abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2005 @ 11:13:23 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33302577
quote:
104 Teletekst do 22 dec
Consument klaagt over te ruime keus

LEUSDEN Veel consumenten vinden dat ze
voor te veel keuzes worden gesteld.Dat
geldt vooral voor de wat ingewikkelder
producten waarbij veel aspecten kunnen
worden vergeleken,blijkt uit onderzoek
van MarketResponse.

Van de twaalf productcategorieën die de
ondervraagden kregen voorgelegd,spande
mobiele telefonie de kroon:70 procent
vindt het keuze-aanbod bij abonnementen
voor mobiele telefonie te groot.

Een meerderheid ervaart ook keuzestress
bij het kiezen van een zorgverzekering,
internetaansluiting en bij zaken als
snacks en frisdranken.58 procent ziet
vaak door de bomen het bos niet meer.
1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.

2. Wat een bullshit. Als je niet kan kiezen dan pak je toch gewoon maar wat. In een vrije markt kan je kiezen om niet te hoeven kiezen: is dat nou niet mooi.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33303192
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:

[..]

1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.

2. Wat een bullshit. Als je niet kan kiezen dan pak je toch gewoon maar wat. In een vrije markt kan je kiezen om niet te hoeven kiezen: is dat nou niet mooi.
Ik snap het hele probleem wél. Het is alleen het idee al dat er zoveel aanbod is, dat niet meer duidelijk is wat nou het "beste" is.
Misschien heeft Univé wel een betere dekking voor minder geld, of toch Achmea. Je kunt immers niet alle 250 maatschappijen een offerte laten doen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 22 december 2005 @ 11:40:06 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33303278
Met telefoons wordt ik er ook goed ziek van eigenlijk. Bij m'n zorgverzekering blijf ik bij m'n huidige omdat ik erg tevreden over hun service ben. En bij potten mayonaise doe ik meestal ienemienemutte.
Vampire Romance O+
  donderdag 22 december 2005 @ 11:40:27 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33303288
ook frisdrank kiezen vonden ze al te moeilijk.

Weten we zeker dat de betreffende ondervraagden hier niet een stelletje geestelijk gehandicapten uit een inrichting zijn.
quote:
Het is alleen het idee al dat er zoveel aanbod is, dat niet meer duidelijk is wat nou het "beste" is.
daar staat tegenover dat het algehele kwaliteitsniveau dan wel hoog is. Dus al pak je niet het beste, je hebt nog steeds ene goed kwaliteitsprodukt.

Ik moest zelfs laatst een nieuw abbo nemen voor mijn mobiel. Middels bellen.com kon ik redelijk makkelijk kiezen. Ik heb nu misschien niet het beste (ik geef toe, ik heb ook niet het totale overzicht over al die abbos), maar ik ben er wel duidelijk op vooruit gegaan. Lange leve de keuzevrijheid
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 22 december 2005 @ 11:46:38 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33303449
Het probleem van deze mensen is niet de keuze, maar de moeite die ze moeten doen om een keuze te maken, een subtiel verschil. Het ligt niet aan de hoeveelheid waar je uit kan kiezen maar aan de luiheid en comfortabelheid van veel mensen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:48:20 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33303489
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het probleem van deze mensen is niet de keuze, maar de moeite die ze moeten doen om een keuze te maken, een subtiel verschil. Het ligt niet aan de hoeveelheid waar je uit kan kiezen maar aan de luiheid en comfortabelheid van veel mensen.
Klopt, maar daarbij ga je voorbij aan de hoeveelheid keuzes die mensen moeten maken. Het is dus niet alleen luiheid om het lui zijn.
Vampire Romance O+
  donderdag 22 december 2005 @ 11:50:09 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_33303543
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:48 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Klopt, maar daarbij ga je voorbij aan de hoeveelheid keuzes die mensen moeten maken. Het is dus niet alleen luiheid om het lui zijn.
Hoeveel verschillende telecom aanbieders heb je en hoeveel verschillende abonnements vormen hebben die weer?
Zelfde met die zorgverzekering, kost gewoon te veel tijd en moeite omdat te gaan uitzoeken. Hoeveel mogelijkheden zijn er?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 22 december 2005 @ 11:51:15 #8
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_33303566
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:40 schreef McCarthy het volgende:
ook frisdrank kiezen vonden ze al te moeilijk.

Weten we zeker dat de betreffende ondervraagden hier niet een stelletje geestelijk gehandicapten uit een inrichting zijn.
[..]
Het is een representatieve steekproef geweest, dus er zal vast wel iemand tussen hebben gezeten die jouw mening vertegenwoordigt . Je bent alleen in de minderheid. Bovendien is alleen gevraagd of er een te groot aanbod is, in hun optiek. Er staat niets over een allesverlammende keuzeangst.
quote:
daar staat tegenover dat het algehele kwaliteitsniveau dan wel hoog is. Dus al pak je niet het beste, je hebt nog steeds ene goed kwaliteitsprodukt.
Dat is maar de vraag. Het verschilt bijvoorbeeld heel erg per mobiel abonnement of je beter af bent.
quote:
Ik moest zelfs laatst een nieuw abbo nemen voor mijn mobiel. Middels bellen.com kon ik redelijk makkelijk kiezen. Ik heb nu misschien niet het beste (ik geef toe, ik heb ook niet het totale overzicht over al die abbos), maar ik ben er wel duidelijk op vooruit gegaan. Lange leve de keuzevrijheid
Niemand is op zich tegen keuzevrijheid, dat blijkt ook uit het onderzoek (Bron), maar het blijft je eigen schuld wanneer je niet het onderste uit de kan haalt. Bovendien hebben veel mensen niet eens de behoefte of achtergrondkennis om te kiezen tussen bijvoorbeeld een ADSL of Kabel internetaansluiting.

Nogmaal er is echt niets mis met keuzevrijheid, maar overdaad schaadt.
Oh
  donderdag 22 december 2005 @ 11:52:16 #9
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33303599
"Een meerderheid ervaart ook keuzestress bij het kiezen van [...] zaken als snacks en frisdranken."

Tjonge, jonge. Wat voor mongolen leven hier dan?!

Sorry voor de harde woorden, maar dit is echt te gek voor woorden.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:52:29 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33303607
Trouwens, veel aanbieders doen hun best om eea zo vaag mogelijk te houden door bijvoorbeeld toestelkortingen niet te publiceren. Als dat niet het geval zou zijn zou je eea nog eens gewoon duidelijk naast elkaar kunnen leggen. Nu moet je weer allemaal specifieke prijzen opvragen.
Vampire Romance O+
  donderdag 22 december 2005 @ 12:59:26 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33305478
Toch kan ik me er wel enigzins in vinden. We hebben inderdaad steeds meer keuze, maar worden we daar ook gelukkiger van?

Vroeger waren veel dingen veel eenvoudiger.
Je had paprika en gezouten chips.
Cola of sinas
Thee of koffie
Witte of rode wijn
Al het goede komt in tweeen.

Wanneer je nu thee besteld komen ze aandraven met zo een lullig mandje waarin dan tenminste 15 verschillende soorten thee zitten. De meeste soorten zijn te smerig om te drinken, maar dat zie je niet.

Wanneer je in de supermarkt loopt zie je daar een hele wand vol met verschillende soorten chips liggen. Wanneer net die ene soort mais-chips met choco-dipping er niet meer is raken mensen al overstuur en zetten ze een grote mond tegen het personeel op.

De Duitsers noemen dit Die Qual der Wahl
The End Times are wild
pi_33305734
Ik wil als consument graag appels met appels vergelijken als ik een keus maak maar door de ondoorzichtigheid over de verschillende mogelijkheden heb ik soms het idee dat in een keus tussen bananen en mango's aan het maken ben. Of je dan de juiste keus gemaakt heb daar kom je nooit meer achter, maar als de ananas dan maar lekker smaakt is het goed
  donderdag 22 december 2005 @ 13:09:25 #13
137078 J.K.
Ad(minister) Domeen.NL
pi_33305794
Zo vond ik ook het onderstaande bericht in de Leeuwarder Courant
quote:
UTRECHT - Veel Nederlandse mannen hebben grote moeite om een geschikt kerstcadeau te vinden voor hun geliefden. Dat blijkt uit een woensdag uitgebracht onderzoek van verzekeringsmaatschappij Axa naar het bestedingsgedrag van consumenten rond kerst.

40 procent van de mannen blijkt niet in staat te zijn een geschikt cadeau te bedenken voor hun partners. Vrouwen blijken veel minder moeite met het kiezen van presentjes te hebben, maar komen volgens het onderzoek met weinig originele cadeaus thuis. De helft van de vrouwen kiest een boek, cd, concert- of theaterkaartje.

Uit het onderzoek, dat het bestedingsgedrag van consumenten in twaalf landen onder de loep neemt, blijkt dat Nederlanders dit jaar in vergelijking met 2004 meer geld uittrekken voor hun kerstinkopen. Van de werkende Nederlanders zegt twee derde kerstcadeaus te kopen. Ze geven daar gemiddeld 179 euro aan uit. Veel gepensioneerden en Nederlanders in de lagere sociale klassen laten kerst grotendeels links liggen. Van de eerste groep koopt slechts een derde cadeaus, waarvoor gemiddeld 264 euro wordt uitgetrokken.
Het komt dan misschien niet helemaal overeen met het topic onderwerp maar het geeft wel weer hoe goed we het eingelijk hier in Nederland hebben. Keuze zat en nooit tevreden... Iedereen wil het liefst niets kwijt en elk eventueel kadootje of gewoon product wat je koopt moet in prijs worden vergeleken. Ik wordt er niet goed van!
GRAAG GEDAAN,... Domeen.NL
  donderdag 22 december 2005 @ 13:10:24 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33305830
quote:

[..]

1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS.

Jij kúnt niet echt zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 december 2005 @ 13:35:13 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33306744
quote:

[..]

Het is allemaal een complot tegen de vrije markt.

Moet je er al door huilen knullie? Al die nare mensen die zomaar niet hetzelfde willen als jij wilt, hoe durven ze hè? Ze zijn allemaal tegen jou, die vervelende nare mensen. Ik zou het niet pikken hoor, laat maar horen hoe het werkelijk zou moeten. Gooi het er allemaal maar uit, mischien lucht het op.

Maar eigenlijk worden je "argumenten" steeds belachelijker. Je wordt een karikatuur van jezelf.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 22 december 2005 @ 13:37:14 #16
137244 Saaa-imaa
GEBOORTEKAARTJESverzamelaar
pi_33306822
Dat kiezen is best leuk hoor....

Want... smaken verschillen!

Zo ook met mobieltjes... de een wil de meest super-de-luxe met alles er op en er aan en terwijl mijn moeder al blij is dat ze weet hoe ze moet bellen....
Heb je nog GEBOORTEKAARTJES waar je niets mee doet?
In mijn verzameling passen ze altijd goed!
  donderdag 22 december 2005 @ 13:46:46 #17
45206 Pietverdriet
pi_33307216
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:50 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Hoeveel verschillende telecom aanbieders heb je en hoeveel verschillende abonnements vormen hebben die weer?
En?
quote:
Zelfde met die zorgverzekering, kost gewoon te veel tijd en moeite omdat te gaan uitzoeken. Hoeveel mogelijkheden zijn er?
Ach jij vind het teveel moeite je ff te verdiepen in hoe je je gezonheid verzekerd?
pi_33307370
quote:
Dan loop je dus het risico om een bedrijf te prikken dat een slecht produkt levert maar weigert om je geld terug te geven. Ben je mooi in de aap gelogeerd!

Consumenten lopen dus duidelijke risico's en veel risico's zijn nu eenmaal moeilijk in te schatten, daarbij vaak een handje geholpen door misleidende reclame.

Als bedrijven die slechte produkten leveren nu eens harder aangepakt worden, maar ja zolang de VVD in de regering zit...
  donderdag 22 december 2005 @ 13:55:06 #19
45206 Pietverdriet
pi_33307522
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:50 schreef DaveM het volgende:

[..]

Dan loop je dus het risico om een bedrijf te prikken dat een slecht produkt levert maar weigert om je geld terug te geven. Ben je mooi in de aap gelogeerd!

Consumenten lopen dus duidelijke risico's en veel risico's zijn nu eenmaal moeilijk in te schatten, daarbij vaak een handje geholpen door misleidende reclame.

Als bedrijven die slechte produkten leveren nu eens harder aangepakt worden, maar ja zolang de VVD in de regering zit...
Alternatief is dat de regering een product voor je kiest wat niet deugt, waar je geen gebruik van maakt maar wel voor betaald.
pi_33307709
Ah, de grenzen aan de vrije markt. Boeiend fenomeen.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  donderdag 22 december 2005 @ 14:02:31 #21
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_33307775

Dat maar eens invoeren?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  donderdag 22 december 2005 @ 14:03:27 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_33307800
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:59 schreef LXIV het volgende:
De Duitsers noemen dit Die Qual der Wahl
Ik heb het nog nooit een Duitser horen zeggen maar ik vind het mooi gezegd.

Ik geef de voorkeur aan zo weinig mogelijk keuze.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 22 december 2005 @ 14:10:02 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33308029
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:02 schreef cerror het volgende:
[afbeelding]

Dat maar eens invoeren?
Ach, had natuurlijk ook wel zijn voordelen...

Ging je naar een schoenenwinkel. Hoefde je alleen je maat maar op te geven.
Zwart of bruin meneer?
Binnen 3 minuten sta je weer buiten.

Ik denk dat menig man, die de hele zaterdagmiddag verkloot door met zijn vriendin schoenenwinkel in en schoenenwinkel uit te rennen, om uiteindelijk toch voor optie 1 terug te rennen naar de andere kant van de stad, stiekum denkt:"Die USSR was zo slecht nog niet"
The End Times are wild
  donderdag 22 december 2005 @ 14:17:35 #24
45206 Pietverdriet
pi_33308289
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ach, had natuurlijk ook wel zijn voordelen...

Ging je naar een schoenenwinkel. Hoefde je alleen je maat maar op te geven.
Die men vervolgens niet had
quote:
Zwart of bruin meneer?
Zolang het maar zwart is
quote:
Binnen 3 minuten sta je weer buiten.

Ik denk dat menig man, die de hele zaterdagmiddag verkloot door met zijn vriendin schoenenwinkel in en schoenenwinkel uit te rennen, om uiteindelijk toch voor optie 1 terug te rennen naar de andere kant van de stad, stiekum denkt:"Die USSR was zo slecht nog niet"
LOL
Nee, de Rus stond de hele middag in de rij als er in een winkel überhaupt schoenen te krijgen waren
pi_33308301
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alternatief is dat de regering een product voor je kiest wat niet deugt, waar je geen gebruik van maakt maar wel voor betaald.
Waarom zo zwartwit Piet?
Gewoon de risico's van consumenten verschuiven naar bedrijven.

Nee, dan is het in de VS toch wat beter geregeld, daar loop je als consument toch heel wat minder risico's!
dit zal McCarthy moeten aanspreken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')