abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2005 @ 17:42:13 #26
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_33220839
Tnx voor de antwoorden allemaal. Mijn moeder staat op het punt van opgeven. Ze is erover na aan het denken om vervroegd uit te treden. Ze zou dan alleen een jaar pensioenopbouw missen. Ze krijgt een weduwenpensioen en samen met wat gespaard geld denkt ze dat ze het financieel wel kan bolwerken.

De weg via de rechtsbijstand ziet ze niet zo zitten omdat je dan helemaal een verstoorde arbeidsrelatie krijgt. Dan hou je wel een heel naar gevoel over aan die laatste werkzame periode.

Heb haar nu aangeraden om donderdag bij het gesprek wél haar poot stijf te houden en te wijzen op de flexwet. (langer dan 3 maanden zelfde werkschema) Als ze daar niet mee akkoord gaan omdat ze haar kwijt willen kan ze aangeven dat het prima is en ze best vervroegd uit wil treden, maar dan wél compensatie voor een gemist jaar pensioen-opbouw.

Ik hoop dat het gaat lukken, de leuke laatste periode is nu toch al verpest.....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 19 december 2005 @ 20:48:18 #27
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_33225410
Je moeder moet zich betrouwbaar laten voorlichten, dus niet via Fok en niet via jou.
Ik weet niet zoveel van arbeidsrecht maar ik denk dat het juridische antwoord in de wet op de arbeidstijden staat of in het gedeelte van Boek 7 over arbeidsovereenkomsten danwel in de rechtspraak te vinden is. En sowieso moet de werkgever rekening houden met de gezondheidssituatie van medewerkers dus als je moeder omdat ze wat ouder is bepaalde beperkingen heeft speelt dat ook een rol.

Als je nou slim bent pak je het telefoonboek en zoek je een arbeidsjurist of een advocaat en vraag je die om een snel en kort advies. Kost misschien wel wat maar daar heb je tenminste ook wat aan. Je hoeft het niet tegen de werkgever te zeggen dat je dat doet maar je kunt die dan daarna wel wijzen op de rechtspraak/wetten. Mochten ze nog tegensputteren dan kun je een bemiddelaar vragen een uitspraak te doen. Dan is ook meteen duidelijk waar je moeder aan toe is, iiedereen voelt wel aan dat je moeder in haar recht staat maar juist aan vermoedens heb je niets in deze situatie. En wat betreft die mondelinge afspraak, die is gewoon geldig, dat hoeft niet schriftelijk, en je moeder kan het bestaan van die afspraak makkelijk 'bewijzen' namelijk door het feit dat ze de afgelopen 3,5 jaar niet gevraagd is avonddiensten te werken.
pi_33227481
^^^^ wat hij zegt. ^^^^

(overigens lopen hier ook ervaren juristen rond, maar het staat zo knullig om tijdens een knallende ruzie met de werkgever te vragen 'mag ik ff op fok! om mijn juridisch adviseur te raadplegen ?')
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:42 schreef flugeltje het volgende:
De weg via de rechtsbijstand ziet ze niet zo zitten omdat je dan helemaal een verstoorde arbeidsrelatie krijgt. Dan hou je wel een heel naar gevoel over aan die laatste werkzame periode.
Het lijkt me dat je moeder zich daar nu niet meer druk om hoeft te maken; de sfeer is toch al verpest.
quote:
Heb haar nu aangeraden om donderdag bij het gesprek wél haar poot stijf te houden en te wijzen op de flexwet. (langer dan 3 maanden zelfde werkschema) Als ze daar niet mee akkoord gaan omdat ze haar kwijt willen kan ze aangeven dat het prima is en ze best vervroegd uit wil treden, maar dan wél compensatie voor een gemist jaar pensioen-opbouw.
Ze kan beter stellen dat wanneer ze haar kwijt willen, ze dat via de rechter zullen moeten spelen, omdat ze niet vrijwillig weg zal gaan.
quote:
Ik hoop dat het gaat lukken, de leuke laatste periode is nu toch al verpest.....
Dat zeg ik
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:36:10 #29
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_33249887
Ik blijf pushen om haar aan de rechtsbijstand te krijgen, maar ze is behoorlijk eigenwijs wat dat betreft. Misschien het gesprek van donderdag maar afwachten. Als ze vervelend genoeg zijn is ze misschien meer genegen om er iets aan te doen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')