abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33275840
over precies 7jaar is het 21.12.2012.

dit is de einddatum van de maya kalender die begon in 3114 v.chr.
tijdens de zonne-eclips van 1999 zijn we de laatste baktun(periode van 13 jaar) ingegaan.

er doen de wildste theorieen de ronde over het aanstaande.

enkele zijn:

we gaan over naar een andere dimensie

we krijgen een polar shift

de goden zullen dan terugkeren op aarde

ik denk dat er wel wat staat te bebeuren, de oude volken zoals de maya's en de egyptenaren waren verre van dom.

ideeen?
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33275977
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 21 december 2005 @ 15:25:56 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33276069
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
ik denk niet dat de maya's aan inkomstenbron doen.

zelf hoop ik dat de goden op aarde komen en een hele hoop water in wijn gaan veranderen enzo en andere leuke trucjes.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 21 december 2005 @ 15:27:30 #4
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33276124
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
ook dit is een aanname/ een verwachting, en dus [volgens je eigen beredenatie], flauwekul.
ik zou overigens niet weten wat en of er iets duidelijks zal gebeuren.
afwachten dus.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33276207
de theorie van rudeonline wordt geaccepteerd.. we gaan naar een nieuwe dimensie.
  woensdag 21 december 2005 @ 15:30:37 #6
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_33276230
we zullen zien!
we zullen zien!!
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_33276238
de maya kalender is uiterst nauwkeurig. onze zon staat dan in een rechte lijn met hart van onze melkweg
ze maken gebruik van een lange telling.die 25.920 jaar duurt (1 galactisch jaar)
omdat onze zon schuin op zen as tolt , duurt het 25.920 jaar voordat we weer bij het beginpunt zijn.(pricipe van precessie)

al met al veel nauwkeuriger dan onze kunstmatige kalender.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33276257
mijn voorspelling is dat het 22 december gaat worden die dag
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 21 december 2005 @ 15:32:20 #9
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33276280
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:30 schreef rudeonline het volgende:
de theorie van rudeonline wordt geaccepteerd.. we gaan naar een nieuwe dimensie.

2012 rude-online mag weer posten in wfl
gelijk
  woensdag 21 december 2005 @ 15:33:08 #10
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33276313
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:31 schreef socialdisorder het volgende:
mijn voorspelling is dat het 22 december gaat worden die dag
in één dag twee dagen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33276380
hoevaak is de wereld al niet vergaan en zouden we een nieuwe wereld krijgen.
pi_33276417
de vorige samenstand is een halve precessie cyclus geleden(omdat we een cirkelvorm trekken door de ruimte)
dus 12.960 jaar geleden, dat is 10.960 jaar v.chr.

laat dat nou ook de tijd zijn dat de laatste ijstijd abrubt stopte, en er veel rampspoed op aarde was.
Benjamin Franklin
pi_33276427
lol
pi_33276450
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:36 schreef huupia34 het volgende:
de vorige samenstand is een halve precessie cyclus geleden(omdat we een cirkelvorm trekken door de ruimte)
dus 12.960 jaar geleden, dat is 10.960 jaar v.chr.

laat dat nou ook de tijd zijn dat de laatste ijstijd abrubt stopte, en er veel rampspoed op aarde was.
klinkt goed, waar kan ik kaartjes kopen?
  woensdag 21 december 2005 @ 15:37:07 #15
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_33276452
ik ben erg benieuwd. zelf geloof ik wel dat er iets groots gaat gebeuren. wat weet ik niet. wel weet ik dat je de kennis van de maya's niet moet onderschatten. dingen die zij wisten zoals het bestaan van de planeet pluto is voor ons onbegrijpelijk, omdat deze onmogelijk met het blote oog te zien is.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_33276492
de maya's hadden een astrologie waar we vandaag de dag nog wat van kunnen leren. als die godvergeten spanjaarden ze niet hadden uitgeroeid, hadden we misschien nog wat van ze kunnen leren....
  woensdag 21 december 2005 @ 15:41:31 #17
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_33276576
stargate blijkt waar te zijn. goauld komen op aarde om hier ass te kicken. gelukkig staat mcgyver aan onze kant.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_33276691
goed, laten we eens met z'n allen deze en deze of alleen al voorspellingen over 1998 bekijken om de boel een beeeetje in perspektief te houden?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33276700
damn, weer zo'n leuke theorie...er gaat echt niks bijzonder gebeuren ofzo hoor |-)
pi_33276715
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:41 schreef beelz het volgende:
stargate blijkt waar te zijn. goauld komen op aarde om hier ass te kicken. gelukkig staat mcgyver aan onze kant.
ongelooflijk wat je met een elastiekje, een kauwgupmje en een potlood kan bouwen hč?
  woensdag 21 december 2005 @ 15:51:06 #21
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33276888
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:37 schreef woutervn het volgende:
ik ben erg benieuwd. zelf geloof ik wel dat er iets groots gaat gebeuren. wat weet ik niet. wel weet ik dat je de kennis van de maya's niet moet onderschatten. dingen die zij wisten zoals het bestaan van de planeet pluto is voor ons onbegrijpelijk, omdat deze onmogelijk met het blote oog te zien is.
maar genoeg reden voor iedere smallminded poster het belachelijk te maken.
overigens verbindt ik geen conclusies aan de maya-kalender.
dat blijft pure speculatie, wat mij betreft.
al geloof ik wel in een verandering.
of dat een positieve, negatieve, of spectaculaire is weet ik niet.
misschien gebeurt er niets, en zouden de maya's, als ze nog zouden bestaan, gewoon weer opnieuw beginnen met het tellen op hun kalender.
who will tell ?!
gelijk
  woensdag 21 december 2005 @ 15:54:32 #22
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33277021
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:45 schreef onemangang het volgende:
goed, laten we eens met z'n allen deze en deze of alleen al voorspellingen over 1998 bekijken om de boel een beeeetje in perspektief te houden?
er is natuurlijk wel een groot verschil tussen, de vreemde voorspellingen van verwarde mensen, en 2012.
of er iets gebeurt is speculeren, dat het een bijzondere datum is staat vast, gebasseerd op verschillende belangrijke aanwijzingen.
gelijk
  woensdag 21 december 2005 @ 15:56:05 #23
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_33277076
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:41 schreef beelz het volgende:
gelukkig staat mcgyver aan onze kant.
gelukkig wel
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 21 december 2005 @ 16:00:40 #24
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_33277244
soulsurvivor..ik vind dat je gelijk hebt..

wat er ook moge gebeuren dit is een dag die voor vele nu al legendarisch..mindchange op the fact that truth will be revealed..for everyone in his own..voorspellingen die dan uitkomen of niet..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  woensdag 21 december 2005 @ 16:08:51 #25
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_33277498
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:45 schreef onemangang het volgende:
mwah.. uit je eigen bron:
quote:
richard landes, director of the center for millennial studies at boston university said: "i am more worried about after 2000 than about 2000 itself...the real problem is that in the immediate period after disappointment, - the first decade of the next century - one of the tendencies of disappointed apocalyptic groups is to get nasty. they [will] look for scapegoats
klopt toch vrij aardig

voor wat betreft de maya-kalender: volgens mij begint ie gewoon weer van voor af aan hoor
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 21 december 2005 @ 16:12:22 #26
44649 beelz
pi_33277608
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:46 schreef socialdisorder het volgende:

[..]

ongelooflijk wat je met een elastiekje, een kauwgupmje en een potlood kan bouwen hč?
mcgyver is zo kick ass. die dude kan met een rol ducktape en een paperclip een complete star destroyer maken. zelfs een deathstar, en dan wel 1 zonder zwakke punten.
Besef Regulier!
pi_33277674
er hebben zich op aarde vaker grote golven van uitstervingen voorgedaan.misschien hoort dat wel gewoon bij de natuur.

het kan dus zomaarzo zijn dat elke 12.960 jaar, een groot deel van de dieren en mensen op aarde zullen sterven door rampspoed.

de overlevenden zullen weer van voor afaan moeten beginnen.
dit strookt wel met het feit, dat de oude egyptenaren en anderen zich bewust waren van veel oudere beschavingen voor hun, die verwoest zijn.

het is dus niks spooky's, maar gewoon een cyclus van de natuur
Benjamin Franklin
pi_33277882
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:12 schreef beelz het volgende:

[..]

mcgyver is zo kick ass. die dude kan met een rol ducktape en een paperclip een complete star destroyer maken. zelfs een deathstar, en dan wel 1 zonder zwakke punten.
en dan houdtie nķg onderdelen over!

mcguyver bouwt gewoon een atoombunker van 2 palmbladeren en een springveer!
pi_33277918
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:18 schreef huupia34 het volgende:

ik denk dat er wel wat staat te bebeuren, de oude volken zoals de maya's en de egyptenaren waren verre van dom.

ideeen?
misschien alleen dat de kalender weer bij het begin start.
  woensdag 21 december 2005 @ 16:22:09 #30
44649 beelz
pi_33277948
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:20 schreef socialdisorder het volgende:

[..]

en dan houdtie nķg onderdelen over!

mcguyver bouwt gewoon een atoombunker van 2 palmbladeren en een springveer!
ik heb gehoord dat mcgyver heeft geholpen bij het bouwen van de piramides in egypte en daarbij gebruikte hij alleen zijn zakmes.
Besef Regulier!
pi_33277985
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

er is natuurlijk wel een groot verschil tussen, de vreemde voorspellingen van verwarde mensen, en 2012.
of er iets gebeurt is speculeren, dat het een bijzondere datum is staat vast, gebasseerd op verschillende belangrijke aanwijzingen.
zou het feit dat velen uitzien naar die datum, die datum een self-fulfulling prophecy kunnen maken, waarbij er daadwerkelijk iets verandert aan hoe mensen zich gedragen of hoe zij dingen ervaren? of zou het er juist voor kunnen zorgen dat er een grote desillusie komt?

interessant, want het gaat hier best om een flinke massa heb ik het idee.
  woensdag 21 december 2005 @ 16:24:37 #32
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33278047
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:14 schreef huupia34 het volgende:
er hebben zich op aarde vaker grote golven van uitstervingen voorgedaan.misschien hoort dat wel gewoon bij de natuur.

het kan dus zomaarzo zijn dat elke 12.960 jaar, een groot deel van de dieren en mensen op aarde zullen sterven door rampspoed.

de overlevenden zullen weer van voor afaan moeten beginnen.
dit strookt wel met het feit, dat de oude egyptenaren en anderen zich bewust waren van veel oudere beschavingen voor hun, die verwoest zijn.

het is dus niks spooky's, maar gewoon een cyclus van de natuur
daar zijn idd goede aanwijzingen voor.
goed genoeg in ieder geval om dit niet zomaar te "bashen".
dat bashen getuigt van geconditioneerde denkpatronen waarmee ze zichzelf belachelijker maken dan de zogenaamde paranoide idioten die overal iets achter zoeken.

slaap lekker mensen blijf vooral doorgaan met die popiejopie uitspraken.
gelijk
  woensdag 21 december 2005 @ 16:26:22 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_33278116
op 21 december 2012 komen we tot het het verbluffende inzicht dat alle gemystificeer rondom die datum uiteindelijk als onzin kan worden bestempeld.

a small step for me but a giant leap for mankind.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_33278154
in 1212, dan zit ik in mijn midlifecrisis.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33278156
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:23 schreef alicey het volgende:

[..]

zou het feit dat velen uitzien naar die datum, die datum een self-fulfulling prophecy kunnen maken, waarbij er daadwerkelijk iets verandert aan hoe mensen zich gedragen of hoe zij dingen ervaren? of zou het er juist voor kunnen zorgen dat er een grote desillusie komt?

de maya's hebben hun kalender wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd, dus die datum is niet zomaar uit de lucht gegrepen.
ook de egyptenaren kenden deze datum
zelfs de bijbel kent een eindtijd(die begint als de joden een eigen staat krijgen)

een aanrader om te lezen is het boek van john major jenkins , over de maya kalender
Benjamin Franklin
pi_33278234
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:27 schreef huupia34 het volgende:

[..]

de maya's hebben hun kalender wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd
wat is de wetenschappelijke onderbouwing van de maya-kalender?
quote:
, dus die datum is niet zomaar uit de lucht gegrepen.
heb je hier een bron van?
quote:
ook de egyptenaren kenden deze datum
zelfs de bijbel kent een eindtijd(die begint als de joden een eigen staat krijgen)
de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..
quote:
een aanrader om te lezen is het boek van john major jenkins , over de maya kalender
heb je een isbn voor me?
  woensdag 21 december 2005 @ 16:30:37 #37
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33278300
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:23 schreef alicey het volgende:

[..]

dat zou natuurlijk heel goed kunnen.
al hebben die 'velen' die uitzien naar die datum, gronden om aan te nemen dat er iets zal gebeuren rond die tijd.
misschien wel interessant om in dit topic te inventariseren wat voor een grond "ze" hebben aan te nemen dat er iets te gebeuren staat, i.p.v. op voorhand het als flauwekul af te doen.
gelijk
pi_33278310
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:29 schreef alicey het volgende:

[..]

wat is de wetenschappelijke onderbouwing van de maya-kalender?
[..]

heb je hier een bron van?
[..]

de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..
[..]

heb je een isbn voor me?
sorry , ga nu ff eten, maar ff googelen op john major jenkins , en gij zult vinden
Benjamin Franklin
pi_33278340
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:30 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

dat zou natuurlijk heel goed kunnen.
al hebben die 'velen' die uitzien naar die datum een gronden om aan te nemen dat er iets zal gebeuren rond die tijd.
dat iets wordt door sommigen echter verwacht in de vorm van een hoger bewustzijn.. mij lijkt dat typisch iets waar je voor kiest. zou er massaal voor gekozen worden in 2012?
quote:
misschien wel interessant om in dit topic te inventariseren wat voor een grond "ze" hebben aan te nemen dat er iets te gebeuren staat, i.p.v. op voorhand het als flauwekul af te doen.
daar ben ik ook benieuwd naar. er is echter iemand die beweert dat het wetenschappelijk onderbouwd is, dus ik hoop dat die zich er nader over wil uitlaten.
  woensdag 21 december 2005 @ 16:32:24 #40
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_33278350
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:22 schreef beelz het volgende:

[..]

ik heb gehoord dat mcgyver heeft geholpen bij het bouwen van de piramides in egypte en daarbij gebruikte hij alleen zijn zakmes.
nee, dat hebben de goa'uld gedaan omdat hun scheepjes anders niet zo goed landen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_33278370
ik verwacht trouwens dat er niets gebeurd
pi_33278387
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:30 schreef huupia34 het volgende:

[..]

sorry , ga nu ff eten, maar ff googelen op john major jenkins , en gij zult vinden
bedoel je deze?
pi_33278418
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:32 schreef thomasberge het volgende:
ik verwacht trouwens dat er niets gebeurd
ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er wel iets "groots" gebeurt.. ik ben echter wel erg benieuwd naar de achtergrond er van.
pi_33278450
quote:
op woensdag 21 december 2005 16:34 schreef alicey het volgende:

[..]

ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er wel iets "groots" gebeurt.. ik ben echter wel erg benieuwd naar de achtergrond er van.
dat wel, ik zal er zeker aan denken die dag
pi_33278502
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:18 schreef huupia34 het volgende:

ideeen?
op 21-12-2012 sta je op, ga je naar je werk, kom je thuis, plof je nog even op de bank en ga je naar bed.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')