Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Hoi, deze week is laatste week bij mijn huidige werkgever. Daarna ga ik beginnen aan een nieuwe job elders. Volgens mij kan ik een getuigschrift aanvragen, is dit de moeite waard of gebruik je dat waarschijnlijk nooit meer?
Hangt af van wat voor werk je doet lijkt me. Een advocatenbureau zal niet zo snel een getuigschrift vragen (wel referenties), terwijl dat voor kassajufrouw mogelijk wel het geval is.
Gewoon vragen. Je mag zelf weten of je er "reden van verbreken dienstverband" e.d. in wilt hebben. Zet de werkgever er dingen in die jij niet wilt (of juist andersom), dan is de werkgever in de toekomst aansprakelijk voor mogelijke schade die jij daardoor hebt
Aan de ene kant heb ik ook zoiets van "gewoon vragen", maar kan me voorstellen dat het een beetje ouderwets is en dat je nooit meer iets met zo'n getuigschrift doet....