Dat kan ze dus aantonen. Ze heeft al die jaren geen dubbeltje onregelmatigheidstoeslag ontvangen, dus heeft ze ook niet onregelmatig gewerkt...quote:Op zondag 18 december 2005 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij, als ze kan aantonen (met loonstroken) dat ze structureel een bepaald werkpatroon heeft, kan dat via de rechter afgedwongen worden, ja.
Mwah, ik zou even met de vakbond bellen of een rechtswinkel.quote:Op zondag 18 december 2005 19:03 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat kan ze dus aantonen. Ze heeft al die jaren geen dubbeltje onregelmatigheidstoeslag ontvangen, dus heeft ze ook niet onregelmatig gewerkt...
Gevalletje rechtsbijstandverzekering dus?
Ze is geen lid van de vakbond, kan ze dan toch bellen?quote:Op zondag 18 december 2005 19:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwah, ik zou even met de vakbond bellen of een rechtswinkel.
Ja, goed plan.. Not! Op types als jij zitten we echt te wachten in onze huidige economische malaise.quote:Op zondag 18 december 2005 19:07 schreef sig000 het volgende:
Ziektewet.![]()
Als ze teveel zeiken eerst ff half jaar dan weer week of 8 werken en dan in 1 ruk door naar 't pensioen.![]()
Zei m'n broer ook al... Maar zo zit m'n moeder niet in elkaar...quote:Op zondag 18 december 2005 19:07 schreef sig000 het volgende:
Ziektewet.![]()
Als ze teveel zeiken eerst ff half jaar dan weer week of 8 werken en dan in 1 ruk door naar 't pensioen.![]()
Niet slim. In de verpleging en geen lid van een vakbondquote:Op zondag 18 december 2005 19:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ze is geen lid van de vakbond, kan ze dan toch bellen?
Dat lijkt een goede oplossing maar je moet zeker niet uitvlakken wat zoiets met je persoon doet, dat kan redleijk ingrijpend zijn. Dan verlaat je nmet een heel negatief beeld je werkzame leven.quote:Op zondag 18 december 2005 19:07 schreef sig000 het volgende:
Ziektewet.![]()
Die vrouw betaalt al haar hele werkzame premie dus als een werkgever op ´t laatste moment nog ruzie gaat zoeken dan ligt dat toch even wat genuanceerder.quote:Op zondag 18 december 2005 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, goed plan.. Not! Op types als jij zitten we echt te wachten in onze huidige economische malaise.
Nee, je werknemers naaien, da's goed voor de economiequote:Op zondag 18 december 2005 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, goed plan.. Not! Op types als jij zitten we echt te wachten in onze huidige economische malaise.
Ik zal haar van de week eens op pad sturen... Wél voor donderdag, want dan heeft ze wéér een gesprek met die knullen van P&O.... Ik zit erover te twijfelen om mee te gaan. Ze gaan met z'n tweetjes tegenover haar zitten om op haar in te praten. Gezamelijk misschien 5 jaar werkervaring en dan iemand die er een arbeidsverleden van meer dan 40jr op heeft zitten eens even flink de les lezen...quote:Op zondag 18 december 2005 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet slim. In de verpleging en geen lid van een vakbondDan een rechtswinkel.
Dat zeg ik niet. Maar direct bij het eerste het beste wissewasje heb je van die eikels die gelijk gaan roepen 'Ziek melden'. Ja, dat zal helpen om zoiets uit de wereld te helpen. Is het zo raar om eerst even met je baas te gaan praten?quote:Op zondag 18 december 2005 19:12 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee, je werknemers naaien, da's goed voor de economie
Met haar directe baas loopt het ook niet echt soepel momenteelquote:Op zondag 18 december 2005 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar direct bij het eerste het beste wissewasje heb je van die eikels die gelijk gaan roepen 'Ziek melden'. Ja, dat zal helpen om zoiets uit de wereld te helpen. Is het zo raar om eerst even met je baas te gaan praten?
Maar dat weet die 'ziekmelden' figuur niet. Die ziet 'ruzie op werk' en heeft dan zo'n pavlov-reactie van 'ziekmelden'.quote:Op zondag 18 december 2005 19:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Met haar directe baas loopt het ook niet echt soepel momenteel(vroeger dus 2 handen op één buik)
Doordat de hele 'oude garde' van haar afdeling inmiddels met pensioen is blijven er 2 vrouwen van rond de 60 over. Beiden liggen nu onder vuur van P&O.
Heb vanmiddag die boeken door zitten lezen en wordt er niet veel wijzer van. Er is niets geregeld wat dat betreft. De afspraak die m'n moeder had was mondeling...quote:Op zondag 18 december 2005 19:15 schreef PH52 het volgende:
Wat geeft de CAo aan mbt dit soort zaken =
Flexwet dus?quote:Op zondag 18 december 2005 19:25 schreef _-rally-_ het volgende:
Gewoonterecht boeit niet echt, want uit het systeem van de wet volgt dat wanneer er gedurende een bepaalde periode (3 maanden) volgens een vast schema/patroon wordt gewerkt, er een overeenkomst is voor dat schema.
Mijn advies aan je moeder zou zijn: poot stijf houden, want voor een ontslag van iemand die 18 maanden voor haar pensioen zit, zullen ze van de rechter heel diep moeten gaan.
Hoe kan een chef orders geven om 7 uur als er pas om 9 uur een arbeidsverhouding begint.quote:Op zondag 18 december 2005 19:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Flexwet dus?
Maakt het daarbij uit dat het geen vaste dagen waren, maar gewoon 2 dagen in de week van 09.00 tot 17.30??
Ze hebben haar overigens nu gewoon een vroege dienst gegeven. Als ze dan pas om 09.00 uur aan komt kakken pakken ze haar natuurlijk op werkweigering. Dus poot stijf houden is vrij lastig.
Alweer een Mod die loopt te blaten.quote:Op zondag 18 december 2005 22:12 schreef Sjeen het volgende:
Voor degenen die 'ziekmelden' roepen, daar maak jedus meteen alles mee kapot. Bovendien betaal je géén premie hiervoor, want de werkgever moet de(tweejarige) periode tot de WAO betalen... Echt géén slim plan dus...
Ik zou gewoon de rechtsbijstand inschakelen, daar heb je zo;n verzekering immers voor...
Succes voor je moeder trouwens, is geen leuke situatie.
Dan mag jij me het artikel van de wet op de loonbelasting wel even opduikelen waarin staat dat er in de loonheffing premie ziektewet verwerkt is... Want de laatste keer dat ik het nagekeken hebm zit er in de loonheffing alleen premie volksverzekering verwerkt, namelijk AOW, kinderbijslag en de AWBZ.quote:Op maandag 19 december 2005 03:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Alweer een Mod die loopt te blaten.
In de loonheffing zit wel degelijk een premie voor de ziektewet en als ze mij op mijn oude dag nog zo proberen te naaien dan maak ik gebruik van alle wetten die we in dit land hebben
Als je de weg via je gelijk en de rechter gaat halen Tsja 't is nog 18 maanden.![]()
Het lijkt me dat je moeder zich daar nu niet meer druk om hoeft te maken; de sfeer is toch al verpest.quote:Op maandag 19 december 2005 17:42 schreef flugeltje het volgende:
De weg via de rechtsbijstand ziet ze niet zo zitten omdat je dan helemaal een verstoorde arbeidsrelatie krijgt. Dan hou je wel een heel naar gevoel over aan die laatste werkzame periode.
Ze kan beter stellen dat wanneer ze haar kwijt willen, ze dat via de rechter zullen moeten spelen, omdat ze niet vrijwillig weg zal gaan.quote:Heb haar nu aangeraden om donderdag bij het gesprek wél haar poot stijf te houden en te wijzen op de flexwet. (langer dan 3 maanden zelfde werkschema) Als ze daar niet mee akkoord gaan omdat ze haar kwijt willen kan ze aangeven dat het prima is en ze best vervroegd uit wil treden, maar dan wél compensatie voor een gemist jaar pensioen-opbouw.
Dat zeg ikquote:Ik hoop dat het gaat lukken, de leuke laatste periode is nu toch al verpest.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |