Ik begin last van migrene te krijgen (en niet zo'n klein beetje ook).quote:Op woensdag 21 december 2005 22:37 schreef SCH het volgende:
Kom op zeg, wat mekker je nou. Ik heb enkele van dat soort sites doorgenomen vanmiddag en de reacties zijn verdeeld maar in meerderheid negatief over deze opstelling van de kamer en in grote lijnen wordt mijn visie gedeeld dat het goedkoop scoren tegen de islam is.
De burqa is een marginaal verschijnsel. Het ding komt vrijwel niet voor en dat blijf je maar ontkennen en bagatellisseren.
Over welk randverschijnsel gaat de kamer zich in januari weer eens druk maken? Het roze trainingspak?
Als jij nu eens begint met je stellingen te onderbouwen met argumenten of feiten dan kan ik er ook inhoudelijk op ingaan. Nu kom je met een stelling ("dat het juist een hele grote groep mensen wederom het gevoel geeft dat ze er niet bij horen") zonder aan te geven waarom je dat denkt. Tja, als jij niet de moeite neemt het te onderbouwen, dan kan je ook niet verwachten dat ik wél de feiten er bij ga zoeken om jouw bewering te ontkrachten.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je weigert wederom te discussieren. Jammer. Zolang je geen argumenten gebruikt, heeft het weinig zin.
Lees het anders gewoon even. Ik heb het duidelijk uitgelegd en niet voor het eerst. Je voert weer een showtje op.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:45 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als jij nu eens begint met je stellingen te onderbouwen met argumenten of feiten dan kan ik er ook inhoudelijk op ingaan. Nu kom je met een stelling ("dat het juist een hele grote groep mensen wederom het gevoel geeft dat ze er niet bij horen") zonder aan te geven waarom je dat denkt. Tja, als jij niet de moeite neemt het te onderbouwen, dan kan je ook niet verwachten dat ik wél de feiten er bij ga zoeken om jouw bewering te ontkrachten.
Doe je helm dan af.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik begin last van migrene te krijgen (en niet zo'n klein beetje ook).![]()
Ik vind het geen mooi/normaal gezicht, dit is toch niet om aan te zien met alle respect voor het geloof hoor maar het lijkt me zomers nogal heet/benouwd onder dat gordijn !quote:Op woensdag 21 december 2005 20:48 schreef maartena het volgende:
Ik heb in principe eigenlijk helemaal geen probleem met het verbod op de burka... een hoofddoekje is denk ik voldoende naar mijn mening, en met het hoofddoekje kan het hele hoofd met uitzondering van het directe gezicht van ogen, mond, neus, etc worden afgedekt. Echter, waar ik wel problemen mee heb is dat er een grote kans is dat vrouwen die door de man verplicht wordt een burka te dragen nu helemaal niet meer buiten zullen komen, en dat leidt denk ik tot isolering in plaats van integrering.
Ik zet dus vraagtekens bij de achterliggende gedachte van dit verbod, en het doet in principe helemaal niets aan de onderdrukking van vrouwen die bij sommige orthodoxe islamieten nog steeds voorkomt.
Het is eerder een soort paniekroep van Wilders die weer eens iets leuks gevonden heeft om de islam uit het Nederlandse straatbeeld te laten verdwijnen, maar of het veel zin heeft weet ik verder niet. Ik zou het zelf bijvoorbeeld als winkelier ook wel irritant vinden als ik niet eens het gezicht van een klant zou kunnen zien, en ik denk dat het verbod op de burka ook meer is voortgekomen aan een irritatiefactor dan dat het echt iets bijdraagd aan de integratie van islamieten in de Nederlandse samenleving.
En waar zet je precies de grens?
Zie deze fotos:
Het hoofddoekje:
[afbeelding]
Het hoofddoekje + sluier:
[afbeelding]
En dan natuurlijk de gewreekte burka:
[afbeelding]
Het is natuurlijk zo dat de sluier gemakkelijk kan worden verwijderd, en de burka moet volgens mij over het hoofd getild uitgetrokken worden.
Bij de hoofddoek en sluier combinatie is natuurlijk ook niets meer zichtbaar dan de ogen. En als daar zomers een mooie zonnebril bij komt zie je eigenlijk nog minder dan bij die burka
Is er ruzie ???quote:Op woensdag 21 december 2005 22:53 schreef raptorix het volgende:
Jou hele probleem is dat je niet met feiten argumenteerd, maar slechts van veronderstellingen uit gaat, ik vraag je nu al de hele middag naar waar het getal van 50 a 100 van daan komt, maar daar geef je geen antwoord op.
Wel maar jij weigert het aan te nemen. Ik heb het vanochtend letterlijk telefonisch uit de mond van een CDA-kamerlid opgetekend maar die zal dan wel gelogen hebben.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:53 schreef raptorix het volgende:
Jou hele probleem is dat je niet met feiten argumenteerd, maar slechts van veronderstellingen uit gaat, ik vraag je nu al de hele middag naar waar het getal van 50 a 100 van daan komt, maar daar geef je geen antwoord op.
Ha, bottompje van mequote:Op woensdag 21 december 2005 22:57 schreef raptorix het volgende:
Nee hoor, gewoon een ordinaire halfjaarlijkse nichtenrel die ik met SCH heb, volgende week geef ik hem een beurt en dan is ie weer een halfjaar braaf
Nou, dan wens ik jullie alvast een gelukkige 2006 toe !quote:Op woensdag 21 december 2005 22:57 schreef raptorix het volgende:
Nee hoor, gewoon een ordinaire halfjaarlijkse nichtenrel die ik met SCH heb, volgende week geef ik hem een beurt en dan is ie weer een halfjaar braaf
Nee - ik vind het nog veel.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:59 schreef raptorix het volgende:
Nou vraag hem dan ze bron, zijn we van gezeur af, hoeveel gemeentes kent nederland? 50? Dat betekent nog geen 2 per gemeente, lijkt je dat zelf niet beetje weinig?
Hallo, denk jij dat er een halfjaarlijkse burqa-telling wordt gehouden? Dat kamerlid heeft er belang bij om het veel te laten zijn dus ik schat die honderd die hij noemt nog hoog in. Het zal een schatting zijn op basis van diverse bronnen, neem ik aan.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:03 schreef raptorix het volgende:
Naja, bel die vent op en zeg hoe ze aan dat getal komen, en vooruit omdat je weer in me fotoboek hebt geschreven heb ik maar een nieuwe neergezet
Je rookt teveelquote:Op woensdag 21 december 2005 23:03 schreef raptorix het volgende:
en vooruit omdat je weer in me fotoboek hebt geschreven heb ik maar een nieuwe neergezet
Ik vind je een schatje maar vind je het heel erg als ................quote:Op woensdag 21 december 2005 23:07 schreef raptorix het volgende:
maar ik weet gewoon zeker dat er meer als 100 rondlopen in nederland.
Dat staat hen toch vrij???quote:Op woensdag 21 december 2005 23:09 schreef IntroV het volgende:
. De burqa betekent dat vrouwen minder vrij zijn dan mannen en dat ze zichzelf en hun familie schade berokkenen door hun gezicht te tonen.
Het is ook geen gezicht. Maar ik vindt goths ook lelijk.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:53 schreef Sander170 het volgende:
Ik vind het geen mooi/normaal gezicht, dit is toch niet om aan te zien met alle respect voor het geloof hoor maar het lijkt me zomers nogal heet/benouwd onder dat gordijn !![]()
Offtopic even: Geert Wilders wil dit dus afbreken. Hij wil een verbod op islamitische scholen, islamitische verenigingen, en het publiceren van islamtisch materiaal.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:14 schreef sizzler het volgende:
'Moslims' kunnen hier overigens erg makkelijk "een poot aan de grond krijgen". Niet alleen dmv de vrijheid van verenigingen, onderwijs en moskeeen, maar ook door de voorzieningen die daar mee samenhangen. En we hebben gelukkig steeds meer succesverhalen en rolmodellen voor moslims. Dat heeft verder niets met een burkaverbod te maken. Laten we de zaken aub niet buiten proporties zien.
ik vind het allemaal domme troep! laat wilders maar lekker van zijn marginaal miniscule winstje de kerst doorkomen. het gaat allemaal helemaal nergens over, en als het al ergens over gaat dan is het wel de vrijheid van beleving die in het gedrang komt.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Offtopic even: Geert Wilders wil dit dus afbreken. Hij wil een verbod op islamitische scholen, islamitische verenigingen, en het publiceren van islamtisch materiaal.
Het burkaverbod vindt ik nog net kunnen - alhoewel ik er erg veel twijfels bij zet - maar wat Wilders verder wil strookt niet met de Nederlandse democratie en onze grondwet. (Maar die zou hij ook het liefste aangepast zien trouwens...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |