ik denk niet dat de maya's aan inkomstenbron doen.quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
ook dit is een aanname/ een verwachting, en dus [volgens je eigen beredenatie], flauwekul.quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
quote:op woensdag 21 december 2005 15:30 schreef rudeonline het volgende:
de theorie van rudeonline wordt geaccepteerd.. we gaan naar een nieuwe dimensie.
in één dag twee dagenquote:op woensdag 21 december 2005 15:31 schreef socialdisorder het volgende:
mijn voorspelling is dat het 22 december gaat worden die dag
klinkt goed, waar kan ik kaartjes kopen?quote:op woensdag 21 december 2005 15:36 schreef huupia34 het volgende:
de vorige samenstand is een halve precessie cyclus geleden(omdat we een cirkelvorm trekken door de ruimte)
dus 12.960 jaar geleden, dat is 10.960 jaar v.chr.
laat dat nou ook de tijd zijn dat de laatste ijstijd abrubt stopte, en er veel rampspoed op aarde was.
ongelooflijk wat je met een elastiekje, een kauwgupmje en een potlood kan bouwen hč?quote:op woensdag 21 december 2005 15:41 schreef beelz het volgende:
stargate blijkt waar te zijn. goauld komen op aarde om hier ass te kicken. gelukkig staat mcgyver aan onze kant.
maar genoeg reden voor iedere smallminded poster het belachelijk te maken.quote:op woensdag 21 december 2005 15:37 schreef woutervn het volgende:
ik ben erg benieuwd. zelf geloof ik wel dat er iets groots gaat gebeuren. wat weet ik niet. wel weet ik dat je de kennis van de maya's niet moet onderschatten. dingen die zij wisten zoals het bestaan van de planeet pluto is voor ons onbegrijpelijk, omdat deze onmogelijk met het blote oog te zien is.
er is natuurlijk wel een groot verschil tussen, de vreemde voorspellingen van verwarde mensen, en 2012.quote:op woensdag 21 december 2005 15:45 schreef onemangang het volgende:
goed, laten we eens met z'n allen deze en deze of alleen al voorspellingen over 1998 bekijken om de boel een beeeetje in perspektief te houden?
gelukkig welquote:op woensdag 21 december 2005 15:41 schreef beelz het volgende:
gelukkig staat mcgyver aan onze kant.
mwah.. uit je eigen bron:quote:op woensdag 21 december 2005 15:45 schreef onemangang het volgende:
goed, laten we eens met z'n allen deze en deze of alleen al voorspellingen over 1998 bekijken om de boel een beeeetje in perspektief te houden?
klopt toch vrij aardigquote:richard landes, director of the center for millennial studies at boston university said: "i am more worried about after 2000 than about 2000 itself...the real problem is that in the immediate period after disappointment, - the first decade of the next century - one of the tendencies of disappointed apocalyptic groups is to get nasty. they [will] look for scapegoats
mcgyver is zo kick ass. die dude kan met een rol ducktape en een paperclip een complete star destroyer maken. zelfs een deathstar, en dan wel 1 zonder zwakke punten.quote:op woensdag 21 december 2005 15:46 schreef socialdisorder het volgende:
[..]
ongelooflijk wat je met een elastiekje, een kauwgupmje en een potlood kan bouwen hč?
en dan houdtie nķg onderdelen over!quote:op woensdag 21 december 2005 16:12 schreef beelz het volgende:
[..]
mcgyver is zo kick ass. die dude kan met een rol ducktape en een paperclip een complete star destroyer maken. zelfs een deathstar, en dan wel 1 zonder zwakke punten.
misschien alleen dat de kalender weer bij het begin start.quote:op woensdag 21 december 2005 15:18 schreef huupia34 het volgende:
ik denk dat er wel wat staat te bebeuren, de oude volken zoals de maya's en de egyptenaren waren verre van dom.
ideeen?
ik heb gehoord dat mcgyver heeft geholpen bij het bouwen van de piramides in egypte en daarbij gebruikte hij alleen zijn zakmes.quote:op woensdag 21 december 2005 16:20 schreef socialdisorder het volgende:
[..]
en dan houdtie nķg onderdelen over!
mcguyver bouwt gewoon een atoombunker van 2 palmbladeren en een springveer!
zou het feit dat velen uitzien naar die datum, die datum een self-fulfulling prophecy kunnen maken, waarbij er daadwerkelijk iets verandert aan hoe mensen zich gedragen of hoe zij dingen ervaren? of zou het er juist voor kunnen zorgen dat er een grote desillusie komt?quote:op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
er is natuurlijk wel een groot verschil tussen, de vreemde voorspellingen van verwarde mensen, en 2012.
of er iets gebeurt is speculeren, dat het een bijzondere datum is staat vast, gebasseerd op verschillende belangrijke aanwijzingen.
daar zijn idd goede aanwijzingen voor.quote:op woensdag 21 december 2005 16:14 schreef huupia34 het volgende:
er hebben zich op aarde vaker grote golven van uitstervingen voorgedaan.misschien hoort dat wel gewoon bij de natuur.
het kan dus zomaarzo zijn dat elke 12.960 jaar, een groot deel van de dieren en mensen op aarde zullen sterven door rampspoed.
de overlevenden zullen weer van voor afaan moeten beginnen.
dit strookt wel met het feit, dat de oude egyptenaren en anderen zich bewust waren van veel oudere beschavingen voor hun, die verwoest zijn.
het is dus niks spooky's, maar gewoon een cyclus van de natuur
de maya's hebben hun kalender wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd, dus die datum is niet zomaar uit de lucht gegrepen.quote:op woensdag 21 december 2005 16:23 schreef alicey het volgende:
[..]
zou het feit dat velen uitzien naar die datum, die datum een self-fulfulling prophecy kunnen maken, waarbij er daadwerkelijk iets verandert aan hoe mensen zich gedragen of hoe zij dingen ervaren? of zou het er juist voor kunnen zorgen dat er een grote desillusie komt?
interessant, want het gaat hier best om een flinke massa heb ik het idee.
wat is de wetenschappelijke onderbouwing van de maya-kalender?quote:op woensdag 21 december 2005 16:27 schreef huupia34 het volgende:
[..]
de maya's hebben hun kalender wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd
heb je hier een bron van?quote:, dus die datum is niet zomaar uit de lucht gegrepen.
de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..quote:ook de egyptenaren kenden deze datum
zelfs de bijbel kent een eindtijd(die begint als de joden een eigen staat krijgen)
heb je een isbn voor me?quote:een aanrader om te lezen is het boek van john major jenkins , over de maya kalender
dat zou natuurlijk heel goed kunnen.quote:op woensdag 21 december 2005 16:23 schreef alicey het volgende:
[..]
zou het feit dat velen uitzien naar die datum, die datum een self-fulfulling prophecy kunnen maken, waarbij er daadwerkelijk iets verandert aan hoe mensen zich gedragen of hoe zij dingen ervaren? of zou het er juist voor kunnen zorgen dat er een grote desillusie komt?
interessant, want het gaat hier best om een flinke massa heb ik het idee.
sorry , ga nu ff eten, maar ff googelen op john major jenkins , en gij zult vindenquote:op woensdag 21 december 2005 16:29 schreef alicey het volgende:
[..]
wat is de wetenschappelijke onderbouwing van de maya-kalender?
[..]
heb je hier een bron van?
[..]
de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..
[..]
heb je een isbn voor me?
dat iets wordt door sommigen echter verwacht in de vorm van een hoger bewustzijn.. mij lijkt dat typisch iets waar je voor kiest. zou er massaal voor gekozen worden in 2012?quote:op woensdag 21 december 2005 16:30 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
dat zou natuurlijk heel goed kunnen.
al hebben die 'velen' die uitzien naar die datum een gronden om aan te nemen dat er iets zal gebeuren rond die tijd.
daar ben ik ook benieuwd naar. er is echter iemand die beweert dat het wetenschappelijk onderbouwd is, dus ik hoop dat die zich er nader over wil uitlaten.quote:misschien wel interessant om in dit topic te inventariseren wat voor een grond "ze" hebben aan te nemen dat er iets te gebeuren staat, i.p.v. op voorhand het als flauwekul af te doen.
nee, dat hebben de goa'uld gedaan omdat hun scheepjes anders niet zo goed landenquote:op woensdag 21 december 2005 16:22 schreef beelz het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat mcgyver heeft geholpen bij het bouwen van de piramides in egypte en daarbij gebruikte hij alleen zijn zakmes.
bedoel je deze?quote:op woensdag 21 december 2005 16:30 schreef huupia34 het volgende:
[..]
sorry , ga nu ff eten, maar ff googelen op john major jenkins , en gij zult vinden
ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er wel iets "groots" gebeurt.. ik ben echter wel erg benieuwd naar de achtergrond er van.quote:op woensdag 21 december 2005 16:32 schreef thomasberge het volgende:
ik verwacht trouwens dat er niets gebeurd
dat wel, ik zal er zeker aan denken die dagquote:op woensdag 21 december 2005 16:34 schreef alicey het volgende:
[..]
ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er wel iets "groots" gebeurt.. ik ben echter wel erg benieuwd naar de achtergrond er van.
op 21-12-2012 sta je op, ga je naar je werk, kom je thuis, plof je nog even op de bank en ga je naar bed.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |