abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:36:06 #126
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34159537
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:34 schreef H.Flick het volgende:
Welke? Want ik zit er ook aan te denken om er eentje te halen . Maar ik denk dat ik even wacht totdat ik uit huis ga, dan heb ik meteen een TV voor de slaapkamer erbij.
BenQ DV3750
Erg interessant ding. .
http://www.benq.nl/products/LCDTV/?product=576&page=specifications
-
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:38:36 #127
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34159619
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:34 schreef masterdave het volgende:

[..]

Doe zoals ik, voor 1421 euro heb je een LE32M61B van Samsung, is de opvolger van de 51, is even zoeken maar dan heb je ook wat, contrast van 5000:1, nou daar is zwart al aardig zwart, ik zeg het je. Hele mooie schermpjes voor een goeie prijs

woops sorry, je had een 1080i op het oog. laat me raden de BENQ? 37" voor 1550 eurotjes, kep um gezien, best aardig beeld, maar een contrast ratio van niks dus he...ga ik liever voor de samsung, die helaas geen 1080i heeft, maar wel progressive kan weergeven, doe ik het ook voor....
800:1 is prima.
De reviews her en der zijn ook erg goed.
En ik wil sowieso een 1080. .
-
pi_34159631
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
.
Vandaar dat die HDTV tuner me niet echt kan boeien.
Ik koop dat ding om op te gamen.
Jaja, ook in ben "om". En ik had echt een super 1080i scherm op het oog .
Tja als ik eerlijk moet zijn heb ik 6,5 jaar geleden m'n breedbeeld tv'je ook niet gekocht voor tv-uitzendingen. Ik heb 'm puur voor m'n PS2 (waarbij ik toch wel een groot aantal games heb die 16:9 ondersteunen) en het bekijken van dvd's (die bijna allemaal 16:9 zijn). Ideaal!

Wat dat betreft is het eigenlijk nog beter om een kaal scherm te hebben zònder sd-tuner of beeldbewerkingsrotzooi met slechts een aantal HDMI ingangen en een component ingang.
pi_34159927
Typisch dat zo'n merk als BenQ dan weer wèl een 1920x1080 scherm heeft voor een nog betaalbare prijs ook! Bij andere merken zie je nog amper 1920x1080 schermen, behalve dan bij Philips, maar die vraagt er dan gelijk weer ¤3500,- voor!

Wat ik me alleen afvraag is of die BenQ ook een progressive 1920x1080 signaal kan onvangen en verwerken.
pi_34160981
http://jml.nl/winkel/product_info.php?cPath=27&products_id=806

is toch niet normaal man, 1399 voor 1080i scherm, very nice
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_34162172
Hoe groot is nou het verschil tussen interlaced en progressive?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_34162640
goeie vraag, ben ik ook benieuwd naar, wat is nou beter voor gamen?
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_34165130
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:43 schreef peristilius het volgende:
Hoe groot is nou het verschil tussen interlaced en progressive?
Interlacing is een achterhaalde techniek uit de jaren 30 van de vorige eeuw om bandbreedte te besparen zonder resolutie in te leveren. Tegenwoordig is het nergens meer voor nodig zèker niet aangezien alle moderne panelen (lcd, plasma, sed, oled, enz.) toch allemaal progressive zijn. En dan is het zonde als je er een interlaced signaal naartoe stuurt, wat vervolgens toch weer ge-deinterlaced moet worden, wat niet altijd een mooi plaatje oplevert.

Interlaced 60Hz betekent dat er 60x per seconde beeldjes met halve resolutie ververst worden, progressive betekent dat beeldjes met de volledige resolutie ververst worden. Bij 60Hz interlaced kun je dus hooguit 30fps op volle resolutie krijgen, terwijl 60Hz progressive ook echt 60fps oplevert.
pi_34165268
Ik weet wat het inhoudt, maar wat is nou echt het verschil in beeldkwaliteit?
En waarom kunnen sommige TV's dan wel 720p en alleen 1080i weergeven?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_34165304
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:07 schreef peristilius het volgende:
Ik weet wat het inhoudt, maar wat is nou echt het verschil in beeldkwaliteit.
Ik zou zeggen, trek je conclusies. Ik heb het in ieder geval gehad met dat achterhaalde interlacing.
pi_34165561
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:07 schreef peristilius het volgende:
En waarom kunnen sommige TV's dan wel 720p en alleen 1080i weergeven?
Omdat die tv's achterhaalde beeldbewerkingsprocessing hebben.
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:06:03 #137
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_34199322
Ik zie dat hier mensen verstand van zaken hebben, dus ga ik de volgende vraag aan jullie voorleggen.

