quote:Gemballa, bekend om zijn smaakvolle verbouwingen van Porsches, neemt alvast de handschoen op tegen de nog te introduceren officiële 911 Turbo. Gemballa voorziet de 997 van twee turbo´s met fenomenale prestaties als gevolg.
Porsche laat lang op zich wachten met de komst van de nieuwe 911 Turbo. Begin januari is het dan eindelijk zo ver, maar dan heeft tuner Gemballa ook de GTR 600 Avalanche klaar. Die is gebaseerd op de nieuwe 997 Carrera. De 3,6-liter motor wordt voorzien van twee turbo´s waardoor het vermogen groeit naar 650 pk; het maximale koppel groeit naar 820 Nm. De normale 911 Carrera moet het doen met 400 Nm. Volgens Gemballa telt de sprint van 0 naar 100 niet; de sprint vanuit stilstand naar 200 is wel belangrijk: dat kan in 11,2 seconden. De topsnelheid is 335 km/u.
Natuurlijk laat Gemballa het niet bij het opschroeven van twee turbo´s. Er wordt ook een titanium inlaatsysteem gemonteerd en er zijn voor de turbo´s maar liefst drie tussenkoelers. Ook meldt Gemballa dat de GTR 650 Avalanche uit veiligheidsoverwegingen alleen als tweezitter wordt geleverd.
Tot slot zijn er nog verschillende verfraaiingsdelen aan het in- en exterieur voor de auto verkrijgbaar. Die zal alle gemaakt van koolstofvezel, behalve de spatborden, die zijn van staal. Er is keuze uit wielen in de maat 19 of 20 inch. Ook zijn er Gemballa sportstoelen, een sportstuur en aluminium pedalen. In Duitsland is de prijs van deze creatie 240.000 euro; in Nederland zou dat betekenen dat de prijs op zo´n 315.000 euro neerkomt.
Bij deze auto staat het wel goed, vind ik.quote:Op maandag 19 december 2005 01:00 schreef Kluupkluup het volgende:
ik vind nog steeds dat uitlaten onder een auto vandaan moeten komen en niet uit de bumper
? komen gewoon van autoweek.nlquote:Op maandag 19 december 2005 12:13 schreef Fwnk het volgende:
plaatjes werken niet
Wil je van je Civic een SUV maken?quote:Op maandag 19 december 2005 14:36 schreef ijsmeis het volgende:
Waaah, die zwarte velgen wil ik toch zo graag hebben!
Maatje kleiner danquote:Op maandag 19 december 2005 14:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wil je van je Civic een SUV maken?![]()
Sommige gaten van die Gemballa mogen ze dicht laten zitten (achter en voor de achterwielen bijv), maar verder erg geslaagd![]()
Nee, 3600cc met 2 sequentiële turbo's. Dan vind ik 650 peekaa's toch wel tegenvallen voor een redelijk opgefokte versie.quote:Op maandag 19 december 2005 22:43 schreef StefanP het volgende:
Ganz Geil
Lekkah veel koppel ook, knap dat ze dat er uit kunnen halen.
Ik vind het een perfect vermogen, het is gewoon al veel. Nog meer pk's zou een moordmachine van dat ding maken man, dan gaat ie echt te hard. Mensen zouden zich massaal doodrijden.quote:Op maandag 19 december 2005 23:38 schreef 004 het volgende:
[..]
Nee, 3600cc met 2 sequentiële turbo's. Dan vind ik 650 peekaa's toch wel tegenvallen voor een redelijk opgefokte versie.
en dat zou zonde van de auto zijn...quote:Op maandag 19 december 2005 23:50 schreef t0y het volgende:
[..]
Ik vind het een perfect vermogen, het is gewoon al veel. Nog meer pk's zou een moordmachine van dat ding maken man, dan gaat ie echt te hard. Mensen zouden zich massaal doodrijden.![]()
Ik had het over het koppel. 650PK is niet bijster veel maar het bijbehorende koppel is wel mooi 800Nm, en dat uit een 3.6 liter. Meestal heb je hooguit ongeveer hetzelfde aan koppel, tenzij het een grote V8 of zo betreft zoals in die Amerikaanse bakken.quote:Op maandag 19 december 2005 23:38 schreef 004 het volgende:
[..]
Nee, 3600cc met 2 sequentiële turbo's. Dan vind ik 650 peekaa's toch wel tegenvallen voor een redelijk opgefokte versie.
Hoezo opgefokte versie?quote:Op maandag 19 december 2005 23:38 schreef 004 het volgende:
[..]
Nee, 3600cc met 2 sequentiële turbo's. Dan vind ik 650 peekaa's toch wel tegenvallen voor een redelijk opgefokte versie.
Het is normaal dat turbo motoren veel koppel leveren.quote:Op dinsdag 20 december 2005 01:03 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik had het over het koppel. 650PK is niet bijster veel maar het bijbehorende koppel is wel mooi 800Nm, en dat uit een 3.6 liter. Meestal heb je hooguit ongeveer hetzelfde aan koppel, tenzij het een grote V8 of zo betreft zoals in die Amerikaanse bakken.
hier rijd een zwarte GT3 rond met zwarte velgen en dan een rood lijntje er op. ( op de velgen )quote:Op maandag 19 december 2005 22:58 schreef erik-de-perik het volgende:
bij ons rijdt een 911 carrera 4 rond....zwarte met zwarte velgen....dán zijn zwarte velgen pas écht mooi....
jep. dit is eerste 997 met motortuning van gemballa. al is het gewoon dezelfde motor als in een 996.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:49 schreef hermandeperman het volgende:
Zijn dat niet de versies van de 996?
dus zoals ik al zijn gewoon onzin meldingenquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:53 schreef M5 het volgende:
[..]
jep. dit is eerste 997 met motortuning van gemballa. al is het gewoon dezelfde motor als in een 996.
Nee, sufkop. Het is de eerste 997 van Gemballa met 2 turbo's-setup, ja?quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:41 schreef DJ_WB het volgende:
[..]
dus zoals ik al zijn gewoon onzin meldingen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |