quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik heb een 1080i HDTV op het oog.
Alleen zit daar DVI op en geen HDMI.
Is dat een erg groot verschil met het oog op de toekomst?.
op zich niet, alleen zul je wel met verloop kabels komen te zitten, van HDMI > DVI, en aparte audiokabels, omdat je via DVI alleen beeld krijgt, en geen audio.quote:Het beeldsignaal van HDMI is gebaseerd op en compatible met DVI
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:13 schreef P-Style het volgende:
Toshiba demonstreert hun SED tv's op de CES...
[..]
Klinkt niet verkeerd!!!![]()
Bij een echt HDTV zit de tuner ingebouwd, anders is het HD-Ready.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:41 schreef jpg97 het volgende:kuthype.. hdtv hier hd daar, je moet een hele nieuwe tv kopen, en om straks hdtv te kunnen ontvangen heb je ook een aparte tuner nodig.
Ik vind het geldklopperij.
beeld is wel veel mooier trouwens![]()
De gewone digitale ontvangers kunnen geen HD ontvangen, HD tuners kunnen wel gewoon digitaal beeld ontvangen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:02 schreef H.Flick het volgende:
Hoe zit dat met die tuner dan? Ik heb nu Canal Digitaal en daar zitten ook 2 HD kanalen op. Als ik een HD-ready TV heb, is dan mijn Canal Digitaal decoder de HD-tuner of moet ik nog een extra ding kopen?
SED tv's, Oled tv's en LCD's tv's met LED-backlight, zijn voor mij de drie meest interessante technieken waar ik dus ook sowieso nog op wacht. Deze schermtechnieken bieden véél mooiere kleuren dan de LCD schermen die we nu kennen met een fluoriserende lamp als backlight.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat suf dat er dit jaar alweer een nieuwe standaard komt.
Ik twijfel nu onwijs of ik wel een HDTV wil...
Vooral SED trekt me omdat het beide werelden combineert.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
SED tv's, Oled tv's en LCD's tv's met LED-backlight, zijn voor mij de drie meest interessante technieken waar ik dus ook sowieso nog op wacht. Deze schermtechnieken bieden véél mooiere kleuren dan de LCD schermen die we nu kennen met een fluoriserende lamp als backlight.
Zo blijf je bezig, want als die SED TV's er zijn kondigen ze wel weer een nieuwe techniek aan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vooral SED trekt me omdat het beide werelden combineert.
En ook nog eens vrij goedkoop is om te maken, schijnt..
He, kutzooi. Had ik eindelijk een mooie LCD op het oog, komt dit bericht opeens.
Mja, maar SED is een combi van LCD met CRT.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:12 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Zo blijf je bezig, want als die SED TV's er zijn kondigen ze wel weer een nieuwe techniek aan.
Misschien maar beter ook. Tegen de tijd dat die SED's er zijn, zit er waarschijnlijk al een HD-tuner ingebouwd. Dan heb je gelijk een volwaardige HDTV.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Vooral SED trekt me omdat het beide werelden combineert.
En ook nog eens vrij goedkoop is om te maken, schijnt..
He, kutzooi. Had ik eindelijk een mooie LCD op het oog, komt dit bericht opeens.
Gezien de snelheid waarmee ze in Nederland zijn overgestapt op breedbeeld denk ik dat die HD tuner ergens in 2025 functioneel wordtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Misschien maar beter ook. Tegen de tijd dat die SED's er zijn, zit er waarschijnlijk al een HD-tuner ingebouwd. Dan heb je gelijk een volwaardige HDTV.
Hmm, toch maar een LCD dusquote:Don't expect cheap SED displays any time soon, though, as it will take Canon and Toshiba years to reach mass production. Shipping is scheduled to begin this year (Toshiba has now stopped producing Plasma screens, so there will be some great Plasma deals, see below), but they estimate production won't get beyond 75,000 SEDs a month before 2008 and are predicting 250,000 per month by 2010. In the meantime, competing manufacturers such as Sony (with its FED display) will have plenty of time to hone their chosen technologies
Ja, dat SED duurt nog wel even ja. Dan wacht ik wel op LCD-tv's met LED backlight. Het schijnt dat LCD's met LED backlight méér kleuren kunnen weergeven dan alle andere beeldschermtechnieken. Zèlfs meer dan CRT's!quote:
In 2025 is breedbeeld nog niet eens de standaard in Nederland.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gezien de snelheid waarmee ze in Nederland zijn overgestapt op breedbeeld denk ik dat die HD tuner ergens in 2025 functioneel wordt.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:30 schreef H.Flick het volgende:
[..]
In 2025 is breedbeeld nog niet eens de standaard in Nederland.
Doe zoals ik, voor 1421 euro heb je een LE32M61B van Samsung, is de opvolger van de 51, is even zoeken maar dan heb je ook wat, contrast van 5000:1, nou daar is zwart al aardig zwart, ik zeg het je. Hele mooie schermpjes voor een goeie prijsquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, maar SED is een combi van LCD met CRT.
Het is ook echt een enorm verschil in kwaliteit, zwart is eindelijk zwart en zo.. Ik twijfel echt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |