abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33217737
Ik heb nog een aantal maanden loon tegoed van een ex werkgever.

Deze zit ruim in de slappe was en wil mijn loon niet betalen, het is voor de rechtbank en alles geweest en hij moet mij het achterstallige loon betalen.
Nu doet hij dit dus nog steeds niet en er valt op het betreffende adres waarop dit BV'tje stond niets te halen. Hij laat gewoon het bedrijf falliet verklaren en wil zo onder het hele verhaal uitkomen.
Nu sprak ik pas iemand en die vertelde me over het waarborgfonds ?
Dat deze mij het achterstallig salaris zouden betalen en het op mijn ex baas zouden verhalen.

Is dit juist en hoe en waar neem ik contact op met deze mensen ? Google geeft alleen dingen over hypotheken en schade aan auto's ed.

En 2de vraag voor de juristen onder ons.
Uit mijn eerste vraag blijkt dus dat jan en alleman een BV'tje kan starten, mensen in dienst nemen en spullen bestellen enzo, om het BV'tje vervolgens falliet te laten verklaren, en zo onder het betalen van goederen uit komen ? Wat is hiervan waar ?

Begrijp me goed, hij KAN makkelijk betalen maar WIL niet.

tiep fouten onder voorbehout
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_33220672
dat "waarborgfonds" is dezelfde als welke je ww uitkering verstrekt. Je kunt via hen de laatste 6 maanden salaris uitbetaald krijgen, waarna ze de vordering op de werkgever verhalen.
Enige voorwaarde is dat je werknemer moet zijn op het moment van faillissement, ben je eerder opgestapt dan ben je alleen maar schuldeiser, en kun je geen beroep doen op die regeling.

Wat betreft persoonlijke aansprakelijkheid van de ex baas moet ik het antwoord schuldig blijven, een eigenaar van een BV is in bijzondere gevallen verantwoordelijk voor het handelen van die BV, maar in welke gevallen dat is weet ik zo niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')