quote:Op donderdag 22 december 2005 09:56 schreef Vipers het volgende:
Mag ik je er misschien even op wijzen dat je verhaal noch kant noch wal raakt. Wie wordt er hier benadeeld (misschien maar eens de definitie van benadelen opzoeken). Juist ja, helemaal niemand. Kaartjes kopen doe je nog steeds uit vrije wil, dusssssss.
Mag ik je ook nog even attenderen op het feit dat de gehele economie op dit principe draait. Vraag en aanbod heet zoiets. Toch vreemd dat je dat niet zo verwerpelijk vind als kaartjes van Youp van 't Hek.
Maar liefst 10 "fans" benadeeld, maar jij kan lekker een beamertje kopen!quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:02 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik zou het ook doen. Vraag drijft nu eenmaal de prijs op. Ik had laatst bijna 10 kaartjes voor U2 gekocht, als ik op elke kaart 50 Euro winst maak is dat mooi 500 Euri's verdiend !!
stel nou dat de originele verkoop prijs precies goed was. Dan zouden de speculanten hun kaartjes nauwelijks met winst kunnen verkopen en is dus niemand benadeelt.quote:Op donderdag 22 december 2005 22:19 schreef SlaadjeBla het volgende:
Wettelijk volledig correct, ethisch uiterst verwerpelijk. Je kaapt kaartjes voor de neus van een ander weg en de enige manier hoe hij ze terug kan krijgen is door flink meer te betalen. Als je geen interesse in de voorstelling hebt, koop die kaartjes dan niet en gun een ander dat plezier. Egoisten, dat zijn het. Van mij mogen ze hangen aan de hoogste boom.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:07 schreef McCarthy het volgende:
[..]
stel nou dat de originele verkoop prijs precies goed was. Dan zouden de speculanten hun kaartjes nauwelijks met winst kunnen verkopen en is dus niemand benadeelt.
nu zijn de prijzen duidelijk te laag, mensen die dus wel naar dat concert wilden maar niet aan een kaartje konden komen worden benadeelt.
De speculant lost dat probleem op.
nee natuurlijk niet, het wordt alleen maar opgekocht als de speculant weet dat er een overvraag isquote:Zelfs als de locatie precies groot genoeg is voor alle mensen ontstaat er krapte omdat kaarten opgekocht zijn.
tuurlijk (NOT)quote:De markt is dus pas in evenwicht als er een overcapaciteit is, pas dan is het niet meer lonend om kaarten op te kopen. Economisch gezien.
wat wil je hiermee zeggenquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:09 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]De prijzen worden zo hoog omdat de vraag hoog is en het aanbod laag. Als kaartjes 200 euro kosten en ze zijn uitverkocht, dan nog zullen ze voor 300 of 400 euro over de toonbank gaan.
quote:
juist niet, echte fans krijgen juist de mogelijkheid er alsnog naar toe te gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Maar liefst 10 "fans" benadeeld, maar jij kan lekker een beamertje kopen!
Ja, ja, en betaalt die zogenaamde ondernemer ook inkomsten belasting over z'n "vette winst" denk je? Je moet ticket-scalpers niet verwarren met "slimme zakenlieden", dat is een denkfout. Kijk, de jongens en meisjes van TomTom Navigator, die hebben pas iets slims gevonden en maken daar nu veel winst mee. Volkomen terecht en het succes van zo'n bedrijf kan ik zeer waarderen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:21 schreef Vipers het volgende:
Lang leven de vrije handel. Voor al die knakkers die dit ethisch niet netjes vinden.
Typisch weer iets Nederlands heeft iemand iets slims gevonden om, JA U LEEST HET GOED, winst te maken is het weer niet goed.
Het is daarbij ook nog eens volkomen legaal (hulde voor de ondernemer).
De mensen die in dit topic zo lopen te klagen dat het niet netjes is, wordt asjeblieft eens wakker, kom eens uit je grot. We hebben het hier over zaken doen en het zakenleven is nou eenmaal hard. Life is a bitch, deal with it.
Ik ben 's nachts om 5 uur voor Odeon (Zwolle) gaan liggen voor kaartjes. Waren max. 4pp en stonden op naam, maar dat controleerden ze nietquote:Op donderdag 22 december 2005 10:05 schreef Ingridh007 het volgende:
[..]
Echte fans liggen om 7 uur 's ochtends op de stoep voor een kaartje. Dus waarom zou je als fan 100 euro moeten betalen voor een kaartje?
Voor Youp had ik zelfs een dag nadat de voorverkoop begonnen was nog kaartjes
quote:Op donderdag 22 december 2005 02:17 schreef Little_Meanie het volgende:
er is niks mis met geld verdienen, echte fans zorgen dat ze een kaartje hebben in het begin
nietes!quote:Op zaterdag 24 december 2005 02:03 schreef McCarthy het volgende:
welles!
Mensen als marc dutroux vervullen ook een behoefte.quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:16 schreef BGN het volgende:
Eigenlijk vervullen ze wel een soort van behoefte. Ze zorgen dat de kaartjes terecht komen bij diegene die ze graag wil, om dat maar even gelijk te schakelen aan diegene die er het meest voor wil betalen. Dus ze voorkomen dat de kaartjes onder de werkelijke prijs verkocht worden aan diegene die als eerste bij het loket staat.
Subsidies, uitkeringen, minimum- en maximumprijzen, etc. etc... Nederland is verre van kapitalistisch.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:14 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat is dan heel jammer, welkom in een kapitalistische samenleving,
Blijf dat vooral geloven.quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:08 schreef Stephan4kant het volgende:
Nederland is verre van kapitalistisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |