abonnement Unibet Coolblue
pi_35531747
en volgens mij kan het lutetia niet zijn. Lutetia zit op het hoekje van Sevres/Raspail, maar het grootste deel is te vinden op bvd Raspail, en dat zou niet kloppen met de plattegrond.

edit: sterker nog Lutetia zit aan de andere kant van bvd Raspail. Dus richting St. Germain, het kan dat niet zijn. Ik loop er morgenavond wel even naar toe
pi_35531827
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:52 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Wat een mazzelaar zeg Ik heb inmiddels een courriel gestuurd naar dat hotel. Hopelijk kunnen ze uitsluitsel geven (positief danwel negatief). En anders dienen we een klacht in wegens misleidende reclame. Als hun reclame al niet waarheidsgetrouw is....
Nou, waar moet het heen met deze wereld als reclames op televisie al niet eens realistisch meer blijken te zijn...
pi_35531949
Bij nader inzien zou het verdomde goed Lutetia kunnen zijn. Enige probleem is dat het dan hoger moet zijn dan de gebouwen in Rue de Sevres. Als dat zo is, dan is Lutetia het. Zo niet, dan zou er nog een hotel moeten zijn aan het begin van rue de Sevres. Morgen de ontknoping

[ Bericht 2% gewijzigd door boskov op 27-02-2006 01:13:10 ]
pi_35532039
Oh, mijn God... wat een spanning! Ik kom echt niet in slaap voor ik het weet hoor!



[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2006 01:14:06 ]
pi_35532097
En zou de roomservice dame daar dan ook echt werken?

Nou ik weet wel waar de FOK-Paris meeting deze zomer is... (mits een van jullie een zak geld meeneemt, want van de SMIC word je ook niet blij)

Ow... dat had ik nog niet verteld: ik ga deze zomer werken in een van de restaurants in Disneyland
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_35534062
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:08 schreef boskov het volgende:
Bij nader inzien zou het verdomde goed Lutetia kunnen zijn. Enige probleem is dat het dan hoger moet zijn dan de gebouwen in Rue de Sevres. Als dat zo is, dan is Lutetia het. Zo niet, dan zou er nog een hotel moeten zijn aan het begin van rue de Sevres. Morgen de ontknoping
Lutetia heeft een hele andere inrichting in de kamers http://www.lutetia-paris.com/index_f.html. Dat was namelijk ook mijn eerste gedachte, maar het lijkt me sterk dat ze even de hele inrichting veranderd hebben. Tenzij ze natuurlijk daarvandaan de foto hebben gemaakt voor de achtergrond
pi_35534368
quote:
Op maandag 27 februari 2006 08:29 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Lutetia heeft een hele andere inrichting in de kamers http://www.lutetia-paris.com/index_f.html. Dat was namelijk ook mijn eerste gedachte, maar het lijkt me sterk dat ze even de hele inrichting veranderd hebben. (..)
It's TV man!

Maar.....

Les photographies représentent quelques exemples de nos chambres et ne sont pas contractuelles. Certaines caractéristiques et certaines vues peuvent être légèrement différentes.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_35538607
Bedankt voor jullie reacties! Ik had nog nooit van de ' Peripherique' gehoord (ken Parijs dus echt helemaal niet) dus dat was een goede tip.
Nog een vraagje, wat is meestal de goedkoopste manier om van NL naar Parijs te reizen? Ik weet dat dat ook afhangt van wanneer enzo, maar wat doen jullie meestal? TGV of is vliegen soms nog goedkoper?
pi_35538746
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:39 schreef M1RR1E het volgende:
Nog een vraagje, wat is meestal de goedkoopste manier om van NL naar Parijs te reizen? Ik weet dat dat ook afhangt van wanneer enzo, maar wat doen jullie meestal? TGV of is vliegen soms nog goedkoper?
Thalys naar Parijs biedt de beste prijs / snelheid verhouding, mits je een beetje op tijd boekt (6-8 weken van te voren) www.thalys.be . Vliegen is nauwelijks meer een alternatief; het is duurder en kost je meer tijd.
Verder is er nog de bus www.eurolines.nl of een pakketreis met iets als www.vannood.nl.
pi_35543791
En zoals gezegd, kan je tegenwoordig van Dusseldorf naar Parijs vliegen voor weinig geld.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_35545039
pak nooit de bus. Laatst heb ik er tien! uur over gedaan om uit Amsterdam naar Parijs te komen. Onderweg werden we doorgezocht op drugs door de douane, stonden we paar keer in de file, en verdwaalde de chauffeur in Parijs!
Pak de trein, ben je binnen vier uur in Parijs.
pi_35546081
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:10 schreef boskov het volgende:
pak nooit de bus. Laatst heb ik er tien! uur over gedaan om uit Amsterdam naar Parijs te komen. Onderweg werden we doorgezocht op drugs door de douane, stonden we paar keer in de file, en verdwaalde de chauffeur in Parijs!
Pak de trein, ben je binnen vier uur in Parijs.
Jij zat niet in een bus, je zat toch in de Eurolines veewagen van Parijs naar Amsterdam

Die tourbussen van Van Nood, Oad etc. zijn best goed te doen als je een (semi-georganiseerd)weekendje Parijs wil doen

Vliegtuig vanaf Dusseldor of Keulen is vrijwel altijd duurder als de Thalys, maar wel leuk natuurlijk
pi_35546500
Ik heb het ook wel gedaan met Eurolines en op zich is het wel te doen als je er niets op tegen hebt om er heel lang over te doen. Maar ik ben dan ook wel naar Spanje geweest met de bus.
pi_35557137
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:12 schreef tim2308 het volgende:
...

@Zephyrus: wist je het groene torentje te liggen? Of puur via Google Earth gevonden! In dat geval mijn complimenten, want mij is het niet gelukt...

...
Torentje gevonden met behulp van Google Earth.

Wat betreft het vervoer naar Parijs: Qua geld zou ik met de bus gaan, is het goedkoopste. Qua tijd met de trein en qua tijd-geld verhouding ook wel de trein. Ik heb zelf geen ervaring met de bus (behalve dan een lange zit van Nederland naar Noord-Marokko) maar de Thalys is optimaal vervoer . ongeveer 4 uur en je zit meteen in het centrum.

Misschien kan Air France wel een redelijk tariefje bieden, maar dat is dan ook weer allemaal moeilijk doen terwijl het makkelijker kan: naar Schiphol, inchecken, paspoortcontrole, eindelijk het vliegen zelf, weer uitstappen, paspoortcontrole, wachten op je bagage, van airport naar centrum Parijs.... nee, dan kom je er met de trein denk ik beter beter vanaf.

  Hoofdredactie Fotografie maandag 27 februari 2006 @ 22:41:35 #265
95752 crew  Chell
Kluns
pi_35558895
Ik heb het e.e.a toevallig net een beetje uit zitten zoeken qua reizen. Vliegtuig is, voor mij zeker, geen optie. Veel duurder dan de Thalys (met name door de hoge luchthavenbelastingen) en met reizen naar Schiphol, inchecken, uitchecken etcetera doe ik er waarschijnlijk langer over dan met de Thalys. Nou woon ik wel in Den Haag en spring hier dus meteen op de Thalys wat behoorlijk wat tijd scheelt.

Eurolines is heel goedkoop, maar je doet er wel meteen véél langer over. Vind ik zonde en ik heb er ook geen zin in om zo lang in mijn eentje in de bus te zitten.

Die van Nood reizen e.d. zijn leuk als je voor het eerst naar Parijs gaat. Bliksemtochtjes door de stad en reisleiders die van alles en nog wat te vertellen hebben. De hotels van van Nood e.d. zitten echter vaak wel in buitenwijken...en dat moet je maar net willen.
Ook met die georganiseerde busreizen doe je er erg lang over. Iets wat ik beide keren toch wel vrij zonde vond uiteindelijk. Die reisdagen ben je écht kwijt.

Met de auto kan natuurlijk ook nog en is op zich prima te doen. Je moet het alleen wel zien zitten om in Parijs te rijden (hectisch!) en 'm daar verder niet gebruiken. Door parkeerkosten kan het uiteindelijk daardoor wel weer erg oplopen qua kosten. De laatste keer ben ik wel met de auto geweest, maar toen zat ik daar i.v.m. werk. Overdag gingen we dus wel met de auto naar het werk en 's avonds met de metro de stad in. Veel handiger dan met de auto Parijs in.

Ik ga ditmaal dus met de Thalys. Eerste keer, dus daar kan ik verder nog weinig over zeggen
  maandag 27 februari 2006 @ 22:51:30 #266
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_35559242
Ik hoorde dat het relatief goedkoop is om de auto te parkeren bij een parkeergelegenheid bij een metro station, om dan verder de metro te nemen naar het echte centrum... Iemand die dat kan bevestigen?
pi_35559460
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:51 schreef BrauN het volgende:
Ik hoorde dat het relatief goedkoop is om de auto te parkeren bij een parkeergelegenheid bij een metro station, om dan verder de metro te nemen naar het echte centrum... Iemand die dat kan bevestigen?
Ik weet zeker dat je in het 18e en 19e arondissement gratis kan parkeren. Maar je bent een halve dag kwijt om een plek te vinden. Een andere mogelijkheid is gewoon geen parkeergeld te betalen, krijg je 11e boete, en met een beetje mazzel komt het niet eens thuis
pi_35559555
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Jij zat niet in een bus, je zat toch in de Eurolines veewagen van Parijs naar Amsterdam
Scherp!
  maandag 27 februari 2006 @ 23:20:22 #269
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_35560336
Best geinig, een webcam van de Eiffeltoren
http://www.abcparislive.com/paris_webcam/eiffel_tower_webcams.htm
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 28 februari 2006 @ 00:21:24 #270
95752 crew  Chell
Kluns
pi_35562025
Zijn er hier trouwens mensen die tips hebben voor juweeltjes van plekjes, speciale cafeetjes of andere tips die je in de reisgidsen niet zo snel tegenkomt?

En zijn er nog plekken waar het mogelijk is een beetje makkelijk met mensen aan de praat te raken als je alleen bent? Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik een hostel of hotel zou nemen en het is uiteindelijk toch een hotelletje geworden, omdat ik toch wel erg gehecht ben aan mijn privacy. Hierdoor ontneem ik mezelf echter wel de kans op gemakkelijke aanspraak. Nou weet ik niet in hoeverre ik daar echt behoefte aan zal hebben, maar nieuwe mensen ontmoeten is natuurlijk altijd wel leuk!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 28 februari 2006 @ 00:23:03 #271
95752 crew  Chell
Kluns
pi_35562060
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:20 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Best geinig, een webcam van de Eiffeltoren
http://www.abcparislive.com/paris_webcam/eiffel_tower_webcams.htm
Leuk die webcam. Het begint meteen weer te kriebelen

God, wat zou ik graag een poosje in Parijs willen wonen...:) Die 6 dagen in juni gaan weer veel te weinig worden!
pi_35562287
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:20 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Best geinig, een webcam van de Eiffeltoren
http://www.abcparislive.com/paris_webcam/eiffel_tower_webcams.htm
Cool
Oh, and that's a bad miss!
pi_35565931
Ik heb vlucht geboekt met mijn vriendin voor naar parijs heen: 01-05 terug 05-05.

We gaan dus 4 nachten naar parijs toe, maar hebben nog geen hotel. We willen voor ¤300 (4 nachten, 2 pers, incl. ontbijtbuffet, belastingen enz). van horen zeggen zijn de 2 sterren hotels in parijs erg karig en is een 3 sterren hotel aanbevolen, maar ik wil graag van mensen horen die er vaak zijn geweest wat zij hiervan vinden en welke hotels aan te raden zijn.

Ook websites waarop te boeken valt die overzichtelijk zijn zie ik graag, bookings.net vind ik persoonlijk niet echt duidelijk en expedia.nl ook niet echt.

We gaan 1 of 2 dagen naar Disney Land toe, dat ligt eraan hoe we er financieel voor staan. We gaan sowieso 1 dag !

Ik hoop dat iemand ons wat meer kan vertellen en/of adviseren !
Fingerspitzgefühl
pi_35566432
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:21 schreef Yoni het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die tips hebben voor juweeltjes van plekjes, speciale cafeetjes of andere tips die je in de reisgidsen niet zo snel tegenkomt?

En zijn er nog plekken waar het mogelijk is een beetje makkelijk met mensen aan de praat te raken als je alleen bent? Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik een hostel of hotel zou nemen en het is uiteindelijk toch een hotelletje geworden, omdat ik toch wel erg gehecht ben aan mijn privacy. Hierdoor ontneem ik mezelf echter wel de kans op gemakkelijke aanspraak. Nou weet ik niet in hoeverre ik daar echt behoefte aan zal hebben, maar nieuwe mensen ontmoeten is natuurlijk altijd wel leuk!
Ga op donderdag avond naar the mix. Allemaal uitwisselings-studenten over de hele wereld, het niet is niet mogelijk om niet in gesprek te raken met iemand. Verder zou ik je cafe molongo aanraden, lekkere koffie
Je kan verder Quartier Latin in Lopen, om zodoende ook alle cafeetjes te bezoeken, maar minder toeristisch. Verder zijn er bij Oberkampf echt legio gezellige cafeetjes. Als er weer een feestje of borrel is die door de universiteit of studenten wordt georganiseerd wil ik je best uitnodigen, kan je ook mensen leren kennen.:)
quote:
God, wat zou ik graag een poosje in Parijs willen wonen...:) Die 6 dagen in juni gaan weer veel te weinig worden!
pom pom pom

pi_35566687
Welk Arrondissement kan je het beste overnachten als je dicht bij alles wilt zitten?

pfff...wat een klus om een leuk betaalbaar hotelletje te zoeken een beetje in het centrum !
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')