Bas Roorda 7: Anders dan vorig seizoen doet hij het erg goed, zeer goede lijnkeeper. Moet nog aan zijn lange trappen werken.
Jeroen Lambers: kan ik geen beoordeling geven
Bruno Silva 7,3: Er goede aankoop van de FC. Verdedigend goed en ook aanvallend komt hij goed uit de verf. Is erg snel, maar helaas tot nu toe wat veel geblesseerd.
Gijs Luirink 8: Wat een comeback, zeer goede verdediger die het heel ver gaat schoppen. Zeker toekomstig oranje-speler zoals hierboven ook al gezegd wordt. Beter dan bijv. Ron Vlaar.
Gibril Sankoh 5.5: Net voldoende, in de voorbereiding en een aantal wedstrijden wat domme acties. Heeft wel een uitstekende pass in de benen, kan er zeker nog komen.
Arnold Kruiswijk 7: Komt steeds beter weer in zijn spel, samen met Luirink sterk centraal duo.
Antoine van der Linden 7: Verdedigend sterk en in mijn ogen verdedigend een verademing t.o.v. Florén.
Mathias Florén 6: Bijna meer een middenvelder dan een verdediger en op het verdedigende vlak ook terecht uit de basis gespeeld door van der Linden. Niet verkeerd om op de bank te hebben.
Verdediging: Er staat dit jaar weer een sterke verdediging. Met een fitte Silva is het helemaal mooi.
Paul Matthijs 6,3: Staat de laatste wedstrijden weer veel achterin wegens het ontbreken van een backup voor Silva, komt daarvoor in mijn ogen tekort. Op het middenveld als backup goed te gebruiken.
Danny Buijs 8: Speelt erg goed dit seizoen, heeft ook zijn mindere wedstrijden maar maakt dat meer dan goed met zijn inzet. Een speler die elk team kan gebruiken.
Rasmus Lindgren 6,8: Als het even kan volgend seizoen definitief binnen halen. Als verdedigende middenvelder goed te gebruiken.
Kiran Bechan: te weinig voor beoordeling.
Evgeniy Levchenko 7: Inderdaad een onzichtbare maar belangrijke kracht op het middenveld. Had niet verwacht dat hij het zo goed zou doen.
Mark-Jan Fledderus 6,5: Ook een vechtertje. Als hij zichzelf door blijft ontwikkelen op de manier zoals het nu gaat kan het een belangrijke speler worden.
Stefano Seedorf 6: Het wil op de een of andere manier nog niet lukken met Stefano. Pech gehad met zijn abnormaal lange schorsing. Kan zeker nog goed komen dit seizoen.
Middenveld: Niet afhankelijk van maar 4 spelers, betekent geen verslechtering wanneer er een wissel ingepast moet worden.
Yuri Cornelisse 7,5: Speelt niet altijd even goed, maar scoort veel en heeft al een aantal belangrijke goals gescoord. Bedankt NAC
Koen van de Laak: 6,3: Nog weinig wedstrijden gespeeld, maar wat ik de laatste 2 wedstrijden heb gezien stemt mij gelukkig.
Glen Salmon 7: Ongelukkig begonnen mede door een rottige blessure en toen verguisd door een deel van de supporters. Pakt zijn sportieve revanche door goed terug te komen en te scoren in de laatste wedstrijden.
Erik Nevland 6,5: Nog niet de Nevland van vorig seizoen. Slooft zich teveel uit op het middenveld waardoor de energie van de eindactie lijkt te ontbreken, moet zich meer op de spitspositie gaan richten en niet overal de bal op willen halen. (al is de werklust natuurlijk heerlijk om te zien.)
Aanval: : Er kan meer gescoord worden
![]()
En dat gaat ook gebeuren als Nevland en vd Laak ook hun draai vinden
Ron Jans 7,5: Goed voor de club. Tactisch niet altijd even handig geweest in het begin, durft nu ook aanvallender te gaan spelen. Goede en leuke trainer voor de FC.
Het team 7: Vooral thuis goed. De wil om te winnen en vechtlust is erg groot. Iedereen had het moeilijk in het Oosterpark (Euroborg is afwachten). Uit ging het wat minder met een aantal verliespotten waar minstens 1 punt gepakt had moeten worden. Kan een heel erg mooi seizoen gaan worden.