Sja dat ligt er helemaal aan welke materialen, en van welke kwaliteit je gaat gebruiken. Je hebt het allemaal zelf in de handquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb geen idee wat ik er ongeveer aan uit wil gaan geven omdat ik echt geen idee heb wat het ong. allemaal gaat kosten.
Ik heb overigens van de week met een geodriehoek op geruit papier een opzet gemaakt die we allebei leuk vinden maar dat is dus exclusief beplanting. Daar moet nog wat hulp bij komen tzt.
Wat moet er gebeuren? Nieuwe schutting, er moet ontzettend opgehoogd worden. 1 deel terras wordt een houten vlonder, de andere 2 worden bestraat (bestrating is niet aanwezig) en dan komen er 2 'bakken' tuin in van 1,5 x 3 meter. En er komt nog een schuurtje in.
Geen idee dus wat het gaat kosten.![]()
quote:Op maandag 24 april 2006 15:01 schreef Thijz het volgende:
Tijdje geleden samen met m'n liefje een eigen huis gekocht. Van binnen is het nu helemaal opgeknapt. Het resultaat kun je hier vinden. Alleen is nu de tuin aan de beurt. Het is nu een grote woestenij en dat moet veranderen. Alleen, hoe richt je zoiets in?
Weet iemand nog een fatsoenlijke website/programmatuur om zoiets te ontwerpen? Heb zelf al lopen zoeken, maar niks kunnen vinden.![]()
Alvast bedankt![]()
quote:Op maandag 24 april 2006 15:18 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Is volgens mij niet echt een planning voor. En het is gewoon heel lastig om het zelf te ontwerpen, bij mij werd het een kleine woestenij. Hou rekening met de zon (dus ga eens op een zonnige dag kijken hoe laat de zon waar staat enzo) en hierin ook rekening houden met de beplanting (zonplanten, halfschaduw (halve dag zon dus) en schaduwplanten).
quote:Op maandag 24 april 2006 15:24 schreef Thijz het volgende:
onze tuin ligt pal op het zuiden. Maar iig bedankt voor de plantentip.![]()
quote:Op maandag 24 april 2006 15:28 schreef Whoopsydaisy het volgende:
OK, veel zonplanten dus. Halfschaduw zou misschien nog kunnen maar let erop dat je geen varens of andere schaduwplanten want die overleven het echt niet. Ik heb op marktplaats een heleboel 2e hands planten uitgegraven, onder andere een sering, dat was wel een succes maar daar ben je nu een beetje laat mee nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |