abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2005 @ 20:26:18 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_33200177
Er is nogal wat discussie over de landbouwsubsidies van onder andere de EU. Daar kan ik me grotendeels in vinden. Maar stel dat je in een keer de vrije markt de loop laat, krijg je dan niet dat hele savannes en regenwouden worden platgebrand om zoveel mogelijk land te ontginnen.
Zal dit niet enorm ten koste gaan van de natuur?

Hoe kun je dit het beste voorkomen? Het milieubewustzijn is immers in westerse landen in het algemeen beter ontwikkeld dan in niet westerse landen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_33200445
De huidige landbouwgronden in Afrika zijn al groot genoeg om zowel het Afrikaanse als het Europese continent BIJ ELKAAR van voedsel te kunnen voorzien. Probleem is alleen dat die landbouwgronden niet in privaat bezit zijn en de opbrengst ervan dus marginaal is.

Ben wel met je eens dat er een bewustzijnsverandering bij de consument voor nodig is om produkten niet te kopen als je het met de produktiewijze niet eens bent.
pi_33202769
Het lijkt mij ook niet verstandig om in Europa voor het grootste gedeelte afhankelijk te zijn van voedselvoorziening vanuit Afrika i.v.m. de bijna permanente politieke instabiliteit van de landen daar. Bovendien moet er dan wel strikte controle zijn op de kwaliteit van deze voedselvoorziening en ik vraag mij of wij dat hier vanuit Europa goed kunnen reguleren.
  zondag 18 december 2005 @ 23:01:43 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33205398
quote:
Op zondag 18 december 2005 21:50 schreef rutger05 het volgende:
Het lijkt mij ook niet verstandig om in Europa voor het grootste gedeelte afhankelijk te zijn van voedselvoorziening vanuit Afrika i.v.m. de bijna permanente politieke instabiliteit van de landen daar.
1. niet alleen afrika levert ons voedsel, maar ook oceanie, argentinie, USA, etc. Kortom: de hele wereld
2. We zullen nog steeds zelf food blijven verbouwen.
quote:
Bovendien moet er dan wel strikte controle zijn op de kwaliteit van deze voedselvoorziening en ik vraag mij of wij dat hier vanuit Europa goed kunnen reguleren.
maar nu importeren we ook al voedsel en ik heb jou nog geen topic zien openen waarin je daar je zorgen over kenbaar maakt.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')