Ik wil over een maand een nieuwe hd-ready TV kopen, waarvan de prijs tot 2500 euro mag gaan. Hierbij geldt dat de kwaliteit van het scherm belangrijker is dan het formaat. Het beeld zal ergens tussen de 82 en de 102 cm liggen wat mij betreft. Ik heb al verschillende tv's op het oog, maar zit nog te twijfelen, dus ik dacht laat ik het hier eens vragen omdat jullie er lekker diep inzitten.

[edit: het moet een tv worden waar enerzijds rockend beeld voor mijn xb360 uitkomt, maar die anderzijds ook gewoon een goed beeld moet leveren bij kabeltv]

Daarnaast heb ik deze vraag: Stel men neme een 107 cm scherm met resolutie 1366x768 [ofziets]
hoe kut wordt het beeld dan dat momenteel binnenkomt via de gewone kabeltv-exploitant. als ik wel eens in winkels rondloop waar deze tv's tentoon worden gesteld denk ik: Zo'n groot scherm en wat is het een kutkwaliteit beeld zeg. Maar dat ligt aan het signaal of aan de tv zelf?
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:16:37 #138
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34199745
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:06 schreef Merkowitz het volgende:
Ik zie dat hier mensen verstand van zaken hebben, dus ga ik de volgende vraag aan jullie voorleggen.

Ik wil over een maand een nieuwe hd-ready TV kopen, waarvan de prijs tot 2500 euro mag gaan. Hierbij geldt dat de kwaliteit van het scherm belangrijker is dan het formaat. Het beeld zal ergens tussen de 82 en de 102 cm liggen wat mij betreft. Ik heb al verschillende tv's op het oog, maar zit nog te twijfelen, dus ik dacht laat ik het hier eens vragen omdat jullie er lekker diep inzitten.

[edit: het moet een tv worden waar enerzijds rockend beeld voor mijn xb360 uitkomt, maar die anderzijds ook gewoon een goed beeld moet leveren bij kabeltv]

Daarnaast heb ik deze vraag: Stel men neme een 107 cm scherm met resolutie 1366x768 [ofziets]
hoe kut wordt het beeld dan dat momenteel binnenkomt via de gewone kabeltv-exploitant. als ik wel eens in winkels rondloop waar deze tv's tentoon worden gesteld denk ik: Zo'n groot scherm en wat is het een kutkwaliteit beeld zeg. Maar dat ligt aan het signaal of aan de tv zelf?
Gewoon kabel tv is een taboe als je een (HD) LCD/Plasma tv hebt. Digitale TV is een must.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_34199966
Ik heb een lcd tv en gewoon kabel tv. Het ligt een beetje aan het kanaal maar opzich is het wel redelijk tot goed.

Als je bij MM kijkt ziet het beeld er meestal erg slecht uit maar dat ligt volgens mij meer aan het doorlussen van de kabels waardoor je signaalverlies krijgt en dat zie je erg goed op een lcd tv. Digitale tv is inderdaad mooier maar imo niet echt een must.
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:27:22 #140
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34200222
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:21 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb een lcd tv en gewoon kabel tv. Het ligt een beetje aan het kanaal maar opzich is het wel redelijk tot goed.

Als je bij MM kijkt ziet het beeld er meestal erg slecht uit maar dat ligt volgens mij meer aan het doorlussen van de kabels waardoor je signaalverlies krijgt en dat zie je erg goed op een lcd tv. Digitale tv is inderdaad mooier maar imo niet echt een must.
Als ik gewoon kabeltv kijk zie ik constant ruis en diagonale lijnen in beeld. Met digitale tv heb je alleen nog maar last van blokjes bij lagere kwaliteit zenders.

Vooral bij grote TV's is gewoon kabeltv erg hinderlijk.
pi_34200269
Los van het gamen he, is het de investering nou waard?
Ik bedoel, tis wel een hap geld en ik heb nu in principe een vrij grote en goeie breedbeeld (100hz)
-
pi_34200427
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:27 schreef BMH het volgende:
Als ik gewoon kabeltv kijk zie ik constant ruis en diagonale lijnen in beeld. Met digitale tv heb je alleen nog maar last van blokjes bij lagere kwaliteit zenders.

Vooral bij grote TV's is gewoon kabeltv erg hinderlijk.
Het ligt erbij mij erg sterk aan of de tv's beneden van mijn zusje en in de huiskamer niet aanstaan en welke zender ik kijk maar opzich vind ik het over het algemeen wel te doen. Nu kijk ik verder niet heel veel tv en is digitale tv natuurlijk beter maar mij valt het eigenlijk nog wel mee. Ik had het slechter verwacht.
pi_34200524
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik bedoel, tis wel een hap geld en ik heb nu in principe een vrij grote en goeie breedbeeld (100hz)
Tsja het blijft een persoonlijke keuze. De een vind het het waard en de ander niet.

Als je het los ziet van gamen is het misschien een overbodige investering tenzij je veel dvd's kijkt maar anders kan je het gewoon houden bij je goede breedbeeld tv.
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:36:41 #144
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34200650
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik zou wachten met een HDtv.... Ik wacht met het kopen van een HDTV. De LCD HD(ready)TV's vind ik tegenwoordig nog te slecht om daar me geld aan uit te geven. Plasma HDtv's zijn beter alleen ze zijn onbetaalbaar.

Ik ga wachten tot die SED schermen in de winkels liggen.
pi_34200757
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:36 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik zou wachten met een HDtv.... Ik wacht met het kopen van een HDTV. De LCD HD(ready)TV's vind ik tegenwoordig nog te slecht om daar me geld aan uit te geven. Plasma HDtv's zijn beter alleen ze zijn onbetaalbaar.

Ik ga wachten tot die SED schermen in de winkels liggen.
Die zijn pas tegen 2008 dermate verkrijgbaar dat ze ook betaalbaar zijn las ik gisteren.
Dus het wordt sowieso een LCD HDTV. Alleen twijfel ik of ik um nu al moet kopen.
-
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:39:32 #146
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_34200777
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:16 schreef BMH het volgende:

[..]

Gewoon kabel tv is een taboe als je een (HD) LCD/Plasma tv hebt. Digitale TV is een must.
Nou ok goed, voor die paar euro extra neem ik dan digitale tv, dat is het punt niet, maar welke tv stel je voor?
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:43:11 #147
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34200928
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Die zijn pas tegen 2008 dermate verkrijgbaar dat ze ook betaalbaar zijn las ik gisteren.
Dus het wordt sowieso een LCD HDTV. Alleen twijfel ik of ik um nu al moet kopen.
Je gaat de HD functies alleen gebruiken voor je consoles. De rest van de inkomende signalen leiden alleen maar onder de HD resolutie van het scherm.
pi_34201200
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:43 schreef BMH het volgende:

[..]

Je gaat de HD functies alleen gebruiken voor je consoles. De rest van de inkomende signalen leiden alleen maar onder de HD resolutie van het scherm.
Juist, dat is ook waar ik een beetje aan zat te denken.
Ik doe het echt alleen om op te gamen. Maar als extra PC monitor wellicht ook wel.
Filmpjes kijken en zo.
Hey kut, ik wil um maar het lijkt me nog zo overbodig .
-
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:49:19 #149
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34201203
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:39 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Nou ok goed, voor die paar euro extra neem ik dan digitale tv, dat is het punt niet, maar welke tv stel je voor?
Kun je beter niet aan mij vragen. Ik ben totaal niet pro HD-ready. Ik zie een HD ready tv als een pre-HDtv.

1)Geen 1080p support. 1080p is juist de standaard van HDDVD & Blue ray. (dus als die uitkomen is je TV out-dated).
2)Geen HDTV signaal decoder voor HD Televisie signalen (zo'n kastje kost ook weer honderden euro's)
3)Voor zijn tijd. Alleen de 360 maakt gebruik van 720p of 1080i. DVD etc gaat tot nu toe maar tot 480p
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:50:35 #150
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34201250
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]
Hey kut, ik wil um maar het lijkt me nog zo overbodig .
Daarom koos ik juist de 480p Plasma tv die direct naast die HD(ready) tv's stond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')