Dank voor je reactiequote:Op woensdag 21 december 2005 20:14 schreef Lippie85 het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat de dames op de foto's erg mooi zijn.
En toch zie ik ze veel liever op een andere manier gefotografeerd...
Maar je weet, wat nu nog taboe is, kan over 10 jaar de normaalste zaak van de wereld (of Nederland) zijn.
Jaaa, dat begrijp ikquote:Op woensdag 21 december 2005 20:24 schreef Croupouque het volgende:
Ieder zijn ding, maar ik vind het er persoonlijk erg akelig uit zien.
Afgezien van die vieze lakkleding en felle touwtjes vind ik die weerloosheid, het feit dat zo'n vrouw echt helemaal niets meer kan doen, allesbehalve opwindend.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:30 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Jaaa, dat begrijp ikMaar waarom vind je het er akelig uit zien? Dat wil ik graag weten
![]()
Lakkleding ben ik ook niet zo'n fan van hoor, en dat zie je dan ook niet op bovenstaande foto's. En tja, die weerloosheid is natuurlijk helmaal vrijwillig, en ze worden ook weer los gemaakt als ze dat willen.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:32 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Afgezien van die vieze lakkleding en felle touwtjes vind ik die weerloosheid, het feit dat zo'n vrouw echt helemaal niets meer kan doen, allesbehalve opwindend.
Als raar/buitensporig zou ik wel niet zo snel aangezien worden, de meeste mensen weten wel wat bondage inhoud, maar hebben er op de één of andere manier moeite mee het te accepteren. Nu weet ik uit een bovenstaande reactie dat het soms te maken heeft met de weerloosheid van de vrouw in kwestie, alleen is die eigenlijks helemaal niet zo weerloos. Als ze zegt te willen stoppen dan wordt ze gewoon los gemaakt, haar wil is wet.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:38 schreef Trekhaaksjaak het volgende:
Volgens mij is het een taboe omdat het iets onbekends oftewel vreemds is. En als je in groepsverband bent moet je maar net de gok erop nemen dat een accepterende reaktie van jou gewaardeerd word en dat je niet buitengesloten of als raar/buitensporig persoon aangezien word.
Meest gemakkelijke oplossing om van dat vraagstuk af te komen is dan maar zeggen dat het raar is en dan hoef je er ook niet meer over na te denken.
Het ligt ook maar net aan de band die je met de groep waarin je je op het moment bevind hebt. In familieband hebben de meeste mensen het per definitie al niet over seks. In een hanggroep met 16 jarige pubertjes zou ik het er ook niet over hebben gezien de reaktie dan al wel clear is. Oftewel het ligt helemaal aan de personen en de situatie wat de reaktie op zulke zaken word.
Ongewassenquote:Op woensdag 21 december 2005 21:01 schreef HenkieVdV het volgende:
Voor mij is het geen Taboe.
Ik vind het gewoon vies.
Ik bedoel dat neppe. Ze kijken allemaal zo zieligggg.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ongewassen![]()
Wat is er vies aan een stuk touw om een mooi vrouwenlichaam?
Ik denk dat je daar een denkfout maakt... een potentiële verkrachter legt geen bondage aan (kost veel te veel tijd).quote:Op woensdag 21 december 2005 21:13 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik bedoel dat neppe. Ze kijken allemaal zo zieligggg.![]()
Mensen die geilen op meisjes die zo kijken zijn potentiele verkrachters. Dat vind ik vies.![]()
Ik ben geen potentiele verkrachter, en ik vind dat ook een grove belediging. Bondage heeft niets met verkrachten of ander misdrijf te maken. En het is (zoals ik al meerdere keren gezegt heb in dit topic) allemaal op vrijwillige basis gedaan, de vrouwen die het doen vinden het zelfs leuk om vastgebonden te worden.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:13 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik bedoel dat neppe. Ze kijken allemaal zo zieligggg.![]()
Mensen die geilen op meisjes die zo kijken zijn potentiele verkrachters. Dat vind ik vies.![]()
Dat idee dacht ik dus ook aan.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:37 schreef Clourhide het volgende:
Het is een taboe omdat je als man niet meer mag toegeven te kicken op een gevoel van macht of controle over je vrouw (of een vrouw). Want dat is toch wel waar bondage een metaforische uitdrukking van is. Dat gevoel van macht is "onzedelijk" in een samenleving waar zogenaamd "gelijke rechten" en een "vrije wil" heersen.
quote:Een mooi staaltje van mind-control. Want dat er mensen zijn die zich uit vrije wil laten vastbinden of het zelfs geil vinden om gedomineerd te wórden tussen de lakens, dat mag dan plots niet meer gezegd worden. In het alledaagse sexleven zie je dat machtsprincipe dan ook de hele tijd aan het werk (de vrouw die graag "hard genomen wordt" door een gespierde Chippendale, of de man die graag een meisje "helemaal suf wil neuken", etcetera.)
M.a.w. het is een taboe omdat het de waarheid vertelt.
Maar een vent die mij er zo bij legt....quote:Op woensdag 21 december 2005 21:37 schreef Dreuzel het volgende:
En ik zelf, als vrouw zijnde, vind niets opwindend aan een lekkere vent die er zo bij ligt.![]()
Amen to that...quote:Op woensdag 21 december 2005 21:37 schreef Clourhide het volgende:
Het is een taboe omdat je als man niet meer mag toegeven te kicken op een gevoel van macht of controle over je vrouw (of een vrouw). Want dat is toch wel waar bondage een metaforische uitdrukking van is. Dat gevoel van macht is "onzedelijk" in een samenleving waar zogenaamd "gelijke rechten" en een "vrije wil" heersen.
Een mooi staaltje van mind-control. Want dat er mensen zijn die zich uit vrije wil laten vastbinden of het geil vinden om gedomineerd te wórden tussen de lakens, dat mag dan plots niet meer gezegd worden. In het alledaagse sexleven zie je dat machtsprincipe dan ook de hele tijd aan het werk (de vrouw die graag "hard genomen wordt" door een gespierde Chippendale, of de man die graag een meisje "helemaal suf wil neuken", etcetera.)
M.a.w. het is een taboe omdat het de waarheid vertelt.
Hahaha ja dan kán opwindend zijn, maar voor mij niet zoals op die foto'squote:Op woensdag 21 december 2005 21:39 schreef Alicey het volgende:
Maar een vent die mij er zo bij legt....
Er zullen toch ook wel vrouwen zijn die graag domineren?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:41 schreef Dreuzel het volgende:
[..]
Hahaha ja dan kán opwindend zijn, maar voor mij niet zoals op die foto'sDat mag ietsie minder..
Die zijn er zeker wel. Net zoals er mannen zijn die zich graag laten domineren. Ik heb echter wel de indruk dat die een minderheid vormen..quote:Op woensdag 21 december 2005 21:44 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Er zullen toch ook wel vrouwen zijn die graag domineren?![]()
PS nee geen sollicitatie hoor dames, alleen fantasie![]()
Nou kan me voorstellen dan veel mannen maar wat graag achterover gaan liggen en de vrouwen het 'werk' laten doenquote:Op woensdag 21 december 2005 21:46 schreef Alicey het volgende:
Die zijn er zeker wel. Net zoals er mannen zijn die zich graag laten domineren. Ik heb echter wel de indruk dat die een minderheid vormen..
quote:Op woensdag 21 december 2005 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die zijn er zeker wel. Net zoals er mannen zijn die zich graag laten domineren. Ik heb echter wel de indruk dat die een minderheid vormen..
Zou kunnen, maar ik vind zowel domineren alsmede gedomineerd worden geen enkel probleemquote:Op woensdag 21 december 2005 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
En nu val je me weer tegen... met die laatste smileyquote:Op woensdag 21 december 2005 21:53 schreef Clourhide het volgende:
[..]
![]()
Maar dat had ik al wel door, een "beurtrol" is voor mij meestal al leuk genoeg. Eigenlijk bekijk ik het meer als me maar eens "laten verwennen" dan echt met grote kracht "gedomineerd" te worden of zo.
Ik bedoel: ik hoef heus geen zweepslagen op mijn kont of zo om te genieten, zoals sommigen.![]()
Ook in precies dezelfde mate?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:53 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ik vind zowel domineren alsmede gedomineerd worden geen enkel probleem![]()
Ligt er aan wat die 'mate' inhoudt. Gewoon vastbinden en verwennen heb ik geen probleem mee, maar dingen als SM met zweepjes hou ik niet zo vanquote:
OK, sorry als dat zo is. Ik vind het een vreemde gedachte, that's all. Het gaat mij om plezier en niet om pijn (en vooral om de gedachte om zelf eens de "controle los te laten" als man, want ik heb soms het gevoel dat wij als mannen in bed de hele tijd alles moeten zitten "dirigeren"). Maar goed, ieder zijn eigen gedachten en gevoelens.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En nu val je me weer tegen... met die laatste smiley
Ik hoef het ook niet, maar kan er wel erg van genieten...
Maar geldt dat zowel voor "geven" als "ontvangen"?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:57 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ligt er aan wat die 'mate' inhoudt. Gewoon vastbinden en verwennen heb ik geen probleem mee, maar dingen als SM met zweepjes hou ik niet zo van![]()
En ieder zijn sexpartner! Dat verschilt ook per persoon!quote:Op woensdag 21 december 2005 21:58 schreef Clourhide het volgende:
want ik heb soms het gevoel dat wij als mannen in bed de hele tijd alles moeten zitten "dirigeren"). Maar goed, ieder zijn eigen gedachten en gevoelens.
Natuurlijk, het is immers een spel dat je samen speeltquote:Op woensdag 21 december 2005 21:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar geldt dat zowel voor "geven" als "ontvangen"?
Maar je laat je wel graag pijpen zeker en geniet ervan om naar je onderdanige vrouw te kijken zeker?quote:Op woensdag 21 december 2005 22:29 schreef Nitrane het volgende:
Het is mishandeling en normale mensen houden daar niet van. Je moet ook wel gek zijn als je je zomaar laat vastbinden![]()
Niet dat ik bovenstaande mening wil verdedigen, maar dat is natuurlijk wel even wat anders, hè?quote:Op woensdag 21 december 2005 22:41 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Maar je laat je wel graag pijpen zeker en geniet ervan om naar je onderdanige vrouw te kijken zeker?
(Als je een man bent?)
En als je mishandeld wordt dan lach je daar ook bij zeker?quote:Op woensdag 21 december 2005 22:29 schreef Nitrane het volgende:
Het is mishandeling en normale mensen houden daar niet van. Je moet ook wel gek zijn als je je zomaar laat vastbinden![]()
helemaal mee eens. kunt het vergelijken met verkrachters die macht willen hebben over hun "slachtoffers".quote:Op woensdag 21 december 2005 20:32 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Afgezien van die vieze lakkleding en felle touwtjes vind ik die weerloosheid, het feit dat zo'n vrouw echt helemaal niets meer kan doen, allesbehalve opwindend.
Dan kun je je ook afvragen waarom mensen het mooi vinden om vastgebonden mensen te zien. Ikzelf zou er totaal geen probleem mee hebben als een mooie vrouw mij vast wil binden, lijkt me zelfs wel geil enzoquote:Op woensdag 21 december 2005 23:21 schreef Inferi het volgende:
Wedervraag
Wáárom zou je vastgebonden willen worden?
Als mensen 't leuk, fijn vinden, tja, moeten ze echt zelf weten, maar ik word er warm noch koud van.
Enige reden dat ik zou kunnen bedenken dat iemand vastgebonden zou willen worden is onderdanigheid. En dat is toch wel weer vrij tegenstrijdig met het idee van gelijkheid voor iedereen
Gelijkheid betekent voor mij dat je moet kunnen doen wat je wilt. Als ik het plezierig vind om in wat voor situatie dan ook, varierend van huishoudelijk tot seksueel, me te schikken in wat mijn man wil, dan is dat mijn goed recht. Zolang beide partners een seksuele houding ten opzichte van elkaar kunnen vinden waarbij beiden tevreden zijn, dan is onderdanigheid niet in tegenstrijd met gelijkheid.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:21 schreef Inferi het volgende:
Wedervraag
Als mensen 't leuk, fijn vinden, tja, moeten ze echt zelf weten, maar ik word er warm noch koud van.
Enige reden dat ik zou kunnen bedenken dat iemand vastgebonden zou willen worden is onderdanigheid. En dat is toch wel weer vrij tegenstrijdig met het idee van gelijkheid voor iedereen
Kijk, jij wil dus niet dat je vrouw of vriendin je eens lekker neerdrukt op de grond en begint met het hele spel, en dat je het eens lekker kunt "ondergaan", zal ik maar zeggen?quote:Op woensdag 21 december 2005 23:21 schreef Inferi het volgende:
Wedervraag
Ik denk dat het gewoon belangrijk is om in het achterhoofd te houden dat die dames dat geheel vrijwillig ondergaan. Juist het niets kunnen doen heeft ook iets romantisch, een soort onverstoorbaar vertrouwen in de partner die op dat moment absoluut de macht heeft maar waarvan je zeker bent dat hij deze niet gaat misbruiken.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:40 schreef Thisbe het volgende:
TS, je zegt dan wel dat het niks met mishandelen te maken heeft, maar dat is wel de associatie die je erbij krijgt.
De totale weerloosheid die ervan uitstraalt, dat vinden sommige mensen opwindend, en anderen niet.
Ikzelf vind het heel akelig als iemand mij het bewegen onmogelijk maakt, vriendjes mochten dat nooit bij me doen, ook niet voor de grap. Ieder zijn ding, maar ik vind het niet prettig om naar te kijken.![]()
Maar dan heb je toch geen vertrouwen in je vriendje?quote:Op woensdag 21 december 2005 23:40 schreef Thisbe het volgende:
TS, je zegt dan wel dat het niks met mishandelen te maken heeft, maar dat is wel de associatie die je erbij krijgt.
De totale weerloosheid die ervan uitstraalt, dat vinden sommige mensen opwindend, en anderen niet.
Ikzelf vind het heel akelig als iemand mij het bewegen onmogelijk maakt, vriendjes mochten dat nooit bij me doen, ook niet voor de grap. Ieder zijn ding, maar ik vind het niet prettig om naar te kijken.![]()
Ok.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:01 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is immers een spel dat je samen speeltIk hou er ook niet zo van een vrouw te pijnigen. Dus geven doe ik ook niet.
Ligt dat misschien niet aan dat idee? Waarom zou iedereen gelijk moeten zijn? Mocht je het naar gelijkwaardigheid willen trekken : Waarom is iemand die onderdanig is/zich zo opstelt niet gelijkwaardig?quote:Op woensdag 21 december 2005 23:21 schreef Inferi het volgende:
Daar heb ik dus ook best wel moeite meequote:Op donderdag 22 december 2005 07:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok.
Ik zou zelf denk ik een slechte dom zijn, misschien ook juist wel omdat ik zo hypocriet ben dat ik anderne geen pijn wil doen.
Ik denk alleen dat als ik het doe het voor mij weinig toevoegt..quote:Op donderdag 22 december 2005 07:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook best wel moeite meeMaar ik denk dat vasbinden niet zo'n probleem is, dat hoeft immers geen pijn te doen
![]()
Volmondig mee eens. Enkel de laarzen vind ik vaak overdreven en soms tegenstrijdig. De weerloosheid van de meisjes, het onschuldige, dat benadrukt wordt door de felle touwtjes en meestal de onderdanige/hulpeloze blik staat volgens mij in contrast met die laarzen met hoge hakken. Daardoor ziet iemand er net groter en dominanter uit dan in werkelijkheid. Fotografeer ze dan eerder met blote voetjes of zo, das nog n stuk kwetsbaarder en schattiger.quote:
Het is idd belangrijk dat je je partner vertrouwd als je dit soort dingen gaat doenquote:Op donderdag 22 december 2005 15:25 schreef nozem het volgende:
Vrouwen die ik vertrouw mogen mij best vastbinden aan het bed en mij vervolgens helemaal sufneuken. Geen enkel probleem mee.![]()
Om nog maar even te benadrukken : Mits het is door iemand die ik vertrouw. Misschien juist omdat het vertrouwen bevestigend is o.i.d...quote:Op donderdag 22 december 2005 15:15 schreef Cartman84 het volgende:
ik houd er wel van om vastgebonden te worden en machteloos te zijn
Ik heb wel eens gehoord dat het vooral mensen zijn die "in het dagelijk leven" een "dominante rol" spelen (leidinggevende functies, verantwoordelijkheden hebben etc) zich het meest aangetrokken voelen tot dit. Dat ze even helemaal géén verantwoordelijkheid en leiding hoeven hebben/nemen...quote:Op donderdag 22 december 2005 15:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Om nog maar even te benadrukken : Mits het is door iemand die ik vertrouw. Misschien juist omdat het vertrouwen bevestigend is o.i.d...
Zoniet het allerbelangrijkste woord... zonder vertrouwen moet je er ook niet aan beginnen!quote:Op donderdag 22 december 2005 15:28 schreef dutch-mamma het volgende:
Nou, ik denk, serieus, dat vertrouwen daarin een héél belangrijk woord is!
En de weerstand dat het bij veel mensen oproept, heeft volgens mij idd te maken met het dwangmatige imago. Maar volgens mij is het juist niet dwangmatig...!!
Het zou best kunnen.. Of in ieder geval dat het aanvullend is. Ik merk aan mezelf op zich ook wel dat ik in de regel erg onderdanig ben, maar op professioneel gebied kan ik een behoorlijk dominante bitch zijn.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:47 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat het vooral mensen zijn die "in het dagelijk leven" een "dominante rol" spelen (leidinggevende functies, verantwoordelijkheden hebben etc) zich het meest aangetrokken voelen tot dit. Dat ze even helemaal géén verantwoordelijkheid en leiding hoeven hebben/nemen...
Die is inderdaad heel mooi, maar ik plaats die plaatjes in de OP niet voor niets achter een thumbnail hoorquote:
quote:
Zoals altijd weer een leuke en duidelijke uitleg Erodomequote:Op donderdag 22 december 2005 21:37 schreef erodome het volgende:
-lang stukje tekst-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |