abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2005 @ 14:02:42 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33216311
Jaja, een klein beetje vroeg is het wel maar ik heb ineens zo' zin om plannen te gaan maken voor de tuin voor volgend jaar.
Op dit moment is het in principe hlelemaal bestraat met 30x30 tegels en dat moet dus helemaal op de schop.
er komt een nieuwe schutting en mss veranderen we de plaats van de deur in de schutting ook nog wel. Beetje afhankelijk van.
Er moet ook nog een schuurtje in de tuin komen.

Goed... heb wel wat ideetjes in mijn hoofd maar ben eigenlijk op zoek naar een manier om online wat plannen te maken. Ik weet dat er tuinontwerp software bestaat maar ik heb even geen zin om daar nu al naar op zoek te gaan dus ik was op zoek naar een simpele online versie.
Nee, dit is geen warez verzoek, ik zoek een legale manier om een plan te maken!

Weet er iemand nuttige sites?

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 24-04-2006 16:25:07 ]
pi_33216700
Hi,

Ik weet alleen een site waar wat ontwerptips op staan, niet iets van een on-line ontwerpprogramma. Zal 'm ff opzoeken.

edit:
linkje met ontwerptips

[ Bericht 33% gewijzigd door Feniks op 19-12-2005 14:36:06 ]
  maandag 19 december 2005 @ 14:37:41 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33216958
Thanks.
Ik ga iig straks maar een schetsblok halen of zo.
pi_33217348
Dat ambachtelijk ontwerpen heeft toch ook wel weer zo z'n charmes.
pi_33341955
Ach zo moeilijk is het niet hoor..
Als je eerst maar weet wat de functie's van je tuin moeten zijn. Wel of geen kinderen. Of je tuinieren wel of niet leuk vind (ivm onderhoud.)
En wat je er ongeveer aan uit wil geven. Daarna maak je gewoon een schetsontwerp (liefst op schaal) en dan ga je de basislijnen uitzetten.
Paden, terras, etv. vijver/zandbak. en daarna losjes de borders intekenen. Laat je fantasie de vrije loop, dan komt het allemaal goed
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:42:42 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33342226
Ik heb geen idee wat ik er ongeveer aan uit wil gaan geven omdat ik echt geen idee heb wat het ong. allemaal gaat kosten.

Ik heb overigens van de week met een geodriehoek op geruit papier een opzet gemaakt die we allebei leuk vinden maar dat is dus exclusief beplanting. Daar moet nog wat hulp bij komen tzt.

Wat moet er gebeuren? Nieuwe schutting, er moet ontzettend opgehoogd worden. 1 deel terras wordt een houten vlonder, de andere 2 worden bestraat (bestrating is niet aanwezig) en dan komen er 2 'bakken' tuin in van 1,5 x 3 meter. En er komt nog een schuurtje in.

Geen idee dus wat het gaat kosten.
pi_33347042
kan je een foto'tje van de tekening maken en deze laten zien? dan weten wij ongeveer hoe je het in gedachten had
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_33347135
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb geen idee wat ik er ongeveer aan uit wil gaan geven omdat ik echt geen idee heb wat het ong. allemaal gaat kosten.

Ik heb overigens van de week met een geodriehoek op geruit papier een opzet gemaakt die we allebei leuk vinden maar dat is dus exclusief beplanting. Daar moet nog wat hulp bij komen tzt.

Wat moet er gebeuren? Nieuwe schutting, er moet ontzettend opgehoogd worden. 1 deel terras wordt een houten vlonder, de andere 2 worden bestraat (bestrating is niet aanwezig) en dan komen er 2 'bakken' tuin in van 1,5 x 3 meter. En er komt nog een schuurtje in.

Geen idee dus wat het gaat kosten.
Sja dat ligt er helemaal aan welke materialen, en van welke kwaliteit je gaat gebruiken. Je hebt het allemaal zelf in de hand
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:29:44 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33347433
Ja, ik ga het plan wel even scannen maar moet mijn printer/scanner nog even opnieuw installeren.

Dan zal ik ook gelijk even erbij zetten wat ik ongeveer wat had bedacht voor materialen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:10:24 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33352707

Geef maar een gil als het niet duidelijk is.
De tekening is gezien vanaf het huis. Dus waar de bijkeuken en het houten vlonder zit. Dat is de huis-zijde met openslaande deuren de tuin in bij het vlonder.

Achter de bijkeuken komt een plaats voor de vuilcontainers. Die is ongeveer anderhalve meter breed/diep (maar net hoe je het ziet, zodat we daar gewoon bij kunnen en dan komt er een iets hogere afscheiding met het stuk tuin wat daarna weer komt. Dat wordt dan iets van bamboe of klimop tegen een stuk betondraad.

Het middelste terras en het laaste terras worden wrsch van die smalle kleine klinkertjes. Het midden terras gewoon in de breedte gestraat en het laatste terras diagonaal.

Materialen... schutting moet van dat geimpregneerde hout worden. De tuin-bakken ook. De schuur... geen idee.

Er moet in totaal een hoogte van +/- 40 cm overbrugd worden dus het terras bij het huis word 40 cm hoog, het middenterras 20 cm en het laagste terras 0cm om gelijk te komen met de poort.

Nou, dit was ongeveer wat het plan op dit moment is.
pi_33695119
Ik had het ontwerp al wel gezien, maar nog niet op gereageerd, dus bij deze:

het is een erg leuk ontwerp vind ik! bedenk wel dat je er met 1.000 euro niet komt. ik weet natuurlijk niet wat het budget is maar een houten vlonder, bestrating, schutting (18 m.) en een schuurtje gaat best wat kosten denk ik.
nogmaals: leuk ontwerp, en succes ermee
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_33699044
Dat hoeft ik nou nooit te doen. Mijn zwager (Guido Wildenbeest) is binnen/buiten architect.
Hij heeft ook wel eens meegedaan aan het programma In holland staat een huis. Hij is die jongen met een lange staart. Geweldige ontwerpen.
pi_37247770
Uit een gesloten topic :
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:01 schreef Thijz het volgende:
Tijdje geleden samen met m'n liefje een eigen huis gekocht. Van binnen is het nu helemaal opgeknapt. Het resultaat kun je hier vinden. Alleen is nu de tuin aan de beurt. Het is nu een grote woestenij en dat moet veranderen. Alleen, hoe richt je zoiets in?

Weet iemand nog een fatsoenlijke website/programmatuur om zoiets te ontwerpen? Heb zelf al lopen zoeken, maar niks kunnen vinden.

Alvast bedankt
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:18 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Is volgens mij niet echt een planning voor. En het is gewoon heel lastig om het zelf te ontwerpen, bij mij werd het een kleine woestenij. Hou rekening met de zon (dus ga eens op een zonnige dag kijken hoe laat de zon waar staat enzo) en hierin ook rekening houden met de beplanting (zonplanten, halfschaduw (halve dag zon dus) en schaduwplanten).
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:24 schreef Thijz het volgende:
onze tuin ligt pal op het zuiden. Maar iig bedankt voor de plantentip.
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:28 schreef Whoopsydaisy het volgende:
OK, veel zonplanten dus. Halfschaduw zou misschien nog kunnen maar let erop dat je geen varens of andere schaduwplanten want die overleven het echt niet. Ik heb op marktplaats een heleboel 2e hands planten uitgegraven, onder andere een sering, dat was wel een succes maar daar ben je nu een beetje laat mee nu.
pi_37547744
hoi
toevallig zag ik je vraag naar software voor tuinontwerp staan.
Hier zijn een aantal progamma's voor hoor,..
Als je intresse hebt, kan ik je er wel aan helpen.

Indien intresse stuur je me maar ff mail [ ik kom nl door tijdgebrek, niet veel op dit forum]

Groetjes Gompie
gompies_pc@hotmail.com
pi_37586757
zoek even naar een goed cad programma op inet of gebruik het gratis sketch up 5
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')