Heb ik ook al aan zitten denken,maar waarschijnlijk heb ik geen poot om op te staan.quote:
Ik denk dat je weinig 'poten' hebt om op te staan. Dus zoek die klapstoeltjes alvast maar.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:42 schreef junkiexp het volgende:
17 weken geleden heb ik bij een niet nader te noemen meubel zaak een 2+3 zits lederen zitcombinatie besteld.
Hier zou een levertijd opzitten 14 weken,hij dus geleverd worden in week 48.
We zitten nu in week 51 en er is nog niks geleverd.
Al een paar keer contact gehad met de betreffende afdeling en die wisten ook niet wanneer het geleverd zou worden.
Op mailcontact word overigens helemaal niet gereageerd.
Vandaag nog even gebeld,en het enige wat ik te horen kreeg was :
Ik vroeg me af wanneer mijn zitcombinatie geleverd word,ik woon nu in mijn nieuwe huis,dus ik zit er een beetje mee omhoog.
''JA meneer,heel vervelend voor u,maar waarschijnlijk word hij dit jaar nog geleverd,dag.''
Ik voel me dus wel een beetje genaaid zoals jullie begrijpen.
Iemand enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken?
Ik krijg hier met kerst en Oud en Nieuw mensen op bezoek,best lullig als ze dan op een klapstoel moeten zitten.
Bedankt alvast.
en dan? een nieuwe bank uitzoeken ergens anders en daar weer 14 weken op wachten?quote:Op woensdag 21 december 2005 18:56 schreef longinus het volgende:
Bestelling annuleren omdat ze niet leveren.
Dat schiet idd niet op,de zaken waar je je bank direct kan meenmenen,zijn van dusdanige kwalititeit dat ik dat dus maar niet doe.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:54 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
en dan? een nieuwe bank uitzoeken ergens anders en daar weer 14 weken op wachten?
quote:“Levering in week 12” is een vast overeengekomen levertijd: als u op de laatste dag van die week nog niet geleverd heeft dan bent u te laat en kan de consument u mededelen dat de goederen niet meer geleverd behoeven te worden.
Als u echter zegt: levering “ongeveer in week 12” of “waarschijnlijk in week 12” dan spreken we over een vermoedelijke levertijd. U heeft in dat geval na week 12 nog maximaal 1 maand extra. De voorwaarden bepalen namelijk dat u bij een vermoedelijke levertijd nog maximaal 1 maand de tijd heeft om alsnog te leveren.
Deze termijn is korter indien de oorspronkelijk overeengekomen levertijd ook korter was. Dus was de levertijd 2 weken, dan krijgt u er nog 2 weken bij. Na verloop van deze extra termijn kan de consument echter weer ontbinding en/of schadevergoeding vragen! Dit recht ligt nu eenmaal in de wet verankerd. Daar kan in de voorwaarden niet vanaf worden geweken.
U zult begrijpen dat het niet eenvoudig was om met de consumentenorganisatie tot overeenstemming te komen over deze uitloopperiode! De boodschap zal u echter duidelijk zijn: spreek geen termijnen af die u wellicht niet kunt realiseren. Uiteindelijk trekt u anders aan het kortste eind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |