1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.quote:104 Teletekst do 22 dec
Consument klaagt over te ruime keus
LEUSDEN Veel consumenten vinden dat ze
voor te veel keuzes worden gesteld.Dat
geldt vooral voor de wat ingewikkelder
producten waarbij veel aspecten kunnen
worden vergeleken,blijkt uit onderzoek
van MarketResponse.
Van de twaalf productcategorieën die de
ondervraagden kregen voorgelegd,spande
mobiele telefonie de kroon:70 procent
vindt het keuze-aanbod bij abonnementen
voor mobiele telefonie te groot.
Een meerderheid ervaart ook keuzestress
bij het kiezen van een zorgverzekering,
internetaansluiting en bij zaken als
snacks en frisdranken.58 procent ziet
vaak door de bomen het bos niet meer.
Ik snap het hele probleem wél. Het is alleen het idee al dat er zoveel aanbod is, dat niet meer duidelijk is wat nou het "beste" is.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.
2. Wat een bullshit. Als je niet kan kiezen dan pak je toch gewoon maar wat. In een vrije markt kan je kiezen om niet te hoeven kiezen: is dat nou niet mooi.
daar staat tegenover dat het algehele kwaliteitsniveau dan wel hoog is. Dus al pak je niet het beste, je hebt nog steeds ene goed kwaliteitsprodukt.quote:Het is alleen het idee al dat er zoveel aanbod is, dat niet meer duidelijk is wat nou het "beste" is.
Klopt, maar daarbij ga je voorbij aan de hoeveelheid keuzes die mensen moeten maken. Het is dus niet alleen luiheid om het lui zijn.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het probleem van deze mensen is niet de keuze, maar de moeite die ze moeten doen om een keuze te maken, een subtiel verschil. Het ligt niet aan de hoeveelheid waar je uit kan kiezen maar aan de luiheid en comfortabelheid van veel mensen.
Hoeveel verschillende telecom aanbieders heb je en hoeveel verschillende abonnements vormen hebben die weer?quote:Op donderdag 22 december 2005 11:48 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Klopt, maar daarbij ga je voorbij aan de hoeveelheid keuzes die mensen moeten maken. Het is dus niet alleen luiheid om het lui zijn.
Het is een representatieve steekproef geweest, dus er zal vast wel iemand tussen hebben gezeten die jouw mening vertegenwoordigtquote:Op donderdag 22 december 2005 11:40 schreef McCarthy het volgende:
ook frisdrank kiezen vonden ze al te moeilijk.
Weten we zeker dat de betreffende ondervraagden hier niet een stelletje geestelijk gehandicapten uit een inrichting zijn.
[..]
Dat is maar de vraag. Het verschilt bijvoorbeeld heel erg per mobiel abonnement of je beter af bent.quote:daar staat tegenover dat het algehele kwaliteitsniveau dan wel hoog is. Dus al pak je niet het beste, je hebt nog steeds ene goed kwaliteitsprodukt.
Niemand is op zich tegen keuzevrijheid, dat blijkt ook uit het onderzoek (Bron), maar het blijft je eigen schuld wanneer je niet het onderste uit de kan haalt. Bovendien hebben veel mensen niet eens de behoefte of achtergrondkennis om te kiezen tussen bijvoorbeeld een ADSL of Kabel internetaansluiting.quote:Ik moest zelfs laatst een nieuw abbo nemen voor mijn mobiel. Middels bellen.com kon ik redelijk makkelijk kiezen. Ik heb nu misschien niet het beste (ik geef toe, ik heb ook niet het totale overzicht over al die abbos), maar ik ben er wel duidelijk op vooruit gegaan. Lange leve de keuzevrijheid
Het komt dan misschien niet helemaal overeen met het topic onderwerp maar het geeft wel weer hoe goed we het eingelijk hier in Nederland hebben. Keuze zat en nooit tevreden... Iedereen wil het liefst niets kwijt en elk eventueel kadootje of gewoon product wat je koopt moet in prijs worden vergeleken. Ik wordt er niet goed van!quote:UTRECHT - Veel Nederlandse mannen hebben grote moeite om een geschikt kerstcadeau te vinden voor hun geliefden. Dat blijkt uit een woensdag uitgebracht onderzoek van verzekeringsmaatschappij Axa naar het bestedingsgedrag van consumenten rond kerst.
40 procent van de mannen blijkt niet in staat te zijn een geschikt cadeau te bedenken voor hun partners. Vrouwen blijken veel minder moeite met het kiezen van presentjes te hebben, maar komen volgens het onderzoek met weinig originele cadeaus thuis. De helft van de vrouwen kiest een boek, cd, concert- of theaterkaartje.
Uit het onderzoek, dat het bestedingsgedrag van consumenten in twaalf landen onder de loep neemt, blijkt dat Nederlanders dit jaar in vergelijking met 2004 meer geld uittrekken voor hun kerstinkopen. Van de werkende Nederlanders zegt twee derde kerstcadeaus te kopen. Ze geven daar gemiddeld 179 euro aan uit. Veel gepensioneerden en Nederlanders in de lagere sociale klassen laten kerst grotendeels links liggen. Van de eerste groep koopt slechts een derde cadeaus, waarvoor gemiddeld 264 euro wordt uitgetrokken.
quote:Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS.
Het is allemaal een complot tegen de vrije markt.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.
En?quote:Op donderdag 22 december 2005 11:50 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hoeveel verschillende telecom aanbieders heb je en hoeveel verschillende abonnements vormen hebben die weer?
Ach jij vind het teveel moeite je ff te verdiepen in hoe je je gezonheid verzekerd?quote:Zelfde met die zorgverzekering, kost gewoon te veel tijd en moeite omdat te gaan uitzoeken. Hoeveel mogelijkheden zijn er?
Dan loop je dus het risico om een bedrijf te prikken dat een slecht produkt levert maar weigert om je geld terug te geven. Ben je mooi in de aap gelogeerd!quote:Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
2. Wat een bullshit. Als je niet kan kiezen dan pak je toch gewoon maar wat. In een vrije markt kan je kiezen om niet te hoeven kiezen: is dat nou niet mooi.
Alternatief is dat de regering een product voor je kiest wat niet deugt, waar je geen gebruik van maakt maar wel voor betaald.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:50 schreef DaveM het volgende:
[..]
Dan loop je dus het risico om een bedrijf te prikken dat een slecht produkt levert maar weigert om je geld terug te geven. Ben je mooi in de aap gelogeerd!
Consumenten lopen dus duidelijke risico's en veel risico's zijn nu eenmaal moeilijk in te schatten, daarbij vaak een handje geholpen door misleidende reclame.
Als bedrijven die slechte produkten leveren nu eens harder aangepakt worden, maar ja zolang de VVD in de regering zit...
Ik heb het nog nooit een Duitser horen zeggen maar ik vind het mooi gezegd.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:59 schreef LXIV het volgende:
De Duitsers noemen dit Die Qual der Wahl
Ach, had natuurlijk ook wel zijn voordelen...quote:
Die men vervolgens niet hadquote:Op donderdag 22 december 2005 14:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, had natuurlijk ook wel zijn voordelen...![]()
Ging je naar een schoenenwinkel. Hoefde je alleen je maat maar op te geven.
Zolang het maar zwart isquote:Zwart of bruin meneer?
LOLquote:Binnen 3 minuten sta je weer buiten.![]()
Ik denk dat menig man, die de hele zaterdagmiddag verkloot door met zijn vriendin schoenenwinkel in en schoenenwinkel uit te rennen, om uiteindelijk toch voor optie 1 terug te rennen naar de andere kant van de stad, stiekum denkt:"Die USSR was zo slecht nog niet"![]()
Waarom zo zwartwit Piet?quote:Op donderdag 22 december 2005 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alternatief is dat de regering een product voor je kiest wat niet deugt, waar je geen gebruik van maakt maar wel voor betaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |