wanneer er bv idd een een cyclus bestaat van sterren en planeten die invloed uitoefenen op onze planeet, zou het wel handig zijn dit van te voren te weten.quote:op donderdag 22 december 2005 00:07 schreef fuifduif het volgende:
[..]
dus wat heeft het dan voor nut om het in te gaan vullen? met wat wil je het invullen? wat is het nut van speculaties? ga gewoon uit van niets en anders zien we het wel.
blijkbaar ken je de maya kalender niet , want 3600 jaar heeft niets met de kalender te maken.quote:op donderdag 22 december 2005 08:07 schreef misticle_lightning het volgende:
eigenlijk het meest logische gevolg.............. het begin van de nieuwe maya kalender, of te wel het begin van opnieuw 3600 jaar.
de maya's waren al op de hoogte van het principe van precessie, een grote cyclus van 25.920 jaar.quote:op donderdag 22 december 2005 00:07 schreef fuifduif het volgende:
[..]
dus wat heeft het dan voor nut om het in te gaan vullen? met wat wil je het invullen? wat is het nut van speculaties? ga gewoon uit van niets en anders zien we het wel.
leuk om te zien dat vele een overtuigende mening hebben zonder ook maar iets van de materie af te weten.quote:op donderdag 22 december 2005 11:23 schreef huupia34 het volgende:
[..]
blijkbaar ken je de maya kalender niet , want 3600 jaar heeft niets met de kalender te maken.
waarschijnlijk ben je in de war met de vermeende omlooptijd van nibiru, volgens zecharia sitchin.
je hebt gelijk, en dat zijn meestal dezelfde personen die je in een andere truht topics ookziet.quote:op donderdag 22 december 2005 11:32 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
leuk om te zien dat vele een overtuigende mening hebben zonder ook maar iets van de materie af te weten.
feit en fictie worden volkomen door elkaar gegooid.
er is een onderbouwing voor 2012 [ookal weet ik niet of er iets zal gebeuren]
maar op voorhand de zaak te bashen lijkt me op zijn minst naief.
ja, dat geeft toch wel aan dat die precessie cyclus blijkbaar erg belangrijk wasquote:op donderdag 22 december 2005 11:37 schreef koudevrouw het volgende:
ook misschien wel het vermelden waard dat niet alleen de maya's hiermee bezig waren maar ook de sumeriers en de oude egyptenaren. dat geeft toch wel aan dat ze het niet deden om simpel wat tijd te doden, maar iets aan het uitrekenen waren wat voor hun (en misschien voor ons) nogal belangrijk was.
quote:op woensdag 21 december 2005 16:22 schreef beelz het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat mcgyver heeft geholpen bij het bouwen van de piramides in egypte en daarbij gebruikte hij alleen zijn zakmes.
quote:op woensdag 21 december 2005 15:32 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
![]()
![]()
2012 rude-online mag weer posten in wfl
waaruit concludeer jij dat mensen hier panieken?quote:op donderdag 22 december 2005 12:22 schreef misticle_lightning het volgende:
wel of geen feitelijke kennis van de volledige maya, hopi, egyptische of welke cultuur dan ook. op die datum komt er een begin aan de nieuwe maya kalender.
dat iedereen een beetje gaat lopen panieken om weet ik veel wat meer, vind ik een beetje overdreven allemaal. er zal energetisch gezien genoeg gebeuren daar zijn al vele groepen mensen mee bezig om zich daar op voor te bereiden, maar een vergaan van de wereld of wat dan ook nee, het begin van een nieuw tijdperk (nieuwe kalender) ja
bekijk www.seriewoordenaar.nl eens.. die beste man heeft heel veel informatie op z'n site staan, incl bronnen! veel leesplezier! ik lees het ook wel eens als ik me verveelquote:op woensdag 21 december 2005 16:34 schreef alicey het volgende:
[..]
ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er wel iets "groots" gebeurt.. ik ben echter wel erg benieuwd naar de achtergrond er van.
ik doe meequote:
science.quote:op donderdag 22 december 2005 18:36 schreef displission het volgende:
what happened to earthsister..??
hier ook een zeer goed onderbouwd verhaalquote:op woensdag 21 december 2005 16:29 schreef alicey het volgende:
[..]
wat is de wetenschappelijke onderbouwing van de maya-kalender?
[..]
heb je hier een bron van?
[..]
de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..
[..]
heb je een isbn voor me?
damn, long story , ik heb gedeeltes ervan gelezen.quote:op vrijdag 23 december 2005 10:47 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
hier ook een zeer goed onderbouwd verhaal
the time is now ...
de bijbel sucks. dat boek is in elkaar gezet door een stel machtliefhebbende bankuitvinders en sindsdien heeft het ons alleen maar decennia achter gehouden in onze voorruitgang. maar goed, dat is in het algemeen het probleem met geloof: normen en waarden van 2000 jaar terug worden nu nog steeds opgelegd aan de hand van kryptische science-fiction. voor mij is het hele jezus-gedoe net zo geloofwaardig als de comic-verhalen van superman. (in vergelijking zijn ze ook nog eens enorm hetzelfde)quote:op woensdag 21 december 2005 16:29 schreef alicey het volgende:
de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..
nee...lol...quote:op vrijdag 23 december 2005 12:05 schreef huupia34 het volgende:
[..]
damn, long story , ik heb gedeeltes ervan gelezen.
kan jij het kort samenvatten soulsurvivor?
precies!quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
is het ook bekend wanneer precies we in de huidige dimensie terecht gekomen zijn?quote:op woensdag 21 december 2005 15:18 schreef huupia34 het volgende:
er doen de wildste theorieen de ronde over het aanstaande.
enkele zijn:
we gaan over naar een andere dimensie
via de jaren 80 naar de jaren 90, naar de jaren 00quote:op vrijdag 23 december 2005 19:18 schreef gellius het volgende:
[..]
is het ook bekend wanneer precies we in de huidige dimensie terecht gekomen zijn?
quote:op zaterdag 24 december 2005 23:33 schreef henriosewoudt het volgende:
er doet momenteel een enorm wild gerucht de ronde dat er op 21 december 2012 helemaal niets bijzonders gebeurt.
maar dat lijkt me erg ver gezocht hoor.
wat de boer niet kent dat vreet hij niet?quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |