet mogelijk is, belastingtechnisch gezien. Ookal zou je werkgever daaraan willen meewerken. Het feit dat je geen rente betaald wordt gezien als loonvoordeel en dan moet er een bedrag van 5% van de lening (aks zijnde rente) bij je loon opgeteld worden, waarover je loonheffing verschuldigd bent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')