Tuurlijk niet. Het is gewoon een psycholoog die een eigen praktijk heeft en dus niet is aangesloten bij een organisatie als het RIAGG.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:28 schreef JoeyT het volgende:
Heb nl t idee dat je naar een huis van iemand gaat die t ff tussen t huishouden door doet...
Je huisarts heeft je niet een briefje (of iets vergelijkbaars) gegeven met een aantal adressen van erkende psychologen met wie hij goede ervaringen heeft?quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:28 schreef JoeyT het volgende:
Wat houdt dat nou precies in.
Je krijgt van je huisarts een doorverwijsbrief en die zegt dat je naar een vrijgevestigd psycholoog moet gaan, omdat RIAGG bv voor de zwaardere gevallen is. Maar je moet wel kijken of het wordt vergoed door de verzekering...
Naja allemaal leuk en aardig, maar heeft iemand hier ervaring mee? Heb nl t idee dat je naar een huis van iemand gaat die t ff tussen t huishouden door doet...
Nee, ze gaf me gewoon doorverwijsbriefje en zei dat ik gewoon 1 uit tel boek kon halen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Je huisarts heeft je niet een briefje (of iets vergelijkbaars) gegeven met een aantal adressen van erkende psychologen met wie hij goede ervaringen heeft?![]()
Idd, het klinkt ook als 'vreemd' voor me.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:33 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nee, ze gaf me gewoon doorverwijsbriefje en zei dat ik gewoon 1 uit tel boek kon halen.
Vandaar dat ik een beetje zit van![]()
En ik heb er nu ook totaal geen zin in.
Oh? Da's voor het eerst dat ik dat hoor.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:28 schreef JoeyT het volgende:
die zegt dat je naar een vrijgevestigd psycholoog moet gaan, omdat RIAGG bv voor de zwaardere gevallen is.
Mijn moeder had een praktijk aan huis, en dat gaat echt niet 'even tussendoor', dat werk kost best tijd en energie, dus tussendoor stofzuigen kon ze nietquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:28 schreef JoeyT het volgende:
Heb nl t idee dat je naar een huis van iemand gaat die t ff tussen t huishouden door doet...
Dacht dat ik t gewoon in mn woonplaats zou doen, dus sowieso geen prettig idee om bij mevrouw de psycholoog te gaan buurten...quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:34 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Mijn moeder had een praktijk aan huis, en dat gaat echt niet 'even tussendoor', dat werk kost best tijd en energie, dus tussendoor stofzuigen kon ze nietMaar je komt inderdaad misschien wel in iemands huis terecht. Dan natuurlijk wel in een spreekkamer, niet gewoon in de huiskamer waar de kinderen ook in en uit lopen. Maar er zijn ook vrijgevestigde psychologen die een bedrijfsruimte huren. Het is maar wat je prettig vindt.
ja daar zat ik ook aan te denken (eerstelijnspsycholoog). Als t dan serieuzer is kunnen ze me altijd doorverwijzen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:39 schreef Ole het volgende:
Het gaat wel vaak sneller.
Je zou ook eens, voor wat je verzekering betreft ook, kunnen kijken bij "eerstelijnspsychologen"
Daar kun je sneller terecht, en als je huisarts zegt dat jij geen 'zwaar geval'bent..
Bovendien door sommige verzekeringen (gedeeltelijk) vergoed (als je dan toch moet overstappen!)
Kun je het niet zelf betalen kun je misschien toch beter naar het RIAGG
Tsja... Er is eigenlijk niet echt een verhaal. Meer op zoek zijn naar iets dat er niet is wetende dat datgene misschien niet te vinden is.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:40 schreef nixxx het volgende:
Verstandig van je joey... fok-joey is vast niet het hele verhaal, maar ik heb vaker bij mezelf gedacht dat wat hulp je geen kwaad zou doen
ik vind t ook totaal niet eng. Heb er ook geen aversie tegen. Alleen dat slappe gedoe van vindt t maar zelf is irritant.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:44 schreef Ole het volgende:
Dan is het best handig om eens een keer met iemand te praten JoeyT. Is helemaal niet eng of zo, en vaak krijg je hele praktische tips.
Dat vind ik idd ook raar . Mijn huisarts gaf me wel een adres. Ook van iemand waarvan hij wel dacht dat hij bij mij zou passen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:45 schreef JoeyT het volgende:
[..]
ik vind t ook totaal niet eng. Heb er ook geen aversie tegen. Alleen dat slappe gedoe van vindt t maar zelf is irritant.
Het was een vervangend huisarts dus miss dat ik nog even naar mn eigen ga. Maar veel zal die ook niet kunnen zeggen omdat ik haar ook niet ken. Maar t is idd makkelijker als je weet dat t een 'goede' is. Ipv een naam uit t telefoonboek...quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:48 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat vind ik idd ook raar . Mijn huisarts gaf me idd wel een adres. Ook van iemand waarvan hij wel dacht dat hij bij mij zou passen.
Ik kon kiezen. Ik kreeg een lijstje mee naar huis met vrijgevestigde psychen en tegelijkertijd werd ik aangemeld voor een intake bij het RIAGG (al heet dat hier nu anders). Zou de oproep voor de intake te lang duren dan kon ik een ander bellen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:48 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat vind ik idd ook raar . Mijn huisarts gaf me wel een adres. Ook van iemand waarvan hij wel dacht dat hij bij mij zou passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |