Ja, sneu. Maar je vat 't wel sportief op.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:46 schreef Nacasante het volgende:
Wat sneu nu voor mij, zo vlak voor de Kerst
Daar zit wat in, Ik kreeg na een jaar ook een parkeerboete, aangezien ik in verweer ging dat een jaar wel heel erg lang is om je parkeerkaartjes te bewaren om je onschuld aan te tonen, afgezien van het feit dat ik op de aangegeven plek niet eens had geparkeerd.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:51 schreef Jalu het volgende:
Is er niet een richtlijn dat een dergelijke overtreding binnen twee jaar beboet moet zijn? Want november 2003 is gewoon belachelijk lang geleden, weet jij nog waar je toen te hard gereden zou moeten hebben? Het doet mij ernstig vermoeden dat men om jouw de kans te ontnemen je onschuld te bewijzen zo lang heeft gewacht met het versturen van deze boete.
Ik zou er op zijn minst een poging aan wagen door bij de rechter aan te geven dat dit wel heel erg lang geduurd heeft.
Ja. Doordat zo veel Nederlanders zo "sportief" zijn, in mijn ogen gelaten en nonchalant, gaan dit soort praktijken onverminderd door...quote:Op donderdag 22 december 2005 16:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, sneu. Maar je vat 't wel sportief op.![]()
Om wat voor overtreding gaat het eigenlijk?quote:Artikel 72
1.
Elke daad van vervolging stuit de verjaring, mits die daad de vervolgde bekend of hem betekend zij.
2.
Na de stuiting vangt een nieuwe verjaringstermijn aan.
Artikel 70
Het recht tot strafvordering vervalt door verjaring:
1°.
in twee jaren voor alle overtredingen;
2°.
in zes jaren voor de misdrijven waarop geldboete, hechtenis of gevangenisstraf van niet meer dan drie jaren is gesteld;
3°.
in twaalf jaren voor de misdrijven waarop tijdelijke gevangenisstraf van meer dan drie jaren is gesteld;
4°.
in vijftien jaren voor de misdrijven waarop gevangenisstraf van meer dan tien jaren is gesteld;
5°.
in achttien jaren voor de misdrijven waarop levenslange gevangenisstraf is gesteld.
Toch staat Justitie niet sterk in mijn ogen, a. vanwege de lange tijdsduur die er zit tussen de overtreding en de bekeuring/het transactievoorstel en b. omdat er waarschijnlijk geen onomstotelijk bewijs is dat JIJ de bestuurder was, het is in dit geval het woord van de kentekenhouder(de leasemaatschappij, die verantwoordelijk is voor deze overtreding zolang als jij niet expliciet hebt toegegeven dat jij de bestuurder was) tegen het jouwe.quote:Op donderdag 22 december 2005 17:12 schreef Nacasante het volgende:
Ik weet nog precies waar het was, wanneer, en hoe hard ik reed. Kon niet missen: stroboscopisch effect van 2 flitspalen tegelijkertijd, links en rechts achter mij, grinnik. Als ik mijn ogen dichtdoe, zie ik nog steeds de sterretjes, grijns. Volgens mij (gezien het aantal flitsen) triggerde ik ook nog eens nèt de roodlichtcamera. Hoewel ik daar tot op de dag van vandaag nog steeds niet van overtuigd ben.
't Was met een bedrijfsautootje, waar ik op dat moment de bestuurder van was. Tegen de tijd dat de leasemij erachter was, wie de bestuurder was, was de door het CJIB gestelde betaaltermijn allang verstreken. Dan moet zoiets voorkomen, en daar kon ik helaas niet bijzijn, wegens letsel door een bedrijfsongeval. Ik had graag eens een rechtszaak meegemaakt. En vandaar nu deze 'aanschrijving niet-onherroepelijk boetevonnis'.
Dus 'verdiend' heb ik hem wel.
Het heeft het juridische ambacht er niet leuker op gemaaktquote:Op donderdag 22 december 2005 16:45 schreef Thisbe het volgende:
Dit wordt beschouwd als een kennelijke verschrijving. Die boete is voor jou, en zul je moeten betalen![]()
Beroep op vormfouten heeft al jaren geen kans van slagen meer, maar mensen denken er nog steeds op deze manier onderuit te kunnen komen![]()
Je krijgt vanzelf wel een keer een dwangbevel o.i.d., en dan weten ze je wel te vinden.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:52 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe zit dat dan als je de bekeuring nooit ontvangt omdat hij fout geadresseerd is, of omdat de post hem kwijtmaakt oid? Dan kan je dus niet betalen omdat je niet weet dat je een bekeuring hebt gehad.
En dat is nu net waarom ik strafrecht geen ruk aan vind. Het gaat niet om recht, het gaat om insektensex.quote:Op donderdag 22 december 2005 22:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het heeft het juridische ambacht er niet leuker op gemaakt. Niets leuker dan de officier na het requisitoir inwrijven dat er een vormfout is gemaakt en de verdachte derhalve vrijuit moet gaan
![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:24 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
En dat is nu net waarom ik strafrecht geen ruk aan vind. Het gaat niet om recht, het gaat om insektensex.
En het ergste is dat ik om planning-technische redenen genoodzaakt ben in m'n verplichte vrije keuze ruimte van m'n master toch strafrecht te doenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |