quote:
Date-Rape FrankBossie bloemen...
Gepost door Danny (FOS4) - vrijdag 16 november 2001 @ 00:03
Weet je dat het me keer op keer verbaast hoe tragisch dom het Nederlandse volk wel niet is? Frankie eruit en Kelly nog steeds in het huis alwaar ze de halve bevolking kan blijven tergen.
Toch betwijfel ik of dat bewust zo gestemd is door de mensen. Mij bekruipt namelijk het gevoel dat half BB-kijkend Nederland zich na een avondje stappen, zuipen, blowen, slikken en snuiven even voor de lol besloot te stemmen. Je kent 't wel, net als het maken van een afspraakje met het lelijkste meisje van school - beugelbekkie/pestbril/acnesmoeltje/125 kilo - om haar vervolgens toeterend voorbij te rijden als ze klaar staat om opgepikt te worden. Gewoon een lolletje. Of dat je voor de gein besluit op de CD te stemmen en er uiteindelijk na de telling achter te komen dat ze 32 zetels hebben, dat soort humor. Of dat je tv kijkt of een stream op internet volgt en je denkt 'weet je wat ? Ik ga die Frank aangeven wegens verkrachting !' en dat je dan krom van de binnenpret gewoon een politieburo binnenstapt en een zo serieus mogelijke smoel trekt. Geinig joh!
Op diezelfde manier vermoed ik dat Nederland op BB stemt. Gewoon de meest irritante persoon nemen en daarop je stem uitbrengen.
Het zou me niet verbazen als 80% van de bellers nooit naar BB kijkt, maar dat ze van hun omgeving horen dat die Kelly zo ontzettend irritant is. Van hun buurman die elke avond van die harde muziek draait bijvoorbeeld. Gewoon stemmen op Kelly, want die buurman zul je wel krijgen!Hoe zou dat nou trouwens aflopen met die verkrachting ? Zou Diane als speciale betekenis aan die ring hebben gegeven 'kijk politie, dit is nou de man die mij verkrachtte! Ik heb 'm al gemarkeerd!' ?
Zou me niks verbazen. Ik denk namelijk dat ze doodsbang voor 'm is na die brute aanval op haar kuisheid. De brute aanval die haar in de armen dreef van Andries, en toen weer Frank, en toen weer Andries, en toen weer Frank en uiteindelijk weer Andries. Da's pure zelfbescherming, heeft niets met geilheid van doen.
Frank zal morgen een rechercheur voor de deur hebben staan, aanklacht al in zijn hand. Ik zie het al helemaal voor me:
"Goedendag, U bent Frank ?"
"Ja, ik ben Frank ja"
"Mooi. U beseft dat er een aangifte tegen u is gedaan vanwege de vermeende verkrachting van Diane ?"
"Pardon ? Je zit toch niet met me mind te fucken he ?"
Geweldig!
En dat Frank dan te horen krijgt wie die aangifte gedaan heeft en dat hij dan met een handjevol F-siders even langsgaat, en dat 112 weekend daar dan bij is. Zou fantastisch zijn.Uiteraard zou na de tegenaanval Frank weer kalmeren en bij de aangever op bezoek gaan in het ziekenhuis. "Kamer 3, 4 en 5 meneer Frank", waarop Frank met een grote bos bloemen een der kamers binnenwandelt alwaar hij de bloemen per ongeluk in de anus van de aangever plaatst om vervolgens tot de ontdekking te komen dat 's mans bovenlichaam een kamer verderop ligt.
Ja, er kan nog wat vermaak op televisie komen de komende weken.
Aangever, bedankt !
quote:Mag niet.
Op zaterdag 17 november 2001 11:56 schreef voyeur het volgende:
'column'(=lange post waarin je mensen wel mag beledigen)
Behalve als je Danny heet natuurlijk
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 11:56 schreef voyeur
......jij dan op kan scheppen dat je hem zo gek gekregen hebt.
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 17-11-2001 12:11]
Zeg dan niks!
Kan, dat je dat denkt. Wat daarna volgde was minder fraai. Voyeur koos er voor om niet individueel aangifte te doen en af te wachten wat er zou gebeuren. Nee, hij liet zijn geweten collectief toetsen op verschillende fora. De bezoekersaantallen schoten omhoog. Ik heb het vanaf het begin zeer immoreel gevonden om van een aangifte een circus te maken. Met een paar honderd mensen op een forum praten over een aangifte tegen iemand die zich niet kan verweren, ik vond het nogal smakeloos.
Heb ik meerdere malen laten blijken in persoonlijke berichten op het forum. Ruzie werd het. Ik schreef dat ik Franks woede zou begrijpen als hij dit hoorde. Cynisch columnistje als ik ben schreef ik dat een klein klapje achter het oor wel toegestaan was. Huis te klein. Moest ik terugnemen. Voyeur zou bij me langskomen op hetr werk en zou al mijn werkgevers zeggen dat ik aanzettte tot geweld. Zo'n jongen is dat. Ik ben de lulligste niet. Gezegd dat geweld niets oplost.
Donderdag keek ik wel met meer dan gemiddelde interesse naar de exit van Frank. Diane, de volgens Voyeur verkrachte dame, gaf hem huilend een ring en verklaarde dat ze van hem hield. Klaar denk je dan.
Morgen doet Frank zijn eerste interview. Bent u een verkrachter? 'Wie zegt dat dan?'
Fijn idee, dat een aangifte tegen jou gezellig met wat chips er bij is besproken.
Ik na de uitzending naar het bewuste forum. Geen krimp. Bericht gepost, of Voyeur mij kon uitleggen hoe het zat. Iemand geeft een ring en zegt: ik houd van je. Hoe leg je aan zo iemand uit dat ze is verkracht? Twee minuten later mijn bericht weg. Nog een keer geprobeerd, dit keer iets vinniger, want boos. Hopla weer weg. Nu weggeduwd op een apart plaatsje en een topic met de titel: negeer dijkshoorn.
Voyeur verklaart allen nog maar dat alles al gezegd is. Wat een hypocriete houding. In de roes van de aangifte kon weken lang ieder standpunt eindeloos worden herhaald. Voyeur, het denkend hart van Nederland legde soms geduldig uit dat hij graag opgroeiende jeugd bewust wilde maken van date-rapes.
Nu alles anders blijkt te liggen en Diane al meerder malen heeft aangegeven dat ze geen enkel probleem met Frank heeft is er opeens Stalinistische publiciteitsstilte. Als je Voyeur vraagt: 'ben je nu niet bang dat Frank verhaal komt halen'en als je, zoals ik, laat blijken dat je dat zelfs hoopt, om die badinerende 'ik denk wel voor anderen'toon er eens uit te rammen, dan dreigt Voyeur en worden er hele stukken tekst geveegd.
Publiciteit en de waarheid komt hard aan daar. Daarom hier een bericht. Voyeur heeft er inmiddels alle belang bij om deze discussie stil te houden nu Frank er uit is. ik vind dat Frank verdient om hem levend te houden. Over zijn rug heen is een heel vieze openbare egoshow gemaakt van een aangifte. Hoop dat Frank dit leest en gaat kijken op www.gesprekvandedag.nl De gewetensbezwaarde met een oog voor commercie heet Voyeur. Even onder vier ogen, Frank. Kom op. Laat hem zweten. Geen fysiek geweld, maar laat hem stamelen. Hij verdient het.
[Dit bericht is gewijzigd door doordevil op 17-11-2001 13:01]
quote:Vind ik niet. Fokzine heeft weliswaar sterke connecties met het BB-forum, maar is niet hetzelfde. Dus waarom moet die column in dit forum?
Op zaterdag 17 november 2001 11:40 schreef Tante Bep het volgende:
Deze column van Danny trof ik op de frontpage, ik vind het niet meer dan logisch dat columns die betrekking hebben op BB ook hier worden geplaatst
[..]
Het besluit om een nieuw topic te openen, moet imo bovendien bij de schrijver zelf liggen, dat hoeft niet iemand anders te beslissen. Danny weet de weg denk ik wel naar het forumn, en zal zijn redenen hebben gehad om dit niet te plaatsen.
Tante Bep, wil je de column toch met ons delen (van mij had het niet gehoeven), open wat mij betreft dan niet een nieuw tupoc, maar zet het in "BB in de Media".
quote:Tsss... en dat komt uit Rotjeknor..
En dat Frank dan te horen krijgt wie die aangifte gedaan heeft en dat hij dan met een handjevol F-siders even langsgaat, en dat 112 weekend daar dan bij is. Zou fantastisch zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 17-11-2001 12:58]
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 12:39 schreef doordevil het volgende:
Patty net niet verkracht donderdagavond. Zag u hem loeren, Frank, de date-raper van BigBrother?
quote:Meen je dit echt DoorDevil?
Moest ik terugnemen. Voyeur zou bij me langskomen op hetr werk en zou al mijn werkgevers zeggen dat ik aanzettte tot geweld. Zo'n jongen is dat. Ik ben de lulligste niet. Gezegd dat geweld niets oplost.
Op datzelfde gesprekvandedag heb ik hem al uitgelegd dat ik met het wissen van posts niets te maken heb. Ik vervul geen enkele functie als mod of admin op gesprekvandedag.
Waarom ik niet meer dagelijks reageer, heb ik daar ook al uitgelegd
"Door Voyeur op dinsdag 13 november 2001 - 15:37
Er is hierboven kennelijk een heel stuk weggehaald. Ik weet niet meer precies wat er stond, maar een essentiele vraag is me bijgebleven: waarom zeg ik er niets meer over? Eerlijk gezegd om geen andere reden dan dat ik er over uitgepraat ben.
Op de drie forums waar deze discussie liep zijn in september ontstellend veel posts geplaatst. Ik heb een aantal keren gereageerd en mijn opvattingen proberen te verduidelijken. Daarnaast waren er concrete vragen en die heb ik zoveel mogelijk proberen te beantwoorden.
Recent startte de discussie opnieuw en naar mijn gevoel van voor af aan. Ik heb echt niets nieuws meer te zeggen, dus hou ik me stil. Op een oproep tot geweld tegen mij ben ik ingegaan, maar dat heeft met de hele actie verder niets van doen.
Voor het overige zijn er geen nieuwe ontwikkelingen en doe ik er dus het zwijgen toe. Als er nog mensen met brandende vragen zijn kunnen ze me altijd mailen, maar ik heb domweg de tijd en de fut niet meer om de hele discussie met alle voor- en tegenstanders opnieuw te voeren. Geen doofpot dus, maar ik ben gewoon uitgeluld en hou er niet van om in herhalingen te vervallen."
Of ik dan nu plots spijt heb van mijn aangifte, vroeg Doordevil me ook al eerder en ik antwoordde daarop:
"Door Voyeur op vrijdag 16 november 2001 - 01:03
Shit Dijkshoorn, heb ik je al die tijd verkeerd begrepen. Wilde niet meer reageren bij gebrek aan nieuwe input, maar dit misverstand corrigeer ik graag.
Nee, excuses zitten er niet erg in. Ik sta nog steeds achter mijn aangifte. Zou ook gek zijn als het veranderd was lijkt me. Je ziet een brand en roept brand. Hoe je het ook wendt of keert kun je dan toch later niet een doofpot gezien hebben?
Helaas voor iedereen zag ik op de streams een verkrachting en daar deed ik aangifte van. Frank lijkt me een aardige gozer; Diane denkt ook dat Frank een aardige gozer is en jij denkt dat ik een lul ben. Verandert dat iets aan mijn oorspronkelijke waarnemingen? Nee, natuurlijk. Wat mij betreft trouwt ze met hem; ik gun ze alle geluk en met wat mazzel vind de officier dat genoeg reden om te seponeren. Iedereen gelukkig toch? "
Het probleem is dus helemaal niet dat ik geen antwoorden geef, maar dat een paar verstokte tegenstanders die antwoorden niet willen lezen. Doordevil beschuldigt me nu ook weer van oog voor commercie en persoonlijk gewin. Welke dan in heerensnaam; Danny krijgt gelukkig wat centjes voor de pageviews op Fok en jij wordt door Veronica betaald om mensen af te zeiken. De rest van alle Fokkers en GVdD'ers posten zonder enig financieel belang en daar hoor ik ook bij.
Wat me het meest van alles verbaast is dat er echt nog mensen rondlopen die denken dat persoonlijk geweld ook maar iets oplost. Treurig om te zien.
kan je de discussie zelf lezen.
Overigens maakt Voyeur van de icq een bedreiging. Onzin. Ik had hele gesprekken met Phileine er over. Cynisch, dat wel, omdat ik het walgelijk voind wat ze hebben gedaan. Toen Frank was genomineer heb ik gevraagd: knijp je hem al? Een normale vrtaag lijkt me. ik zou in mijn broek schijten voor die jongen als ik hem onterecht had aangegeven.
Vowuersa actie is veelzeggend. Toen mijn oeders des nachts , vlak na Voyeurs post, tien keer uit hun bed werden geled ging het mij te ver. Heb ik een ironische oproep tegen geweld gedaan.
Begrijpen jullie een beetje waarom deze discussie gevoerd moet worden? Hhet gaat niet om verkrachten of niet. Het gaat om de vraag: mag je van een aangifte zo'n openbaar circus maken. Het mag wel, maar ik vind het verwerpelijk. Als nu blijkt dat Diane er geen probleem mee heeft moet je excuses aanbieden.
Voyeur heeft zeer bewust zijn forum gebruikt om iemand te veroordelen. Dat is walgelijk
Nu Frank uit het huis is, is er een nieuwe situatie ontstaan die ook nieuwe gezichtspunten biedt. Als Voyeur eerlijk is gaat hij ook die discussie aan. Hij was er toen ook niet vies van. Maar hij verstopt zich.
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 13:42 schreef voyeur het volgende:
Frank lijkt me een aardige gozer;
quote:Voyeur, zag je hoe fijn Frank het vond dat zijn zoontje niet bij het hek mocht staan van zijn ex? Zou dat indirect een fijn gevolg zijn geweest van de Nee=Nee acties denk je?
Door Dijkshoorn op zaterdag 10 november 2001 - 23:15Nog een ding. Je begint er zelf over. Hoe denk jij dat de zoon, familie en vrienden van Frank zich voelen als hij een dag uit het huis is. Leg dat maar uit aan je zoon, dat een beetje gekke meneer dat dacht "vanuit zijn eigen geweten zeg maar". Wat is dat pappa, een verkrachting? Daar zadel jij die jongen mee op, onterecht.
het is natuurlijk van belang om de feiten en de achtergronden van de aangever(s) is goed op een rijtje te zien.
quote:Toch grappig dat iemand met zo'n ondertitel dit post.
Op zaterdag 17 november 2001 13:48 schreef Loedertje het volgende:[..]
[..]Voyeur, zag je hoe fijn Frank het vond dat zijn zoontje niet bij het hek mocht staan van zijn ex? Zou dat indirect een fijn gevolg zijn geweest van de Nee=Nee acties denk je?
Niet onnozel gaan doen. Jou een permanente erectie bezorgen, dat is het gewin.
Moreel superieur over anderen oordelen. Uitleggen dat je het doet voor alle jonge mensen die in deze sitatie terecht kunnen komen. Dat is jouw toon. Je genoot om stralend deze discussie openbaar te maken.
Waarom je niet de klasse hebt gehad om individueel te dealen met je geweten en waarom je de aangifte niet in stilte hebt gedaan blijft vaag. Nee iedereen moest weten wat een heerlijke man jij was. En nu zit je er naast. Waarom je hebt gekozoen voor een circus op je forum, dat heb je nog uit kunnen leggen.
[Dit bericht is gewijzigd door doordevil op 17-11-2001 14:07]
quote:Och , misschien heet het niet voor niets een "ex"
Op zaterdag 17 november 2001 13:48 schreef Loedertje het volgende:Voyeur, zag je hoe fijn Frank het vond dat zijn zoontje niet bij het hek mocht staan van zijn ex? Zou dat indirect een fijn gevolg zijn geweest van de Nee=Nee acties denk je?
Ga door !
quote:Ja, vind je het nog steeds amusant? Ik niet meer zo. Vooral dat lompe, gewoon zomaar ergens in een topic beginnen van weer een zinloze discussie. Hou maar eens op nu, 't is mooi geweest.
Op zaterdag 17 november 2001 14:08 schreef Guus het volgende:
De communicatie tussen de 2 idioten Voyeur en Doordevil over verschillende fora (icq / mail) enzo is trouwens wel lachen
Als er nieuwe ontwikkelingen zijn -de zaak wordt geseponeerd, Frank of Diane geven een reactie, wat dan ook- is een voortzetting natuurlijk legitiem, maar de enige die de discussie nu levend houdt is Doordevil met zijn persoonlijke kruistocht tegen Voyeur. En die valt daarmee in herhaling.
Overigens valt ook op dat de verontwaardiging van Doordevil pas is begonnen toen de discussie al min of meer stil lag (daarvoor verklaarde hij zich nog 'solieter', met een knipoog). Volgende keer maar wat sneller een mening vormen, dan kun je gewoon meedoen met de discussie op het moment dat de rest hem ook voert. Zo achteraf is het toch lastig en kom je eigenlijk vooral over als een geobsedeerde fanaticus die achter de feiten aan rent.
[Dit bericht is gewijzigd door the-O op 17-11-2001 14:36]
quote:Dat las ik idd ook ergens hier op het forum alleen geloof ik niet elk woord wat ik lees
Op zaterdag 17 november 2001 14:06 schreef Guus het volgende:[..]
Ik las ook al ergens dat hij z'n zoontje niet mocht zien ivm mishandeling.
quote:Goed zo! En hier moet, zoals je weet, Doordevil natuurlijk weer op reageren etcetera.
Op zaterdag 17 november 2001 14:22 schreef phileine het volgende:Overigens valt ook op dat de verontwaardiging van Doordevil pas is begonnen toen de discussie al min of meer stil lag (daarvoor verklaarde hij zich nog 'solieter', met een knipoog). Volgende keer maar wat sneller een mening vormen, dan kun je gewoon meedoen met de discussie op het moment dat de rest hem ook voert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |