quote:Gokje... Budapest, Hongarije??
quote:
Hint #1: Deze stad bevindt zich in het zuiden van het desbetreffende land.
Ooit van het Oktoberfest gehoord? Er zullen best mensen zijn die daarna walvissen zien vliegen hoorquote:Op maandag 19 december 2005 23:24 schreef Douwe het volgende:
Iets zegt me München, maar dat rijmt niet volledig met de walvissen
En voor wie hem nog niet snapt: http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_Belugaquote:Op maandag 19 december 2005 23:57 schreef ETA het volgende:
ohzo, nu snap ik de vliegende walvissen:P
Ah sorry voor de overlast in jullie topic...quote:Op woensdag 21 december 2005 01:15 schreef bluzh het volgende:
Heb ff een vraagje en weet niet waar ik het moet plaatsen. Aangezien jullie als hobby het raden van steden hebben aan de hand van plaatjes, heb ik mijn hoop op dit topic gevestigd... Ik heb ooit eens een wolkenkrabber gezien met een gat erin. Ergens in azie, het gat was gemaakt om geesten, draken oid. doorheen te laten. Bijgeloof dus. Als ik me niet vergis was er op de achtergrond een berg te zien. Weet iemand welke stad dit is? Via Google kon ik niets vinden... Bvd!
Naar zee kan blijven vliegen, zelfs. En het is zo geplaatst op aanraden van een Feng Shui meester, het gat is er dus later uit gehaald..quote:Op woensdag 21 december 2005 01:37 schreef bluzh het volgende:
[..]
Ah sorry voor de overlast in jullie topic...Heb m al gevonden; Hong Kong. Gat zit in het gebouw zodat de draak die in de bergen achter het gebouw huist de zee kan blijven zien
![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:12 schreef en_door_slecht het volgende:
Londonderry, Noord Ierland?
quote:Op zondag 25 december 2005 19:53 schreef Vampier het volgende:
ok nieuwe
[afbeelding]
Deze raden jullie nooit
Havenstad klopt, alleen zou ik het zuidelijker zoeken.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:52 schreef cptmarco het volgende:
ziet er uit als één of ander Frans havenstadje....
Das weer te zuidelijk. De stad ligt wel in Europa.quote:
Nope.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:07 schreef cptmarco het volgende:
Livorno, Italië?
Inderdaad, zie ook:quote:Op donderdag 29 december 2005 18:38 schreef _Michael_Jackson_ het volgende:
Patras, Griekenland ?
Ik had 'm in ieder geval ook al eens op 4 december 2004 geplaatst.quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:17 schreef en_door_slecht het volgende:
Constanta, Roemenië. Deze is overigens al eerder geweest.
...
Het is wel ergens in de Andes?quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:25 schreef treinreiziger het volgende:
San Luis, Argentinië is niet correct.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:02 schreef treinreiziger het volgende:
Raad de naam van de stad en het land waar deze foto is genomen:
[...]
Ik geef geen antwoorden op vragen/losse opmerkingen of de stad in een bepaald land of gebied ligt, dat moet je zelf verzinnen! Wel zal ik, indien nodig, hints verstrekken en voorgaand genoemde plaats(en) met land(en) melden of ze correct zijn ja of nee. Voor meer informatie: zie reglement in de FP.
Volgens mij niet, Johannesburg lijkt me een stuk groter met wat meer hoogbouw.quote:
Vandaar ook diequote:Op donderdag 5 januari 2006 20:53 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Volgens mij niet, Johannesburg lijkt me een stuk groter met wat meer hoogbouw.
No offence kerel, maar je hebt een verdomd moeilijk plaatje gekozenquote:Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef treinreiziger het volgende:
Johannesburg, Zuid Afrika is niet correct.
* treinreiziger is nog niet in Zuid Afrika geweest.
Hint #5:
Zuid Afrika is wel het juiste land.
Volgens mij is dat ook de bedoeling van dit topic.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:48 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
No offence kerel, maar je hebt een verdomd moeilijk plaatje gekozen
Kalamata is correctquote:Op zondag 8 januari 2006 11:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Het is Kalamata, Griekenland.
Nope, continent is wel correct.quote:
Zuidelijker.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Duitsland?
Het land is in ieder geval correct.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:13 schreef King_of_Kool het volgende:
Rome, Italie
Nope, al is het misschien een beetje flauw: hetgene dat deze stad zo speciaal maakt staat namelijk juist niet op de foto. Anders zou het veel te makkelijk worden.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:48 schreef Zephyrus het volgende:
Florence, Italië??
Denk oostelijker.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:07 schreef KieWie het volgende:
Pisa
Jep, dat is em. Durf alleen niet te zeggen welk plein het is, daarvoor lijkt het allemaal net iets teveel op elkaar.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:11 schreef KieWie het volgende:
Venetie; dacht dat al eerder gelezen te hebben... dus nog niet genoemd...
www.tinypic.comquote:Op zondag 8 januari 2006 17:27 schreef KieWie het volgende:
Nu moet ik toch een nieuw plaatje erin zetten? Heb alleen niet de means om het ergens op een server te zetten, dus je kunt dan de oplossing gewoon vinden door naar de link te kijken. Iemand anders mag wat leuks posten.
Singapore?quote:Op zondag 8 januari 2006 18:05 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
www.tinypic.com
Nou om de tijd te doden een (makkelijke) vervanger.
[afbeelding]
Dat is correct!quote:Op zondag 8 januari 2006 20:51 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Bombay, India?
Deze heeft er wel wat van weg, al is het em toch niet echt.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:44 schreef Zephyrus het volgende:
Osaka, Japan
http://www.osaka-udce.or.jp/bridge/chap1/c1img/p07-01.jpg
Nieuwe (ook niet zo bijster moeilijk)
[afbeelding]
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:30 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Deze heeft er wel wat van weg, al is het em toch niet echt.
[afbeelding]
Wilde gok, Santiago, Chili?
Het heeft ook wel iets Aziatisch, maar het continent is dus ook niet goed?quote:
nee nee, je zat in de buurtquote:Op maandag 9 januari 2006 19:43 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Het heeft ook wel iets Aziatisch, maar het continent is dus ook niet goed?
Helaas heb ik deze niet zelf gemaakt, origineel staat hier: http://www.trekearth.com/gallery/Europe/Poland/photo207714.htm , deze is een iets hogere resolutie.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:02 schreef De_Hertog het volgende:
ETA: Heb je die foto van Zamosc zelf gemaakt? Zo ja, mag ik die op 1024x768 (of hoger) hebben?
Daar kan ik het wel mee doen, denk ik. Dank jequote:Op donderdag 19 januari 2006 23:24 schreef ETA het volgende:
[..]
Helaas heb ik deze niet zelf gemaakt, origineel staat hier: http://www.trekearth.com/gallery/Europe/Poland/photo207714.htm , deze is een iets hogere resolutie.
Zoiets als omschrijving?quote:Designed by American architect Rafaello Viniori , the 243 meter tall twin towers and surrounding buildings contain the offices and the assembly hall of the metropolitan government of Tokyo, as well as observatories on the 45th floor of each tower. The view from the southern tower is considered slightly more interesting.
De stad is goed, naam gebouw ook, maar de architect is een Japanner, geen A merikaan:quote:Op maandag 23 januari 2006 11:15 schreef Ooink het volgende:
Tokyo Metropolitan
Government Office Towers , Tokyo , Japan
[..]
Zoiets als omschrijving?
quote:The building consists of a complex of three structures each taking up a city block. The tallest and most prominent of the three is Tokyo Metropolitan Main building No.1, a tower 45 stories tall that splits into two sections at the 33rd floor. The building also has three levels below ground. The design, by architect Kenzo Tange (and associates), has many symbolic touches, most notably the aforementioned split which re-creates the look of a gothic cathedral.
quote:
Ook geen Fortaleza en géén Braziliëquote:Op woensdag 25 januari 2006 19:46 schreef NIels25 het volgende:
Fortaleza Brazilie
Nee, wel het juiste landquote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:23 schreef Knoekie het volgende:
San Miguel?
en het is ook geen Guadalajaraquote:
Niet voor de gemiddelde vakantieganger......quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:30 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat kan toch minimaal de halve wereld zijn....
Dan zijn er nog maar een paar mogelijkhedenquote:Op zondag 29 januari 2006 00:01 schreef treinreiziger het volgende:
Hint #1:
Deze plaats ligt niet in Griekenland.
Het is wel Wenen maar niet de Stephansdom. Het is het Haas-Haus dat tegenover de Stephansdom staat.quote:
Rechts op de voorgrond staat toch echt de Stephansdom...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:38 schreef fanneke het volgende:
Het is wel Wenen maar niet de Stephansdom. Het is het Haas-Haus dat tegenover de Stephansdom staat.
Het ljikt een klein beetje op Nice (Frankrijk dus), maar mijn monitor is een beetje gaar en het is niet helemaal duidelijk te zienquote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:26 schreef treinreiziger het volgende:
Raad de naam van de stad en het land waar deze foto is genomen:
[afbeelding]
Veel succes!
Indien iemand het antwoord gevonden heeft, graag ff bewijs via linkje a.u.b., het spel kan dan uiteraard verder gaan!
Ik geef geen antwoorden op vragen/losse opmerkingen of de stad in een bepaald land of gebied ligt, dat moet je zelf verzinnen! Wel zal ik, indien nodig, hints verstrekken en voorgaand genoemde plaats(en) met land(en) melden of ze correct zijn ja of nee. Voor meer informatie: zie reglement in de FP.
List of historical national capitals.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:35 schreef treinreiziger het volgende:
Hint #1:
Deze plaats was vroeger de hoofdstad van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |