abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33279253
Is een tandartsbezoek (halfjaarlijkse controle) verplicht? Wat gebeurt er als je dat niet doet?
pi_33279304
Als ik me niet vergis kan je dan voor je tandartskosten uit de verzekering gezet worden. Geen onderhoud levert geen vergoeding op. Heeft de tandarts ooit verteld. Geen idee of hij alleen aan zijn eigen centen dacht.

[Quote uit polis]
De ziekenfondswet verplicht u, indien u aanspraak wilt blijven maken op rechten uit uw aanvullende verzekering, één maal per kalenderjaar deze controle te laten uitvoeren. Vervolgbehandelingen die nodig zijn om uw mond in gesaneerde toestand te houden of te brengen worden vergoed conform de voorwaarden van de aanvullende verzekering. Het is, zowel voor ziekenfonds- als particulier verzekerden, verstandig uw polisvoorwaarden na te kijken zodat u weet voor welke vergoeding u in aanmerking komt.

[ Bericht 55% gewijzigd door raser op 21-12-2005 17:01:13 (Aanvulling) ]
  woensdag 21 december 2005 @ 16:57:23 #3
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_33279309
niet verplicht, wel verstandig omdat je anders over 10 jaar met een rot gebit zit (tenzij je als een pro je tanden onderhoudt en NOOIT je tandsteen laat zitten, wat onmogelijk is imho).
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_33279385
Och je zult geen rechter achter je aan krijgen als je niet gaat. Echter is het ten eerste wel zo verstandig om periodiek te gaan en ten tweede ben je voor tandartskosten niet meer verzekerd als je volgens mij 3 jaar achter elkaar niet geweest bent.
  woensdag 21 december 2005 @ 16:59:43 #5
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_33279400
Ik geloof dat sommige verzekeraars het verplicht stellen, om te zorgen dat het gebit wel onderhouden blijft.....
pi_33279446
Dat ligt volgens mij aan je ziekenfonds. Sommige kunnen je daartoe verplichten, maar het is sowieso raadzaam om er 1 keer in het half jaar naar toe te gaan. Of als dat niet lukt, 1 keer per jaar. Ook kan een tandarts je weigeren als je te lang niet bent geweest en dan moet je dus op zoek naar een nieuwe tandarts.

(Met lang niet geweest bedoel ik dus een aantal jaren.)
pi_33279522
voor mij niet verplicht, maar als ik niet ga moet ik, als ik eens naar de tandarts moet, véél geld lappen.
Daarnaast vindt ik het leuk om naar de tandarts te gaan, aardige kerel
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_33279594
In de nieuwe basisverzekering wordt de tandarts niet of nauwelijks vergoed, dus dan moet je een aanvullende verzekering nemen. Dat wil ik niet, omdat ik zoveel mogelijk op die premie wil gaan besparen. Vandaar dat ik van plan ben om zelfs een eigen risico van e.500 te nemen om een zo laag mogelijke premie te krijgen. Als ik naar de tandarts moet gaan dan moet zit ik echter wel met de kosten daarvan en die wil ik dus niet betalen. Daarom wil ik dus ook niet meer naar de tandarts gaan. M'n gebit is prima. Ik ben student en heb dus weinig te besteden. Als ik m'n studie over twee jaar heb ik afgerond en een inkomen heb dan neem ik een aanvullende verzekering en zal ik weer naar de tandarts gaan. Dat is de planning althans.

Hmm ik heb wel es begrepen dat wanneer je niet naar je tandarts gaat ze je dan uit hun lijst verwijderen. Dan moet je een nieuwe tandarts gaan zoeken. Klopt dat?
pi_33279612
Niet verplicht, de zogenaamde sanering bestaat al jaren niet meer.
En ook niet echt meer van deze tijd aangezien je bij groot onderhoud toch vaak wel over je max heenzit en het grootste gedeelte dus zelf mag betalen.(denk aan kronen en bruggen)
pi_33279665
quote:
Hmm ik heb wel es begrepen dat wanneer je niet naar je tandarts gaat ze je dan uit hun lijst verwijderen. Dan moet je een nieuwe tandarts gaan zoeken. Klopt dat?
Voor zover ik weet niet. Ben zelf een jaar of 3 niet bij mijn "eigen" tandarts geweest, was daarna weer gewoon welkom.
pi_33279785
wel voor de verzekering vaak.
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
  woensdag 21 december 2005 @ 17:19:33 #12
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_33280101
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:56 schreef addictivebeat het volgende:
Is een tandartsbezoek (halfjaarlijkse controle) verplicht? Wat gebeurt er als je dat niet doet?
Als je langere tijd niet naar de tandarts gaat, zoals ik, vindt er eerst een complete sanering plaats. Die sanering is compleet voor eigen kosten.
pi_33280221
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:04 schreef addictivebeat het volgende:
In de nieuwe basisverzekering wordt de tandarts niet of nauwelijks vergoed, dus dan moet je een aanvullende verzekering nemen. Dat wil ik niet, omdat ik zoveel mogelijk op die premie wil gaan besparen. Vandaar dat ik van plan ben om zelfs een eigen risico van e.500 te nemen om een zo laag mogelijke premie te krijgen. Als ik naar de tandarts moet gaan dan moet zit ik echter wel met de kosten daarvan en die wil ik dus niet betalen. Daarom wil ik dus ook niet meer naar de tandarts gaan. M'n gebit is prima. Ik ben student en heb dus weinig te besteden. Als ik m'n studie over twee jaar heb ik afgerond en een inkomen heb dan neem ik een aanvullende verzekering en zal ik weer naar de tandarts gaan. Dat is de planning althans.

Dat kan je zeker wel doen. Het is niet verplicht om naar de tandarts te gaan. Als je langer dan een jaar niet bent geweest en je gaat toch weer, dan worden de kosten alleen niet vergoed. Dan moet je je gebit eerst op eigen kosten laten saneren. Dat bestaat dus nog wel.

Wanneer jij over een tijd weer een aanvullende verzekering wil nemen kan je die ook niet afsluiten zonder dat je gebit eerst is gesaneerd op eigen kosten. Ze zijn niet gek daar bij die verzekeringsmaatschappijen natuurlijk.
Spoilers!
pi_33280253
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:05 schreef B03S het volgende:
Niet verplicht, de zogenaamde sanering bestaat al jaren niet meer.
Waar haal jij deze wijsheid vandaan?
Spoilers!
pi_33289336
Raar verhaal hoor. Een aanvullende verzekering voor de tandarts is zo duur dat het over het algemeen sowieso aantrekkelijker is het zelf te betalen. Met een goed gebit (beetje tandsteen, een gaatje nu en dan) kom je niet aan de kosten van zo'n verzekering. Al helemaa niet als je maar eens per jaar gaat.
pi_33294534
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Waar haal jij deze wijsheid vandaan?
Het klopt inderdaad. De sanering en de daarmee samenhangende saneringsverklaring zijn jaren terug afgeschaft.
  donderdag 22 december 2005 @ 07:45:13 #17
3542 Gia
User under construction
pi_33298951
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:04 schreef addictivebeat het volgende:

Ik heb mijn verzekeraar gebeld of het nog verstandig was mijn aanvullende tandartsverzekering aan te houden met de nieuwe zorgpolis. Aangezien mijn kinderen sowieso gratis verzekerd zijn tot de 18 jaar en geen beugel nodig hebben en ikzelf een prothese heb die uit de basisverzekering één keer in de 8 jaar vervangen kan worden voor 75 % vergoeding.
Zij raadden mij inderdaad een aanvullende verzekering af.
Mijn man heeft al jaren geen tandartsverzekering meer, maar gaat wel elk half jaar. De kosten zijn veel lager dan je aan premie kwijt zou zijn. Tenzij er rare dingen gebeuren, maar ja, je kunt je slecht voor elk onverwacht akkefietje verzekeren.

Wat ik ook heb gehoord, is dat er een soort van jongerenpolis bestaat voor mensen van 18 tot 30 jaar. Ik meen gehoord te hebben dat daar ook de tandarts inzat......(weet niet zeker)
Die is sowieso voordeliger.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien de moeite waard om te onderzoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')