Ooit een keer (jaren terug) een geweldig filmpje van die Richie gezien, waarin ie aan z'n snaren of band of zo z'n gitaar over het hele podium bonjourt... iemand link of zo?quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
The Who was bij mijn weten wel de eerste grote band die het deed, alhoewel ik me uitstekend kan voorstellen dat het kleinschalig al eerder gedaan werd.
Eervolle vermelding voor Ritchie Blackmore die bekend is omdat hij als eerste een televisiecamera met gitaar te lijf ging (California Jam 1974).
Die heb ik gezien, ja. Geen idee meer waar dat was, maar er zaten wel een paar scenes in waarbij hij het risico liep om een paar man op de eerste rij de hersens in te slaan met een rondvliegende stratquote:Op zaterdag 24 december 2005 14:00 schreef googoodoll het volgende:
[..]
Ooit een keer (jaren terug) een geweldig filmpje van die Richie gezien, waarin ie aan z'n snaren of band of zo z'n gitaar over het hele podium bonjourt... iemand link of zo?
Mwoa, dat valt wel mee. Dat ligt aan de mensuur van je hals.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:36 schreef daisy_ducky het volgende:
[..]
Liever een 0.58![]()
Dat klappert minder,strakker geluid.
Ik heb wel eens een instructievideo van deze gast gezien, echt niet te doen zoals die vent kan sweepenquote:Op zaterdag 24 december 2005 15:02 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Ibanez
whehe heey 'ibanez' loop jij er ook zo bij?
lerenpakie, bos met krullen, fout blousje, gitaar op standje onderkin
quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:11 schreef Litpho het volgende:
Jongens, kap even met zeiken op Ibanez. Het is wel leuk geweest zo.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:11 schreef guitarist.nl het volgende:
ja ik gelijk, ik zit natuurlijk ook maar te klieren, zou ff opbiechten, ik heb een ibanez sz gehad, maar moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar de fender telecaster, verder moet ik nog verder opbiechtem, dat ik thuis een heeeleeee mooie en goede ibanez kloon heb staan een echt scheurmonster, een maverick f1, merk dat is opgericht door en exbouwer van ibanez! geweldige gitaar. dunne hals floyd rose 2 humbucker, superkammeraad van me heeft 2 esp, is niet mijn gitaar, ook echte scheurmonsters, maar toch past wel bij hem!
Wisselen tussen elementen vermoedelijk. Bij een Stratocaster (met drie elementen) is het als volgt:quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:08 schreef _Yapser_ het volgende:
Ik heb een leuke (Ibanezgitaar gekocht. Maar waarvoor is nou dat switchje met iets van 5 standen op de gitaar zelf?
ik heb vandaag ook lekker gejammed, samen met googoodoll, drum computer aan en rock 'n roll babyquote:Op zaterdag 24 december 2005 18:28 schreef Jorikjet het volgende:
woei ik heb vanmiddag samen met een vriend van me heerlijk gejammed
hij speelt normaal bass maar vandaag op me accoustische gitaar, ruige shit gemaakt!
Heeft Ibanez nu ook al eigen snaren? Handvat erin om makkelijker op te kunnen leggen of zo?quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:45 schreef _Yapser_ het volgende:
Damn, nu al snaren gesprongen. Iemand een idee waar ik snaren voor een Ibanez GRG 170 DXL kan kopen? (degelijke bitte)
Normaal gesproken heeft de toon A4 een frequentie van 440 Hz. De andere tonen houden daar uiteraard verband mee (een A5 is dan 880 Hz bijvoorbeeld). Het kan zijn dat je iets hoger of lager wilt stemmen, bijvoorbeeld omdat je met een ander instrument mee wilt spelen dat niet is te stemmen. In dat geval kun je de A4 iets hoger of lager stemmen, in de range 435 tot 445 Hz.quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:23 schreef _Yapser_ het volgende:
Rofl geen idee, zullen wel gewoon normale in kunnen..
anyway, m'n cherub tuner kan ik een range kiezen: 'a4 435 - 445', wat wil dit zeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |