abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34629225
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:52 schreef H.Flick het volgende:
600:1 is echt bagger, toch? Of niet?

Ik zit een beetje naar de LCD's en Plasma in het makro krantje te kijken, maar daar zit niet echt veel bij...
Het is niet veel nee.
pi_34629276
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:51 schreef P-Style het volgende:
Je zegt dat ik overdrijf. Dat is niet waar. Verder...
[..]

...en "Ontopic" vroeg hoeveel geld een redelijk HDTV kost. Nadat ik sprak over èchte HDTV's mèt tuner. Nou die zijn er dus niet.
Daarin heb je dan ook gelijk ondanks dat het allemaal erg verwarrend is. HDTV's, HD Ready en HD Compatible heb je ook nog.

Techniek in ontwikkeling dat is duidelijk .
pi_34629451
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:58 schreef MrX1982 het volgende:
Daarin heb je dan ook gelijk ondanks dat het allemaal erg verwarrend is. HDTV's, HD Ready en HD Compatible heb je ook nog.

Techniek in ontwikkeling dat is duidelijk .
De term HD-compatible moet je dan ook zoveel mogelijk ontwijken. Dat is meer een marketingterm waarmee ze vanàlles kunnen bedoelen. "HD-Ready" heeft tenminste nog vaste eisen waaraan voldoen moet worden, maar ook daarmee moet je uitkijken, want ik heb al regelmatig in huis-aan-huis blaadjes tv's gezien die worden gepromoot met "HD-Ready", die dat dus helemaal niet blijken te zijn. Het officiële "HD-Ready" logo of HD-TV logo op een tv biedt in ieder geval wel zekerheid.
pi_34629565
Met HD-compatible ben ik bijna de mist in gegaan. Stond een prachtige Samsung Plasma TV bij de Makro. Stond er klein bij dat hij maar een resolutie van 852x480 heeft.
pi_34629635
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:04 schreef H.Flick het volgende:
Met HD-compatible ben ik bijna de mist in gegaan. Stond een prachtige Samsung Plasma TV bij de Makro. Stond er klein bij dat hij maar een resolutie van 852x480 heeft.
Precies. Da's nog minder beeldlijnen dan het PAL-signaal heeft.
pi_34629675
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:02 schreef P-Style het volgende:
De term HD-compatible moet je dan ook zoveel mogelijk ontwijken. Dat is meer een marketingterm waarmee ze vanàlles kunnen bedoelen. "HD-Ready" heeft tenminste nog vaste eisen waaraan voldoen moet worden, maar ook daarmee moet je uitkijken, want ik heb al regelmatig in huis-aan-huis blaadjes tv's gezien die worden gepromoot met "HD-Ready", die dat dus helemaal niet blijken te zijn. Het officiële "HD-Ready" logo of HD-TV logo op een tv biedt in ieder geval wel zekerheid.
Het is inderdaad allemaal redelijk onoverzichtelijk als je jezelf niet verdiept in de HD (ready) techniek. Dat HD Compatible met argusogen moet worden bekeken was me bekend. Ik zag het toevallig vanavond weer staan toen ik het makro krantje doorbladerde.
pi_34629700
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is inderdaad allemaal redelijk onoverzichtelijk als je jezelf niet verdiept in de HD (ready) techniek. Dat HD Compatible met argusogen moet worden bekeken was me bekend. Ik zag het toevallig vanavond weer staan toen ik het makro krantje doorbladerde.
De Samsung PS42V6?
pi_34629747
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:07 schreef H.Flick het volgende:
De Samsung PS42V6?
Denk dat we inderdaad dezelfde bedoelen .

De "winstpakker" .
pi_34629752
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:06 schreef MrX1982 het volgende:
Het is inderdaad allemaal redelijk onoverzichtelijk als je jezelf niet verdiept in de HD (ready) techniek.
Precies. Maar daar is deze topicreeks dan ook voor!

Wat me ook opvalt is dat oudere LCD tv's die nièt HD-ready zijn (hebben bijv. wel een 1366x768 paneel, maar kunnen dan weer geen hogere resoluties van PAL verwerken) de laatste tijd voor hele lage prijzen verkocht worden. Begrijpelijk, want winkelieren willen er vanaf. Maar dan zetten diezelfde winkelieren er in hun promotieblaadjes wel "HD-Ready" bij.
pi_34629811
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Denk dat we inderdaad dezelfde bedoelen .

De "winstpakker" .
Bijna 1600 euro inclusief. Daar kan je flink mee de boot in gaan als je er niks van weet.
pi_34629953
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:08 schreef P-Style het volgende:
Precies. Maar daar is deze topicreeks dan ook voor!
Deze thread zou iedereen moeten lezen alvorens een HD (ready) tv te kopen .

Je leert soms weleens wat op Fok .
quote:
Wat me ook opvalt is dat oudere LCD tv's die nièt HD-ready zijn (hebben bijv. wel een 1366x768 paneel, maar kunnen dan weer geen hogere resoluties van PAL verwerken) de laatste tijd voor hele lage prijzen verkocht worden. Begrijpelijk, want winkelieren willen er vanaf. Maar dan zetten diezelfde winkelieren er in hun promotieblaadjes wel "HD-Ready" bij.
Dat is wel schofterig maar ja zolang er consumenten apparaten kopen zonder zich te verdiepen heb je altijd winkeliers die daar misbruik van proberen te maken.
pi_34630276
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:09 schreef H.Flick het volgende:
Bijna 1600 euro inclusief. Daar kan je flink mee de boot in gaan als je er niks van weet.
Dat klopt maar aan de andere kant moet je als consument ook wel een beetje alert zijn en niet zomaar afgaan op de blauwe ogen van de verkoper of mooie teksten in reclamefolders.

Daarom is internet ook een fantastisch medium om je te oriënteren alvorens je iets gaat kopen.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:27:54 #288
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_34630689
He,

ik heb pas de x360p gekocht en nu zocht ik ff een mooie lcd-tv.

Ik heb er verder niet veel verstand van maar ik hoorde dat Samsung goed was en dat het HD-ready moest zijn begreep ik ook nog Dus ik heb al bijna een samsung gekocht, maar nu leek het me verstandig om even te vragen aan jullie of ik wel de goeie keuze maak. En waarom wel/niet.

Het gaat om de le26r51 : http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r51b.asp

Bij voorbaad dank!
There is only one way to save our city, KIP.
pi_34630990
Volgens mij is dat dezelfde die op de xbox360 demopods staat. Een aantal mensen hebben die hier en volgens mij zijn ze allemaal tevreden.
pi_34631163
Hartelijk dank voor jullie adviezen peristilius en P-Style.
Ik heb me inderdaad in de war laten brengen door het verschil tussen 1080p en 1080i.
Ik zal mijn buget de komende maanden laten verveelvoudigen en dit topic in de gaten houden .
pi_34631276
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:12 schreef MrX1982 het volgende:

Dat is wel schofterig maar ja zolang er consumenten apparaten kopen zonder zich te verdiepen heb je altijd winkeliers die daar misbruik van proberen te maken.
Ach, het merendeel van de consumenten interesseert zich totaal niet voor zulke zaken, wat ik ook niet gek vind, aangezien de gemiddelde consument de komende paar jaar toch alleen maar naar SD-beelden zal kijken.
Scheren is voor schapen!
pi_34631484
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:12 schreef MrX1982 het volgende:
Deze thread zou iedereen moeten lezen alvorens een HD (ready) tv te kopen .

Je leert soms weleens wat op Fok .
Eigenlijk wel.

Weet je... toen het Gadget-forum nog het gadget-forum was, was ik dus degene met het idee om er ook hifi en dergelijke bij te betrekken. Ik wilde daar eigenlijk al een algemeen HDTV-topic openen en had het ook min of meer beloofd daar. Niet veel later werd het Gadget-forum inderdaad uitgebreid naar Gadgets, Video & Hifi. Maar uiteindelijk heb ik daar geen HDTV-topic meer geopend is is het sub-forum een stille dood gestorven.

Maar toen kwam Kepler ineens met een HDTV topic in GAM! En die bleek succesvol, ergens ook wel begrijpelijk aangezien je er veel mensen mee bereikt die toch wel geïnteresseerd zijn in HD, mede dankzij de next-gen consoles!
pi_34631811
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:38 schreef Ontopic het volgende:
Ik heb me inderdaad in de war laten brengen door het verschil tussen 1080p en 1080i.
Ik zal mijn buget de komende maanden laten verveelvoudigen en dit topic in de gaten houden .
Keurig!
pi_34635222
De V600 is feitelijk de V500 met een iets beter scherm & zonder kinderziektes die de V500 vaak plaagde. Hij komt volgens de distribuant rond maart uit.

Aangezien de V500 uitgeroepen was als Plasma van het jaar, is de V600 helemaal een topitem als ik zo vrij mag zijn dit voorbarig in te vullen.

Zit er iig op te wachten nadat de V500 afketste door shortshipment. Hopenlijk zal ie ongeveer dezelfde prijs hebben (¤2300).
pi_34639267
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:27 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
He,

ik heb pas de x360p gekocht en nu zocht ik ff een mooie lcd-tv.

Ik heb er verder niet veel verstand van maar ik hoorde dat Samsung goed was en dat het HD-ready moest zijn begreep ik ook nog Dus ik heb al bijna een samsung gekocht, maar nu leek het me verstandig om even te vragen aan jullie of ik wel de goeie keuze maak. En waarom wel/niet.

Het gaat om de le26r51 : http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r51b.asp

Bij voorbaad dank!
Hey, dat is idd precies diegene die op de demopods staat, mooi dingetje hoor, ik heb gister mijn Samsung LE32M61B binnengekregen, en my god, wat een strak beeld zeg, scheelt wel degelijk ff met de R serie, Ben er echt superblij mee.

Oh ja, P-Style, je zegt wel dat je beter kan wachten, dat er nieuwe technieken aankomen en alles, tegen de tijd dat SED betaalbaar is, en al die andere rotzooi, ben je zeker 2 jaar verder, sorry hoor, maar dan is me xbox alweer bedolven onder het stof, dus diegene die een xbox360 hebben, zou ik niet wachten vanwege "nieuwe" technieken. Koop dan een Philips ambilight of zo, die zijn echt wel strak. Want met een dubbele tuner in je LCD-Scherm gaat zowieso de prijs alweer 300 euro omhoog gok ik, terwijl je ook zo'n kastje in de winkel kan kopen, en die zullen net zoals de LCD's ook omlaag gaan met de prijs.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:55:34 #296
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_34639558
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:26 schreef masterdave het volgende:

[..]

Hey, dat is idd precies diegene die op de demopods staat, mooi dingetje hoor, ik heb gister mijn Samsung LE32M61B binnengekregen, en my god, wat een strak beeld zeg, scheelt wel degelijk ff met de R serie, Ben er echt superblij mee.
Is het niet zo dat die demo pods een 23inc hebben en dat die van mij een 26inc word? Of heb ik het nu mis??
There is only one way to save our city, KIP.
pi_34641205
Jup, sorry, daar heb je volkomen gelijk in, die van jou is een slag groter.
GamerTag
pi_34641208
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:26 schreef masterdave het volgende:
Oh ja, P-Style, je zegt wel dat je beter kan wachten, dat er nieuwe technieken aankomen en alles, tegen de tijd dat SED betaalbaar is, en al die andere rotzooi, ben je zeker 2 jaar verder
Twee jaar verder. Zou heel goed kunnen inderdaad.
quote:
sorry hoor, maar dan is me xbox alweer bedolven onder het stof, dus diegene die een xbox360 hebben, zou ik niet wachten vanwege "nieuwe" technieken.
Je hoeft ook niet te wachten als je niet wilt. Maar zorg er in ieder geval voor dat je goed geïnformeerd bent en weet wat je wilt.
quote:
Koop dan een Philips ambilight of zo, die zijn echt wel strak.
Ambilight. Als er iéts onzinnig is en de tv onnodig duurder maakt...
quote:
Want met een dubbele tuner in je LCD-Scherm gaat zowieso de prijs alweer 300 euro omhoog gok ik, terwijl je ook zo'n kastje in de winkel kan kopen, en die zullen net zoals de LCD's ook omlaag gaan met de prijs.
Het zal wel meevallen met die ¤300,- hoor.
pi_34641769
quote:
Ambilight. Als er iéts onzinnig is en de tv onnodig duurder maakt...
Had het niet precies over die Techniek, maar je kan zeggen wat je wilt, maar met een 6ms en 6000:1 contrast zijn het echt wel strakke schermen, maar je hebt volledig gelijk dat ze wel extreem duur zijn...
GamerTag
pi_34642649
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:55 schreef _.-Chicken-._ het volgende:

[..]

Is het niet zo dat die demo pods een 23inc hebben en dat die van mij een 26inc word? Of heb ik het nu mis??
Klopt, ik heb de 23" versie en die gebruiken ze ook bij de demopods. Prima tv!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')