abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33220716
Op teletekst:
quote:
WASHINGTON President Bush zegt dat hij
doorgaat met het laten bespioneren van
Amerikaanse staatsburgers die verdacht
worden van terrorisme.Dit weekeinde gaf
hij toe dat in zijn opdracht Amerikanen
in eigen land worden afgeluisterd,ook
al is daar eigenlijk de toestemming van
een rechter voor nodig.

Bush haalde fel uit naar degenen die
zijn geheime spionageprogramma bekend
hebben gemaakt.Dat is een schandelijke
actie die de vijand in de kaart speelt,
zei Bush op een persconferentie.

In de Senaat hebben zowel Democraten
als Republikeinen opheldering geëist
over Bush' geheime spionageprogramma.
En voor amerikaans commentaar, zie ook http://jwz.livejournal.com/578855.html

Hier krijg ik de rillingen van. Even voor de duidelijkheid: ik post dit niet omdat ik het niet vind kunnen dat er amerikanen bespioneerd worden. Als Bush netjes om een aftapbevel vraagt, dan krijgt-ie dat 99 van de 100 keer. De ene keer dat 't geweigerd wordt zal zijn als-ie een congreslid laat aftappen. Waar het hier omgaat is dat Bush te de moeite niet wil nemen om zo'n tapbevel aan te vragen.

Het enge hiervan is dat Bush of zijn eigen rechterlijke macht niet vertrouwd, en bang is dat die lekt naar terroristische organisaties, of van mening is dat de rechterlijke macht zich niet te bemoeien heeft met zijn 'strijd tegen het terrorisme', en dat daarbij alles geoorloofd is.

Overigens, als ik 't goed begrijp zou dit reden genoeg moeten zijn voor een impeachment-procedure, dus ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Cheney for president!
pi_33221058
Niks nieuws... gebeurd ook in Nederland.
  maandag 19 december 2005 @ 17:55:10 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_33221160
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:37 schreef joshus_cat het volgende:
Het enge hiervan is dat Bush of zijn eigen rechterlijke macht niet vertrouwd, en bang is dat die lekt naar terroristische organisaties, of van mening is dat de rechterlijke macht zich niet te bemoeien heeft met zijn 'strijd tegen het terrorisme', en dat daarbij alles geoorloofd is.
Nog leuker:
quote:
De president zei er verder van uit te gaan dat justitie een "volledig onderzoek" instelt naar het lekken van het geheime programma. De openbaarmaking van "dit zeer belangrijke programma in oorlogstijd" is volgens het staatshoofd "een schandelijke daad".
Dus niet alleen wil hij doorgaan met het aftappen van mensen zonder toestemming, ook zijn de personen die deze illegale praktijken naar buiten hebben gebracht blijkbaar haast vogelvrij verklaard...

Verder bleek de New York Times deze informatie al een jaar te hebben voor iemand het naar buiten durfde te brengen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 19 december 2005 @ 18:15:44 #4
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33221505
Er is voor minder om een impeachment gevraagd.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33222485
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:50 schreef Skateguy het volgende:
Niks nieuws... gebeurd ook in Nederland.
Blijkbaar is het wel neiuws, aangezien er zo ophef over is.
Maar gebeurd het echt in nederland?
Denk je dat of weet je het zeker met bronnen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 19 december 2005 @ 18:58:42 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33222537
Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat de regering van de VS zich zwaar fascistisch gedraagt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 19 december 2005 @ 18:58:50 #7
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33222542
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Blijkbaar is het wel neiuws, aangezien er zo ophef over is.
Maar gebeurd het echt in nederland?
Denk je dat of weet je het zeker met bronnen?
Echelon
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_33222781
Israel heeft eerder USA bespioneerd

waarom vallen ze Israel niet aan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_33223431
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:58 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Echelon
Ik voel dat ik iets mis..

Wat ik zo jammer vindt is dat de krant een jaar heeft gewacht met plaatsen uit angst voor wat er zou gebeuren. op verzoek van het witte huis. Censuur wordt dat ook wel genoemd.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 19 december 2005 @ 19:49:53 #10
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33223684
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik voel dat ik iets mis..

Wat ik zo jammer vindt is dat de krant een jaar heeft gewacht met plaatsen uit angst voor wat er zou gebeuren. op verzoek van het witte huis. Censuur wordt dat ook wel genoemd.
http://en.wikipedia.org/wiki/ECHELON
quote:
ECHELON is thought to be the largest signals intelligence and analysis network for intercepting electronic communications in history. Run by the UKUSA Community, ECHELON can capture radio and satellite communications, telephone calls, faxes and e-mails nearly anywhere in the world and includes computer automated analysis and sorting of intercepts. ECHELON is estimated to intercept up to 3 billion communications every day.
  maandag 19 december 2005 @ 20:00:25 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33224056
Ach, ze geven voor de verandering eens toe dat ze zich geen bal aantrekken van de regels. Ik vind het naar Amerikaanse begrippen verfrissend onhypocriet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_33224071
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:13 schreef Meki het volgende:
Israel heeft eerder USA bespioneerd

waarom vallen ze Israel niet aan
Dat doe je meestal niet met bondgenoten, tenzij het verradelijke moslims zijn.
pi_33224219
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:00 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat doe je meestal niet met bondgenoten, tenzij het verradelijke moslims zijn.

waarom zo reageren? Aandacht te kort? jaloers op moslims? Wil jij afgeluisted worden?

je gaat toch niet reageren op ''jaloers op moslims'' he?
And that is the news.''
pi_33224584
Nee, gewoon meki op de kast jagen
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:36:13 #15
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33257898
Bush moet gewoon aftreden (of neergeschoten worden maar dat mag ik niet zeggen want anders komt CIA-vlucht 121 me halen )
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:05:50 #16
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33259070
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:36 schreef maniack28 het volgende:
Bush moet gewoon aftreden (of neergeschoten worden maar dat mag ik niet zeggen want anders komt CIA-vlucht 121 me halen )
Ja wanneer democratisch gekozen leiders niet doen wat jij wilt moeten ze gewoon worden neergeschoten... heel normaal toch?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_33260602
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:05 schreef Pracissor het volgende:

Ja wanneer democratisch gekozen leiders niet doen wat jij wilt zich niet aan de wet houden moeten ze gewoon worden neergeschoten afgezet worden...
Die argumentatie gold voor clinton; ik zie niet in waarom dat nu anders is..
pi_33260692
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:47 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

en welke wet overtrad clinton? vreemdgaan met een stagiaire?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33260829
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

en welke wet overtrad clinton? vreemdgaan met een stagiaire?
wikipedia: 'President Bill Clinton was impeached on December 19, 1998 by the House of Representatives on grounds of perjury to a grand jury (by a 228-206 vote) and obstruction of justice (by a 221-212 vote).'
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:53:56 #20
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33260848
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:47 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar nadat je mijn vraag heb veranderd, wat wil je daarmee zeggen?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_33261002
oja my bad: hij was er idd toen het net uitkwam niet helemaal eerlijk over. klopt. werd overigens niet schuldig bevonden dus ach
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 20 december 2005 @ 23:10:28 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33261404
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:58 schreef Dagonet het volgende:
Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat de regering van de VS zich zwaar fascistisch gedraagt.
Wat zijn dan de voorbeelden uit het verleden?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33261418
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:53 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar nadat je mijn vraag heb veranderd, wat wil je daarmee zeggen?
Ik zal 't even voor je uitspellen: als een president zich niet aan de wet houdt, dan wordt 't hoog tijd dat het amerikaanse congres hem afzet. Als het congres zich daar niet over wil uitspreken (dus niet achteraf toestemming verleend, en ook geen afzettingsprocedure begint) dan kun je gaan twijfelen aan het democratisch gehalte van het witte huis.

Het neerschieten van zo'n president is natuurlijk koren op de molen van degenen die beweren dat de huidige situatie een noodsituatie is waarin de staat alles is toegestaan, dus dat lijkt me niet zo'n strak plan. Aan de andere kant, d'r moet wel iets gebeuren, want dictatoriale figuren gaan vaak niet uit zichzelf weg.
  dinsdag 20 december 2005 @ 23:15:09 #24
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33261582
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:10 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik zal 't even voor je uitspellen: als een president zich niet aan de wet houdt,
Waar staat dat dan?
quote:
dan wordt 't hoog tijd dat 't amerikaanse congres 'm afzet. Als 't congres zich daar niet over wil uitspreken (dus niet achteraf toestemming verleend, en ook geen afzettingsprocedure begint) dan kun je gaan twijfelen aan 't democratisch gehalte van 't witte huis.
Waarom zou het congres hem dan niet afzetten? Daarnaast wat heeft het congres met het democratische gehalte (?) van het Witte Huis te maken?
quote:
't neerschieten van zo'n president is natuurlijk koren op de molen van degenen die beweren dat de huidige situatie een noodsituatie is waarin de staat alles is toegestaan, dus dat lijkt me niet zo'n strak plan. Aan de andere kant, d'r moet wel iets gebeuren, want dictatoriale figuren gaan vaak niet uit zichzelf weg.
Oftewel, het is dat het neerschieten van een president hem 'gelijk zou geven', daarom is het niet gewenst, anders wel...

Vind jou eigenlijk een veel gevaarlijker mannetje, iemand die zegt te weten hoe democratie werkt en ook denkt te kunnen oordelen wie er 'weg/dood' moeten en wie niet.
pi_33261724
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wat zijn dan de voorbeelden uit het verleden?
Gerotzooi in hun achtertuin (nicaragua, allende, noriega) en overzeese achtertuinen (vietnam). Kortom, alles wat een supermacht altijd al doet, met 't verschil dat de amerikanen dit soort acties verkopen als 'wij komen democratie brengen, en daarom leggen we een democratisch gekozen president om'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')