abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2005 @ 21:02:40 #26
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33287534
Mijn vakantie jaar was top;

- Februari week wintersport in Oostenrijk
Hoogtepunt: Mijn verjaardag in de turbobar (shotjes)
Dieptepunt: Mevrouw Haas (aka Eva Braun) die ons wilde afzetten

- April/Mei weekje naar Marmaris met tussendoor een dagje Rhodos (lekker warm)
Hoogtepunt: Dagje Rhodos, Rhodos stad is echt mooi!
Dieptepunt: PSV en AZ werden in de laatste 5 min. uitgeschakeld voor de finale (te volgen op de tv).

- had geen zomervakantie ivm beëindiging buitenlandse stage, toen weer naar ander land verhuist

- Oct. dagje Estland (tallinn)
Hoogtepunt: Goedkoop drank inslaan; 4 euro voor 0,5l fles vodka. (ben er al 3x eerder geweest)
Dieptepunt: Vriendin van me die mee was rende in 1,5u door het historische centrum dus moesten we nog 4 volmaken. (koud)

- Nov. weekendje stockholm (zuipcruise)
Hoogtepunt: 32 uur lang zuipen (Stockholm zelf bijna niet gezien, was er al voor de 2e keer)
Dieptepunt: Mijn kater de dag van terugkomst... En ik was ziek van de drank, en ik had nog zeker 2 dagen het gevoel dat de wereld heen en weer ging. (de golven waren echt te erg)

- Nov. weekendje Istanbul
Hoogtepunt: Hele weekend met 23 familieleden en vrienden lopen feesten ter ere van mijn ouders 25-jarig huwelijk.
Dieptepunt: Hebben er een jaar naar toe geleefd, en het was binnen no-time over... Ik zelf moest weer terug naar Helsinki dus het was allemaal te gehaast...

Zijn vrij kleine trips, maar 2006 gaat zeer goed worden... (St Maarten geboekt en NYC en Capetown in de planning)

[ Bericht 55% gewijzigd door Public_NME op 22-12-2005 00:20:44 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 21 december 2005 @ 21:27:59 #27
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_33288500
september/oktober: Bijna 2 maanden naar Australie geweest!

Was echt hardstikke geweldig!! Zoveel meegemaakt en gezien, tis bijna teveel om op te noemen! Ik ga iig zsm weer terug!

Een van de hoogte punten was toch echt het duiken! Dat was echt súperrrr!!

Dieptepunten waren er bijna niet, maar als ik er tóch eentje moet opnoemen is het toch de reis (20 uur in zo'n fokking vliegmachine ) en de reistijden in Ozzie land zelf.
  woensdag 21 december 2005 @ 21:29:58 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33288572
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:35 schreef SicSicSics het volgende:
Vakantie:

Weekendje Limburg:
Dieptepunt: Takke einde rijden!
Hoogtepunt: Lange nachten op de hotelkamer (met bubbelbad)

Weekendje Zeeland:
Dieptepunt: Nog verder rijden!
Hoogtepunt: Lange strandwandelingen! En lange nachten op de hotelkamer!

Weekendje Limburg Leuk hotelletje!!:
[afbeelding]
Dieptepunt: Euhm... Geen!
Hoogtepunt: 1. Met Champagne op de kamer in het romeinse bad me vriendinnetje een witgouden ring gegeven omdat we 2,5 jaar verkering hebben!
2. Me ouders die 25 jaar getrouwd waren en opnieuw, met uitzicht op het Geuldal, een trouwgelofte hebben afgelegd.
3. Het diner (6 gangen) erna.
4. De fles whiskey op tafel! En het kleine hashjointje op het balkon met me vriendin (in avond kleding) waar me ouders enkele uren daarvoor opnieuw de gelofte hadden afgelegd.
Ja! Dat heb ik ook eens willen boeken en toen ik er laatst weer aan dacht wist ik niet meer welk hotel het was... help me eens??? Aanrader dus?

Mijn vakantiejaar 2005:

Op een paar heerlijke dagen Maastricht na (Hotel la Bergčre heeft een zeer betaalbare en eigenlijk véél leukere dependance: St. Martenslane - vraag daar gewoon speciaal naar, nog goedkoper ook!) is het er gewoonweg niet van gekomen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33290381
Eind april / begin mei 4 dagen naar Istanbul.
Hoogtepunt: het weer zien van mijn vriendin daar en mooie souvenirs kopen (oa gordijnen laten maken)
Dieptepunt: Toen ik op klaarlichte dag, met mijn netste kleren aan, midden op straat, onzedelijk werd betast door een oude man met snor.

Eind juli / begin augustus: 15 dagen Fuengirola met beste vriendin.
Hoogtepunt: Eigenlijk alles. Granada, Gibraltar, Malaga, lekker uitrusten, bruin worden, uitgaan en uitslapen. Mijn eerste "standaard" vakantie ooit en het is me prima bevallen!
Dieptepunt: eigenlijk geen. Oja, Algeciras was nou niet echt mijn favoriete plaats.

Eind september / begin oktober: een maandje Marokko, eigenlijk voor mijn werk, maar ik zie het als een "cultureel uitstapje"
Hoogtepunt: Fčs, de medina Ook Marrakesh.
Dieptepunt: toen de airco van de bus het begaf midden in de woestijn en het niet gerepareerd kon worden. En ik 24 boze mensen in de bus had zitten die ik tevreden moest houden.

November: 2 weken Filipijnen.
Hoogtepunt: Mindoro Island Coco Beach Resort. En Banaue, Bontoc en Sagada.
Dieptepunt: Te lang in Manila gebleven.

December: 1 dag Brussel.
Hoogtepunt: alle uitleg en wetenswaardigheden van DT en uiteraard het gezelschap van K_Man
Dieptepunt: Al toen we uit de trein stapten, kreeg ik natte sokken en dus ijskoude voeten omdat de stoep vollag met halfgesmolten sneeuw.
pi_33294857
1 woord: A U S T R A L I E

Het leven is er echt fantastisch daar. Ik heb nu serieus op de planning staan om een aantal jaren er proberen te wonen/werken.
Bloed, zweet en tranen!
  donderdag 22 december 2005 @ 02:44:52 #31
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33297704
Februari >> Madrid
P = Stad was veel leuker dan ik had verwacht, geweldig mooi weer.
N = Relatief duur voor Spaanse begrippen

Januari/Maart >> Parijs
P = Parijs
N = Dure reis (180 euro )

Juni >> Noordoost Spanje
P = Lekker weer
N = Veel te toeristisch. Nederlandse bars

Juli/Augustus >> Valencia,Bilbao,SanSebastian,Barcelona
P = Heerlijk weer, veel mooie gebieden
N = Sommige delen overtoeristisch, in Valencia 10 euro betaald voor 0,33l Heineken

November >> Bonn en Berlijn
P = Leuke reizen (ICE en vliegtuig)
N = Koud en slecht weer...
  donderdag 22 december 2005 @ 07:53:21 #32
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_33299014
Februari: Hurghada, Egypte
+ Lekker rustig, weer was al mooi en heerlijk kunnen bijkomen van 2004.
- Hurghada is natuurlijk helemaal niets en in feb is er weinig te beleven. Bovendien ben ik ziek op vakantie gegaan en ook flink ziek gebleven op vakantie, waardoor we noodgedwongen in het hotel zijn gebleven.

Mei: lang weekend Maastricht
+ Fijne autorit, het weer, heerlijk lui dineren, op het terras zitten en leuke dagtripjes in de omgeving.
- Niets eigenlijk.

Augustus: lang weekend Berlijn met moeders
+ Zonder plan door de stad lopen, lekker eten en drinken. Ook vallen de prijzen in Berlijn 100% mee! Ook erg leuk - een nepstrandje met strandtent langs de muur.
- Twee uur stil gestaan met de trein tijdens de heenreis. Ventilatie viel uit en met 30 graden is dat niet zo grappig.

December: lang weekend Göteborg
+ Vanaf Stockholm maar 45 in het vliegtuig, Liseberg helemaal in kerstsfeer en een mooi hotel gekozen. Ook waren de mensen (bediening en prijzen) vriendelijker dan in Stockholm.
- Vreselijk koude wind waardoor je eigenlijk van winkel naar kroeg moest hoppen omdat het te koud was om echt lekker door de stad te lopen.

Feestdagen december: eerst naar Berlijn om familie te "ontlopen" en dan met de trein naar Nederland.
pi_33306037
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:14 schreef Gripper het volgende:
Het valt me op dat zoveel mensen reizen als negatief punt zien. Je kunt een lange autorit (wat is nou eigenlijk 5 uur voor een ritje naar frankrijk) negatief bekijken, maar ook positief: elke kilometer brengt je dichterbij dat plekje waar je graag wilt zijn.
Op zich vind ik ver rijden niet erg... het was ook een beetje bedoeld als reactie op mensen die Limburg verweg vinden.

Vervelende van die autorit was alleen dat het verschrikkelijk rotweer was, regen kwam met bakken uit de hemel en dat rijdt niet lekker. Daarnaast op veel plaatsen in de file gestaan, ze waren in heel België aan de weg aan het werk. Misschien had ik dát als minpunt moeten noemen.

In Zuidelijk Afrika hebben we per bus/truck ruim 5.000 km gereden, en daar kon ik nu weer helemaal niet mee zitten. Was heerlijk zo door de "wildernis" en 't is daar altijd lekker weer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_33306253
dit jaar weer (te) veel gereisd:
Nederland
Belgie
Duitsland
Zweden
Zwitserland
Spanje
Portugal
Brazilie
Argentinie
Chile
Colombia
Venezuela
Mexico
USA

hoogtepunt: Nederland
wat minder: afgezien van Nederland en sommige bestemmingen in Brazilie was alles werk-gerelateerd

maar m'n zomervakantie staat op het punt te beginnen !
zonnig Brasil
  Moderator donderdag 22 december 2005 @ 13:35:36 #35
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33306759
Ah, het jaarlijkse pimpen-met-je-reizen-van-het-afgelopen-jaar-topic. Zal op een later moment een bijdrage leveren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_33306875
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:17 schreef Levitation het volgende:
Op zich vind ik ver rijden niet erg... het was ook een beetje bedoeld als reactie op mensen die Limburg verweg vinden.

Vervelende van die autorit was alleen dat het verschrikkelijk rotweer was, regen kwam met bakken uit de hemel en dat rijdt niet lekker. Daarnaast op veel plaatsen in de file gestaan, ze waren in heel België aan de weg aan het werk. Misschien had ik dát als minpunt moeten noemen.
Ik snap je ergernis over files en rijden in rotweer ook wel... Als ik 's avonds laat wegga rij ik de halve nacht over de A31 door midden frankrijk. vechten tegen de slaap, en het is vlak en saai boerenland. Pas vanaf Grenoble, en als de zon op is, wordt het voor mij interessant aan de horizon. Daarna is er achter elke bocht weer een feestje te zien

Lekker door de bushbush rijden lijkt me ook helemaal geen straf!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_33306977
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, het jaarlijkse pimpen-met-je-reizen-van-het-afgelopen-jaar-topic.
(..)
dat is inderdaad een andere, maar niet-minder correcte manier om dit topic te noemen ....
zonnig Brasil
pi_33306989
Tja ik heb in mijn eentje een koopwoning, ik mag blij zijn dat ik mijn rekeningen kan betalen.
Geen vakanties en auto's voor mij.
pi_33312039
2005 was voor mij uiteindelijk toch een erg mooi vakantiejaar, ondanks het dieptepunt.

Mei 2005:
Cote d'Azur - Frankrijk (Formule 1 Monaco)

Juli 2005:
Mallorca - Spanje

Hoogtepunten:
Eerste keer gevlogen (met passagiers vliegtuig).
Monaco, met de hele Formule 1 sfeer eromheen.
Eilandtour Mallorca.

Dieptpunt:
Auto ongeluk Frankrijk, frontale aanrijding (geen schuld) en daardoor ook nog eens dé F1 race moeten missen de zondag erna, waarvoor we uiteindelijk daar waren.

Allen geen lichamelijke klachten aan over gehouden
pi_33316458
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Tja ik heb in mijn eentje een koopwoning, ik mag blij zijn dat ik mijn rekeningen kan betalen.
Geen vakanties en auto's voor mij.
Dat is idd een van de redenen dat ik nog in dit spotgoedkope pauperflatje woon, en voorlopig geen rijlessen neem. Ik wil graag nog regelmatig op pad kunnen. Er zal wel een moment komen dat ik wel meer vaste grond aan m'n voeten wil, en wel iets koop en een auto neem, en dan is het hier vermoedelijk ook uit met de pret, tenzij ik tegen die tijd om de een of andere reden een stuk rijker ben dan nu
pi_33326788
Ik ben dit jaar 2 keer naar Parijs/Frankrijk geweest, een keer een paar dagen naar Berlijn en een dag naar Rome

Leuk hoor, die grote steden! Ik vind het leuk om rond te lopen in een grote stad en mooie dingen tegen te komen.

Komend jaar ga ik in elk geval met mijn moeder op vakantie, we denken aan Cuba. Maar nu heb ik ook al een leuk reisje naar Ierland gezien, waar ik dus ook heel graag een keer heen wil Bestemming staat dus nog wel een beetje open
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:49:26 #42
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_33339399
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:29 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja! Dat heb ik ook eens willen boeken en toen ik er laatst weer aan dacht wist ik niet meer welk hotel het was... help me eens??? Aanrader dus?

Mijn vakantiejaar 2005:

Op een paar heerlijke dagen Maastricht na (Hotel la Bergčre heeft een zeer betaalbare en eigenlijk véél leukere dependance: St. Martenslane - vraag daar gewoon speciaal naar, nog goedkoper ook!) is het er gewoonweg niet van gekomen
Euhm, dat Hotel Kasteel Geulzict is absoluut een aanrader; Als iemand anders voor je betaald of als je geld over hebt!

Het was er fantastisch! De Champange (en een bos met 25 rozen) heb ik zelf betaald (75 euro) maar me ouders betaalde het hotel enz. Maar het is er super mooi, mooie kamers, mooie omgeving om mooie wandelingen in te maken en heerlijk gegeten! Alleen de kosten zijn niet leuk als je het zlef op moet hoesten!

En die ring was natuurlijk helemaal leuk! Maar ook niet echt goedkoop!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_33339495
Dieptepunt: Geen vakantie's voor mij gedurende de afgelopen 3 jaar..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:29:03 #44
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_33351688
Mijn reisjaar 2005 was top!

Januari:
- 3 dagen Kitzbuhl, een vriendin opzoeken en naar de Hahnekammrenne (skiwedstrijd) geweest
- 4 dagen Engeland, een vriendin opgezocht
- 1 dag op en neer naar Luton, Engeland om een university te bezoeken

Februari
- 10 dagen Dubai, voor mijn werk. Hoogtepunt: Andre Agassi zien tennisen, Shaik Zayed Road

Maart
- 4 dagen Madrid/Salamanca, vriendin opgezocht

Juni
4 dagen Athene, vrienden opgezocht

Augustus/September
2 weken New York en paar dagen Toronto, vriendin opgezocht

November/December
-week Dubai vanwege werk
- kleine week Oostenrijk, beetje skien en apres skien.

Hoogtepunten:
- eerste keer in Dubai, teveel nieuw indrukken opgedaan
- New York, was altijd al een droom om daar een keer heen te gaan & 2 dagen US open geweest
- laaste skitrip, een reuniei met vriendinnetjes van Athene 2004

Ik hoop dat 2006 ook zo wordt of zelfs nog beter!
pi_33357368
(28 december tot) 1 januari 2005
Schiermonnikoog
met de landelijke jongeren van de KNNV (www.knnv.nl)
+ sfeer en gezelligheid, heerlijk winterweer, mooie plek en goede slaapzalen
- ik kwam vanuit polen en was zeer moe van 24 uur reizen per openbaar vervoer en het was heel onrustig toen ik aankwam (de anderen waren er al een dag en waren heel druk) zodat ik nauwelijks kon slapen
- de trein naar groningen kwam iets te laat aan, waardoor ik de bus naar lauwersoog miste en daardoor in groningen en in harlingen op de veerterminal vier uur heb gewacht
+ tijdens het wachten gelezen in Geert Mak's In Europa; een kameraad (mijn afstudeermaat van twee jaar geleden) ging ook naar het kamp en bleek toevallig ook in die trein te zitten

Carnaval, februari 2005
Met vrienden en onbekenden gecarnavald in Maastricht, Hoensbroek, Bemelen, Valkenburg en Aachen
+ "tingelingeling hier kump dr alpen express"
+ ik lig als tirols meisje goed in de markt
+ ik mocht in Bemelen op een Carnavalswagen komen dansen omdat ik zo mooi verkleed was en kreeg toen een pot bier
+ weer
- we wilden naar de avondoptocht in Valkenburg liften, maar niemand nam ons mee, toen zijn we per auto gegaan

Biebrza Nationaal Park, Polen, april 2005
Als assisterend reisleider twee dagen afwisselend met de reisleider in een busje zitten en op locatie vertellen over het landschap, de planten en de dieren, voor de deelnemers van de reis (50+)
+ prachtig gebied, zo heeft nederland er vroeger ook uitgezien!
+ heerlijk seizoen, met veel vogels enzo, de eenvoud
+ iedere dag helemaal verwend door de familie uit het dorp (ontbijt, avondeten) (werd voor betaald hehe)
- iedere dag met vijftigers op pad
- vond het erg ver
(meer zeg ik hier niet "bedrijfsgeheim")

Vlaams-Brabant, Ardennen en Nord-Eifel, mei 2005
Met een kameraad en een tot dan toe (en overduidelijk hele leuke) Vlaamse jongedame voor een lang weekendje op zoek naar plantjes en beestjes. Veel bijzonderheden gezien.
+ het hele natuurkampeerterrein voor onszelf
+ heel leuk gezelschapje
+ het klikte
- onbegrijpelijke omleidingen
- het was maar een paar dagen

Sumava Nationaal Park (Boheemse Woud), Tsjechie, juli 2005
Met de landelijke jongeren van de KNNV kamperen in een beekdalletje in een van de dorpen met uivormige kerktorens in een van de grootste bosgebieden van het land. Iedere dag wandelingen gemaakt van 10 tot 30 km en bijna iedere dag stukjes gelift
+ gezellige overzichtelijke groep
+ stappen in een stadje waar weinig te doen valt
+ weer wat over plantjes bijgeleerd
+ liften was heel makkelijk
+/- de camping ten zuiden van Praag (na het kamp) was redelijk, mooi uitgemikt niet te ver van de stad, maar niet mijn type kampeerders (Deense gezinnen met mooie dochters en Brabantse motorcrossers en bouwvakkers)
- een van de deelnemers was een beetje erg aanwezig
- Praag bezoeken (met kameraden met een grote belangstelling voor bouwhistorie)....

Provincie Lubelski, Polen, september 2005
Mijn Poolse oud-studiekameraad opgezocht, ter plaatse rondgereisd, gewandeld en mooie moerasbossen, slangen en libellen gezien.
+ heen- en terugreis grotendeels gelift, wat een heerlijke ervaring was
+ schitterende streek en uitzonderlijk mooi najaarsweer
+ lange speurtocht naar een "gratis" plek om bij mensen thuis te overnachten, ondernomen door mijn Poolse kameraad ("dat deed vroeger iedereen")
+/- ik kon geen lift naar ukraine krijgen
- irritante Poolse jongetjes die zogenaamd wisten waar de jeugdherberg was

Spa, Belgie, september 2005
Een weekendje fietsen, totaal 230 km, vanuit mijn Zuid-limburgse stek.
+ Botrange, het hoogste punt van Belgie, bedwongen
+ eerste meerdaagse fietstocht
+ de gastvrije gastvrouw was tevens goed gezelschap en een goede kok
- beetje laat terug

Leerdam, november 2005
Met de landelijke jongeren van de KNNV "landschap lezen" en knotwillgen knotten.
+ heengefietst door het land van Maas, Waal en Linge vanaf het vaderlijk huis
+ een hoop dia's van eerdere kampjes laten zien
+ voor 't eerst bij nachtvorst gekampeerd
+ urenlang in een knotwilg gezeten
+ alle deelnemers gefotografeerd
+ het terugliften naar Maastricht ging ondanks het donker zeer voorspoedig

Verder nog diverse dagtripjes gehad, en mogelijk nog een enkel weekendje.
pi_33357617
Feb - Clervaux: 5 dagen, samen met vriendin (toen nog wel)
Dieptepunten: was tijdens carnaval, er was veel dicht
Hoogtepunten: het geheel, heerlijk om er even samen tussen uit te zijn

Aug-Sep - Clervaux: 5 dagen, alleen
Dieptepunten: zwaar benauwd gehad, zelfs naar een dokter geweest
Hoogtepunten: het weer, 25 - 30 graden met zon alle dagen en alles was open

Nov - Thailand: 24 dagen, samen met nicht
Dieptepunten: ja, die waren er zeker
Hoogtepunten: die waren er veel meer
stupidity has become as common as common sense was before
pi_33360791
Vakantiejaar was geweldig!!!!

Op 15 december 2004 ben ik naar New York gegaan en ben er tot 25 januari 2005 gebleven. Dat was echt de mooiste tijd uit m'n hele leven! Van 25 januari tot 1 februari ben ik ook nog in Kentucky geweest.
In de zomer ben ik naar beide plaatsen teruggeweest. Helemaal te gek. Totaal (maar) 2 weken weggeweest, 1 wk NY en 1 wk Kentucky. Ik ga er vast en zeker nog wel vaker heen!
Tralalalaaa
pi_33361495
Ik had een prima vakantiejaar. Dit jaar had ik 4 vakanties op mij genomen.

April 2005: Schotland

In april ging ik, samen met m'n vader, voor een paar dagen rondreizen door de Scottish Highlands. Was een schitterend gebied. Tevens Edinburgh en Glasgow bezocht. Rijden in Schotland is echt heerlijk ontspannend. Leuke simpele hotels geboekt en heerlijk rond gereden door het prachtige Schotse landschap.

Juni 2005: Alaska / Yukon

Met Djoser maakte ik een reis naar Alaska en de Yukon. Een schitterende reis die begon met een regenachtige eerste week maar af werd gesloten met een heerlijk zonnetje. De nationale parken zijn gewedlig mooi... maar hier en daar te toeristisch... De leukste plekken moet je dan ook wel zelf zoeken, en die zijn er gelukkig ook talrijk.

Hoogtepunt van de reis was een rondvlucht met een klein vliegtuigje over de Harding Icefields op het Kenai schiereiland. Een waanzinnig mooie vlakte op zich al, maar meest memorabel waren wel zwemmende beren in het meer en de berensporen die we vonden op het sneeuwoppervlak. Het was jammer genoeg niet te doen om hiervan een leuke foto te maken. Verder was er 1 grote witte vlakte. Ook best gaaf om langs en over zo'n enorme gletsjer te vliegen.

Augustus 2005: Zuid Duitsland

In augustus reisde ik met mijn ouders naar Fussen. Ik wou even meeliften, gezien ik in 2000 hier al eerder was geweest. Ik wou voor een paar dagen er tussen uit, en dan weer even naar het prachtige slot Neuschwanstein en de heerlijke omgeving aan de rand van Tirol. Ik ging terug met de trein via Nurnberg en Duisburg.

November 2005: Guangzhou / Hong Kong

Ik had via Fox een individuele vakantie laten boeken naar Guangzhou en Hong Kong. Eenmaal aangekomen in Guangzhou had ik mijn eigen prive gids met eigen prive busje. Ik kreeg het idee dat ik zowat de enige westerse toerist was in de stad. Niet zo veel gezien, wat overigens best fijn is omdat je zo tenminste is tussen de echte bevolking bevindt...

Ik was eerder al is naar Beijing geweest, maar in Guangzhou kon ik met mijn Engels nergens terecht. Dieptepunt was tevens ook hoogtepunt, toen ik ging eten in een restaurant waar we elkaar nauwelijks verstonden. Sta er versteld van dat het me nog gelukt is om daar wat te eten. Als ik vroeg om water kreeg ik een mes en vork uitgereikt. Moet eerlijk bekennen dat ik mijn "taalboekje" per ongeluk was vergeten.

Ik reisde daarna door naar Hong Kong via een boot, en ik dacht lekker op het dek te kunnen luchten... maar het was een vieze, oude, stinkende draagvleugelboot. Hong Kong is echt een heerlijke stad, voelde me er gelijk thuis. Gezellig, maar totaal niet vergelijkbaar met de (leuke) chaos die je in China aantreft. Heerlijk weer gehad met temperaturen van ruim 25 graden en een warme zon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')