abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:03:22 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34172256
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja.... maar Sci-Fi channel baseerd zich niet op de gemiddelde Nederlander, maar op de Amerikanen die over het algemeen graag naar sport kijken. Ik zal trouwens ook de Olympische Spelen bekijken. De spelen worden hier op een stuk of 6 kanalen tegelijk uitgezonden, en dan 6 verschillende sporten enzo, ze proberen echt alles uit te zenden hier.

We liggen achter in de tijd, dus alles wordt ook nog eens s'avonds uitgezonden. Ik kijk meestal niet op internet als ik op mijn werk zit, maar begin s'avonds met kijken. Met de DVR die ik heb, heb ik elke dag vele uren Olympische Spelen die op me staan te wachten
Volgens mij he.... gaan de uitzendingen van BSG gewoon door tijdens de Olympische Spelen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34172276
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:01 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]

Wie zat daar eigenlijk in? Enig idee?

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 januari 2006 @ 20:20:29 #228
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_34173020
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:03 schreef omegaproject het volgende:

[..]

Wie zat daar eigenlijk in? Enig idee?

Een aap. Maar of het nu een chimpansee of een Orang-Oetan was weet ik niet meer.
Ik denk trouwens dat dat het lot van Boxey is, weinig aandacht krijgen. Ik heb zojuist aflevering 3 van de nieuwe serie gezien, daar zat hij in. Hij was in de briefing room met Starbuck. Tigh vroeg zich af wie hij was.

Anyway, Boxey krijgt halverwege de originele serie ook minder aandacht. Vanaf The Living Legend denk ik ongeveer. Je ziet hem amper tot nooit meer voorbij komen, net als zijn dagget. In Galactica 1980 duikt hij wel weer op. Captain Troy = Boxey.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_34183069
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[afbeelding
Ik dacht die Apollo te herkennen, dus zocht ik hem op IMDB even op:

Richard Hatch

Mission Galactica: The Cylon Attack (1978) (TV) .... Capt. Apollo (Zoals wij het kennen: de miniserie?)

Battlestar Galactica (1978) (TV) .... Capt. Apollo

"Battlestar Galactica" (1978) TV Series .... Capt. Apollo

Battlestar Galactica (2003) (VG) (voice) .... Apollo, Rylo (Een VG=VideoGame gebaseerd op de oude BSG?)

Battlestar Galactica: The Second Coming (1999) .... Commander Apollo

Oke, nu begint het interessant te worden.
quote:
Cast overview, first billed only:
Richard Hatch .... Commander Apollo
John Colicos .... Baltar
Terry Carter .... President Tigh
Jack Stauffer .... Bojay
George Murdock .... Dr. Salik
Richard Lynch .... Count Iblis
Phil Brown .... Council Elder
Mickalean McCormick .... Lt. Troy (Dat kleine mannetje van de laatste foto? Nog nooit een klein jochie zien rondlopen in de huidige BSG eerlijk gezegd)
Ali Willingham .... Ensign Cienna
Szilvia Naray .... Col. Athena
Nicholas Walker .... Sire Talamon
Jere Jon .... Capt. Temel
Don Hughes .... Lt. Tristin
Athena Demos .... Capt. Kir'oss
Frank Ruotolo .... Lt. Atilla
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 januari 2006 @ 00:20:08 #230
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_34184454
Ten eerste, wat misschien interessant is, Richard Hatch speelt Tom Zarek in de nieuwe Battlestar Galactica.

Verder, Boxey, die wordt gespeeld door Noah Hathaway (oid) in Battlestar Galactica (1978). Boxey groeit op en wordt dan als 20er door een totaal iemand anders gespeeld in Galactica 1980 (1980), waarin hij captain Troy heet. Er wordt vrij snel duidelijk gemaakt dat hij in zijn jeugd Boxey werd genoemd.

Battlestar Galactica: The Second Coming is een project opgezet door Richard Hatch om BSG nieuw leven in te blazen en is dus niet de nieuwe BSG serie. Er is voor zover ik weet alleen een trailer van en zelfs die is onder de fans moeilijk te vinden. Toen Glen A. Larson ook een project voor een nieuw BSG opzette heeft Richard Hatch zijn poging gestaakt en Larson meegeholpen (zie zijn bijrol in de nieuwe serie)

Dit zijn de BSG's:
-"Battlestar Galactica" (1978) TV Series - De TV-serie uit 1978. 1 seizoen, 24 afleveringen
-Battlestar Galactica (1978) (TV) - De TV-film gemaakt van de eerste drie afleveringen van de serie (Saga of a Star World pt. 1, 2 & 3)
-Mission Galactica: The Cylon Attack (1978) (TV) - Een 2e TV-film gemaakt van drie afleveringen van de serie (The Living Legend pt. 1 & 2 en Fire In Space)
-"Galactica 1980" (1980) TV Series - TV-serie, vervolg op BSG (1978) waarin de Galactica eindelijk Aarde heeft bereikt. 1 seizoen, 10 afleveringen
-Conquest of the Earth (1980) (TV) - De 3e TV-film waarin de Cylon's Aarde aanvallen, edited uit afleveringen van Galactica 1980 (vreemd detail, Baltar speelt hierin mee, maar zit niet in Galactica 1980)
-Battlestar Galactica: The Second Coming (1999) - De poging van Hatch om BSG nieuw leven in te blazen. Het zou een vervolg moeten worden op de originele BSG
-Battlestar Galactica (2003) (VG) - Videogame gebaseerd op de originele BSG
-Galacticon (2003) (V) - Dit is gemaakt door Hatch en BSG related, maar ik weet echt niet wat het precies is - edit: Dit is een DVD gemaakt voor de viering van BSG's 25e verjaardag waarin zo'n beetje alle acteurs en makers komen opdraven
-"Battlestar Galactica" (2003) (mini) TV Series - Glen A. Larson's re-imagine project. Een soort remake van de BSG serie. De mini-serie is een introductie net als de BSG TV-film dat was. 1x 3 uur, 2x 1.5 uur of 4x 45 min afhangend van de opdeling
-"Battlestar Galactica" (2004) TV Series - Zie de mini-serie hierboven. Het vervolg en de eigenlijke serie dus. Inmiddels 2 seizoenen waarvan s1 13 afleveringen en s2 momenteel 12 afleveringen

[ Bericht 25% gewijzigd door TARAraboemdijee op 18-01-2006 12:09:04 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 18 januari 2006 @ 01:05:53 #231
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_34186069
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:59 schreef maartena het volgende:
Boxey is volgens mij nauwelijks meer voorgekomen na de Pilot in 2003, en mischien nog 1 keer in een van de series in het eerste seizoen. In het 2e seizoen heb ik em helemaal niet meer gezien.... in de orginele series was ie volgens mij veel vaker aanwezig met zijn electronische hond ofwel "daggit"
Daar ben ik wel blij om, want kom nou: een kind in een oorlogsschip? Bovendien heb ik een enorme schurfthekel aan kinderen in films en tv-series. 8 van de 10 gevallen zijn ze irritant, voegen weinig toe dan een enorme blok aan het been zijn of zijn nutteloos en moeten weer gered worden.
Laat ze a.u.b. weg of in de achtergrond of geef ze een wapen om met de rest mee te vechten. Ik zat echt te klappen toen in The Patriot de kids van hoofdrolspeler Gibson de Engelse redcoats doodschoten. Eindelijk, nuttige kinderen in het verhaal.
The Internets, I needs it..
pi_34210743
Neh maar zeg nou zelf, je planeetje is weg, en je zit met mannen + vrouwen op een bootje in de ruimte. Dan ga je vanzelf kindertjes krijgen (semi cylon of niet ).
Cooky
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:16:20 #233
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_34211701
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:51 schreef Tom-my het volgende:
Neh maar zeg nou zelf, je planeetje is weg, en je zit met mannen + vrouwen op een bootje in de ruimte. Dan ga je vanzelf kindertjes krijgen (semi cylon of niet ).
Maar kinderen horen niet op een oorlogsschip.. daar horen alleen stoere Viper Pilots, officieren en Marines
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:24:53 #234
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_34212054
en wat doen die in hun vrije tijd dan denk je.......
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
pi_34212199
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:24 schreef DarthNick het volgende:
Effetjes een rondje burgerij scheepjes pakken . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:50:18 #236
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34215771
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 01:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Daar ben ik wel blij om, want kom nou: een kind in een oorlogsschip?
Daar heb je wel weer gelijk in. En dat is met een vloot van 45.000+ mensen en 150+ burgerschepen ook eigenlijk niet nodig natuurlijk, zo'n kind kan geadopteerd worden door mensen op een van de burgerschepen en hoort niet thuis op een schip dat beschoten wordt.

Tenzij de moeder of vader op de BSG werkt ofzo, maar volgens mij was Boxey een wees.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:56:28 #237
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34216077
quote:
Galactisch Pokeren.

"Dominion!"
-
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 januari 2006 @ 21:42:57 #238
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_34218830
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Daar heb je wel weer gelijk in. En dat is met een vloot van 45.000+ mensen en 150+ burgerschepen ook eigenlijk niet nodig natuurlijk, zo'n kind kan geadopteerd worden door mensen op een van de burgerschepen en hoort niet thuis op een schip dat beschoten wordt.

Tenzij de moeder of vader op de BSG werkt ofzo, maar volgens mij was Boxey een wees.
Boxey in de originele BSG was een kind van Serina, de vrouw van Apollo. Of hij ook Apollo's zoon was is niet echt duidelijk, maar Boxey beschouwt hem iig wel als vader (en Adama als grootvader). Dus wat dat betreft is het logisch dat hij op Galactica is.

Boxey in de nieuwe serie is meegenomen van Caprica door Boomer. Eerst is hij telkens bij Boomer, later hangt hij bij Starbuck rond. Zijn rol is hier wat onduidelijk en ik snap hier ook niet waarom hij niet naar een civilian ship is gegaan.
pi_34219489
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Boxey in de nieuwe serie is meegenomen van Caprica door Boomer. Eerst is hij telkens bij Boomer, later hangt hij bij Starbuck rond. Zijn rol is hier wat onduidelijk en ik snap hier ook niet waarom hij niet naar een civilian ship is gegaan.
Ooh ja, dat irritant kutjong! Ik heb 'm niet gemist
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:24:25 #240
6290 Dr_Crouton
pi_34221032
In de miniserie was te zien dat zijn moeder afscheid van hem nam of in ieder geval naar de Raptor stuurde nadat Boomer had gezegd dat er eerst kinderen meegaan. Zijn moeder heeft niet voor een plaatsje kunnen loten.

Vind het wel best zo, zo min mogelijk kinderen screentime een (hoofd)rol laten spelen, anders krijgen we een Wesley Crusher effect.
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:49:43 #241
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34222323
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Vind het wel best zo, zo min mogelijk kinderen screentime een (hoofd)rol laten spelen, anders krijgen we een Wesley Crusher effect.
Ik vond Jake Sisko en Nog in Star Trek: Deep Space 9 juist wel een aanvulling voor de show. Er zijn diverse afleveringen waarin die twee centraal staan.
-
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:55:39 #242
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_34222666
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik vond Jake Sisko en Nog in Star Trek: Deep Space 9 juist wel een aanvulling voor de show. Er zijn diverse afleveringen waarin die twee centraal staan.
Zelf vond ik Jake alleen een aanvulling omdat hij de zoon was (Benjamin?) Sisko, vanwege hun relatie (o.a the Visitor ) maar verder eigenlijk niet.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  donderdag 19 januari 2006 @ 00:19:31 #243
6290 Dr_Crouton
pi_34226162
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Daar sluit ik me bij aan, zij behoren tot de minderheid.
pi_34234451
quote:
SLAPUH! Ze draaien wel 16 uur per dag dienstuh! Dus ze gaan pitten.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:42:04 #245
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_34234861
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wesley

Wat een waardeloos personage was dat zeg
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:51:09 #246
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_34235122
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:42 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Wesley

Wat een waardeloos personage was dat zeg
Ik hoopte altijd dat de Klingons hem in stukjes zouden hakken
opgezegd@fok.nl
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 11:57:12 #247
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34235293
op Dark Horizons staat nog een stuk over de komende afleveringen. Met grote spoilers. Er komt in ieder geval genoeg interessants aan.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_34260226
Wow, ik weet niet of iemand de laatste aflevering heeft gevolgd (usa), maar die is echt groots. Zal me niet verbazen als die episode (Resurrection Ship, Part 2) de geschiedenis ingaat als 'beste' aflevering van BSG ooit.

Idioot goed gewoon, dan voel je gewoon dat je naar een stukje tv geschiedenis zit te kijken
"The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:07:12 #249
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_34260429
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:03 schreef SPiDeY. het volgende:
Wow, ik weet niet of iemand de laatste aflevering heeft gevolgd (usa), maar die is echt groots. Zal me niet verbazen als die episode (Resurrection Ship, Part 2) de geschiedenis ingaat als 'beste' aflevering van BSG in zijn totaal.

Idioot goed gewoon, dan voel je gewoon dat je naar een stukje tv geschiedenis zit te kijken
Hij was zeker goed, maar de beste is IMO nog altijd de season finale van het eerste seizoen.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_34260614
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:07 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Hij was zeker goed, maar de beste is IMO nog altijd de season finale van het eerste seizoen.
Die was zeker ook goed al is het even geleden voor mij, de mythische kant werd geloof ik tenminste mooi belicht met de pijl enzo. Maar deze laatste topped het toch wel zeker hoor in mijn boekje, de muziek, het samenspel van gebeurtenissen, sfeer, de beste special effects tot nu toe, etc. Er zat gewoon een bepaalde magiek achter die niet altijd even goed te bekennen was
"The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')