abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:28:26 #1
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_33244633
Wat houdt dat nou precies in.
Je krijgt van je huisarts een doorverwijsbrief en die zegt dat je naar een vrijgevestigd psycholoog moet gaan, omdat RIAGG bv voor de zwaardere gevallen is. Maar je moet wel kijken of het wordt vergoed door de verzekering...

Naja allemaal leuk en aardig, maar heeft iemand hier ervaring mee? Heb nl t idee dat je naar een huis van iemand gaat die t ff tussen t huishouden door doet...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:35:29 #2
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_33244838
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:28 schreef JoeyT het volgende:
Heb nl t idee dat je naar een huis van iemand gaat die t ff tussen t huishouden door doet...
Tuurlijk niet. Het is gewoon een psycholoog die een eigen praktijk heeft en dus niet is aangesloten bij een organisatie als het RIAGG.

Althans, dat denk ik.
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_33244876
wat hij zei
pi_33247637
quote:
Wat houdt dat nou precies in.
Je krijgt van je huisarts een doorverwijsbrief en die zegt dat je naar een vrijgevestigd psycholoog moet gaan, omdat RIAGG bv voor de zwaardere gevallen is. Maar je moet wel kijken of het wordt vergoed door de verzekering...

Naja allemaal leuk en aardig, maar heeft iemand hier ervaring mee? Heb nl t idee dat je naar een huis van iemand gaat die t ff tussen t huishouden door doet...
Je huisarts heeft je niet een briefje (of iets vergelijkbaars) gegeven met een aantal adressen van erkende psychologen met wie hij goede ervaringen heeft?
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:33:31 #5
88139 JoeyT
pi_33247982
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Je huisarts heeft je niet een briefje (of iets vergelijkbaars) gegeven met een aantal adressen van erkende psychologen met wie hij goede ervaringen heeft?
Nee, ze gaf me gewoon doorverwijsbriefje en zei dat ik gewoon 1 uit tel boek kon halen.

Vandaar dat ik een beetje zit van

En ik heb er nu ook totaal geen zin in.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:35:28 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33248032
Kijk in het telefoonboek eens of je een psychologencollectief kunt vinden. En informeer dan bij je verzekeraar of dat collectief door ze wordt vergoed.

Het voordeel van zo'n collectief is dat ze eerst een intake doen en dan gaan kijken wie het beste bij jouw vraag past. Dan is de kans groter dat je een treft die voor jou geschikt is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33249051
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:33 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Nee, ze gaf me gewoon doorverwijsbriefje en zei dat ik gewoon 1 uit tel boek kon halen.

Vandaar dat ik een beetje zit van

En ik heb er nu ook totaal geen zin in.
Idd, het klinkt ook als 'vreemd' voor me.

Ik zou op internet kijken, gewoon bij google iets intypen als 'eerstelijns psycholoog [insert woonplaats/dichtbijliggende stad].
Op de sites staat namelijk ook veel info over of de verzekering iets dekt, en hoeveel dat is, etc.
pi_33249782
Let er iig op dat de psycholoog in kwestie is aangesloten bij het NIP
pi_33249873
quote:
die zegt dat je naar een vrijgevestigd psycholoog moet gaan, omdat RIAGG bv voor de zwaardere gevallen is.
Oh? Da's voor het eerst dat ik dat hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_33251464
quote:
Heb nl t idee dat je naar een huis van iemand gaat die t ff tussen t huishouden door doet...
Mijn moeder had een praktijk aan huis, en dat gaat echt niet 'even tussendoor', dat werk kost best tijd en energie, dus tussendoor stofzuigen kon ze niet Maar je komt inderdaad misschien wel in iemands huis terecht. Dan natuurlijk wel in een spreekkamer, niet gewoon in de huiskamer waar de kinderen ook in en uit lopen. Maar er zijn ook vrijgevestigde psychologen die een bedrijfsruimte huren. Het is maar wat je prettig vindt.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:25:24 #11
88139 JoeyT
pi_33253068
Ja ik had er sowieso niet veel trek in, maar nu al helemaal niet meer. Kvraag wel aan mn huisarts welke aan te raden zijn. Stuur me gewoon naar een plek waar alle gestoorden naartoe gaan. Belangrijke reden om te gaan praten is mn extreme laksheid. Vooral zo iemand zelf laten zoeken

Een psycholoog aan huis lijkt me niets, wil gewoon naar een bedrijfsruimte. Kging er eigenlijk ook vanuit dat ik gewoon naar een instantie zou gaan.

Wat ik ook niet begrijp is dat ze me geen nrs gaf van wie ze wist dat ze vergoed worden.

Naja conclusie: Irritant gelul allemaal
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:26:26 #12
88139 JoeyT
pi_33253101
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:34 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Mijn moeder had een praktijk aan huis, en dat gaat echt niet 'even tussendoor', dat werk kost best tijd en energie, dus tussendoor stofzuigen kon ze niet Maar je komt inderdaad misschien wel in iemands huis terecht. Dan natuurlijk wel in een spreekkamer, niet gewoon in de huiskamer waar de kinderen ook in en uit lopen. Maar er zijn ook vrijgevestigde psychologen die een bedrijfsruimte huren. Het is maar wat je prettig vindt.
Dacht dat ik t gewoon in mn woonplaats zou doen, dus sowieso geen prettig idee om bij mevrouw de psycholoog te gaan buurten...
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:30:06 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33253224
Ik ben ooit ook bij een vrijgevestigde psycholoog patiënt aan huis geweest. Bij binnenkomst trap op en direct zijn kantoor in. Voel je niets van hoor, dat je in een woonhuis je sessies hebt.
Ben hem daarbuiten trouwens ook nooit tegengekomen.
Zoek inderdaad eens naar een collectief.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_33253277
Denk aan de moeder van beugelbekkie!
Misschien heeft ze lekkere dochter joey
  Moderator / Miss SHO dinsdag 20 december 2005 @ 19:39:22 #15
22592 crew  Ole
pi_33253552
Het gaat wel vaak sneller.
Je zou ook eens, voor wat je verzekering betreft ook, kunnen kijken bij "eerstelijnspsychologen"
Daar kun je sneller terecht, en als je huisarts zegt dat jij geen 'zwaar geval'bent..

Bovendien door sommige verzekeringen (gedeeltelijk) vergoed (als je dan toch moet overstappen!)

Kun je het niet zelf betalen kun je misschien toch beter naar het RIAGG
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:40:40 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_33253595
Verstandig van je joey... fok-joey is vast niet het hele verhaal, maar ik heb vaker bij mezelf gedacht dat wat hulp je geen kwaad zou doen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:42:11 #17
88139 JoeyT
pi_33253642
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:39 schreef Ole het volgende:
Het gaat wel vaak sneller.
Je zou ook eens, voor wat je verzekering betreft ook, kunnen kijken bij "eerstelijnspsychologen"
Daar kun je sneller terecht, en als je huisarts zegt dat jij geen 'zwaar geval'bent..

Bovendien door sommige verzekeringen (gedeeltelijk) vergoed (als je dan toch moet overstappen!)

Kun je het niet zelf betalen kun je misschien toch beter naar het RIAGG
ja daar zat ik ook aan te denken (eerstelijnspsycholoog). Als t dan serieuzer is kunnen ze me altijd doorverwijzen.

En ja de diagnose van de huisarts was ook na 2 minuten gesteld dus dat stelde niet veel veel. Wat is er mis??? Eeeeuh tsja, wat moet je daarop zeggen als je dat zelf niet eens weet.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:44:16 #18
88139 JoeyT
pi_33253703
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:40 schreef nixxx het volgende:
Verstandig van je joey... fok-joey is vast niet het hele verhaal, maar ik heb vaker bij mezelf gedacht dat wat hulp je geen kwaad zou doen
Tsja... Er is eigenlijk niet echt een verhaal. Meer op zoek zijn naar iets dat er niet is wetende dat datgene misschien niet te vinden is.

Maar ben ook benieuwd wat ze zullen zeggen.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 20 december 2005 @ 19:44:28 #19
22592 crew  Ole
pi_33253709
Dan is het best handig om eens een keer met iemand te praten JoeyT. Is helemaal niet eng of zo, en vaak krijg je hele praktische tips.
En een huisarts heeft geen tijd om uren met je te praten
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:45:53 #20
88139 JoeyT
pi_33253757
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:44 schreef Ole het volgende:
Dan is het best handig om eens een keer met iemand te praten JoeyT. Is helemaal niet eng of zo, en vaak krijg je hele praktische tips.
ik vind t ook totaal niet eng. Heb er ook geen aversie tegen. Alleen dat slappe gedoe van vindt t maar zelf is irritant.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 20 december 2005 @ 19:48:37 #21
22592 crew  Ole
pi_33253833
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:45 schreef JoeyT het volgende:

[..]

ik vind t ook totaal niet eng. Heb er ook geen aversie tegen. Alleen dat slappe gedoe van vindt t maar zelf is irritant.
Dat vind ik idd ook raar . Mijn huisarts gaf me wel een adres. Ook van iemand waarvan hij wel dacht dat hij bij mij zou passen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:50:29 #22
88139 JoeyT
pi_33253893
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:48 schreef Ole het volgende:

[..]

Dat vind ik idd ook raar . Mijn huisarts gaf me idd wel een adres. Ook van iemand waarvan hij wel dacht dat hij bij mij zou passen.
Het was een vervangend huisarts dus miss dat ik nog even naar mn eigen ga. Maar veel zal die ook niet kunnen zeggen omdat ik haar ook niet ken. Maar t is idd makkelijker als je weet dat t een 'goede' is. Ipv een naam uit t telefoonboek...
  Moderator / Miss SHO dinsdag 20 december 2005 @ 19:52:40 #23
22592 crew  Ole
pi_33253959
Zou ik toch maar even doen. Het kost toch veel geld zo'n afspraak. Ook is het handig als huisarts en psycholoog elkaar min of meer kennen.
pi_33254070
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:48 schreef Ole het volgende:

[..]

Dat vind ik idd ook raar . Mijn huisarts gaf me wel een adres. Ook van iemand waarvan hij wel dacht dat hij bij mij zou passen.
Ik kon kiezen. Ik kreeg een lijstje mee naar huis met vrijgevestigde psychen en tegelijkertijd werd ik aangemeld voor een intake bij het RIAGG (al heet dat hier nu anders). Zou de oproep voor de intake te lang duren dan kon ik een ander bellen.

Omdat ik juist ging om van mijn angsten af te komen werd dat bellen niks. Ik heb dus een intake bij het RIAGG gehad, een terugkoppeling en een paar maanden (!) later een oproep voor een eerste gesprek (dat ook weer een intake bleek ) vervolgens nog een gesprek met een psychiater (om te bepalen of ik medicatie nodig had en zo ja, wat dan) en pas daarna begonnen de echte gesprekken.

Overigens ben ik geen zwaar geval. Al kreeg ik bij de terugkoppeling te horen dat het "team" vond dat ik drie maanden intern behandeld moest worden In Zeeland Potjes kleien
Toen ik daar verbijsterd voor bedankte (zo angstig was ik nou ook weer niet dat ik me dat in de maag liet splitsen) kreeg ik dus gewoon gesprekken met een psychologe.

En het gaat nu keigoed Dus na alle beginellende was het uiteindelijk wel een aanrader. Even doorbijten door alle wazigheid heen dus.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_33254117
Ik ben alleen nog steeds van mening dat als ze me werkelijk drie maanden naar Zeeland gestuurd hadden ik daar echt niet beter van geworden zou zijn. Eerder het omgekeerde.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')