Alleen dat al is voldoende om bijna zeker te weten dat het een oplichter is.quote:Op woensdag 21 december 2005 01:11 schreef bart83 het volgende:
Een laptop verkocht via ebay en een Nigeriaan was de winnende koper.
Hoezo paypal-ID naar de ballen?quote:Op woensdag 21 december 2005 01:15 schreef RecomServ het volgende:
idd, niet doen, laptop kwijt, en wss je paypall ID naar de ballen ofzo... die gasten zijn gehaaid
Daar zijn vele varianten van...quote:Op woensdag 21 december 2005 01:15 schreef bart83 het volgende:
Dat met die school en dat zoontje, volgens mij heb ik daar juist iets over gehoord.
Ok, mijn wantrouwen was dus terecht. Ik mail hem dat ik niet naar Nigeria stuurquote:Op woensdag 21 december 2005 01:17 schreef BGN het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22my+Son+in+Nigeria%22&meta=
Waarom nog mailen met die lui?quote:Op woensdag 21 december 2005 01:18 schreef bart83 het volgende:
[..]
Ok, mijn wantrouwen was dus terecht. Ik mail hem dat ik niet naar Nigeria stuurBedankt in ieder geval
Pff thx, het was me al duidelijk maar nu helemaal!quote:Op woensdag 21 december 2005 01:27 schreef Vampier het volgende:
[ebay] Tempting, but no...
blah... lees mijn posts daar maar eens.
Jij klinkt wel als een naieve jongen als ik die reacties van je lees? Waarom zou je nog iets terug mailen? Zijn oplichters dus je hoeft ze niet netjes terug te mailen.quote:Op woensdag 21 december 2005 01:21 schreef bart83 het volgende:
Als ze doorhebben dat je weet dat het bedriegers zijn houden ze wel op met mailen.
Wel vreemd dat het steeds diezelfde soort mailtjes zijn, zou het een organisatie ofzo zijn?
quote:Op woensdag 21 december 2005 01:43 schreef Feestkabouter het volgende:
je kunt trouwens voor de grap zeggen dat je akkoord gaat, doen zij de 'betaling' (waarna zij verwachten dat je gaat versturen, wat je dus niet doet)....... en dan zul je zelf zien dat later de betaling teruggedraaid wordt omdat ie niet gedekt is.
quote:Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben deze persoon inmiddels geschorst. Marktplaats adviseert u
voorzichtig te zijn met geïnteresseerden vanuit het buitenland. In de
meeste gevallen blijkt het hier namelijk om oplichting te gaan.
Wij zetten alle mogelijke technische middelen in om deze mensen te weren
van Marktplaats. Helaas zijn het meestal bezoekers die reageren op
advertenties en adverteerders rechtstreeks per e-mail benaderen.
Daardoor is het lastig om de gegevens van deze mensen te verzamelen en
gericht actie te ondernemen.
Bekijk ook de pagina over veilig handelen:
http://www.marktplaats.nl(...)/veilighandelen.html
Ontvangt u toch een reactie die u verdacht vindt? Neem dan contact op
met Marktplaats via het contactformulier. Kopieer de verdachte e-mail
naar uw bericht en vergeet niet de e-mail header mee te sturen. Dan
kunnen wij deze persoon weren van de site.
Hoe kunt u een verdachte "koper" herkennen?
- e-mail is geschreven in slecht Engels
- geen Nederlands e-mailadres
- bieden boven de vraagprijs
- product wordt gekocht voor iemand anders (familie, bekenden)
- voorstel om te betalen via Western Union, BidPay, Cheque etc.
Mocht dit nogmaals voorkomen, dan vernemen wij dit graag van u.
Met vriendelijke groet,
Naomi
Helpdesk medewerker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |