abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33264433
Een laptop verkocht via ebay en een Nigeriaan was de winnende koper. Nu hoor ik nogal vaak verhalen over Nigeriaanse bedriegers op internet. Deze mail kreeg ik iets daarna :

I am immpressed with the advert of the item you posted on ebay, i am requesting it because i need it urgently as a suprised gift for my son schooling in Nigeria as Chrismas gift. And I will be making the payment via Paypal, so get back to me with your full name, your paypal account ID and the total cost of the item including the shipping cost to my Son in Nigeria via FEDEX or DHL Express Delivery so that I can proceed with the payment immediately. Below is my lovely Son address that I will want you to get the item shipped to in Nigeria via DHL or FEDEX Express Delivery.
[adres en telefoonnummer]
I will be expecting your mail verry soonest, so Thanks and Remain Bless.

Als dit wel veilig is heb in een 2e vraag : waar kan ik dat pakketje heenbrengen? Gaan FEDEX en DHL gewoon via het postkantoor?

Alvast bedankt
pi_33264460
Niet veilig.
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_33264499
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:11 schreef bart83 het volgende:
Een laptop verkocht via ebay en een Nigeriaan was de winnende koper.
Alleen dat al is voldoende om bijna zeker te weten dat het een oplichter is.

En als ik dan verder lees dan is dit weer een typische scam... niet doen!!!
  woensdag 21 december 2005 @ 01:15:09 #4
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_33264506
idd, niet doen, laptop kwijt, en wss je paypall ID naar de ballen ofzo... die gasten zijn gehaaid
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_33264515
Dat met die school en dat zoontje, volgens mij heb ik daar juist iets over gehoord. Toch maar niet doen?
pi_33264524
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:15 schreef RecomServ het volgende:
idd, niet doen, laptop kwijt, en wss je paypall ID naar de ballen ofzo... die gasten zijn gehaaid
Hoezo paypal-ID naar de ballen?
  woensdag 21 december 2005 @ 01:17:28 #7
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33264552
Ik zou dit zeker niet vertrouwen nee. Klassiek gevalletje Skam IMHO.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_33264569
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:15 schreef bart83 het volgende:
Dat met die school en dat zoontje, volgens mij heb ik daar juist iets over gehoord.
Daar zijn vele varianten van...

am immpressed with the advert of the item you posted on Zillion, i am requesting it because i need it urgently as a suprised gift for my son schooling in Nigeria on his birthday ceremony. I will like to know the present working condition of this item. I will also like to know if you could gift wrap the item, because i want to present it as a gift. And i don't mind making an additional payment for that. Kindy inform me your desired last price you wish to sell the item including the shipping charges via UPS or DHL for 3-7 days delivery to Lagos in Nigeria. I will want you to furnish me with your Name, paypal account ID, total cost of the item including the shipping cost to Nigeria via UPS or DHL and your email for further communication. In other for the payment to be made immediately. Below is the my son address that i will want you to get the item shipped to in Nigeria Akintunde Akinlade 12 Ajenifuja Street Ifako-Ijaiye Lagos 23401 Nigeria I will be expecting your mail verry soonest, so Thanks and Remain Bless
pi_33264570
quote:
Ok, mijn wantrouwen was dus terecht. Ik mail hem dat ik niet naar Nigeria stuur Bedankt in ieder geval
pi_33264576
Er is al zoveel in het nieuws verschenen over de oplichtingspraktijken van Nigerianen, dat ik zelf onder geen enkele omstandigheid of voorwaarde zaken zou doen met een Nigeriaan. Het valt mij trouwens op dat deze oplichters bijna altijd het object dringend nodig hebben.
pi_33264601
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:18 schreef bart83 het volgende:

[..]

Ok, mijn wantrouwen was dus terecht. Ik mail hem dat ik niet naar Nigeria stuur Bedankt in ieder geval
Waarom nog mailen met die lui?
  woensdag 21 december 2005 @ 01:20:24 #13
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_33264611
Nigeria EN FedEx in 1 zin... Op marktplaats wordt voor beide woorden zeer zwaar gewaarschuwd.

Doe het niet!

Hmm... ik moet vaker op F5 drukken..
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_33264624
geld incasseren en niet opsturen, zal ze leren
pi_33264628
Als ze doorhebben dat je weet dat het bedriegers zijn houden ze wel op met mailen.
Wel vreemd dat het steeds diezelfde soort mailtjes zijn, zou het een organisatie ofzo zijn?
pi_33264724
[ebay] Tempting, but no...

blah... lees mijn posts daar maar eens.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_33264825
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:27 schreef Vampier het volgende:
[ebay] Tempting, but no...

blah... lees mijn posts daar maar eens.
Pff thx, het was me al duidelijk maar nu helemaal!
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2005 @ 01:41:09 #18
21636 Feestkabouter
pi_33264950
truc is meestal dat ze betalen met cheques die in eerste instantie wel door je bank worden uitgekeerd (=bijgeboekt op je rekening), maar als dan daarna blijkt dat ze niet gedekt zijn wordt het bedrag wederom bij je afgeschreven.
weet niet wat de variant is bij Paypal, iemand?
verhaal is in elk geval verder gelijk.
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2005 @ 01:43:58 #19
21636 Feestkabouter
pi_33264994
oh en als je terugmailt, laat ze dan effe weten dat de nederlandse bevolking op allerlei manieren voor hun oplichting wordt gewaarschuwd, als we dat consequent doen houdt deze onzin misschien een keer op.

je kunt trouwens voor de grap zeggen dat je akkoord gaat, doen zij de 'betaling' (waarna zij verwachten dat je gaat versturen, wat je dus niet doet)....... en dan zul je zelf zien dat later de betaling teruggedraaid wordt omdat ie niet gedekt is.
pi_33265004
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:21 schreef bart83 het volgende:
Als ze doorhebben dat je weet dat het bedriegers zijn houden ze wel op met mailen.
Wel vreemd dat het steeds diezelfde soort mailtjes zijn, zou het een organisatie ofzo zijn?
Jij klinkt wel als een naieve jongen als ik die reacties van je lees? Waarom zou je nog iets terug mailen? Zijn oplichters dus je hoeft ze niet netjes terug te mailen.
pi_33265020
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:43 schreef Feestkabouter het volgende:
je kunt trouwens voor de grap zeggen dat je akkoord gaat, doen zij de 'betaling' (waarna zij verwachten dat je gaat versturen, wat je dus niet doet)....... en dan zul je zelf zien dat later de betaling teruggedraaid wordt omdat ie niet gedekt is.
idd laat die gasten maar gewoon betalen. Jij stuurt niks op.
  woensdag 21 december 2005 @ 01:51:15 #22
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_33265084
Voor alle "Nigerian" topics Klikje
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  woensdag 21 december 2005 @ 02:20:25 #23
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_33265340
Deze mail kreeg ik ooit eens van marktplaats.nl terug na een klacht over nigeriaanse scam, staan wel handige tips in:
quote:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben deze persoon inmiddels geschorst. Marktplaats adviseert u
voorzichtig te zijn met geïnteresseerden vanuit het buitenland. In de
meeste gevallen blijkt het hier namelijk om oplichting te gaan.
Wij zetten alle mogelijke technische middelen in om deze mensen te weren
van Marktplaats. Helaas zijn het meestal bezoekers die reageren op
advertenties en adverteerders rechtstreeks per e-mail benaderen.
Daardoor is het lastig om de gegevens van deze mensen te verzamelen en
gericht actie te ondernemen.

Bekijk ook de pagina over veilig handelen:
http://www.marktplaats.nl(...)/veilighandelen.html

Ontvangt u toch een reactie die u verdacht vindt? Neem dan contact op
met Marktplaats via het contactformulier. Kopieer de verdachte e-mail
naar uw bericht en vergeet niet de e-mail header mee te sturen. Dan
kunnen wij deze persoon weren van de site.

Hoe kunt u een verdachte "koper" herkennen?
- e-mail is geschreven in slecht Engels
- geen Nederlands e-mailadres
- bieden boven de vraagprijs
- product wordt gekocht voor iemand anders (familie, bekenden)
- voorstel om te betalen via Western Union, BidPay, Cheque etc.

Mocht dit nogmaals voorkomen, dan vernemen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Naomi

Helpdesk medewerker
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  woensdag 21 december 2005 @ 02:26:22 #24
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_33265402
Op de link in bovenstaande post zijn de herkenningspunten van een verdachte "koper" alweer uitgebreid:

Wees extra alert als:
- De koper meer biedt dan de vraagprijs.
- De e-mail geschreven is in slecht engels.
- De koper in het buitenland woont.
- De koper het product wil kopen voor een familielid of vriend, vaak woonachtig in Nigeria of een ander West-Afrikaans land.
- Een derde partij bij de transactie wordt betrokken (bijvoorbeeld FedEx).
- De koper haast heeft met de aankoop.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  woensdag 21 december 2005 @ 05:16:02 #25
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_33265770
dit is denk ik het 11.000e scam topic in 3 maanden... zoek eens in de topiclijst van GC en KLB, d'r staan d'r zat. Elke paar dagen een nieuwe vind ik wat overdreven
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')